LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reintegratie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Henrice »

God.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door opa »

Henrice,

Misschien wel de arbeidsinspectie of ARBO?

Dit is veelvoorkomende probleem, enige tijd geleden was er een reportage op Zembla? dat illegalen en uitzendkrachten niet overal worden beschermd door de arbeidsomstandigheden wet. Er gebeuren ook regelmatig ongelukken met tijdelijke (lees uitzendkrachten) werknemers.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Henrice »

Misschien wel de arbeidsinspectie of ARBO?
Dit zijn hele mooie instituten opa.Ze komen alleen niet verder dan het maken van richtlijnen en regeltjes.
Wat ze niet kunnen dat is invloed uitoefenen op de werksfeer of op de manier waarop men met elkaar omgaat op de werkvloer.

Om het voorbeeld van tomaat aan te halen.
Hij zal best wel een paar handschoenen en veiligheidsbril hebben gekregen.Er zit alleen een groot verschil tussen "Jij gaat dat maar doen en anders rot je maar op" en "Dat moet gebeuren,kun jij daar voor zorgen"

Tussen vaste werknemers en uitzendkrachten zit een onoverbrugbare kloof die het werken met elkaar op een normale manier onmogelijk maakt.
De meeste conflicten tussen het vaste bestand en uitzendkrachten worden veroorzaakt door de werknemers van de bedrijven zelf.
Maar die weten hun reet er altijd weer uit te draaien en ze weten dat ze altijd gelijk krijgen van de baas.
Sterker nog:vaste werknemers zijn altijd op zoek naar het conflict met de uitzendkracht.
Dan hebben ze weer een mogelijkheid gevonden om hun gelijk te halen.Wat dat betreft is de Nederlandse werknemer op het zielige af.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door tomaatje »

Soryy maar tomaat heeft geen veiligheidsbril, of handschoenen gekregen ook niet toen hij er speciaal om vroeg.

Daarbij wil ik nog kwijt dat toen ik daar ging werken iedereen , behalve de uitzendkrachten een helm op had.

Ook hoorde ik van een "collega uitzendkracht" dat een paar dagen ervoor niemand veiligheidsschoenen of een helm droeg todat de arbodienst hun het voordeel gaf om te melden dat ze over een paar dagen langs zouden komen voor inspectie.

Voeg daarbij het macho gedrag toe van mensen die in de bouw werken en je wordt al gauw als uitzondering gezien als je hanschoenen en andere veiligheids middelen gebruikt.

S. ;-)

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Op een gegeven moment werd mij opgedragen 2 vaten gevuld met chemisch afval waarvan allebei de deksel open was en gevuld was met regenwater in de grond te kiepen. Er werd tegen mij gezegd dat als ik dat niet deed ik gelijk naar huis kon gaan en ze wel een andere "uitzendkracht zouden zoeken aan wie ze wel wat hadden".

Aangezien ik mijn geld hard nodig had heb ik het ook maar gedaan maar ben daarna niet meer teruggegaan naar dat bedrijf.

En je raad het al als ik het ergens had gemeld was de link al gauw gelegd en werd ik alsnog de laan uitgestuurd.
Ik zou het wel alsnog melden, aangezien je toch niet meer teruggaat naar dat bedrijf.
En ook dat van die niet gekregen veiligheidsbril + handschoenen zou ik melden bij het uitzendbureau, aan de reactie van hun kun je peilen of ze het wel wisten of niet.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Henrice »

Voeg daarbij het macho gedrag toe van mensen die in de bouw werken
Tja,van mensen met zeer beperkte sociale vermogens moet je niet verwachten dat er een redelijk gesprek mee te voeren valt.

Moet je ook vooral niet proberen.

Als je nog eens zo'n baantje krijgt wees dan wijs en hou je zo dom mogelijk.Dan hou je het het langste vol op zo'n bouwput.

