LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door themaster »

en het ergste is nog dat zo'n aanvraag onderhand in 4 voud ingediend moet worden daar.

ik heb er een keer gezeten moest het op papier ingevuld worden daarna in het systeem maar elke afdeling moest ook de stukken gecopieerd hebben

ik zeg is dat logisch je hebt een netwerk hier alles invullen op de pc en iedereen heeft het die het moet hebben.

nee dat is moeilijker nu kunnen ze het doorlezen ik zeg of je nu op papier leest of op je scherm jullie doen onnodig dubbel werk ja zegt ze zo werkt het nu eenmaal.

ik noem dat geen werken ik noem dat werkverschaffing.

3 mnd om iets te lezen ja zeggen ze we hebben wel meer mensen die we moeten helpenm ik zeg dat klopt maar is het niet raadzaam om elke aanvraag die je krijgt meteen te behandelen dan is iedereen blij.

nee eerst moet iedereen een copie hebben gehad en gelezen en getekend en dan komt het weer terug hier.
wanneer hebt u voor het laatst gewerkt kreeg ik de laatste keer te horen ik zeg dat staat op dat formulier (ja dikke *** ermee hoor moet alles dubbel invullen en moet ik het ook nog uitleggen) ja maar we zijn uw formulier kwijt.

ik zeg en die op de pc ja daar mogen we niet meer inkijken das geblokkeerd ik zeg ben ik al geholpen dan nee zegt ze iedereen moet eerst accoord geven maar in het systeem kan dat niet.

ik zo dan is het systeem niet goed he, ik zeg er zijn toch copieen ja zegt ze maar we moeten de originele hebben anders moeten we het opnieuw invullen.

nou sorry hoor maar dan breekt je klomp echt ze maken tig copieen onnodig en een copie mogen ze niet gebruiken als aanvraag ja waarom maak je dan uberhaubt een copie


lees het gewoon online probleem opgelost kun je ook een script in maken dat het pas door kan als het idd gelezen is.

bij de gamma hebben ze dikke planken en ik denk dat het uwv etc bij de gamma is geweest om dikke planken voor hun kop te laten timmeren

S. ;-)

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Dit is echt hopeloos.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door themaster »

de waarheid niet onder ogen willen zien das hopeloos

S. ;-)

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Verschillende waarheden die je verschillend moet bekijken. :wink:

Het is beide hopeloos, zowel de langzaam malende ambtelijke molens als de houding van onze tomaat. :lol:

Enneh, wie de schoen past...........die propt z'n voet erin, ook al zit 'ie krap.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door themaster »

je moet ze dan misschien verschillend bekijken maar als je die ambtelijke molen meehebt gemaakt en je wordt overal tegengewerkt wordt je ook moedeloos ook.

ik kan je zelfs uit ervaring vertellen dat de regels die ze hebben (ook al snappen ze die zelf ook niet) gewoon krom zijn en soms ook nog 2 regels schuin tegeoverelkaar staan.

ik wilde mijn eigen bedrijf starten en werd lekker tegengewerkt he want voor hulp hoef je er echt niet te komen.

volgens hun eigen regels ik citeer.

mag ik geen eigen bedrijf starten zonder hun toestemming in de ww, ook moest ik mijn partime baan die ik erbij had ook maar opgeven daarna kom ik alsnog in aanmerking voor hulp.

1 regel zegt je moet uit de ww maakt niet uit hoe als je er maar vlug uitbent
2e regel zegt nee alles wat wij niet willen gebeurt niet en blijf dan maar gewoon in de ww ipv eruit te komen.

zelfs de consulent die ik weer kreeg (nr 108 ofzo) elke week wisselde het wel.
die snapte deze werkwijze niet, hij zei beleid is om uit de ww te komen dus waarom niet helpen dat snap ik niet.

hij geeft advies en wil traject voor me starten, nou je raad het al week erop andere consulent die natuurlijk weer net doet of zijn neus bloed.

ik zeg waar is die andere o die heeft ontslag gehad hielp de mensen te goed.

nou sorry hoor zo'n mensen moet je juist prijzen voor hun inzet.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door opa »

Dit verhaal klopt met de praktijk.
Ik ken de verhalen ook dat een client niet in de WW wil en alles probeert om er uit te blijven, laten ze je minimaal 4 maanden op je geld wachten.
Zit je in de WW en doe je alles om er uit te komen,
doen ze alles om je in de WW te houden.
Het is zo krom als een hoepel.

