LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Senior opgeroepen voor reintegratie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Belg »

Donna, fijn om te horen dat je via Randstad op 53 jarige leeftijd weer aan de bak kwam. Zoals ik in mijn vorige reactie ook al stelde. Het is mij ook gelukt om weer aan de bak te komen door een tijd als uitzendkracht te werken. ik was toen 38 en had jaren voor mijn kinderen gezorgd. Een zogenaamde herintreedster. Ik vind dat in dit soort forums te vaak wordt uitgegaan van " ik ben te oud" of " ze willen mij toch niet" of "het verschil tussen mijn uitkering en een nieuw loon is te klein". Jij bewijst met jouw verhaal dat ook een 53-jarige niet afgeschreven is. Fijn.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

Jij bewijst met jouw verhaal dat ook een 53-jarige niet afgeschreven is
Sterker nog, we zijn nu vijf jaar verder en ik ga er voor. Ik blijf al de mogelijkheden positief bekijken en wie weet lukt het weer. :lol:

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Belg »

58 jaar dus en nog de wil om door te gaan. Als iedereen deze inzet toont dan zou het helemaal goed komen. Vanuit mijn werk ken ik iemand die op 62-jarige leeftijd en zonder goede opleiding en na een half jaar WW-uitkering (zonder hulp van een re-integratiemiddel) weer een halfjaar contract kreeg. Ik heb deze persoon toen heel erg veel succes gewenst en dat doe ik bij jou nu ook. Het vertrouwen welke jij hebt in jouw toekomst zal je helpen. Nogmaals succes.

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Belg »

Hou je mij op de hoogte donn@?

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

:oops: Dank je

S. ;-)

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Nog ff over die politiek.
Ik vind het huidige, democratische systeem prima, maar mis het verantwoordelijkheidsgevoel van de politici. Dat kan beter, vind ik.
Ook het lange termijn denken mis ik, nu is het vooral scoren bij de kiezers met populaire items, dat heeft de hoogste prioriteit. ( En daar ligt naruurlijk ook weer een groot stuk verantwoording bij de kiezer, om het ingewikkeld te houden :wink: )

Over die reïntegratie: ook ik ken een dame van boven de 60 die naast haar VUT een deeltijdcontract heeft gekregen in de zorgsector. Dit omdat ze het werken mistte.
Ken ook een voorbeeld van een 50 plusser die nog een opleiding is gaan volgen en als gevolg daarvan een leuke baan heeft gekregen en die nu met HBO bezig is.

Ja, het is ook een kwestie van geluk hebben, maar een positieve instelling kan het geluk een flink stuk in de goede richting duwen.
Vaak ook gewoon domweg beginnen en doorgaan, ook al ben je dodelijk onzeker en zie je er in het begin er het nut niet van in.

Alle dames en heren hier, op leeftijd of net droog achter de oren: succes met het vinden van een baan.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

Hou je mij op de hoogte donn@?
Beetje laat maar zo gauw er vorderingen zijn meld ik deze, kunnen we meteen zien of we bij reintergratie via een uitzendburo beter af zijn.

hoeksteenvanhetmuurtje
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

nog even een reactie op de opening van deze topic. U schrijft hij had een bijstandsuitkering. Vervolgens geeft u het commentaar dat het UWV niet weet wat hij doet?

Bijstand wordt niet door het UWV betaald. Verder is eht zo dat het een voorwaarde is voor een bijstandsgerichtigde onder de 64 jaar dat hij beschikbaar is voor de arbeidsmarkt. dat houdt ook in dat hij mee zal moeten werken aan reintegratie, en dat als hij dit niet doet hij een maatregel opgelegd zal krijgen, wegens het niet of te weinig verrichten van inspanningen om weer aan het werk te komen.

U heeft dus een behoorlijk fout advies gegeven dat deze meneer nog wel eens duur zal komen te staan.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

hoeksteenvanhetmuurtje,

Ik maak u er op attent dat u niet goed gelezen heeft.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

De zoveelste blunder maar deze keer verrassend genoeg, niet door het UVW.
Ben het helemaal met je eens Langhaar. Misschien bril gebroken op de hoek van het muurtje? :wink:

S. ;-)

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Maar ben het wel met 'Steen' eens dat je boven alles eerst de uitkering van zo'n om advies vragende senior veilig moet stellen.
Nu is de man zijn (aanvullende) uitkering stopgezet. Wat een stress moet dit opleveren voor die man.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door opa »

De beste man maakte gebruik van de bijstand en had deze week een brief ontvangen dat hij moest komen opdraven voor volgen van reintegratie traject.Mocht hij geen gehoor geven, dan werdt zijn uitkering of aanvulling Stop gezet.
Hallo allemaal,

Hoeksteen heeft voor 1 deel heel goed gelezen
maar ander gedeelte niet goed gelezen.

S:
Heeft ook goed gelezen.
Die uitkering is volkomen veilig gesteld

TiP:
Denk aan hetr advies van langhaar over senioren en aanvulling.

Wordt vervolgt

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Opa,

De goede man is 65 of ouder en heeft een aanvulling
op zijn AOW en ze hebben de aanvulling stop gezet.

Ja, bij de Sociale Dienst zijn ze ook regelmatig de weg kwijt.

Ik hoop niet dat de goede man hierdoor erg in de problemen
komt.

Groet Langhaar

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door marjal »

Wat een bureaucratisch gedoe zeg :shock:

S. ;-)

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Ja, bij de Sociale Dienst zijn ze ook regelmatig de weg kwijt.

Ik hoop niet dat de goede man hierdoor erg in de problemen
komt.
Ja Langhaar, precies!
Kan dacht ik aardig goed begrijpend lezen :wink: en heb nog niet gelezen dat deze senior zijn aanvulling weer krijgt, enkel dat hij een bericht heeft gehad dat de boel stopgezet wordt ivm negeren van reïntergatie oproep.

Ik werk in de thuiszorg en krijg deze vragen ook af en toe. Ga me er nooit in verdiepen, ben niet juridisch onderlegd, ieder z'n beroep.
Maar ik zou nooit adviseren om zo'n oproep maar terzijde te leggen en geen reactie te geven.
Meestal vraag ik of de cliënt zelf zijn financiën regelt, zo ja, verwijs ik door naar stichting Alert /Regelrecht of iets dergelijks.
Is het een familie-lid die deze zaken onder beheer heeft, verwijs ik daarnaar, want o, dan nooit dit soort adviezen geven buiten de familie om. Vinden ze niet leuk.

En kan het ook nog zijn dat iemand door zijn psychische gesteldheid handelsonbekwaam is en onder curatele staat. Dan al helemaal je er niet in mengen.

Vaak vertellen mensen bewust of onbewust halve waarheden. En zie daar maar eens achter te komen.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door opa »

S:
Ik ga al heel lang niet meer af op alleen verhalen.
en heb de 'oproep' brief van de senior mogen gelezen.

Langhaar,
komt allemaal goed :wink:
De oplossing is echt heel eenvoudig.

S. ;-)

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Zeg opa, ff concreet: is die uitkering of aanvulling nou stopgezet te ja of te nee. :!:

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

Belg

Ik zou je op de hoogte houden, bij deze. Mijn IRO is goedgekeurd dus daar kan ik mee aan de slag.

wordt vervolgd :lol:

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Donn,

Fijn voor jou. Ik hoop dat je er iets mee op schiet.

Groet Langhaar.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

tuurlijk wel Langhaar. Ik blijf optimistisch :)

Gesloten