LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Er moet meer werk komen.

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Er moet werk komen alvorens te kunnen reïntegreren
Reïntegratiebedrijven zijn snoepers van de maatschappij. Het belang van werklozen speelt hierin slechts als middel een rol en wordt nimmer gezien als slachtoffer ofschoon ze dat weldegelijk zijn omdat niemand om de situatie waarin deze is terecht gekomen heeft gevraagd.
De arbeidmarkt is verzadigd. De sociale zekerheid afgebroken. Hieraan ontleen ik mijn mening en durf openlijk te verklaren dat we in een crisis leven.

Chanmaster

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door S. »

Heb een voorbeeld wat ik eigenlijk uit de derde hand heb, maar wat ik hier toch wilde noemen:

Jong stel koopt huis met achterstallig onderhoud, aannemer kost veel, te veel.
Maar geen nood, het jonge stel weet via-via een paar Poolse arbeiders te ronselen die goed vakwerk kunnen leveren. En dat voor een schijntje, want ja, natuurlijk zwart en lager dan onze gangbare lonen.
Ze wonen nogal ver weg, natuurlijk, dus kost en inwoning is onontbeerlijk.
En waar slapen ze?
Juist, in dat lege huis, in een slaapzak op een luchtbedje.
Ze werken tot het donker is en daarom schiet het lekker op.
Mijn baas zou zeggen: ze leveren een hoge productie binnen geringe tijd.

Je zou denken dat dit verhaal off-topic is, maar dan adviseer ik om eens even goed door te denken!

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Beste Chanmaster, natuurlijk zien reintegratiebedrijven werklozen niet als slachtoffer. Werklozen zouden er goed aan doen zichzélf óók niet als slachtoffer te zien, maar als bestrijder!
GrAHW

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door Frankkk »

@Aan het werk: je stelt dat reïntegratiebedrijven 'natuurlijk' niet als slachtoffer zien. Zou u argumenten voor uw stelling willen geven, want ik ben nog niet overtuigd :)

Volgens u moeten werklozen zich zien als 'bestrijder'. Wat moeten werklozen dan 'bestrijden' volgens u?

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Er is werk zat. Gewoon gaan zoeken, en niet op dit forum. Succes!

ayol
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:33

Re: Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door ayol »

Sjoerd wat ben jij toch gevat ik moet altijd zo lachen om jouw commentaar meesterlijk :shock:

Ga zelf eens werk zoeken ipv onnozele commentaren te leveren 8)

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Er is werk zat, ha ha, wederom het veelgehoorde cliché. Vast weer van zo'n figuur die weinig ellende heeft meegemaakt. Als er werk zat was dan zou er geen werkloosheid bestaan. Eigenlijk wordt er dus gezegd, elke werkloze wil niet werken. Ach ja de allergie voor dit soort figuren wordt bij mij in ieder geval steeds heviger.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Er is werk voor schoolverlaters omdat die veel goedkoper zijn en voor polen om de zelfde reden en de rest is te oud en afgedankt. dat is de realiteit. "Aan het werk" ik heb geen goed woord voor de arbeidsreïntergatie over. Er moet werk komen, dan komen er banen.

Chanmaster

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Reactie og Frankkk: als een reintegratiebedrijf een werkloze als slachtoffer ziet, vind ik het een slecht reintegratiebureau. Als een ribureau ziet dat een werkloze zichzelf als slachtoffer ziet, en vervolgens helpt om hieruit te komen, dan hebben we het naar mijn mening al over een beter bureau.

Wat een werkloze moet bestrijden? Zijn negatieve gevoel omtrent het verlies aan werk. Overigens een 100% menselijke reactie; maar anderzijds: je voelt je zoals je wilt dat je je voelt. (Een zwart-wit stelling, maar er zit in veel gevallen iets in denk ik)
GrAHW

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door karinknol »

Als deze bureaus hun klanten, want dat zijn WW'ers en WAO'ers eigenlijk, ze krijgen er vet voor betaald, serieus nemen! Wordt het dan niet eens tijd voor deze bureaus om een man niet het advies te geven dat hij confectie naaister kan worden, of kleuterleidster? Dat een man ondanks dat hij brandwacht eerste klas is, hij best een cursus gevaarlijke stoffen kan volgen en dan bij de Enci kan gaan werken? Dat een man met Mas, echt geen baan krijgt in de verzorging? Kom nou zeg, het enige is wat deze bureaus doen, is de klant als gek verklaren en dat levert ze goud geld aan subsidies op. Afschaffen die handel, is te belachelijk voor woorden!!! Maar ik vraag me wel af, welke oud ministers, of mislukte ministers, in de besturen van deze bureaus zitten? Iemand?

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door Langhaar »

Ja dat zou ik ook wel eens willen weten.

Zeker weten dat er belangen meespelen.

Klick was toch van de regering?

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Natuurlijk...afschaffen die handel...en ook maar meteen de hele slagersbranche afschaffen omdat die bij mij op de hoek een slechte biefstuk heeft verkocht..!
Wat u beschrijft lijkt niet te deugen, maar (a) kennen we het hele verhaal niet en (b) betekent dit misschien dat dít geen goed traject was, maar het zegt niets over de gehele branche!
GrAHW

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door karinknol »

Qlick is hier in Limburg vier jaar geleden failliet gegaan, de kraan werd dicht gedraait, deze gingen tegen het UWV in hier, ik weet niet hoe het landelijk gesteld is.
Ik denk dat we bij het UWV moeten gaan zoeken.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door Langhaar »

ja daar heb je wel gelijk in denk ik

De hele zaak stinkt aan alle kanten.

langhaar

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door karinknol »

Ik hoor het overal om me heen, ze werken niet. Zit niet alleen in Limburg dat ze zo slecht werken! Het is Landelijk gewoon een gegeven geworden, het werkt niet. Mijn man had op een gegeven moment een baan gevonden, dit mocht niet, want deze was niet gevonden door het reïntegratie bureau, gevolg, als hij deze zou aannemen, zou hij al zijn rechten verspelen. Want stel dat hij zijn twee maanden proeftijd niet zou kunnen volmaken?

Sorry aan het werk, je trekt een kromme vergelijking, als ik bij een slager kom, die zijn vlees mishandeld, heb ik een vrije keus om daar niet meer te komen, toch? Bij dit soort bureaus, heb je geen vrije keuze, je moet, want anders wordt je gekort van uit het UWV. Anders werk je niet mee aan werk, staat in de letters van het UVW en die stompzinnige kreten van hun, heb je maar te slikken.

Ken je deze kreet, voor Allen die Willen Werken, maar niet Mogen? Is niets nieuws aan onder de zon, wel heel vreemd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Er moet meer werk komen.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

"Aan het werk", het is maar hoe je het ondervindt. Het is niet zo gek dat betrokkenen een negatieve insteek hebben na al de verhalen waarover cliënten hun beklag doen. Ze zij werkloos, solliciteren zich blauw, helaas zonder resultaat en worden vervolgens ook nog eens in een demotiverende werkomgeving geplaatst want negatief is het, je hebt geen eer van het werk wat je doet. Dan komt het ergste, ze kunnen er zelf niet aan doen! Daarom de uitspraak "slachtoffers" omdat hun zich zo voelen. Er zou wat meer sociaal en maatschappelijke begeleiding voor deze mensen moeten zijn, ze verdienen het. Het zijn perslot van rekening ook mensen en niet minder waard dan U en ik. Als we dood zijn, en dat gaan we vroeg of laat, komen we allemaal onder de zelfde zoden te liggen bij wijze van spreken.

En nu ga ik aan het werk.

Chanmster

Gesloten