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Probleem met het starten van een eigen bedrijf is dat je eigenlijk, er van uit gaand dat je steeds in loondienst hebt gewerkt, altijd hebt betaald voor een 'verzekering' (lees WW) voor als je geen werk in loondienst meer hebt. De uitkering van deze verzekering geschiedt alleen als je ook beschikbaar blijft voor werken in loondienst.

Ik kan me voorstellen dat mensen graag voor zichzelf willen beginnen, maar dat kan ik (werkend in loondienst) ook niet, maw daar krijg ik ook geen hulp bij.
Daarbij komt, dat als je een eigen bedrijf kunt starten, je ook kunt werken in loondienst.

Bovenstaande is niet zozeer mijn mening (op punten wel overigens), maar de algemene gedachtengang en de bedoeling van de wet.
GrAHW

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door opa »

AHW,

Wat u omschrijft, is niet de discussie.

De discussie is, dat als je WW hebt en je geeft aan dat iets voor je zelf wil starten, het CWI niet staat te juigen en zelfs tegenwerkt ondanks
dat het CWI graag wil dat je aan het werk gaat ondanks dat er geen werk beschikbaar is.

Logische reactie zou zijn, dat het CWI zou zeggen:
PRIMA innitatief meneer of mevrouw,
u krijgt WW en gedurende 12 maanden de tijd om uw bedrijf op te starten, gedurende deze 12 maanden moet u ons elke 3 maanden laten weten hoeveel uren u in uw bedrijf hebt gewerkt.
Na 12 maanden kunnen we dan kijken of u door gaat als zelfstandige of dat u toch terug komt in de arbeidsmarkt.

In tussentijd moet u wel gewoon solliciteren maar wij als CWI zetten niet het mes op de keel.

Deze manier is ook nog eens stuk goedkoeper dan 3x reintegratie trajacten en de client is ook veel gemotiveerder om te gaan werken in zijn eigen zaak en eigen onderneming.

Natuurlijk begrijp ik dat 12 maanden te kort is maar is alleen een voorbeeld.
Er bestaan al de starterskredieten, maar je wil niet weten wat ze dan van je vragen..... voor volkomen nonsens of eisen waar geen enkel startend bedrijf aan kan voldoen.
Zelfs bedrijven die langer bestaan, voldoen niet aan de eisen die gesteld worden voor krijgen van starterskrediet.

Het is trouwens af te raden om als starter direct met schulden te beginnen.
Gewoon starten en langzaam opbouwen geeft vaak een stabieler eindresultaat.

Maarja bovenstaande is een illusie want er worden dan niet de zakken gevuld van de EX UWV medewerkers die wel voor zichzelf als RiB zijn begonnen en door hun collega's bij het UWV van klanten worden voorzien.... want zo werkt het helaas in de praktijk.

trusten

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door karinknol »

Ik had een eigen bedrijf, mijn inkomen bestond uit vergoedingen, kon er goed van leven. Maar toen kreeg mijn man de kolder in zijn kop en ging bij mij en de kids weg. Vergoedingen zijn geen inkomen voor de wet, Dus volgens de wet, had ik geen inkomen. Snapt iedereen het nog? Gevolg, ik moest een uitkering aanvragen, ook moest ik mijn eigen bedrijf opdoeken, want toen ineens waren het wel inkomsten, maar onbelast. Daar konden ze niets mee, want zo goed waren ze ook niet op de hoogte van de wet.
Nu zit ik op een uitkering en nu ben ik eigenlijk over gekwalificeerd voor werk wat hun mij aan kunnen bieden. Ik heb in de laatste jaren zoveel zelfstudie gedaan, dat ze eigenlijk niet weten wat ze met mij aanmoeten.
Ik ben nu mijn bezigheden weer aan het oppakken en een maas in de wet is, vergoedingen, zijn geen inkomsten. Iets wat toen tegen mij speelde, is nu in mijn voordeel.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door opa »

Ik had een eigen bedrijf, mijn inkomen bestond uit vergoedingen, kon er goed van leven. Maar toen kreeg mijn man de kolder in zijn kop en ging bij mij en de kids weg. Vergoedingen zijn geen inkomen voor de wet, Dus volgens de wet, had ik geen inkomen. Snapt iedereen het nog?
eeeuuh het is laat en mijn oogies zijn klein.
4x overgelezen maar ik begrijp niet wat je bedoel.