S. ;-)

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Als je nog eens zo'n baantje krijgt wees dan wijs en hou je zo dom mogelijk.Dan hou je het het langste vol op zo'n bouwput.
Je houdt het juist het langste vol wanneer je jezelf blijft. Ga je nu vooral niet dommer voordoen dan je bent. Zulk nep-gedrag werkt niet, daar prikken de meeste mensen (en ook domme mensen + vóóral kinderen) feilloos doorheen. Met als gevolg nog meer treiterij.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

Ik heb lang getwijfeld of ik wel zou reageren. Inplaats van elkaar te helpen met advies hoor ik alleen maar gemopper op het UWV, de verbouwing die zoveel heeft gekost. Dacht u dat het personeel daar zo blij mee was? De regering schijnbaar wel want de heer die dit had geregeld heeft nu een mooie baan bij een van de ministeries. Oke het werkt niet altijd zoals het zou moeten maar waar mensen werken worden fouten gemaakt. En misschien word ik nu ook voor must uitgemaakt maar wat ik heb begrepen moet je daar jong voor zijn en een baan hebben dus val ik niet in die cattegorie :lol: . Ik weet waarover ik praat want ik ken beide kanten. Ik heb WW en ook werkte ik tot 1 januari bij het UWV. Wist u dat er per 1 januari 2006, 11000 mensen van het UWV op straat staan? Waarschijnlijk niet want daar hoor je niets van in de media. Als er dan toch een zwarte piet moet worden uitgedeeld, wat dachten jullie van de regering. Per slot van rekening regelen die de gang van zaken wat betreft ww wao aow bijstand enz. En ik denk dat die mensen eens wat praktijkervaring op moeten gaan doen. Neem dhr. W.Bos, die wil dat mensen langer blijven doorwerken, leuk, moet je wel een baan kunnen hebben of krijgen. Ik doe er alles aan om nog een paar jaar te kunnen werken maar helaas, tot op heden is dit nog niet gelukt. Tot slot, laten we elkaars mening respecteren en niet meteen op onze achterste benen gaan staan.
Laatst gewijzigd door donn@ op 01 mei 2006 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

evn
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mar 2006 22:35

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door evn »

De regering ja die bedenken al die regels, ik ben werkeloos door een faillisement ik ben 57 jaar en kan moeilijk aan werk komen ze de werkgevers zitten echt niet te wachten op iemand van die leeftijd dus wel elke week solliciteren maar ik weet haast niet meer naar welk bedrijf ik moet schrijven of bellen ben al een jaar bezig dus dat wordt nog moeilijk maar het is niet anders,ik blijf optimistisch.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door opa »

evn,

Ik hoop dat u nog gezond van lijf en geest bent.
Hoeveel solliciaties moet je jaarlijks doen tegenwoordig?
1 of 2 per maand?

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

een per week opa en of je gezond bent of niet afwijzingen krijg je op, nou zeg maar al je sollicitaties. En geloof me dat is niet goed voor je zelfvertrouwen :twisted:

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door Henrice »

Je houdt het juist het langste vol wanneer je jezelf blijft.
Dat is inderdaad het beste in veel gevallen.
Het punt is, heb ik veelal gemerkt, dat uitzendburo's je altijd de banen aanbieden waar je net iets te veel opleiding voor hebt.Ze spelen daarmee op save naar de klant toe.
Heel begrijpelijk,maar op de werkvloer gaan er dan meestal toch wat knopjes om bij de mensen.
(Hierbij wil ik mijn eigen persoon niet vrijpleiten natuurlijk)

Het zou mooi zijn als uitzend en detacherings bureau's is doen wat ze in al hun promotie-verhaaltjes beloven.
Zorgen dat je de weg vooruit kan bewandelen ipv jezelf altijd maar weg te moeten cijferen om mensen niet voor hun hoofd te stoten.
Een of ander kulverhaal hebben ze zo bedacht en voor je weet kan je weer vertrekken

evn
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mar 2006 22:35

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door evn »

ik moet dus elke week een keer solliciteren,wordt soms moeilijk omdat ik niet meer weet waar ik mijn sollicitatie heen moet zenden en bij een uitzendbureau schrijven ze mij niet in vanwege mijn leeftijd denk ik. :oops:

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

hoi evn

Probeer het eens bij de volgende link,
http://www.seniorgroep.nl/
dit is een uitzendbureau voor ouderen.
Ik heb geen probleem met inschrijving bij een uitzendbureau maar eenmaal ingeschreven hoor je ook nog maar weinig.

evn
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mar 2006 22:35

Re: reintegratie

Ongelezen bericht door evn »

Ik doe mijn best wat betreft die inschrijvingen bij de uitzendbranche maar het zit zo als je als vrouw partime wil werken heb ik de laatste 5 jaar ook gedaan hebben ze je ook niet nodig,wel voor 40 uur ik ben niet zomaar minder uren gaan werken toen dus ga ik nu ook niet meer voor fulltime aan de slag mooi niet. heb ik mijn reden voor dus.

Gesloten