LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werkloze jongeren

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door opa »

Werkmeester:

U begrijpt de Context van mijn verhaal niet, helaas.
Om nog enige inhoudelijkheid aan dit punt te geven: niemand wordt gedwongen te werken. Als je niet werkt krijg je in veel gevallen een bijstandsuitkering. Er gaat in Nederland niemand dood aan niet werken.
Allereerst maak ik geen directe vergelijking met slavernij maar trek het in de Context van de herhaling in de geschiedenis. Om de vergelijking kracht bij te zetten van het herhalen van geschiedenis spreek ik over de Dwangarbeiders in Duitsland... maar dit terzijde.

Wie heeft het over WW, de mensen op dit forum spreken met hun wanhoop verhalen en noodkreten:
A: over WAO
B: of over bijstand
We gaan door tot het gaatje let op:
"WAOers of bijstand gerechtigden worden VERPLICHT op STRAFFE van stop zetten van de uitkering, verplicht en dit is on-vrijwillig tewerk gesteld"
Bij weigering = geen inkomen = geen middelen van bestaan = met je rug tegen de muur = kans op straat te moeten leven...............
Dit is een vorm van Dwangarbeid = bij wet verboden.
De RiB vervullen een belangrijke rol in deze dwangarbeid...
Dus let hier komt hij:
Wij, u en ik en de hele bende hebben niets geleerd uit het verleden namelijk, dat dwangarbeid geen oplossing is of bied voor de problemen.

Teruwer info;
ik heb geen oude of jonge stokpaarden of andere huisdieren die onder Mijn dwang of onder Mijn wil moeten leven (ook geen vissen).

Een vriendelijk weltrusten.

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@Opa: Waarom gebruikt u voor mij een andere naam terwijl u zelf vraagt namen te noemen bij een reactie? Is dit grappig of denigrerend bedoeld?
Dat je geen geld krijgt als je niet werkt, dat is wat anders dan gedwongen worden om te werken. Maar los daarvan: hoe had u het dan liever gezien?
GrAHW

PS Uw geschiedkundige kennis reikt niet zo ver dat u antwoord heeft op mijn vraag over de kaarsen? Dan had u misschien begrepen waarom ik zo'n aanstoot neem tegen uw vergelijking, hoe u hem ook bedoelt.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door opa »

PS Uw geschiedkundige kennis reikt niet zo ver dat u antwoord heeft op mijn vraag over de kaarsen? Dan had u misschien begrepen waarom ik zo'n aanstoot neem tegen uw vergelijking, hoe u hem ook bedoelt.
Inderdaad daar heeft u een punt, u heeft hier volkomen gelijk en het klopt wat u schrijft.
Ik trek de haren uit mijn hoofd, maar misschien kunt u dit aan de hand van een voorbeeld even aan mij uitleggen wat u precies ermee bedoel?
Want ik begrijp het niet en dan leren we nog iets van elkaar.

Overigens, ik voel mij net een LP met een kras er in....:lol:
Ps dit is geen sneer waar humor.

Eet u smakelijk

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door achmed666 »

OPA

Weet je wat ik nou niet snap uit je betogen:

Aan de ene kant schrijf je dat Workfirst slecht is, een vorm van slavernij, en dat de geschiedenis van het tewerkzetten uit WOII zich niet mag herhalen.

aan de andere kant schrijf je net hard dat de Jonegren tuig zijn en in werkkampen moeten??

Dus Waarom moeten jongeren wel tot "Slaaf" gemaakt worden?

:twisted: 666 :twisted:

Je bent wel erg sneu als je om 666 al vindt dat er gemodereerd moet worden. Aangezien 666 gewoon slaat op keizer Nero (ja... ik ken mij geschiedenis)

Daarom Achmed666=Achmednero=Zwarte Achmed, mijn bijnaam (oh ja geen gastarbeider hoor, gewoon zoon van een diplomaat die hier een vrouw had gevonden.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door S. »

Laat ik nou denken dat 666 het getal van de antichrist is????
Tenminste, zo heb ik het geleerd op mijn christelijke basisschool.

Verders neem ik er geen aanstoot aan hoor. Een ieder kan voor zichzelf uitmaken wat zijn bedoelingen zijn.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door opa »

Beste Achmed,

Welkom op dit forum en met alle respect.