Volgens welke wet?
Was je eenmanszaak?
Was je freelancer?
Of wat was het bedrijf precies?

geeeeuww

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door themaster »

Ik kan me voorstellen dat mensen graag voor zichzelf willen beginnen, maar dat kan ik (werkend in loondienst) ook niet, maw daar krijg ik ook geen hulp bij.
Daarbij komt, dat als je een eigen bedrijf kunt starten, je ook kunt werken in loondienst.
mijn situatie was dermate anders in de ww door arbeidsongeval wat verzwegen is (amerikaans bedrijf dan mag dat schijnbaar zolang je nog niet op sterven hebt gelegen)

ik heb dankzij hulp van anderen een baantje gekregen partime daar ik daar niet van kan leven kwam mijn lange droom weer naar boven een eigen bedrijf erbij en dat zou 100% te combineren zijn tof dus he.

maar nee ahw, 1ste punt was al volgens het uwv ik was verwijtbaar werkeloos he dus geen uitkering in het begin, hallo ik heb hier een uitspraak van de rechtbank ik ben niet schuldig aan het ontslag, kreeg geen vergoeding want de economie was slecht.

wat zegt het uwv verwijtbaar werkeloos, ik zeg de rechter zegt van niet ja maar wij bepalen zelf onze regels wel u heeft geen vergoeding gekregen en dan had u maar in hoger beroep moeten gaan.

ik zeg ik heb gewonnen lees nu eens maar dat kunnen ze gewoonweg niet he.

dan wil je verder gaan opbouwen van je bedrijf maar dat mag niet regels hier regels daar alleen niemand begrijpt ze zelf want ze staan gewoon haaks op elkaar.

wil ik hulp en uit de ww moet ik ontslag nemen bij mijn partime baan en mijn start afblazen is dat de manier om iemand uit de ww te krijgen of er nooit uit te krijgen volgens mij het laatste.

vind het ook typisch als mensen je wel helpen dat ze er uit gewipt worden ineens he

de wet is duidelijk alleen uwv en consorten trekken zich daar gewoonweg niks van aan en wie is de dupe de werkelozen.

als je op een moment belt is mijn ww al gestort 2 weken nadat je je briefje hebt binnengegooid en dan te horen krijgt we hebben het druk het komt vanzelf wel iets wat ze verdomme in 10 minuten kunnen afwerken maar daar uiteindelijk 3 weken overdoen dan snap ik best dat mensen bv hun auto er binnen gaan rijden.

heel het uwv opdoeken en er praktijkmensen neerzetten en niet van die managers die ff carierre maken snel over anderen zijn rug.

hun eigen zakken vullen ze wel net zoals met dat nieuwe kantoor van hun toen gouden pleeknoppen etc van welk geld ja van ons en niet anders.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door themaster »

en ahw wat versta je onder hulp.

er is nl een traject voor starters dat kost ongeveer 2500 euro, nee zegt het uwv ga maar naar de reintegratie toe gewoon kosten 10.000 euro.

maar waarom kunnen ze hun vriendjes spekken he en niks anders.

10.000 euro voor wat achter een pc gaan zitten en lekker discussie voeren waarom pietje of klaasje niet aangenomen is.

onzinnig want je was niet bij het gesprek dus kun je niks oordelen.

mijn oordeel was er degelijk wel en werd niet gewaardeerd.

een dikke meid solliciteerd als kamermeisje omdat ze aan het werk zou willen.

baas zegt ronduit in haar gezicht jouw nemen we niet aan want je bent te VET.

nou sorry hoor accuut aanklagen zoiets.

wat zegt het reintegratiebureau, stom van je je had zelf moeten vragen om een andere functie nou sorry hoor dan breekt mijn klomp.

als jij zo behandeld wordt wil je daar niet eens meer werken.

maar dat mag je niet zeggen want dan doe je niet alles om aan werk te komen nou er bestaat ook nog zo iets als menselijkheid het is hier toch geen 1945 ofwel of is het hier een jodenkamp.

sorry dat ik het zo formuleer maar daar begint het toch wel op te lijken allemaal in dit land

S. ;-)

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door S. ;-) »

themaster schreef:je moet ze dan misschien verschillend bekijken maar als je die ambtelijke molen meehebt gemaakt en je wordt overal tegengewerkt wordt je ook moedeloos ook.
Helaas zijn de goeden vaak de dupe van de kwaden.

Kan me van het UWV ook voorstellen dat wanneer ze constant belazerd worden, dat ze alles gaan checken, dubbelchecken en kromme regels gaan opstellen.


