LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bonus voor wanbeleid

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door Langhaar »

Bonus voor ex-topman UWV
AMSTERDAM - Voormalig UWV-topman Tjibbe Joustra krijgt een bonus op zijn UWV-salaris. In maart 2004 vertrok hij als topman bij de uitkeringsinstantie na een conflict met minister De Geus van Sociale Zaken. Maar hij staat nog steeds op de loonlijst. Joustra werk nu op detacheringsbasis als Nationaal Coördinator Terrorismebesrijding.


De UWV-top krijgt over 2005 een bonus van 5 procent, zo bevestigde een woordvoerder van UWV een bericht in de Volkskrant van dinsdag. Hij voegde er aan toe dat de bonussen worden toegekend door de minister van Sociale Zaken. De criteria zijn vastgelegd bij de start van het UWV in 2002.

Maximaal kan de bonus 10 procent bedragen, aldus de UWV-woordvoerder. Voor 2005 is, in overleg met de Raad van Bestuur van UWV, besloten tot 5 procent, gezien de personele afslanking van de organisatie.

Deze kwestie komt aan de orde als de Tweede Kamer donderdagavond debatteert over de topinkomens in de semi-publieke sector. Kees Vendrik (GroenLinks) drong daar dinsdag in de Kamer op aan.

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door yoram »

Kijk, daar zakt dus ook mijn broek van af.
Ik ben zeker niet zo ingevoerd in het hele metier als jij, maar waarom er überhaupt een bonus dient te worden uitgekeerd is mij een raadsel. Even belachelijk als de topmannen van de energiereuzen extra beloond worden omdat mondiaal de olieprijs stijgt en hun bedrijven dus meeprofiteren van extra omzetten. Kan er van regeringszijde misschien niet altijd ingegrepen worden in praktijken van (semi) commerciele instellingen, lijkt me dat een staatsinstelling wel evntjes erop gewezen kan worden dat er met belastinggeld gegooid wordt. De salarissen zijn -al dan niet terecht- van dien aard dat een exra bonus niet echt nodig is voor het koopkrachtplaatje..
Afspraken zijn echter gemaakt en dienen waarschijnlijk na te worden gekomen. Dus nu protesteren over de uitwerking van afspraken van 4 jaar geleden is leuk voor de achterban en om je als parlementslid te profilleren maar heeft toch wat weg van "als het kalf verdronken is.....

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door stekel »

Bij het UWV is waarschijnlijk zoveel geld te verdelen,behalve voor de uitkeringsgerechtigden,want die misbruiken de wetten toch allemaal! Wat denk je als je niet voldoende gesolliciteerd hebt? Korten op de uitkering is de straf.Wat die minister de Geus allemaal in z'n hoofd heeft weet ik ook niet zo goed.Ik weet dat hij ooit iets was in de CNV,maar dat is ie echt allemaal vergeten!Ik vind minister de Geus echt niet deugen!

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door Langhaar »

De Geus, die deugt inderdaad niet.

Jourstra is de man van de dure verbouwing.

Mensen worden door leugens en bedrog gekort.

Mensen raken door leugens en bedrog hun uitkering kwijt.

Mensen worden bewust in de ellende gestort.

Motief: geld voor mensen zoals Jourstra en de Geus.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door donn@ »

Jourstra is de man van de dure verbouwing.
Ik denk langhaar dat je dit verkeerd ziet. Toevallig weet ik dat Joustra heeft gehandeld in opdracht van het ministerie. Dat is ook de reden dat hij ontslag moest nemen en meteen bij dat zelfde ministerie een mooi baantje kreeg. Joustra is gewoon gebruikt door de politiek.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door Langhaar »

Ja donn ik denk dat jij mij niet goed begrijpt.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Donn, deze meneer en zijn vrinden hebben op eigen houtje gehandeld, men vond het interieur niet luxe genoeg dus het moest maar weer even opnieuw gedaan worden, sla de berichten er maar op na hoeveel geld hiermee in het water is gegooid. Niet alleen het UWV is met list en bedrog bezig, langhaar, de gemeenten kunnen er ook wat van zoals je weet.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door Langhaar »

Ja eddie ik weet het.