Ik heb nergens geschreven dat jongelui in kampen moeten....
Wat is dit nu weer voor nonsens. Ik heb alleen vergelijking gemaakt met de Werkkampen in Duitsland waar de Nederlandse mannen boven een leeftijd, Verplicht tewerk werden gesteld om Volkswagen kevers te bouwen en dat er een wet is die Dwangarbeid verbied.
Met werkkampen bedoel ik Niet de concentratiekampen.
Ook ik ken mij geschiedenis want tenslotte heb ik het meegemaakt.

Op internet zijn er fatsoensnormen en bepaalde tekens of cijfercombinaties zijn uit respect voor anderen mensen 'tot verboden of minimaal ongewenst.

Ik heb u al 2x op attent gemaakt dat de door u gebruikte cijfers 666 betekenen voor aantal mensen de handtekening van de duivel.
Kunt u de 666 weg laten aub?

Met alle respect, dank u wel.

Ps
Die LP loopt bijna vast..........

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@Opa: Toen mensen uit Afrika naar Amerika werden verscheept om daar als slaaf op een katoenplantage te werken, werden de ruimen van de schepen volgestouwd met slaven. Zij werden zo gerangschikt dat het maximale rendement uit het oppervlak in het ruim werd gehaald. De situatie in die ruimen was zo, dat je je dat eenvoudigweg niet kunt voorstellen. Door de ongelooflijke atmosfeer (lees: stank, geen frisse lucht, ontlasting, bloed, lijken) in de onbeluchte ruimen, gebeurde het dat mannen die in de ruimen wilden kijken met een kaars, deze kaars doofde door het gebrek aan zuurstof. Het is deze situatie die u vergelijkt (op wat voor indirecte manier dan ook) met de verplichting om te werken voor recht op een uitkering.

Soms krijg ik het idee dat uw discussie al lang niet meer gaat over het eigenlijke onderwerp van dit forum. Dat kan, maar er zijn grenzen aan de normen en waarden, een beladen begrip, en die worden naar mijn mening overschreden bij dit soort vergelijkingen, ook als ze worden gemaakt onder het mom van 'hier zou het toe kunnen leiden'. Als je dit al nodig hebt om een pleit te beslechten, dan zou men de zelfreflectie op moeten kunnen brengen om zijn of haar vastgeroeste ideeën eens kritisch te beschouwen.

Hoewel ik moeite heb om in dit bericht iets over reïntegratie te roepen, toch het volgende. Los van alle bedoelingen, los van slechte bedrijven, los van onkundige consulenten, los van onwillige uitkeringsgerechtigden enzovoort: ik ken een hoop mensen in deze branche met maar één doel: iemand helpen zijn of haar kansen te vergroten op de arbeidsmarkt. Ik blijf dan ook ageren tegen de vergaande generalisering, beledigingen, onheuse bejegeningen en wat dies meer zij aan het adres vaan de branche als geheel.
Ik zie ook de tekortkomingen van de branche, de mensen die er soms werken, het systeem enzovoort. Maar de materie is dermate complex dat je puntsgewijs zou moeten ingaan op de verschillende aspecten. Ik ga graag iedere discussie inhoudelijk aan.

Groet AHW

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door Langhaar »

AHW,

Er zijn maar weinig mensen in deze branch die dit doen
om mensen te helpen

Geld, dat vinden ze belangrijk.

Je hebt een roze bril op.

Langhaar

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

En er zijn maar weinig mensen die écht willen werken, Langhaar!

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door opa »

AHW,

Dank vd uitleg dit is nieuw voor mij en dit wist ik niet.
Zo zie je maar, we leren van elkaar.
Soms krijg ik het idee dat uw discussie al lang niet meer gaat over het eigenlijke onderwerp van dit forum. Dat kan, maar er zijn grenzen aan de normen en waarden, een beladen begrip, en die worden naar mijn mening overschreden bij dit soort vergelijkingen, ook als ze worden gemaakt onder het mom van 'hier zou het toe kunnen leiden'. Als je dit al nodig hebt om een pleit te beslechten, dan zou men de zelfreflectie op moeten kunnen brengen om zijn of haar vastgeroeste ideeën eens kritisch te beschouwen.
Natuurlijk.
Als men meer naar elkaar zou luisteren dan hadden we andere wereld.
Maar ik durf niets meer te zeggen want wat u wil bereiken, dit lukt al zeker 6 maanden niet op dit forum omdat ook de jonge RiBbers vast zitten geroest in deze hele rare maatschappij. Geld, geld tenkoste van de menselijke factor.