Als mijn auto 5x gejat wordt, dan zou ik de wielen er s'avonds afdraaien.
Ook al ben ik dan s'mo een uur bezig om ze er weer op te krijgen, wat dan weer onlogisch is.
:lol:

Ja, zo werken die dingen dan.
Mensen die de kluit belazeren roepen sancties op die het de goeien weer moeilijk maken.

Maar voor jou is het rot wanneer je de beste bodoelingen hebt en door de bureaucratie tegengewerkt wordt.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door themaster »

als het idd zou zijn de goeden lijden onder de kwaden valt er nog mee te leven.

maar het verhaal is toch echt anders, ze maken daar regels die ze zelf niet eens kennen of kunnen toepassen.

regel 1 zegt zo maar regel 2 staat daar haaks tegenover
en ga zo maar door

regels moeten duidelijk zijn en niet tegenstrijdig

als ik moet solliciteren moet ik dat nu eenmaal evenals er alles aan doen om uit de ww te komen.
volgens regel 1 is dat juist goed maar via regel 2 mag het niet ik mag niet partime werken en aan mijn eigen bedrijf werken.
ik moet eerst met alles stoppen en dan mag ik opnieuw gaan beginnen.

nou ik ga niet ergens ontslag nemen om het uwv een plezier te doen.

als het heel verhaal goed zou worden nageleefd door het uwv zou men blij moeten zijn maar dat zijn ze niet.
weet je waarom niet nu kunnen ze geen 10.000 euro doorsluizen via een reintergratiebureau naar hun vriendjes.

als ik een fout maak wordt ik bestraft maar andersom mogen ze fout op fout maken.

kun je zeggen dien een klacht in bij het uwv heb ik gedaan krijg je een onafhankelijke commissie

nou onafhankelijk is bij mij onafhankelijk en geen personeel van het uwv dat verlies je dus altijd

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door tomaatje »

Het is beide hopeloos, zowel de langzaam malende ambtelijke molens als de houding van onze tomaat.
Ik voel me beslist niet hopeloos hoor!

En wat die schoen betreft S ik heb nog steeds dezelfde schoenen en ze passen prima!

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door karinknol »

Opa,

het is heel simpel, ik schreef bezwaarschriften voor mensen in de WW en WAO, als je die wint, staat daar een vergoeding tegenover, onbelast. Deze streek ik op. Per gewonnen bezwaarschrift, kreeg ik dus een onbelaste vergoeding op mijn rekening van het UWV. Maar dit was dus geen inkomen volgens de wet, maar mocht dus er ook niet verder mee, toen mijn man wegging, want mijn bedrijfje, ja een één manszaak, had geen middelen van bestaan volgens de regeltjes in Nederland. Dus opdoeken en een uitkering krijgen, of nergens voor in aanmerking komen. Dus ook geen verzekeringen, want volgens de wet had ik immers geen inkomen.
Snap je het nog?

Ik ook niet, ik snap het al jaren niet, maar goed, ik sta dus niet alleen.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door opa »

Karin,

Concreet:
- Eenmanszaak?
- KvK inschrijving?
- BTWnummer?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@Karinknol

Ja ja, de regeltjes zijn aangescherpt wat dat aangaat. Maar ik zeg niet dat het klopt Karin maar heb ook geen reden om Uw verhaal in twijfel te trekken. Misschien zou je ook eens moeten nadenken over het schrijven van formele en jurisich sluitende brieven. Er zijn zeer veel mensen die dat zelf niet kunnen en dan vraag je gewoon een kleine vergoeding per brief, dat mag wel en levert genoeg op! Het is maar een hint hoor!

Chanmaster

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door karinknol »

Stond ingeschreven bij de k.v.k. ja, een btw nummer, maar vrijstelling van tarief, was geen inkomen maar een vergoeding. Inderdaad een éénmanzaak.

Ik ben het nu weer aan het oppakken en het mag nog steeds op deze manier, hele rare contructie, ik geef het toe, maar wettelijk mag het. Juridische brieven schrijf ik ook weleens voor mensen, maar dan moet je echt alle termen kennen en dan vinden de meeste mensen al te ver van mijn bed show en snappen het dan niet echt meer.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Drie op de tien werkgevers vinden moeilijk personeel

Ongelezen bericht door opa »

Karin,

Deed je wel jaarlijks aangifte inkomstenbelasting?
Af alleen omzet belasting?

Gesloten