LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 300.000 banen voor werklozen

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Politici doen uitspraken als;'iedereen aan het werk" en"afschaffen van de bijstand" en "economie bloeit op".Deze laaste uitspraak doen ze zodat ze hun toekomstige salarisverhoging kunnen verantwoorden.
Gaan de politici 300.000 ambtenarenbanen creëren voor deze langdurig werklozen?Het ambtenarenapparaat is al overbezet.
De laaste jaren hebben de politici er duizenden ambtenarenbanen bij gecreërd voor de allochtonen.De autochtonen die vroeger deze plek bekleden zijn gepromoveerd en een verdieping hoger gegaan.Kijk maar naar de overheidsinstellingen nu.
Deze 300.000 langdurig werklozen die de overcapaciteit van het bedrijfsleven zijn kunnen dus ook niet opgenomen worden in een al overbezet ambtenarenapparaat.De loonbelastingbetalers kunnen deze gesubsidieerde arbeid niet meer financieren met hun belastingen.En
de multinationals zijn zeker niet van plan om meer vennootschaps-
belasting voor deze 300.000 gesubsidieerde overheidsbaantjes te gaan betalen.
Dus sturen de politici deze werklozen naar reïntegratiebedrijven,waar deze werklozen niets extra's kosten en nog goedkope arbeid leveren ook!De werklozen die niet mee willen werken aan deze uitzuigerij worden
op hun uitkering gekort.Je kan op je vingers uittellendat er geen enkele motivatie en discipline bij deze reïntegratiebedrijven te vinden is.
En nog maar niet te spreken over het ziekteverzuim.
Ik ken een vrouw die werkt al drie jaar voor dit soort projecten en nog
steeds geen vaste baan.Zij werkt 40 uur in een bejaardentehuis voor 60 euro.De mensen die vroeger dit werk deden in het bejaardentehuis tegen een goed loon kunnen nu inplaats hiervan een sigaret roken.

Praise the Lord for capitalisme;it feeds the rich and buries the poor.

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door Belg »

Ik ken een vrouw die werkt al drie jaar voor dit soort projecten en nog steeds geen vaste baan.Zij werkt 40 uur in een bejaardentehuis voor 60 euro.
Is dit zo? Daar geloof ik dus niets van. Waarschijnlijk bedoel je dat deze mevrouw 60 euro meer verdient dan ze vroeger aan uitkering had. Dit is dus omdraaien van de werkelijkheid. Als iemand kan werken moet hij ook werken. Dat is het credo van deze regering en ja,,, dat betekent soms voor weinig geld meer dan de uitkering. Is dit een ID-baan? Volgens mij (maar dat weet ik niet heel zeker) is dat maximaal 32 uur per week. Ook de tweede kreet, De mensen die vroeger dit werk deden in het bejaardentehuis tegen een goed loon kunnen nu inplaats hiervan een sigaret roken. Is dit waar? Volgens mij zijn die mensen nu allemaal werkloos of ze hebben een andere baan gezocht. Op de werkvloer zijn nergens meer mensen te vinden die zich vervelen. Misschien wel aan de top, daar kan ik niet over oordelen. Maar deze mevrouw zal toch echt geen baantje aan de top hebben voor 60 euro meer.

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Belg,
Jij ben zeker zelf zo'n ambtenaar.
"Er zijn nergens meer mensen op de werkvloer te vinden die zich vervelen".Als dit zo is waarom biedt het bejaardentehuis deze vrouw dan
geen vaste baan aan?Als het zo druk is op de werkvloer waarom moeten mensen dan naar een reïntegratiebedrijf en niet naar het bedrijfsleven of ambtenarij waar het zo druk is?Welke werkvloer bedoel jij eigenlijk?

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door donn@ »

waarom biedt het bejaardentehuis deze vrouw dan
geen vaste baan aan?
Ik vraag me af of deze vrouw op contract basis werkt. Een contract mag drie keer verlengd worden met een maximum van drie jaar. Nu weet ik niet of er in deze situatie uitzonderingen zijn maar anders zou deze vrouw bij de volgende verlenging een vast contract moeten krijgen.

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door Belg »

