LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Senior opgeroepen voor reintegratie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Belg »

Donn@,
Ik ben heel blij voor jou. Maar eigenlijk had ik niets anders verwacht. Die juffies (zoals opa ze graag noemt) hebben vast wel door dat jij gemotiveerd genoeg bent.
Op naar die baan zou ik zeggen. Meld jij je weer als je die hebt? Ik blijf nieuwsgierig.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

Belg

Dat zei ik al, zodra er vorderingen zijn hoor je dat. Dit heeft trouwens niets te maken met die "juffies" hoor, ik val gewoon mijn ad continu lastig tot ik mijn zin krijg. :lol:

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Belg »

is jouw arbeidsdeskundige een man? Hoe noemt opa de mannen binnen uwv? Ben benieuwd. In ieder geval heeft deze persoon begrepen dat jij gemotiveerd bent. Wat zijn je plannen met deze individuele re-integratie overeenkomst?
Of ben ik nu te nieuwsgierig?

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

Nee hoor, trouwens ik heb hier op het forum begrepen dat nieuwsgierigheid gezond is dus. :wink:

Ja mijn arbeidsdeskundige is een man, ik ben zeer tevreden over hem. Als ik vragen heb mag ik hem bellen of mailen, heb zijn mailadres en zijn rechtstreekse telefoonnummer.
Maar ik ben als volgt te werk gegaan.
Eerst heb ik dus met mijn ad contact opgenomen om te vragen of IRO mogelijk was voor mij, ik heb gelijk aangegeven dat ik van de reintergratie buro's die voor het UWV werken niet zo'n hoge pet op had. Dat begreep hij dus hij vroeg wat ik dan wilde. Ik heb aangegeven dat ik via Randstad een project wilde starten. Dat kon, er is een reintergratietraject op papier gezet maar omdat ik nog twee sollicitatie gesprekken had hebben we het even in de koelkast gezet want laten we eerlijk zijn, als dat iets zou zijn geworden, zou het zonde zijn van het geld en de energie. Door een misverstand is het dus in de koelkast gebleven. Verleden week weer contact gezocht en hier is direct op gereageerd. Randstad had het traject al uitgestippeld en dat houd in dat we samen gaan kijken hoe eventuele gesprekken beter zouden kunnen. Ik krijg een inlogcode zodat ik gewoon thuis alle vacature's bij Randstad en alle kranten kan bekijken. Hiervoor hoef ik dan niet naar de vestiging. Wanneer ik zelf iets zie dan gaat mij coats hier achteraan en verder gaat zij bij potentiele werkgevers een goed woordje doen. Tenslotte moet er wel rekening worden gehouden met mijn handicap. Ik kan veel maar niet alles.

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Belg »

Ik zie wel dat je zelf steeds actief bent. Ook als iets uit de koelkast gehaald moet worden. Ik hoop wel dat die coach iets toevoegd. Soms is een bemiddelaar inderdaad wel handig. Dat je een WAO-achtergrond had begreep ik uit het feit dat je een AD hebt, die heb je bij de WW namelijk niet, daar werken RC's Re-integratie coaches. Ik weet dat zowel de AD's als de RC's mensen zijn die heel goed weten waar ze mee bezig zijn. Allemaal hoger opgeleiden met gevoel voor mens en theorie. Ze moeten werken met complexe regelgeving en belachelijk verouderde computersystemen en de vertaalslag kunnen maken naar de klanten. Ik blijf mezelf herhalen maar ik sluit weer af met: veel succes.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door opa »

Belg:
Ik schreef; Knaapje :wink:

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door marjal »

Donna ik prijs je doorzettingsvermogen, stel je er niet te veel van voor. Ik spreek uit ervaring :shock:

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Belg »

Marjal,

De ene ervaring is de ander niet. Jaren geleden heb ik als herintreedster hulp gehad. Een cursus van een half jaar en ik kon weer aan de bak en tot op heden werk ik nog steeds. Mijn vooropleiding? 2-jarige huishoudschool. Huidige werk? mbo+. Maar,,,, ik heb wel actief gezocht en meegewerkt. Ik ben bijvoorbeeld geen dag ziek thuis geweest in dat halfjaar. Dat ik de enige uit mijn klas was die binnen een halfjaar weer volledig hervatte lag niet aan het niveau van wie dan ook. De enige reden was dat ik mij voor de volle 100% ingezet heb. En ja, ook ik had leerkrachten die niet gemotiveerd waren. Maar daar moet je doorheen zien te prikken en je eigen eisen stellen. En dat is nu juist wat ik bij Donn@ bespeur. Donn@ heeft wel dat beetje doorzettingsvermogen en lef om er iets van te maken. de mensen die haar bij haar re-integratie helpen zien dat ook en daarom krijgt zij de hulp waar zij recht op heeft. En daarom geloof ik ook dat zij het gaat redden. Misschien, heel misschien (ik ken jou niet en kan er dus niet over oordelen) was jouw motivatie iets minder?