Ik pak ze hier hard aan.

Sommigen zitten al angstig te kijken naar me.

Groet Langhaar

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door donn@ »

sla de berichten er maar op na hoeveel geld hiermee in het water is gegooid.
Ik ken de berichten maar ik weet ook dat de berichten niet altijd het juiste beeld geven van een situatie. Alles wat bij het UWV beslist wordt moet worden goedgekeurd door het ministerie. Je zal echt niet in de krant lezen dat de minister dit heeft goedgekeurd. Zij hadden gewoon een zondebok nodig en dat was Joustra. Als de ideeen echt van hemzelf waren had hij nu geen baan bij het ministerie.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door opa »

Alles wat bij het UWV beslist wordt moet worden goedgekeurd door het ministerie. .
Donn,
Dusssssss ????
Van wie kwam het idee dan oorspronkelijk voor de goedkeuring door het ministerie?

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Idd donn, wie vond het kantoor niet luxe genoeg? En nogmaals dit is buiten de Geus omgegaan. En ken je term old boys network? De 'hogere' sociale klasse houdt sinds mensenheugenis elkaar het handje boven het hoofd dus ze zullen elkaar nooit echt volledig laten zakken, vandaar dat meneer toch weer een goede betrekking heeft gekregen.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door donn@ »

Buiten de Geus omgegaan? Kom nou toch Ed. Joustra neemt de schuld op zich in ruil voor een prachtbaan. Laten we realistisch blijven, als Joustra dit op eigen houtje had gedaan was hij op wachtgeld gezet in plaats van dat hij een betere baan had gekregen.
Geen weldenkend mens geeft iemand die niet met geld om kan gaan zo'n verantwoordelijke baan waar nog meer geld te verspillen valt.

Nou heb ik ook wel mijn twijfels over de gedachtengangen van de regering hoor.

Welkom terug opa begon me al af te vragen waar u gebleven was.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door opa »

Donn,

Ben er nog maar was even op dit forum onder Zalm en de EURO bezig.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door Eddie2 »

donn, in zekere zin kan ik wel met je meegaan, de echte toedracht van het geheel zullen we nooit weten, wat we wel weten is dat het de belastingbetaler weer veel centjes heeft gekost.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door stekel »

Joustra is gewoon gebruikt door de politiek
Hoezo gebruikt? Het legt hem geen windeieren!

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door donn@ »

Het legt hem geen windeieren!
Dat hoor je mij ook niet zeggen.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door stekel »

donn@, Wat bedoel je dan met Joustra is gebruikt?

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door donn@ »

Alles wat bij het UWV wordt beslist heeft goedkeuring nodig van de regering of dit nu om de uitkeringen gaat of om gebouwenbeheer of een personeelsstop. De geruchten binnen het UWV waren zeer sterk en waar rook is, is vuur. Het wil er bij mij niet in dat bij een instantie die onder controle staat van het rijk dit soort beslissingen door een man genomen wordt. En zoals ik al eerder heb gezegd, als het werkelijk een beslissing van Joustra zou zijn geweest had hij nooit zo'n baan terug gekregen.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door opa »

Donn,

Ik had al eerder opgemerkt en ik zal hem elf maar beantwoorden :wink:

Van wie kwam het idee dan oorspronkelijk?
Joustra en zijn gevolg.

En het ministerie heeft dit vervolgens goedgekeurd.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Bonus voor wanbeleid

Ongelezen bericht door donn@ »

Juist, dus is Joustra niet de hoofdverantwoordelijke. De eindverantwoording ligt bij de regering, die hadden dit nooit goed mogen keuren.

Gesloten