dejongh1
Ik ben geen ambtenaar, ook geen politica, ik ben geen vriendje van de Geus, sterker nog, ik heb 50% kans om volgend jaar een WW-uitkering te mogen aanvragen en ook voor mij is dat niet leuk na jarenlange trouwe dienst. Maar,,,,,,,, als ik een baan vind dan is dat waarschijnlijk voor minder loon, dat is vervelend maar voor mij geen reden om dan maar thuis te blijven zitten.
Terugkomend op die vrouw uit jouw verhaal. Ik weet uit goede bron dat veel, door de overheid gesubsidieerde bedrijven. zoals een bejaardentehuis, hun mensen wel in dienst willen nemen maar dit niet mogen. Die regels worden weer opgelegd door??? De regering. En zo zijn we dan weer terug bij af. Alleen als zij geluk heeft zal ze een betaalde baan vinden.
Jij vraagt: "Als het zo druk is op de werkvloer waarom moeten mensen dan naar een reïntegratiebedrijf en niet naar het bedrijfsleven of ambtenarij waar het zo druk is?, Ik ben geen politica, dus een echt antwoord moet je van mij niet verwachten. Ik kan alleen verkondigen wat ik denk dat waarheid is. Volgens mij is het zo dat de regering de bedrijven niet kan dwingen om mensen aan te nemen. Ze proberen wel met lokkertjes de werklozen en arbeidsgehandicapten aan de slag te krijgen maar dat lukt niet altijd. Wat de regering wel kan doen is mensen prikkelen om weer een baan te zoeken en dat doet ze d.m.v. re-integratiebedrijven. Je kunt het daar mee eens zijn of niet, maar het is een poging om iets te doen aan de hoge werkloosheidscijfers.
Je laatste vraag " welke werkvloer ik bedoel?" Dan spreek ik over al die mensen die werken voor een salaris tot aan modaal. Productiecijfers en prestatieindicatoren zijn tegenwoordig belangrijker dan de mens. Vooral de oudere medewerker heeft hier tegenwoordig last van.
Goed, al jouw vragen beantwoord? Ok, dan kunnen we nu verder met dit forum. Ik hoop dat er veel zinvolle reacties op komen.

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door Belg »

dejong1
Zou ik bijna vergeten. Ik hoop echt dat deze vrouw eindelijk eens een vast contract krijgt. Ik ken haar niet maar ik gun het haar. Wil je weten waarom? Ze doet HEEL BELANGRIJK WERK en ik erger mij ook aan het feit dat dit gewaardeerd wordt met een vast contract.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door Henrice »

HEEL BELANGRIJK WERK
Ga me er een klein beetje mee bemoeien en iets heel gewaagds suggereren.

De handen aan het bed worden tegenwoordig gewoon niet meer zo gewaardeerd als vroeger.
Verplegend personeel is heel hierarchisch ingesteld en ze willen allemaal baasje of bazinnetje spelen.De F. Nachtgaal type kom je zelden nog tegen.

Denk dat deze mevrouw zo'n type is dat er genoegen uit schept om mensen te voeden, te wassen,een praatje maken ,bedden opmaken,kortom het productie werk van de verzorging.
Denk dat deze mevrouw gewoon haar wek deed en niet kenbaar heeft gemaakt dat ze opleiding wil volgen,door wil groeien in haar funkie en al het andere bla,bla,bla dat verpleegkundig personeel nou eenmaal graag doet.

Tja dan blijf je het productie personeel van de verzorgingshuizen en dat wordt zoals bijna overal door goedkoop uitwisselbaar personeel gedaan.

This is Holland.Het land waar doe maar gewoon alleen met de mond beleden wordt maar ondertussen wil iedereen niets liever dan bla,bla,bla en een ander vertellen wat die doen of laten mag.

Ik hoop in ieder geval dat de mevrouw zich 3 jaar lang voorbeeldig heeft gedragen t.a.v. de hoofden en andere insiders en dat ze om haar loyaliteit alsnog een vaste baan krijgt.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door opa »

DeJongh,
weer een prachtig verhaal uit de praktijk situatie !

Ahum Belg
begrijp ik u nu goed dat u bedoelde voor minder gaan werken.... dan het laatste verdiende salaris?

Tja...... Stel je eens voor zomaar even uit de praktijk situatie:

Iemand verdiende in zijn vorige baan 1800 euro per maand.
Hij heeft een klein koophuisje met een hypotheek gebaseerd op die 1800,00 inkomen per maand.
Na invoer van de euro, kan het gezin net zo een beetje rondkomen van het rest bedrag.

Kunt u mij tot hier volgen?
Fijn, want dan ga ik verder met mijn verhaal.

Hij wordt werkeloos en accepteerd een baan die
een veel Lager inkomen heeft, zeg maar even 1000 euro per maand

Bent u tot hier nogsteeds bij de les?
want dan mag u mij uit gaan leggen hoelang dat gezin in dat koophuisje kan blijven wonen?

Maar ik kan de reacties zelf wel in gaan vullen:

- Hij zoekt een bijbaantje voor 's nachts zodat hij 24 uur per dag werkt
om zijn gezin te onderhouden en een dak boven zijn hoofd.

- zijn vrouw gaat ook weer fulltime werken, als bejaarde hulp voor 60 euro?

- De kinderen stoppen we bij de grootouders zodat die van hun AOW de kosten voor onderhoud mogen gaan betalen.

- De kinderen nemen ook een krantenwijk om bijdrage te leveren aan het gezinsinkomen.

.....zucht.....

Ik begrijp wel waarom er zoveel mensen schulden hebben.
U ook?