Het enigste manier om mensen wakker te krijgen in door te verwijzen naar het verleden waar en wanneer het toen al fout is gegaan.
Maar van u mag dit niet.. want verwijzen naar het verleden is tegen de normen waarden, welke? Die van u of die van mij?
Wel, die normen of waarden zijn we al eeuwen geleden kwijtgeraakt.
En weet u wat nu zo verschrikkelijk erg is,
dat elke nieuwe generatie het niet eens meer in de gaten hebben.

Vandaag in het nieuws:
De staatsecretaris van onderwijs, rost of roest, die wil een wetsvoorstel indienen voor meer geschiedenisles op scholen omdat 52% van de kinderen niet eens meer weten wat er in de 2e wereldoorlog is gebeur.
Rost/roest bevestig hiermee mijn betoog dat de jongelui niet willen leren van fouten uit verleden.

En daar kom Opa weer:
Je kan mensen niet onder dwang tewerk stellen op straffe van stopzetten van hun uitkering.
Dit is mensonwaardig en druist tegen al MIJN normen en waarden in.
En om MIJN normen en waarde kracht bij te zetten, maak ik gebruik van lessen uit het verleden.


Tevens maak ik gebruik om mij weer even voor paar maanden af te melden.
Langhaar, kidkat over paar maanden kom ik hier nog langs om te kijken hoever het is met de diepere inzichten van de jonge RiBbers die WAOers en Bijstand gerechtigden naar de rand van de afgrond helpen te begeleiden.

Allemaal gegroet,



.
Laatst gewijzigd door opa op 01 mar 2006 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Zo d'ouden zongen piepen de jongen, opa!

Toch vriendelijke groet,
AHW

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door opa »

AHW,

Piepen jullie nou maar eens en verbeter de situatie inplaats van te berusten.
Heb ik uw toestemming om iets emotioneels te roepen?
Slapjanussen zijn het, stuk voor stuk.

Nog iets emotioneels over normen en waarden
waarom reageerde u niet tegen de 666?
Niemand reageerde daarop, zegt wel iets over de tanende mentaliteit onder Hoogopgeleide jongelui.

Zoefffff snel terug naar mijn poef..

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@Opa: vwb die 666: God zij dank ben ik een atheïst! :wink:

Jammer trouwens dat u de meer inhoudelijke discussie tussen mij en Langhaar niet volgt.
Groet AHW

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door opa »

@Opa: vwb die 666: God zij dank ben ik een atheïst! Wink
Persoonlijk stoor mij er aan omdat je andere mensen op dit forum er wel mee voor de kop kan stoten.
Uw generatie is: "Zolang het mij zelf maar niet persoonlijk raakt en wat andere er van vinden maakt mij niet uit".
En hier zit het verschil in denken en doen tussen uw en mijn generatie of begrijp ik uw ractie niet goed? :lol:

Inhoudelijke discussie?
Waar staat die?
Heb ik iets gemist?

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door achmed666 »

Nou "Alleswetende" opa, even de uitleg over het nummer van het beest 666:

En het [beest uit de aarde] maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft. Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.' (Openb. 13:16-18 )

Het Beest uit de Aarde wordt van oudsher geïdentificeerd met de antichrist, wiens verschijning het einde der tijden inluidt. Waarom is het Getal van het Beest een getal van een mens en waarom is dat getal 666? Aan die vragen is in de bijna tweeduizend jaar die zijn verstreken sinds Johannes zijn visioenen zag op het eiland Patmos, begrijpelijkerwijs veel tijd en vernuft gespendeerd.

Het ligt voor de hand dat Johannes het getal 666 bedoelde als code voor een naam. Dat namen vercijferd kunnen worden door de letters te lezen als getallen en die getallen bij elkaar op te tellen, lag voor Johannes en zijn tijdgenoten meer voor de hand dan voor ons. De Israëlieten, Grieken en Romeinen gebruikten hun alfabet namelijk niet alleen om te schrijven, maar ook om getallen te noteren. Ze konden daardoor elk getal als woord lezen en omgekeerd.

