LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

GrAHW zie ik als het duiveltje in grootmoeders gaarkeuken, niet op reageren lijkt mij de beste remedie.

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door kidcat »

AHW....

Ik had je toch iets hoger staan. Vond je over het algemeen wel serieus, maar dit slaat nergens op.
Beetje een rotdagje gehad? Of is dit je bekende olie op het vuur tactiek?

Groet,
Kid

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door kidcat »

Ha die Thea!

Leuk om een bekende tegen te komen hier! :)

Ik heb je gesproken op de Aida toen ik op een vrijdag m'n intelligentie liet testen :wink: en jij daar in de catering zat.

En het verjaardagsgebakje van de 'big boss' wat je rondbracht smaakte prima !

Groet,
Kid

TheaB
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2006 10:08

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door TheaB »

Ha die kid,

Zeker leuk een bekende tegen te komen hier.

Al valt het me een beetje tegen hoe sommige reageren, dacht dat dit wel een serieuze site zou zijn :?

Maar ja......... ben blij dat het gebakje gesmaakt heeft :D

En was je intelligent genoeg :P

Hoe is het nu met jou? zit je nog steeds bij ze of heb jij al ander werk intussen?

Groetjes,
Thea

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door kidcat »

Ha Thea,

Mijn intelligentie is prima, in ieder geval heel ver boven het niveau van dat kleuterwerk van UW :wink:

Ik zit niet meer bij hen, maar ander werk heb ik (helaas) ook niet. Ik heb nu een 'vette' WWuitkering, met een sanctie omdat ik 'verwijtbaar werkloos' ben: ik had werk tot 31 december, zeggen ze. Dat ik zelf ander werk had gevonden, via een uitzendbureau (is alweer verleden tijd...) doet blijkbaar niet terzake. Ik heb er zelf alles aan gedaan om werk te vinden, en dat kan je van die consulentjes van UW niet zeggen.... Die vinden het allang best dat er gratis slaafjes aan het werk zijn daar. De poen vangen ze toch wel, en daar gaat het ze om.

Ik hoop dat jij het in ieder geval wel naar je zin hebt daar. Administratie is in ieder geval beter dan snoepjes of schroefjes inpakken....


Groet,
Kid

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Mijn reactie op dit forum over de volstrekt buitenproportionele vergelijkingen tussen een re-integratiebureau en slavernij of de rechten van de mens, die véél te ver gaat, was wel degelijk serieus bedoeld. Mijn toonzetting is misschien wat frivool, maar het gaat toch om de inhoud? En dat kan ik van berichtjes over gebakjes toch niet zeggen..!

En @chanmaster: als niet reageren uw reactie is op iedere vorm van tegengeluid ten aanzien van uw mening, hoe wilt u dan zelf serieus genomen worden?
GroetAHW

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door puma73 »

Chanmaster weet elke directe vraag te ontwijken of trekt onmiddelijk een rookgordijn op.

Chanmaster claimt schuldhulpverlener te zijn maar valt zelf bij de meest basale kennis over dit onderwerp door de mand.

Chanmaster meet zich hier een status aan die hij niet heeft.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Langhaar »

AHW,

Ja als de rechten van de mens worden geschonden dan ga je te ver.

Reïntegratiebureau`s doen dat regelmatig.

Instantie`s doen dat regelmatig.

De regering doet dat.

Dat jij dit allemaal niet ziet is niet erg slim.

Hier een advies voor u OPEN U OGEN EN GEBRUIK U HERSENS.

Langhaar.

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Beste Langhaar, uw beschuldiging dat een ri-bureau de rechten van de mens schendt is een nieuw dieptepunt in uw toch al inhoudsloze stemmingmakerij. Maar tegen beter weten in..: kun je dit onderbouwen? Ik hoop het, want anders is het niets meer dan een schaamteloze en laag-bij-de-grondse valse beschuldiging.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door opa »

Deze discussie hebben we pakweg 3 a 4 maanden geleden ook gevoerd en met de daarbij genoemde wetsartikelen vermeld (even zoeken in dit forum).

