LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door donn@ »

Donn, ik meen je in staat te mogen achten het verschil toch wel te kunnen bevatten zeker?
Ik weet dondersgoed het verschil.
Wat ik alleen maar wil zeggen is dat je meest van tijd maar een kant van het verhaal hoort en de reacties in deze traid gaan er in de meeste gevallen van uit dat de schuld bij de ambtenaren ligt. Er wordt volledig voorbij gegaan aan het feit dat je niet zomaar iemand kan en mag verwonden.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door S. »

Ik ben ook voor de derde wereldoorlog.
Het liefst morgen.

Mits met legitieme argumenten begonnen.
Kerel, je bent helemaal knetter... :cry:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door S. »

Langhaar,

Te weinig ervaring met sociale zaken etc. om uit eigen negatieve ervaringen te kunnen spreken. Toch kan ik me niet voorstellen dat treiterij het uitgangspunt is.
Als SoZaWe net zo inefficiënt en bureaucratisch is als de afdeling ruimtelijke ontwikkeling van de gemeente waar ik woon, nou dan kan ik me voorstellen dat je nogal turelurelureluurs hiervan wordt.:?
Agressief ben ik niet, maar je moet het koppie er wel verrekte goed bijhouden, wil je je recht kunnen krijgen.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

@Donn@
Er wordt volledig voorbij gegaan aan het feit dat je niet zomaar iemand kan en mag verwonden.
Dat vind ik niet, jij en verschillende anderen hebben daar toch vrij duidelijk op gewezen.
ook Ox wijst nu (pas) op de mogelijkeid van gekken.
Ieder weldenkend mens zal het er mee eens zijn dat je niet zomaar iemand kan en mag verwonden.
Wat sommigen zeggen -naar aanleiding van hun ervaringen met soza ambtenaren- is dat het weleens zo zou kunnen zijn dat deze gebeurtenissen niet zomaar gebeuren.
Als dit in de mensen leeft, vind jij dan dat ze hierover stil moeten blijven?

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

ik geef er zelf een betekenis aan hè Koetjeboe
Ja inderdaad, ben blij dat je dat dan toch begrepen hebt . Voor iemand die zegt rechten te studeren kun je verder verbazend slecht overweg met teksten Ox.
plau·si·bel (bn.)
1 geloofwaardig klinkend
Zit je er nu echt zo mee in je maag?
Geen probleem hoor, ik wil je dan graag een maal (en daar blijft het bij) uitleggen wat ik versta onder plausibel.

Wanneer ik zeg dat een situatie plausibel is bedoel ik dat ik vind dat die situatie mogelijkerwijs zou kunnen bestaan. Dit kan ik vinden zonder dat ik geloof (ongeacht in welke mate) dat die situatie ook daadwerkelijk bestaat.
Dit is waarom ik zeg dat beide woorden voor mij een andere waarde hebben.
Maar toegegeven, plausibiliteit en geloofwaardigheid zijn wel degelijk aan elkaar verwant. Ik zou willen zeggen dat ik geloofwaardigheid een krachtiger versie van plausibiliteit vind.
Er is (vind ik) dus een fijne distinctie tussen plausibiliteit en geloofwaardigheid.
Doordat ik de term "zeer plausibel" gebruik word die fijne distinctie misschien wat al te fijn, en kan er eventueel verwarring ontstaan over de betekenis van het woord plausibel.
Wellicht had ik voor jou voordeel beter de term "plausibel" op zichzelf kunnen gebruiken.

Maar ik had niet kunnen weten dat dit jou zo enorm veel onrust zou bezorgen. Ik hoop dat deze uitleg wat kalmte in je hoofd creeert.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Henrice »

Kerel, je bent helemaal knetter...
Heb je het eindelijk door.

Als er idioten zijn die beweren dat ik het neersteken van iemand legitiem vindt.

Wat verwacht je voor reactie?

Maar ik begrijp dat lezen moeilijk is.

Zelfs voor jou s , valt me erg tegen .

Had je iets hoger ingeschat.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door S. »

Ach Henrice en nou valt het me van jou tegen dat jij niet doorhad dat mijn opmerking ironisch bedoeld was..en dat ondanks dat overdreven huilende gezichtje/emoticon erachter.

Kijk, dat heb je met communicatie enkel in geschrifte. Heel lastig om dan duidelijk over te komen.

Heb nu ook probleempjes met het grote, logge gemeente apparaat en nu kan ik me de gevoelens van onmacht van langhaar en eddie2 enigzins voorstellen.

Dus je schatte me hoog in; nou ben maar een gewone mbo-er hoor. Geen juridisch geschoolde zoals er hier een aantal van rondspoken. :wink:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik wacht overigens nog op antwoord van je op mijn vraag of jij gedwongen tewerkstelling in een onveilige omgeving acceptabel vind.
Nee dat vind ik niet, ik ben van mening dat mensen die niet werken wel gedwongen aan het werk gezet mogen worden, maar zeer zeker niet in een onveilige omgeving. Iedereen heeft recht op een veilige werkomgeving.
Ik denk ook niet dat hij vind dat mensen gedwongen mogen worden in onveilige situaties te werken. Ik denk wel dat hij vindt dat mensen gedwongen mogen worden om te gaan werken. Ik denk dat je het iets anders moet lezen.
Bailey drukt het inderdaad op de juiste manier uit, ik geef toe dat je mijn opmerking op meerdere manieren kan interpreteren.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Okay Dilbert, dat is duidelijk. Erg bedankt voor je antwoord.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Henrice »

dat mijn opmerking ironisch bedoeld was..
Als dat zo is dan heeft de maatschappelijke paranoia van alles letterlijk opvatten zich ook van mij meester gemaakt en hoop ik niet dat dat de uitwerking is van te vaak voor uitzendburo's te hebben gewerkt.