Johannes gebruikte dus een bekende methode, maar het valt te betwijfelen of zijn lezers hebben begrepen op wie hij doelde. Het probleem is dat verschillende namen na omzetting in cijfers hetzelfde getal kunnen opleveren. Daardoor circuleerden al in de tweede eeuw na Christus verschillende oplossingen voor het raadsel uit Openbaring.

Een van de populairste kandidaten voor de positie van antichrist was keizer Nero. Om de gewenste uitkomst te verkrijgen, moet Nero namelijk eerst op zijn Grieks als Neron worden geschreven; pas na toevoeging van zijn keizerstitel en genoteerd in Hebreeuwse letters komt de som uit op 666:

Er wordt meer en meer vanuitgegaan dat Johannes idd Nero bedoelde, google heeft 2 miljoen hits bij de kruissearch nero en 666.

En aangezien Nero in de tijd van ***** (gesus) volgens sommigen nogal fout was, wordt hij aangewezen als de antikrist

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door opa »

Ging ik er nog vanuit dat u onbewust 666 had gekozen zonder een klein deel van het verhaal achter 666 te kennen.

U ook 55
(met uw achtergrond kennis kunt u deze vast decoderen)

S. ;-)

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Het hele verhaal blijft vreemd, vond ik als kind ook al, nogal onlogisch.

Dat beest/666/die antichrist luidt de eindtijd in. En die keizer Nero leefde ook rond die tijd, en werd aangemerkt als de antichrist.
Dus feitelijk is die eindtijd zo'n 2000 jaar geleden al begonnen. :idea:

Sorry, even een zijweggetje :wink:

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door Henrice »

Keizer Nero wordt als Lucius Domitius Ahenobarbus op 15 december 37 n.Chr. geboren


Gaat het om deze keizer? Dan heeft die lang geleefd.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door opa »

Het hele verhaal blijft vreemd, vond ik als kind ook al, nogal onlogisch.
De 666 komt ook nog voor bij andere aardse en niet aardse zaken, maar is vreselijk offtopic. Mensen die 666 gebruiken weten zelf vaak niet dat dit voor 'groepen' en inderdaad soms zelfs bij oudere mensen, ook nog een andere betekenis kan hebben.
Dus feitelijk is die eindtijd zo'n 2000 jaar geleden al begonnen.
Correct, u opmerking kan ik alleen maar bevestigen... meer :lol:
Ik kijk even wat Achmed doet met getal 55 en 55 is wel weer uit verleden maar niets kwetsend, tenminste..... voor gros vd mensen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: werkloze jongeren

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Lastige jongeren?

Moeilijke jongeren worden wel veroorzaakt door moeilijke ouders!
Ouders die hun baby zo snel mogelijk in de opvang dumpen.
Die nauwelijks meer de tijd nemen voor knuffelen, lekker voor te lezen, spelletjes doen, niet de tijd nemen om de kinderen met thee, een koekje o.i.d. op te vangen na school.
Sterker nog! Die het geen donder kan schelen dat hun kind met een gestolen thuiskomen of met een sterk opgevoerde brommer/scooter rondrijden!!
Hangjongeren?
Ook mijn zoon was graag buiten maar ik hield wel ogen en oren open en hem 2 maal uit een jongerengroepje heb moeten weghalen omdat zo'n groepje zich te buiten gingen aan (voor mij te veel ) baldadigheid.

Die twee keer goed aangeschoten was maar zeer merkbaar want met een "Dag Pa, ik ga naar bed" merkte ik al iets afwijkends.
Die tweede keer had ik overigens niets gezegd of gevraagd want wat ik verwachtte kwam ook binnen; een brief van school dat hij te dronken was geweest om een toneelvoorstelling bij te wonen.
Daarmee kon ik hem de les leren dat verzwijgen bina altijd uit komt.

Liefde, warmte, veiligheid , kortom een warm nest hebben veel van die "lastige"kinderen te weinig gekregen omdat Pa/Ma teveel met zichzelf bezig moesten zijn.

Hoewel ik absoluut tegen dit soort moeilijke jugd ben heb ik er toch begrip voor en wie dus de jongeren wil corrigeren moet dan ook die ouders durven aan te pakken!
zegt;
De oude Vrije Vogel

Gesloten