Met dwangarbeid wordt in het kort verstaan:
Het onvrijwillig en onder dwang verrichten van arbeid.

In de oorlog werden Nederlanders onvrijwillig naar werkkampen gezonden om werk te gaan doen in de duitse Volkswagen fabrieken dit noemden ze Na de oorlog Duitse Dwangarbeiders en mede om deze reden is er toen een wet gekomen die onvrijwillige arbeid bij wet verbied. De meeste nog levende dwangarbeiders zijn onlangs door de Duitse overheid, schadeloos gesteld en alsnog betaald voor hun bewezen diensten. Ik noem het 'geweten afkopen'.
Nu vraagt u natuurlijk,
waar stopt vrijwillig en waar start onvrijwillige arbeid?

Een RiB stellen onder dwang een individu aan de arbeid, dit is bij wet verboden. De RiB en andere bedrijfjes nemen het niet zo nauw met wetten en regels, sterker ik ga er vanuit dat deze bureaus niet eens weten van het bestaan van deze uit mijn hoofd, 3 wetsartikelen.

Het wachten is nu op een advocaat die dit aankaart, wel of niet van vakbond.....
tja waar is de vakbond die de belangen en arbeidswetten van werknemers verdedigd(e)? Bestaat dat nog, een vakbond die belangen van werknemers verdedigen? De Geus kwam toch uit het CNV?

Langhaar hij is verder voor jouw. :wink:

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door karinknol »

Niemand zal onderworpen worden aan willekeurige inmenging in zijn persoonlijke aangelegenheden, in zijn gezin, zijn tehuis of zijn briefwisseling, noch aan enige aantasting van zijn eer of goede naam. Tegen een dergelijke inmenging of aantasting heeft een ieder recht op bescherming door de wet.

Een ieder heeft het recht zich vrijelijk te verplaatsen en te vertoeven binnen de grenzen van elke Staat.
Een ieder heeft recht op eigendom, hetzij alleen, hetzij tezamen met anderen.
Niemand mag willekeurig van zijn eigendom worden beroofd.
Een ieder heeft als lid van de gemeenschap recht op maatschappelijke zekerheid en heeft er aanspraak op, dat door middel van nationale inspanning en Internationale samenwerking, en overeenkomstig de organisatie en de hulpbronnen van de betreffende Staat, de economische, sociale en culturele rechten, die onmisbaar zijn voor zijn waardigheid en voor de vrije ontplooiing van zijn persoonlijkheid, verwezenlijkt worden.

Een ieder heeft recht op arbeid, op vrije keuze van beroep, op rechtmatige en gunstige arbeidsvoorwaarden en op bescherming tegen werkloosheid.
Een ieder, zonder enige achterstelling, heeft recht op gelijk loon voor gelijke arbeid.
Een ieder, die arbeid verricht, heeft recht op een rechtvaardige en gunstige beloning, welke hem en zijn gezin een menswaardig bestaan verzekert, welke beloning zo nodig met andere middelen van sociale bescherming zal worden aangevuld.
Een ieder heeft het recht om vakverenigingen op te richten en zich daarbij aan te sluiten ter bescherming van zijn belangen.

Zie je waar ze de fout ingaan? Laten we alleen het feit nemen, op vrije keuze van beroep! Iedereen heeft recht op arbeid, op rechtmatige en gunstige arbeidsvoorwaarden.

Nederland schend dit massaal. Niet alleen tegen over WW'ers, WAO. ers. Bijstand gerechtigden, maar ook stelselmatig bij ouderen en vrouwen. Laten we eens een discussie op gaan zetten over de mensenrechten die in Nederland vet geschonden worden.

TheaB
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2006 10:08

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door TheaB »

Het reintergratiebureau en de werkgever waar ik ben onder gebracht zijn beide hetzelfde.
Het is 1 groot bedrijf.