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Belg »

opa,
Heb je het gelezen? Dat 'knaapje' van donn@ heeft haar goed geholpen. Vreemd he, iemand binnen het UWV die zijn werk goed doet.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Langhaar »

Misschien, heel misschien (ik ken jou niet en kan er dus niet over oordelen) was jouw motivatie iets minder?
Belg, je lijkt wel zo`n reïntegratieconsulent met dat gezeur
over motivatie.

Als het niet lukt om een baan te krijgen dan ligt het waarschijnlijk
aan de motivatie.

Dat is erg kort door de bocht.

Ik heb een opleiding gevolgd en terwijl ik daar mee bezig was
ben ik geopereerd.

Ik ben op mijn krukken naar de opleiding geweest, met veel moeite.

Ik zou zeggen dat het mij niet aan motivatie ontbreekt.

Ik heb nog steeds geen baan. Begrijp je?

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Belg »

oke, in het algemeen is wat ik gesteld heb waar, maar ik begrijp best dat er ook situaties zijn waarin het niet lukt en als ik je beledigd heb met mijn opmerking aan donn@ dan vind ik dat vervelend. Het is in ieder geval niet zo bedoeld. Feit is, nee ik ben geen re-integratieconsulent, dat motivatie heel belangrijk is en, laat ik het nu wat voorzichtiger stellen, meestal van doorslaggevende betekenis is.
Zo beter?

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door opa »

Belg:
Hoelang wil u dat mensen gemotiveerd blijven?
na 100, 200, 500, 1000 afwijzingen?
Iemand die ziek is en de heledag bezig is met het overleven,
hoelang moet die gemotiveerd blijven?


Het juffie en knaapje trekt de aandacht en dit was ook de bedoeling, als u begrijpt wat ik bedoel :lol:
Stond nog erg leuk verhaaltje in tijdschrift over werken in detailhandel over sledcht gemotiveerde en onvakkundige juffie en knaapjes.
Laat ik vooral duidelijk zijn, de catagorie juffie en knaapje is overal aanwezig.
Mooi voorbeeld van juffie, ziet u dagelijks in "MAN BIJT HOND" bij de 2 dames achter de kassa.
Achter de kassa zit de rijpere en zeer gebekte dame met pit en achter de andere kassa zit de juffie met de wazige blik . Zo een flimpie ontstaat natuurlijk ergens uit.......
Zelf moet ik elke keer luid schaterend lachen als ik het bekijk en zie direct vergelijking met de dagelijkse praktijk van 'ik denk niet na bij wat ik doe maar doe wat men zegt'.

Dames en heren, senioren en jongelui, de juffies en knaapjes.
Zijn we niet continu onze staart achterna aan het hollen?
Er liggen inmiddels Dikke rapporten o.a. bij de ombudsman die haarfijn aangeven dat een systeem niet (goed) werkt.

Enigetijd geleden waren we het hier allemaal met elkaar eens dat het een samenspel is van motivatie en aanbod van banen voor metname ouderen of WAOers? (die banen zijn er niet of niet voldoende).
We waren het ook eens dat betutteling van mensen averechts werkt.
Iemand riep hier nog eens iets over zelfredzaamheid.

Daar kunnen we nog maanden over door praten, maar dit helpt geen ...

S. ;-)

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Opa, hoe zit het nu met de hoofdpersoon van dit onderwerp. Onze senior.
Is die nou z'n uitkering kwijt?

Gek wordt ik ervan!!! :lol:

Ja, ik weet het, ben een vasthoudend "juffie", tot het vervelende toe. Hoewel, dit kan ook een heel sterke eigenschap zijn die je veel voordeel kan opleveren.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door opa »

volgens mij schrijf ik dit elders:
"Senior zit nog te wachten op een reactie op zijn brief".
"Nee, de senior raakt nooit zijn uitkering kwijt".
Ja, ik weet het, ben een vasthoudend "juffie",
Gewoon nog even vast blijven houden.... :lol:

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door donn@ »

stel je er niet te veel van voor. Ik spreek uit ervaring
Dan heb ik een andere ervaring. Na een ri traject had ik binnen drie maanden een baan, oke dat is alweer vijf jaar geleden maar ik denk maar zo, als er geen hoop meer bestaat wat blijft er dan nog over. Ik besef ook wel dat het moeilijk word voor mij, maar mocht het niet lukken weet ik tenminste dat ik er alles aan gedaan heb.

