LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door Langhaar »

reintegratie en sociale dienst contactpersonen
Naam: Rita
Na 18 jaar met een sociale dienst uitkering ben ik in een reintegratie traject terecht gekomen met het gegeven arbeidsgehandicapt..
Hierdoor word er aangepast werk gezocht en op een sociale werkplaats zou ik niet geplaatst worden.

Voor dat je echt aan t werk kunt hebben ze in samenwerking met de sociale dienst als eerste een werkstage van 8 weken in de planning,dit om werkervaring op te doen in de breedste zin van het woord.
Nu krijg je eerst een voorlichting van het bedrijf wat je zoal kunt doen..
Nu komt mijn verhaal...dit voorlichtings uurtje heb ik verschillende keren af moeten zeggen ivm ziekte van mijn zoon,operatie van mijn zoon en een hele samenloop van omstandigheden maakte het tot dusver niet mogelijk dat uurtje voorlichting bij te wonen..

Is niet erg zegt de contactpersoon van afdeling uitstroom,als je aan kunt tonen dat je werkelijk niet heb kunnen komen door omstandigheden dan heeft dit geen gevolg op de uitkering
Dus wel !! ik moest komen onder het mom van mij niet genoeg te hebben ingezet om aan t werk te komen..het ging aleen nog om dat uurtje voorlichting,mijn werkstage is nog niet eens begonnen,hup zoveel procent gekort op de uitkering..

Mijn vraag is deze ,is hier nu sprake van een machtspelletje waar ik geen kant mee op kan?bedrijfsarts neemt mij klachten ook al niet serieus ,terwijl bij de dokter verklaringen op te vragen zijn die mij beperken om voledig te kunnen werken.
Ik sta met andere woorden met de rug tegen de muur en moet maar mee gaan in de meningen en constateringen van dit hele pricncipe kwestie traject, want aan t eind van deze 8 weken werkstage is er geen werk voor je ,maar ben ondertussen al flink gekort terwijl mijn werkstage nog moet beginnen..wat kan ik hier nog tegen inbrengen?? ben wel ten einde raad op t moment..

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door Langhaar »

Antisociale persoonlijkheidsstoornis


--------------------------------------------------------------------------------
Kenmerken
Vroeger werd de antisociale persoonlijkheid wel psychopaat of sociopaat genoemd. De essentie is een patroon van geen rekening houden met en het met geweld schenden van de rechten van anderen.
Als kind is er is er vaak sprake van agressief en destructief gedrag. Ze kunnen niet voldoen aan sociale normen en aan de wet en kunnen geen rekening houden met de wensen en gevoelens van anderen. Er is vaak sprake van impulsiviteit; beslissingen worden genomen zonder rekening te houden met de gevolgen, zodat ze vaak in de problemen komen (verlies relaties en banen, gevangenis). Ze zijn vaak snel geïrriteerd en agressief en vaak betrokken bij een vechtpartij, waarbij ze geen rekening houden met het gevaar voor zichzelf en voor anderen. Er kan sprake zijn van roekeloos autorijden, gevaarlijk seksueel gedrag of drugsmisbruik en ze komen vaak in financiële problemen. Hun gedrag is vaak onverantwoordelijk ten aanzien van de werkgever, familie, vrienden etcetera en ze hebben meestal weinig berouw over hun daden. Zelf vinden ze wel terecht was wat ze hebben gedaan. Ze voelen zich vaak verheven boven andere mensen en hebben geen realistisch beeld van zichzelf. Sommigen hebben een talent om anderen voor zich in te nemen. De klachten die ze zelf ervaren zijn vaak: gespannenheid, ontevredenheid, een depressieve stemming en zich snel vervelen. Soms zijn er angstklachten en verslavingsproblemen.
Het beloop van is vaak chronisch, alhoewel er vaak een afname van crimineel gedrag is op latere leeftijd.
DSM-IV-TR criteria
Klik hier voor uitleg DSM A. Een diepgaand patroon van gebrek aan achting voor en schending van de rechten van anderen vanaf het vijftiende jaar aanwezig, zoals blijkt uit drie (of meer) van de volgende:
1. niet in staat zich te conformeren aan de maatschappelijke norm dat men zich aan de wet moet
houden, zoals blijkt uit het bij herhaling tot handelingen komen die een reden voor arrestatie
kunnen zijn
2. oneerlijkheid, zoals blijkt uit herhaaldelijk liegen, het gebruik van valse namen of anderen
bezwendelen ten behoeve van eigen voordeel of plezier
3. impulsiviteit of onvermogen "vooruit te plannen"
4. prikkelbaarheid en agressiviteit zoals blijkt uit bij herhaling komen tot vechtpartijen of
vechtpartijen of geweldpleging
5. roekeloze onverschilligheid voor de veiligheid van zichzelf of anderen
6. constante onverantwoordelijkheid zoals blijkt uit het herhaaldelijk niet in staat zijn geregeld
werk te behouden of financiële verplichtingen na te komen
7. ontbreken van spijtgevoelens, zoals blijkt uit de ongevoeligheid voor of het rationaliseren van
het feit anderen gekwetst, mishandeld of bestolen te hebben
B. De leeftijd is ten minste achttien jaar.
C. Er zijn aanwijzingen voor een gedragsstoornis beginnend voor het vijftiende jaar.
D. Het antisociale gedrag komt niet uitsluitend voor in het beloop van schizofrenie of manische episodes.

