LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.

Zijn ze nog gekker geworden?

Ja
9
82%
Nee
2
18%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Langhaar »

Hallo, het stuk wat ik vandaag op de site van de Telegraaf lees is
ronduit belachelijk,

Sociale Dienst mee op sollicitatiegesprek
LANDGRAAF - Ambtenaren van de Sociale Dienst in Landgraaf gaan voortaan mee naar sollicitatiegesprekken van cliënten. Dat maakte de gemeente Landgraaf vrijdag bekend.


De ambtenaar houdt tijdens zo'n gesprek de houding van de cliënt in de gaten. Ook kan de ambtenaar tijdens het gesprek problemen oplossen waar de sollicitant tegen aan loopt. „Als bijvoorbeeld iemand op een bepaalde dag niet kan werken vanwege zijn kinderen, kunnen wij de kinderopvang bemiddelen”, zei een woordvoerder van de gemeente.

Blijft de baan uit, dan kan de ambtenaar het verloop van dat gesprek achteraf nog eens doornemen met de cliënt, zodat die daarvan leert, aldus de woordvoerder. Werkgevers kunnen overigens de deelname van de sociale dienst weigeren, de cliënt niet. De nieuwe aanpak valt binnen het Aanvalsplan Arbeidsmarktbeleid van de Limburgse gemeente om de werkloosheid terug te dringen.


Zijn ze nou helemaal gek geworden? Ja dus.

Er staat dat de cliënt de deelname niet kan weigeren.
Dat kan de cliënt wel.

Ze hebben geluk dat ik daar niet in de cliëntenraad zit want ze
zouden nog niet klaar wezen met mij.

Ze denken dat ze met kleuters te maken hebben.

Een psychologisch onderzoek voor de ambtenaren daar in Landgraaf
lijkt mij op zijn plaats.

Groet Langhaar

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Jonjo »

Limburg ligt wat lager in dit land. Misschien is het net 1 april geworden daar. Ambtenaren, dit soort moet ............ worden.

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door marjal »

Gezellig toch samen uit samen thuis :lol:

S. ;-)

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Werkgevers kunnen overigens de deelname van de sociale dienst weigeren, de cliënt niet.
Dus dan dient de cliënt een vacature bij een werkgever uit te zoeken die geen inmenging met een oppasser van de soos wenst. :lol:

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Henrice »

Ze denken dat ze met kleuters te maken hebben.
Dat denken ze niet alleen , dat is triest genoeg de heilige overtuiging die ze hebben.
Daarbij kun je je natuurlijk afvragen wie er eerder was.
De kip of het ei.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Langhaar »

Artikel 8 - Recht op eerbiediging van privé leven, familie- en gezinsleven
1.Een ieder heeft recht op respect voor zijn privé leven, zijn familie- en gezinsleven, zijn woning en zijn correspondentie.
2.Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan in de uitoefening van dit recht, dan voor zover bij de wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid of het economisch welzijn van het land, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door timefa »

Dat is nog eens niet zo'n gek idee!
Wanneer ambtenaren mee gaan op sollicitatiegesprek durven de wergevers je niet te weigeren op gronden zoals: Te oud, te duur en meer van dat soort onzinnige leuzen!
Ik ben er voor of je moet te lui zijn om te werken!

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Langhaar »

timefa,

Je wordt niet eens uitgenodigd als je volgens hun te oud of wat
dan ook bent.

Zulken dingen zeggen ze ook niet.
Ze verzinnen wel een reden.

Groet Langhaar

S. ;-)

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Langhaar,

Over dat door jou geciteerde artikel 8, wat denk ik uit de grondwet komt??
Niemand is verplicht tot solliciteren, maarrrrrrrr wanneer men aanspraak wil doen op een uitkering (wat door gemeenschapsgelden gefinancieerd wordt), ja dan gelden er maatschappelijke belangen.
Dan is er belang bij dat die sollicitaties goed verlopen.
Nederland vergrijst, gaat daardoor massaal met pensioen en AOW en de geldpot voor uitkeringen is niet oneindig.

Ik vind wel dat ze dit alleen bij de zeer langdurige werklozen mogen toepassen. Natuurlijk hoort iedereen eerst een eerlijke kans te krijgen om op eigen kracht een baan te vinden.

Wil ook gaan solliciteren op een andere functie, en zou daar geen pottekijker bij willen hebben. Wanneer ik door foute kleding, brief, gesprek of wat dan ook m'n sollicitatie wil verklooien, is dat mijn eigen beslissing.
Met die verstande dat ik dan gewoon verder ga met mijn huidige baan.

Verder wens ik ook jou een leuke baan toe, hopelijk voordat het pottekijken van de soos nodig is.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Langhaar »

S.;)

Het is inbreuk op de privacy.

Ten eerste zijn er genoeg banen dan?

Ten tweede het is echt geen pretje om een uitkering te hebben.

