LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe gaat het nu in zijn werk?

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
foxman

Hoe gaat het nu in zijn werk?

Ongelezen bericht door foxman » 02 mei 2006 12:57

Hallo,

Ik heb een vraag over het integratietraject
Ik zit sinds vorig jaar ziek thuis met mijn knie
Deze knie wordt niet meer beter, enkel slechter en op den duur misschien invalide aan de knie
Nu gaan ze me in het integratieproject zetten maar weet niet wat ik kan verwachten
Ben ik hier hele dagen mee bezig of wat?
Aangezien ik al 15 jaar in de logistiek werk, willen ze proberen daar iets in te vinden, wat ik ook graag wil
Kan iemand me uitleggen wat ik nu allemaal kan verwachten?
Alvast bedankt

[email protected]

Re: Hoe gaat het nu in zijn werk?

Ongelezen bericht door [email protected] » 02 mei 2006 14:56

Ja dat kan ik, in de eerste instantie hoort je werkgever te kijken of hij binnen het bedrijf nog passend werk voor je heeft. Is dat niet zo dan ga je met een arbeidsdeskundige om de tafel zitten waar word gekeken wat je wil en wat je nog wel kan. Dan word er gekeken of je hetgeen je kan ook daadwerkelijk 40 uur per week kan doen of korter, dit is ook bepalend voor het percentage wao. Vervolgens word er een reintergratiebedrijf ingeschakeld die je gaat helpen, zij kijken of je omscholing nodig hebt en helpen bij het vinden van een baan. Het UWV heeft hiervoor contact met twee bedrijven maar als je zelf een ander bedrijf wil dan mag je daar ook voor kiezen. Mijn ervaringen met Agens, een van de bedrijven die met het UWV samenwerken, vind ik persoonlijk niet zo best. Het eerste wat men mij vertelde was, je moet niet denken dat wij een baan voor je hebben. Toen kreeg ik een cursus solliciteren aangeboden, terwijl ik had aangegeven dat ik die net achter de rug had, dus zonde van mijn tijd en hun geld. Vervolgens werd mij verteld dat ik wekelijks bij hun op internet kon zoeken naar een baan. Dat kan ik dus thuis ook ik zit niet te wachten op een dagje gezellig internetten met mede werkzoekende.
Ik ben van mening dat je beter een reintergratie traject kan doorlopen bij een uitzendbureau, die hebben ook de banen. Als je daar voor kiest moet je een iro aanvragen bij het UWV. Deze mogelijkheid zou je kunnen bespreken met je arbeidsdeskundig. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Gesloten