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door Belg »

opa
en dat is allemaal de schuld van de grote en rijke.
Wij zelf zijn helemaal niet schuldig, arme wij. Hou toch op opa. Tuurlijk snap ik wel dat mensen die met minder inkomen rond moeten komen het moeilijk hebben. En ik zie de gevolgen als mensen in inkomen achteruit gaan en ik weet dus heel goed dat dit pijn doet in de portomonee. Als ik straks WW krijg dan is dat gebaseerd op 70% van mijn laatstverdiende loon. Dat is krimp, behoorlijke krimp. Maar als ik in de plaats van thuis zitten met 70% een baan accepteer met 90% dan heb ik inkomensverlies, maar niet zo veel.......... Dit is toch geen moeilijke rekensom?
Ik dacht steeds dat de bedoeling van een forum was dat we van elkaar kunnen leren. Elkaar de andere kant van de medaille laten zien. Maar blijkbaar is dit forum alleen bedoelt om te katten. Hiermee sluit ik af.
Veel plezier nog allemaal

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door opa »

Belg,

Katten? Ik hou helemaal niet van katten.
Excuus,
u voel zich persoonlijk aangevallen maar laat u de andere kant van de medaille zien.
Maar erg fijn te lezen dat u nog wel kunt rondkomen van 70% van uw laatste verdiende salaris.

Maar kunt u zich verplaatsen dat er ANDERE mensen, behalve uzelf, zijn die niet rond kunnen komen van 70% van hun laatste salaris en al helemaal niet rondkomen van 50% van hun laatste salaris?
Of is mijn confrontatie met die andere kant van de medaille zo erg, dat u hiervan schrikt?
Sorry, dit was niet mijn bedoeling.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door donn@ »

Maar als ik in de plaats van thuis zitten met 70% een baan accepteer met 90% dan heb ik inkomensverlies, maar niet zo veel.
Heb je voor mij zo'n baan :? .
Accepteer ik heb meteen, het probleem is, ik wordt steeds afgewezen. Zou het iets met leeftijd te maken kunnen hebben?
En zeg nu niet je houding, je brieven of je cv, die zijn allemaal dik in orde daar zorg ik wel voor want afgezien van de inkomsten wil ik weer dolgraag aan het werk.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door donn@ »

Katten? Ik hou helemaal niet van katten.
Ik wel :lol:
sorry kon het even niet laten.
Wat ik me afvraag is waarom veel mensen boos worden als je het niet met hun mening eens bent. Dit forum is toch voor discussie en niet om je gelijk te halen?

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door tienepien »

Dat komt omdat mensen in hun reactie sugereren dat iemand anders geen verstand of gevoel heeft. Misschien moet men gewoon even wat beter nadenken over de formulering van hun mening zodat een aanvallende en een verdedigende houding niet nodig zijn...

S. ;-)

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door S. ;-) »

@ Henrice,

Wat voor werk doe jij?

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door henkgeluk »

het is een grote kler..... voorbeelden te over.
de meeste die voor een minium loon werken krijgen geen vergoeding voor reiskosten(auto) maar moeten wel van het uwv 30 of meer km van huis solliciteren! de werkgever kan genoeg mensen krijgen voor het minium loon ,en de minium loner heeft minder dan een bijstand uitkering ,als de kosten van het vervoer er afgetrokken worden~!

maar hij of zij krijgt niet de kwijtscheldingen die gemeentes geven.

zo kan ik nog wel even doorgaan. de ene ambtenaar of manager creeert een andere laag onder hem zodat ze zelf onmisbaar worden.

het mvbo is te min .wie metselt ,stucadoort,schildert en metaal bewerkt dadelijk nog? alle jeugd met verslete duimen van het smsén en afdrukken van de verplichte mondbeugel nog op de tanden ,waarvan orthondisten ook deze vette inkomens bron in stand houden,en ook dadelijk de nieuwe gehoor apparaten van € 3500 ,- voor dezelfde jeugd die disco doof is geworden via audiocenters weer in stand houden,met
ook veel werk voor chirurgen die door alcohol vernielde levers moeten transplanteren.

alles samengevat ziet het er slecht uit ,voor de toekomstige vaders en moeders immers alle luxe valt weg dadelijk.

niemand ziet wat er boven ons hoofd hangt! alle industrieen alle werkgelegenheid alle energie bronnen drogen op in onze westerse samenleving,het kan niet op maar ja ,na ons de zondvloed!

waarvan akte

hg

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door opa »

HG,

Volgens anderen hebt u totaal geen kijk op de realiteit van deze wereld want u denkt in complot theorieen.

Deze reactie is met :wink: geschreven.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door Langhaar »

Ik vraag mij af, wanneer een grote groep mensen wakker wordt.

Het is tijd om het hele land plat te gooien.

De hoogste tijd.

Wat een mensen hier in nederland. Watjes. Slaapkoppen. Sukkels.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door donn@ »

Jij Langhaar :?: :wink:

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door Langhaar »

Jij donn, opa, ik natuurlijk en nog meer mensen.

Groet Langhaar

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: 300.000 banen voor werklozen

Ongelezen bericht door Henrice »

Wat voor werk doe jij?
Dat wordt een lang verhaal S.

Een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang verhaal.

Wil je niet weten.

Gesloten