Waar wij geschonden worden in onze rechten is erg simpel.

Wij moeten elk soort van arbeid gaan doen, ook al zijn we geschoold en hebben we goede werkervaring.
Er is voor ons een eigen cao opgesteld die alle goede dingen eruit heeft.
Als ik zie naar mensen die daar normaal werken en niet via de reintergratie, zijn er erg veel verschillen in het cao.

Gelijke rechten gaan hier dus niet op.

Een klein voorbeeldje:- Iedereen krijgt bij overwerk op zaterdag 50% extra vrije tijd, wij als ex id'ers krijgen niks extra.
Alleen als dit apart wordt toegestaan.
- Iedereen krijgt een eindjaarsuitkering, wij dus niet.
- Je bent verplicht alle soorten werk te doen die er is, a ben je jarenlang boekhouder geweest dan kun je nu gaan inpakken of schoonmaken.

Dus op alle fronten worden wij gekort en geschonden in onze rechten vind ik.

Gelijke loon voor gelijke arbeid !!!

Dat gaat als vrouw al niet op, maar nu als ex id'er dus ook niet.

Toen wij daar kwamen werken werd er gezegd" iedereen moet werken voor zijn geld" ben ik het helemaal mee eens, maar dan wel voor het goede salaris en niet na 9 jaar terug naar het minimumloon en alles moeten doen wat hun zeggen.
De mensen vergeten daar dat de 'meeste' id'ers toendertijd vrijwillig zijn gaan werken en dus niet te beroerd zijn om te werken.

Maar ik denk ook dat we realistisch moeten zijn, de meeste reintergratiebureau's hebben deze opdracht gekregen van de gemeente en hebben hier ook weinig mee in te brengen.
Dus we kunnen als ex id'er wel het reintergratiebureau zwart maken, maar de echte schuldige in dit geval is de gemeente, die hebben ons als id'er aangesteld en trekken nu hun handen van ons af.

Om vervolgens weer nieuwe vangnetbanen te verzinnen.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Langhaar »

Dank je karin.

Thea, gewoon opkomen voor je rechten.

Geen genoegen nemen met de dingen die ze doen.

Gewoon doen en doorzetten.

Doen ze moeilijk dan dreigen met een rechtszaak.

Groet Langhaar.

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door kidcat »

De mensen vergeten daar dat de 'meeste' id'ers toendertijd vrijwillig zijn gaan werken en dus niet te beroerd zijn om te werken.
ID-ers zijn er eigenlijk min of meer 'ingeluisd': een Melkertbaan, en dan na 2 jaar een vaste aanstelling. Prachtig! en je ging er dan dan ook voor. Je werkte jezelf uit de naad, en zat (in mijn geval dan) vaak elke avond nog uren thuis schoolklussen te doen.
Maar na die twee jaar kwamen de werkgevers (voor het merendeel scholen) met de smoes aanzetten dat het niet kon vanwege de zgn. 'formatieplaatsen'.
Zoals tegen mij gezegd is: "als we jou aannemen moet er een leraar voor de klas weg, en je snapt toch wel dat dat niet kan. En bovendien had je dat kunnen weten."
Hoe dan? Er is, toen ik in 1997 werd aangenomen, met geen woord over formatieplaatsen gesproken!
Een CAO hadden we ook niet. Als het de school uitkwam, werden we gehouden aan de onderwijsCAO, en als het ze niet uitkwam, hadden we gewoon pech.
Pas sinds 2001 kregen wij recht op 8 ADVdagen per jaar. We moesten niet zeuren want we hadden de schoolvakanties al. De leerkrachten ook, maar zij hadden er wel 12 per jaar. En ook wij werden verplicht om 2 weken van de zomervakantie op school te komen klussen. En ja, in die twee weken zag je zo af en toe een leerkracht lopen, maar voor het merendeel waren alleen de ID-ers er... Die leerkrachten zaten lekker met hun krent op Kreta, en wij konden met ons minimale soc.dienstsalaris hooguit naar Balkonia. Want ook de salariering stond in geen verhouding tot elkaar.