Ten derde de mensen die een uitkering hebben die hebben daar
niet om gevraagt.

Mensen die uitgenodigd worden voor een gesprek gaan dit echt
niet expres verkloten, ze zijn blij dat ze een keer uitgenodigd worden.

De ambtenaren moeten aan het werk gehouden worden dat is het.

Ik ben ook langdurig werkeloos en wil graag een baan,
maar ja ik ben 45 jaar.
In drie jaar tijd 1 keer uitgenodigd.

Ik heb een opleiding gevolgd en 3 maanden voor niks gewerkt.
Nu vrijwillig in de cliëntenraad en nog geen werk.

Dit is de realiteit. 45 jaar en afgeschreven. Zeer triest met al mijn
werkervaring. Ze weten niet wat ze missen.

Al die idiote dingen die ze verzinnen.
Werkelozen pesten meer kunnen ze niet.

Als ik geld had ging ik emigreren.


Groet Langhaar

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door tomaatje »

Tsja grote broer kijkt en luistert dus mee over de rug van de werkloze sollicitant.

Lijkt mij alleen handig voor mensen die echt veel problemen met solliciteren hebben.

Aan de andere kant best lastig want stel dat je tijdens het gesprek tot de conclusie komt dat je er eigenlijk toch liever niet wil werken.

Maar het zou dan ook leuk zijn als de ambtenaar die met je meegaat op sollicitatiegesprek ook een paar maandjes met je meewerkt om te kijken of je je werk wel goed doet. Bijvoorbeeld bij zo'n bloemen boer op de veiling alwaar dus chineese praktijken heersen. 's kijken of ie dat overleeft :-)

Nog eventjes en elke werkloze of bijstandsgerechtigde krijgt een Enkelbandje met een sateliet volgsysteem om zijn enkels en is verplicht een Rode sticker te dragen met Werkloze erop en moet zich op gezette tijden melden bij het CWI

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Sunbow »

Ik zou bij de sociale dienst solliciteren. Is de ambtnaar tegelijkertijd sollicitatiecommissie en controle-ambtenaar :P

Toen ik net uit de WAO was gegooid had ik misschien liever wel iemand meegehad, maar niet om mij te kunnen sanctioneren, mar om mij aan te vullen als ik dichtklapte (zou dan wel iemand met mensen kennis moeten zijn en die ben ik in MIJN traject niet tegengekomen).
En hoe je je kleed hangt ook maar net van het bedrijf af (ben ooit in mijn eerste baan nog heel lang geplaagd, omdat ik netjes gekleed op gesprek ging, terwijl er meer een spijkerbroekencultuur was)

Gelukkig heb ik door het doen van vrijwilligerswerk een baan. Vraag me af hoe ze daar dan op reageren nav het schrijven van een open sollicitaite, want wat je vaak hoort is: We kunnen wel extra krachten gebruiken, maar het geld is op. Zou u misschien vrijwillig.....

Tja en in de overheidsvisie rolt een betaalde baan uit een zinloos re-integratietraject en niet uit eigen initiatief en/of vrijwilligerswerk.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door NAK »

Langhaar

Weet je nu nog niet dat de Telegraaf met LIST, LEUGEN en BEDROG
aan elkaar vastzit....???????

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door opa »

Over dat door jou geciteerde artikel 8, wat denk ik uit de grondwet komt??
Niemand is verplicht tot solliciteren, maarrrrrrrr wanneer men aanspraak wil doen op een uitkering (wat door gemeenschapsgelden gefinancieerd wordt), ja dan gelden er maatschappelijke belangen.
Dan is er belang bij dat die sollicitaties goed verlopen.
Nederland vergrijst, gaat daardoor massaal met pensioen en AOW en de geldpot voor uitkeringen is niet oneindig.
Onze overheid?
Werkeloosheid?
Nedcar?
Philips?
moet ik nog verder gaan?

Serieus,
Ik heb wat problemen met mensen die alsmaar hardop durven roepen dat 'we leven van gemeenschaps gelden'.
Waarom?
Omdat diezelfde mensen vanaf hun 12e levensjaar tot soms wel hun 25e levensjaar gestudeerd hebben op kosten van de gemeenschap en soms ook nog gratis gesubsidieerd openbaar vervoer mochten gebruiken en dat is ook gemeenschapgeld.

Ik hou deze spiegel voor bij al die jonge afgestudeerde Ambtenaren, re-integratie peopletjes en idiote managers in bedrijfsleven met titel mr, ir, ing, drs. voor hun naam en die hun mond vol hebben over mensen die zouden leven van gemeenschapsgelden.
Het leuke hiervan is dat in 99% van de gevallen ik geen enkele reactie van zo een omhooggevallen afgestudeerde mafketel krijg. (kunnen ze niets tegenin brengen).
Ik noem dit maar, Selectief geheugen maar ik heb dan grote moeite om mijn schaterlach in te houden, bijkomend nadeel is dat mijn kunstgebit uit mijn mnd valt als ik erg hard ga lachen.... en dit wil ik ze niet aandoen.
ssssssssssttttttttt, afgestudeerde met hun vooroordelen,
niet in de beerput gaan roeren want dan kan de beerput wel eens ernstig gaan stinken.