Wat een karaktermoord is dat dan geweest.

oxazepam
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:49

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door oxazepam »

Ik hoop dat deze uitleg wat kalmte in je hoofd creeert.
Nee hoor zit weer voor het eerste tentamen van dit jaar dan ga je vanzelf een beetje op Fora reaguurders lopen opnaaien is altijd leuk om te doen.

Toch is het raar dat de dikke vandale jouw term van Plausibel niet aanhoudt. Ik zou er een brief naar schrijven.

Ik zou ook naar de staathoofden van alle andere Nederlands sprekende landen een briefje schrijven dat ze jouw betekenis van plausibel niet in hun woordenboeken zetten.

Ik denk dat ik ook mijn eigen uitleg aan plausibel ga geven. vanaf nu af aan ga ik plausibel gebruiken voor "Dom Klinkend".

De Plausibele Mening van Koetjeboe is dat het nooit de schuld van de steker is, maar altijd van Soza.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Je bent wel grappig hoor, Ox. Altijd goed voor een meewarige glimlach :wink:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door S. »

Wat een karaktermoord is dat dan geweest.
:lol: Ach Henrice, een sterk karakter laat zich niet uitschakelen, krabbelt altijd weer op. Heb je zojuist bewezen. :wink:


Enneh, Oxazepam; jij hebt toch ook psychologie gestudeerd?

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Henrice »

krabbelt altijd weer op.
Dat is wel te hopen.

Het aftasten was geen aftasten maar regelrechte toespelingen omtrent de toekomst.

Ben slechts nog welkom bij gratie van contractuele verplichtingen die het bedrijf dat mij weer heeft herplaatst bij een ander bedrijf heeft.

Naar , als je zelf niet weet wat iedereen al weet.

Ik hoop dat ik me vergis maar vrees het ergste.

Hop naar je nieuwe job , want er is altijd ergens een betere.

Wel eens een boer met kiespijn zien lachen ?



:lol: Dat is 'm .

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door S. »

Tja, wanneer je duidelijkheid wil, is het enige wat je nog kunt doen; de confrontatie aangaan en om duidelijikheid vragen.

Wat een nare geschiedenis, succes ermee...

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Henrice »

Wat een nare geschiedenis,
Het is een zuur appeltje . :mrgreen:

Maar na zuur komt het zoet. :lol:

oxazepam
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:49

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door oxazepam »

Enneh, Oxazepam; jij hebt toch ook psychologie gestudeerd?
Ja. Een leven lang leren moet toch van Balkie?

Ik heb vanaf mijn eerste jaren op school hoe oud ben je dan? 5? Slecht een jaar niet meer op school gezeten/ ingeschreven gestaan bij HBO/ Uni.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door S. »

Ja. Een leven lang leren moet toch van Balkie?

Ik heb vanaf mijn eerste jaren op school hoe oud ben je dan? 5? Slecht een jaar niet meer op school gezeten/ ingeschreven gestaan bij HBO/ Uni.
Prima, gewoon doen waar je goed in bent. :wink:

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Henrice »

doen waar je goed in bent
Kreeg hierover vandaag een toepasselijke brief.

CELEBRATE WORK.

Er is een nieuwe generatie professionals aan het ontstaan.Of je daartoe behoort heeft niets te maken met je leeftijd.Maar alles met je mentaliteit.Een mentaliteit die wordt gedreven door jouw overtuiging:Celebrate Work ! Zo sta je in je werk.Het is je drijfveer.Jouw opdracht aan jezelf.Een overtuiging die je bovendien de moed geeft om vanuit je eigen innerkijke kracht je eigen koers te varen.Want je weet als geen ander dat je zelf verantwoordelijk bent om er wat van te maken.
Wellicht herken je jezelf hierin.Dan ben je een Nieuwe Professional.En daarop bouwen wij onze toekomst.Want wij geloven dat de Nieuwe Professionals de arbeidsmarkt steeds meer gaan bepalen.

Voor jou als Niewe Professional zijn wij het netwerk dat je uitdaagt op zoek te gaan naar je passie,talenten en ambitie.Wij helpen je het verschil te maken en je talenten en unieke eigenschappen maximaal in te zetten.Door onderdeel te zijn van het netwerk ontsluiten wij de wereld voor jou.En wij begrijpen die wereld.Omdat we zelf Nieuwe Professionals zijn.

Wij zoeken werk voor jou dat inspiratie brengt en waarin je je inspiratie kwijt kunt.Werk dat aansluit bij je persoonlijke wensen en drijfveren.Via ons netwerk kom je bovendien in aanraking met andere professionals.Om kennis en ervaring te delen.Met opdracht gevers en partners.Want het onderwerp en niet je status bepaalt de deelnemers aan het netwerk.Binnen ons netwerk zijn de onderlinge verhoudingen dan ook volledig gelijkwaardig.

Een detacheringsbureau.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Steekpartij Regionale Sociale Dienst te Zeist

Ongelezen bericht door Langhaar »

Dat was al gauw duidelijk.

Een prachtig verhaal.

Gesloten