hoeksteenvanhetmuurtje
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

Ja en?

Wat wil je aantonen met je kopie uit de DSM?

Ik mag niet aannemen dat je de Soza van een antosociale persoonlijkheid stoornis beticht. Ik neem aan dat als je kan kopieren uit DSM, je ook iets aan achtergrond info hebt gedaan. ASP, of ASPS is iets totaal anders dan een asociaal zoals in de volksmond gebruikt.

De woorden lijken sterk op elkaar, maar ASP is een ziekte, een psychische ziekte. ASP heeft veel kenmerken van Borderline. Waar Borderline veelal bij vrouwen voorkomt, komt ASP meestal bij mannen voor. ASP leidt veel tot agressief, non-empathisch, zeer druk gedrag, soms gepaard met automutulatie, of moedwillige mutulatie van anderen.

ASP is in te dammen met psychotherapie gericht op gedrag, en groepsgedrag.

Benadrukken wil ik nog dat psychische ziekten net zo goed ziekten zijn zoals verkoudheid reuma of kanker. En dat het spotten met een psychische ziekte het zelfde is als iemand bespotten met een lichamelijke ziekte ....lijder oid.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Contactpersonen van de Sociale Dienst zoals 'case' managers zijn misselijkmakende personen die er in de eerste plaats op uit zijn je flink te naaien. Ben ervaringsdeskundig. Het is aan jezelf hoe je met dit soort contactgestoorde personen omgaat. Ik treiter ze meestal terug door ze via een bezwaarprocedure flink voor *** te zetten met de talloze bewijsbare fouten die ze maken en alles zwart op wit te bewijzen.

Succes

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door Eddie2 »

En Langaar, ben jij de oude langhaar, want dit soort gedrag ben ik niet van je gewend, je schijnt alleen nog maar te kunnen knippen en plakken.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door S. »

Contactpersonen van de Sociale Dienst zoals 'case' managers zijn misselijkmakende personen die er in de eerste plaats op uit zijn je flink te naaien.
Nou nou, mijn schoonzus is zo'n zogenaamde case-manager bij een sociale dienst.
Het is een best mens en een lieve schat.

Maar ja, voor een crimineel is 'oom agent' ook een 'smeris' tenslotte. :wink:

hoeksteenvanhetmuurtje
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

misselijkmakende personen
dat ze jouw misselijk maken, ligt misschien meer aan je gesteldheid dan aan hen. zij voeren slechts de wet uit.