Na 8 jaar uitbuiting door de school (want zo is het toch?) krijg je dan als dank een schop naar een RIB dat je als debiel op een sociale werkplaats dumpt waar je kleuterwerk (niveau groep1) moet gaan doen, maar waar die zgn consulenten verder geen f*ck voor je doen.
Reintegreren? Laat me niet lachen!

Inderdaad ja, ID-ers zijn zeker niet te beroerd om te werken. Dat hebben we wel bewezen.
Daarom is het ook zo schofterig hoe die RIB's ons behandelen! We zijn g.v.d. geen debielen!

Groet,
Kid

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Als banenpooler (Melkertbaan) Ja ik kan me daarbij wel wat voorstellen maar wie éénmaal een verschoppeling is zal het altijd blijven.
Zo hebben ze aan enkele cliënten destijds ook beloofd dat ze als congierge tot hun 65e konden blijven werken maar niets bleek minder waar. Ja was gewoon tijdelijk van de straat en werd uitgebuit.
Schandalig dat dit in Nederland kan.

Chanmaster

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik denk, maar dat zal hij/zij zelf antwoorden, dat je niet zomaar weg kunt gaan. Er is geen alternatief werk en je nam dan zel fontslag. Ligt moeilijk lijkt me.

Chanmaster

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door kidcat »

O jee..... ik zie AHW al heftig op z'n toetsenbordje rammen :lol:

'Waarom ben je dan niet al na twee jaar weggegaan en heb je een fatsoenlijke baan gezocht?'

Nou.... de vakanties waren natuurlijk erg prettig, dat moet ik eerlijk toegeven.
Daarbij was het werk ook leuk om te doen.

Ik was van plan om, zo gauw mijn zoon naar het middelbaar onderwijs zou gaan, een andere baan te zoeken.
Maar toen kwam de rampregering Balkenende, stortte de economie in, en was er voor dit 'oudje van 46 met slechts een mavo-diploma uit lang vervlogen tijden' :? geen werk meer te vinden.

We hebben om scholing en cursussen gevraagd, maar het geld dat daarvoor bestemd was is in de verbouwing van de school gestoken. Dat geld was toch maar voor die ID-ers bestemd, dus kan het beter gespendeerd worden aan nieuwe meubels of zo....

Het gekke en lullige is dat deze ruim 8 jaren als ID-er niet eens als 'werk' worden gezien. Je heb je uit de naad gewerkt, maar bent niet meer dan een sociale dienst-klant.

Groet,
Kid

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Haha ik zie dat de vragen nu al voor me bedacht worden...!! :D

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door kidcat »

Chanmaster,
Die beloftes kennen we ja.... Wij moesten ons ook niet druk maken, want het zou allemaal wel goed komen. 'We willen jullie niet kwijt' werd er gezegd.
En we geloofde het ook nog...
Maar toen het eenmaal zover was, werd er ook werkelijk nul komma nul actie ondernomen om ons op school te kunnen behouden.
Zo belangrijk waren we dus...

Ik heb me een maand of twee geleden als vrijwilliger aangeboden op school, om maar weer bezig te zijn.
Is tot op heden nog helemaal niet op gereageerd... Helemaal niks!
Zo worden we dus gewaardeerd... :?

En nu komt de gemeente hier met nieuwe gesubsidieerde banen.....
Stelletje kl.o.jo. 's !!!

Groet,
Kid

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Hoe dan ook, zij worden er beter van, U niet!

Ongelezen bericht door kidcat »

AHW,

Leek me wel een vraag die jij zou gaan stellen... :lol:
En.... had ik gelijk?
En is m'n antwoord naar tevredenheid?

Groet,
Kid

Gesloten