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Belg »

opa,
Iemand die ziek, zwak en misselijk is heeft helemaal geen recht op uitkering WW. Deze hoort in de Ziektewet thuis. Bent u dat met mij eens?
Ik snap heus wel dat het makkelijker gezegd is dan gedaan om gemotiveerd te blijven. Maar,,,,,,, de tendens van deze stukjes en vooral uw verhalen kunnen mensen zo demotiveren dat ze er al niet eens aan beginnen. Ik geloof niet in Tjakka-verhalen en ook ik weet donders goed dat de banen voor ouderen niet voor het oprapen liggen. Ik heb al eens geschreven dat ik eerder in dezelfde situatie heb gezeten (herintreedster na het grootbrengen van mijn kinderen) en waarschijnlijk over een jaar weer in die situatie kom te zitten. Ik weet dus echt wel waar ik over praat. Maar ik weet ook dat de enige mogelijkheid om uit de WW te komen, het ondernemen van aktie is. Niet leidzaam afwachten tot er een baan naar je toekomt. Nee, alles doen wat in je vermogen ligt. En daar zie ik nu juist het grote verschil tussen u en uw verhalen en Donn@, voor wie ik inmiddels het grootste respect heb gekregen.
En nu mag u weer. Dag opa, tot na het weekend. Ik ga even een weekendje MANTELZORGEN (ook een goed onderwerp voor zo'n forum).

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door opa »

Belg:

Geen idee waarover u het heeft in de context van deze topic,
maar u heeft volkomen gelijk met uw opmerking.
Zal morgen tijdens het ochtend gebed, onze lieve heer om vergiffenis vragen
In tussen liggende periode, ga ik nog even de herhaling van 'man bijt hond' bekijken. . :lol:

Prettig weekend,

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door Sunbow »

Iemand die ziek, zwak en misselijk is heeft helemaal geen recht op uitkering WW
Theoretisch zouden deze mensen inderdaad in de ziektewet of wao/wia thuis horen.
Echter hebben wij in Nederland minister de Geus aan de macht die wil dat zieke mensen naar hun mogelijkheden gaan werken. Theoretisch is dat heel mooi en ben ikhet er helemaal mee eens; echter worden nu mensen die doodziek zijn uit de wao gezet en komen in de ww terecht.

En juist door ziekte is niet iedereen bij machte bezwaar tegen zo'n beslissing te maken.
Komt nog bij dat re-integratiebedrijven als Calder ziek en gezond op een hoop gooien en men gedurende het traject zich maar 1 keer ziek mag melden, omdat het anders gevolgen heeft voor de uitkering. Dus is het vaal re-integreren tot men er letterlijk bij neervalt.

Als tijdens de herkeuringen nu eens ECHT gekeken werd naar wat mensen konden (en daar zal dan misschien iets meer tijd voor uitgetrokken moeten worden dan 10 minuten) en werkgevers gestimuleerd worden arbeidsgehandicapten aan te nemen dan is er een wereld aan mogelijkheden.

Overigens heb ik door hard te knokken en door te zetten een klein baantje gevonden wat ik net aan kan volhouden. Mocht ik goedgekeurd worden de eerstvolgende wao-keuring dan heb ik gewoon een probleem.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door opa »

Sunbow;

Je hebt helemaal gelijk met je verhaal en deze problematiek is al erg veel over geschreven.

Maar, niet voor u persoonlijk, er komen in dit forum elke keer van die peen vogels voorbij die vanaf een andere planeet op aarde neerdalen. En zo blijven we in herhaling vervallen. Soms heb ik wat moeite om serieus daarop te reageren :wink:

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Senior opgeroepen voor reintegratie

Ongelezen bericht door denmar »

Gelezen van Sunbow,
Daarin zegt hij dat als je in een reintregatieproject meedoet en je meldt je voor de 2keer ziek dat dan je uitkering omlaag gaat?
Is dit echt waar? Ik sta namelijk op het punt om een reintregatie overeenkomst te tekenen maar omdat ik in de ziekewet zit bij het uwv heb ik het idee dat ik daar maar beter mee kan wachten met tekenen.Als dit echt een regel is van het uwv waar kan ik dit dan vinden(zwart op wit) Want als ik weer bij de arts van het uwv moet komen zegt hij gewoon weer dat ik 100% arbeidsgeschikt ben ondanks dat mijn huisarts stelt van dat ik een versleten rug heb en nog andere ouderdomsklachten.

Gesloten