Uit je stukje blijkt dat je behoorlijk gefrustreerd bent, dat je mensen bewust treitert, en ze bij voorkeur uitscheld.

Kijk dat zijn nou kenemerken van ASP.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

zij voeren slechts de wet uit
Ja? Waarom ben jij daar zo zeker van?

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

een best mens en een lieve schat
Is ze nog single? :lol:

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door Langhaar »

Eddie2,

Dank je.

Groetjes van langhaar.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door Langhaar »

koetje Boe,

Goede vragen.

Groetjes langhaar

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door Eddie2 »

zij voeren slechts de wet uit
Als ze dat nu eens deden nadat ze naar je geluisterd hebben en daardoor de feiten kennen, maar neen, ze hebben direkt een oordeel over je klaar je bent tenslotte een luie bijstandstrekker.

En moet je eens kijken wat het kost wanneer ik voor de zoveelste maal een dik zelf aangelegt dossier met bewijzen meestuur in mijn bezwaar. Ik win het voor de zoveelste maal en er moeten ik weet niet hoeveel extra personen aan te pas komen om de boel te herstellen.

Tis in en in triest dat kat en muis spelletje. En Langhaar, graag gedaan.

hoeksteenvanhetmuurtje
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

je bent tenslotte een luie bijstandstrekker.
Je verkeerd je nou eenmaal in een afhankelijke positie door je hand op te houden.

In plaats van te ageren tegen soza, en hen te beledigen zou ik je adviseren op je cooperatief op te stellen. Daar bereik je meestal meer mee.

En misschien zelfs zou je werk kunnen gaan zoeken.


Ja da's natuurlijk eigenlijk niet helamaal de bedoeling dat snap ik ook wel. Maar werk is wat heel veel mensen in Nederland doen om de uitkeringenvan andere te betalen.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door kiz »

En misschien zelfs zou je werk kunnen gaan zoeken.
waar maak je uit op dat Eddie dat niet doet?

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Inderdaad, de sanctie werd mij opgelegd toen al duidelijk was dat ik weer ging werken,partime welliswaar maar toch. Ik krijg ze daarom wel.

hoeksteenvanhetmuurtje
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

Ik krijg ze daarom wel.
Wraak altijd leuk, zeer volwassen ook.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ja, inderdaad, die ambtenaren zijn zéér onvolwassen. Maar die leven dan ook van drie keer modaal terwijl ze niets anders dan blunders maken en jaren kunnen zeuren over een brandmelder die niet op 230 volt is aangesloten.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

In plaats van te ageren tegen soza, en hen te beledigen zou ik je adviseren op je cooperatief op te stellen. Daar bereik je meestal meer mee
Je bedoelt waarschijnlijk je willoos en niet assertief opstellen?

Als je met ja en amen blind achter alles en iedereen aanloopt zul je waarschjinlijk nooit een conflict meemaken, maar veel bereiken zul je ook niet!
Een (soza)ambtenaar is niet per defenitie een integere ambtenaar.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

zij voeren slechts de wet uit


Ja? Waarom ben jij daar zo zeker van?
Hoeksteen, krjigen we hierop nog een coherent antwoord van je? Dankjewel.
Laatst gewijzigd door koetjeBoe op 04 sep 2006 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

De woorden lijken sterk op elkaar, maar ASP is een ziekte, een psychische ziekte. ASP heeft veel kenmerken van Borderline.


Dit zijn twee verschillende zaken.
Waar Borderline veelal bij vrouwen voorkomt, komt ASP meestal bij mannen voor. ASP leidt veel tot agressief, non-empathisch, zeer druk gedrag, soms gepaard met automutulatie, of moedwillige mutulatie van anderen.
Je haalt beide zaken hier doorelkaar. Het is ook niet zo dat de een een mannen variant is en de andere een vrouwenvariant.
ASP is in te dammen met psychotherapie gericht op gedrag, en groepsgedrag.
Denk je?

Gesloten