/

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door NAK »

Opa daar ben ik het 100% mee eens.
Waarschijnlijk behoren wij tot de zelfde generatie.

Ik heb ruim 36 jaar sociale afdrachten van mijn loon gedaan.
En dat moet die groep van ir, mr, ing, drs en aanverwante gasten eerst nog maar eens waar maken.
Ik profiteer nu van mijn vervroegde pensionering en geniet daarvan met volle teugen.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door opa »

Belangrijkste vergeet ik nog,
je vindt een groot aantal van deze 'onhoog gevallen mafketels of provocateurs' ook terug binnen de politiek en hun ambtenaren kliek. Zo erger ik mij de laatste tijd mateloos aan uitspraken en retoriek van die losbol van het CDJA.... bij dat knaapje zou ik wel eens flink zijn nog natte oren willen afdrogen.

S. ;-)

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Opa toch..,

Nou draai je de zaken een beetje om.
De studerenden en afgestudeerden hebben met deze weinig te maken.
Ja, ook daar zullen bepaalde rechten krom verdeeld zijn, maar waar niet. Maar in de oude tijden was het nog krommer, toen konden alleen de kinders met de "poenige" ouders studeren. En ook ik verwacht dat de mensen met een titel voor hun naam die titel zullen waarmaken om zo de "gemeenschapsschuld" af te lossen.

Een uitkering is geen keuze, het is iets wat je overkomt en een situatie waar je zo snel mogelijk weer uit wilt/moet zien te komen.

Helaas heb ik mensen gekend die niet wilden werken en al het mogelijke deden om maar in die bijstand, WW of wat dan ook te blijven en die mogen wat mij betreft stevig aangepakt worden.

De mensen die buiten hun wil, bijvoorbeeld door hun leeftijd, langdurig werkloos blijven, ja daar heb ik het mee te doen.
Het is helaas zo dat de goeden lijden onder de kwaden en een maatregel wordt enkel opgesteld als reactie op een probleem.

Ennehhh...lees ik nog iets over vervroegd pensioen,
@NAK,
Dit is/wordt afgeschaft......
Gaat aan mijn hardwerkende neusje voorbij...

Zou er nog zoiets als pensioen bestaan wanneer ik de geraniumschuifgerechtige leeftijd bereik? La we zegge, over zo'n 30 jaar. :wink:

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door tomaatje »

Maar word iemand dan ook sneller aangenomen als er een ambtenaar meegaat op sollcitatiegesprek.

Tegenwoordig wil geen enkele werkgever meer iemand uit de WW/WWB.

Te weinig relevante werkervaring.


Toch ?

Piet Heijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mei 2006 17:10

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Piet Heijn »

Er is veel te veel werkschuw tuig in dit land. Langhaar zal er daar wel eentje van zijn. Grote bek, maar intussen wel lekker de profiteur uithangen. De reintegratiemensen van de gemeente Landgraaf zijn gewoon goed bezig. Zij scheiden de kaf van het koren. Er zijn veel te veel klaplopers die alleen maar hun handje ophouden en intussen lopen te zeuren over privacy....
Het is gewoon een schande dat types van het dubieuze formaat als Langhaar niet gewoon naar werkkampen gestuurd worden waar ze geleerd krijgen dat normale mensen gewoon werken voor hun geld en niet de werkende bevolking van Nederland laten opdraaien voor een stel paracieten.

Met zijn geklets over privacy en clientenraden laat Langhaar duidelijk merken dat hij (zij?) een van die uitwassen is van het sociale beleid. Mensen leren niet meer voor hun eigen verantwoordelijkheden op te komen, maar surfen mee op het werkzweet van anderen.

Jullie moeten je doodschamen om dit initiatief zo de grond in te boren.

Het doel van de ambtenaren van de gemeente Landgraaf is maar EEN ding: mensen moeten aan het werk !!! En er zijn veel mensen in de bijstand die daar hulp bij nodig hebben. Nou, die hulp krijgen ze in alle vormen en maten.

En dat is alleen maar goed. Al zullen jullie klaplopers het wel niet met me eens zijn.......

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door donn@ »

dat normale mensen gewoon werken voor hun geld en niet de werkende bevolking van Nederland laten opdraaien voor een stel paracieten.
Ik hoop voor jou, Piet Heijn, dat je nooit in de situatie komt waar vele van ons inzitten. Boven de veertig en werkeloos is ook voor normale mensen weggelegd. Jij doet voorkomen dat ieder die niet werkt niet normaal is. Vreemde gedachtengang :evil:

Gesloten