LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gek hé dat mensen agressief worden.

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door Langhaar »

recht op betaald werk ontnomen!
Naam: anoniem
Als jullie denken dit kan niet waar zijn, het is wel waar. Enjoy this trip, and it is a trip.

Ik zit in een reincarnatie (hihi) traject. Ze heten Fourstar, en het is er erg gezellig. Via google naar 'yahoo video search' en daar als zoek opdracht 'reincarnatie groep' opgeven, waarna je een 3 tal korte vids kunt bekijken. Proost met europees subsidie geld. Wat er te vieren valt weet trouwens niemand.
Een van de trainsters is inmiddels ontslagen, en misschien komt ze nu ook in een reincarnatie traject.... bij Fourstar of zo? De andere trainster werkt nog gewoon bij Nulstar; ontslag heeft niets met feestje te maken, want dat is er trouwens ook gewoon.

Laatsaan ging mijn telefoon, of ik nog beschikbaar was? Dezelfde dag ging ik nog op gesprek bij A?tech. Ze hadden haast en dat is een goed teken, dacht ik althans. Alles koek en ei.
Wat wil je verdienen?
Nou, ik ben er een tijdje uit geweest, laten we beginnen met 1200.
Oh, dat is minimum loon.
Nee, dat is 1000.
Wat dacht je van 70 euro per week?...en wachtte even op mijn reaktie....maar ik was vokomen sprakeloos.
Plus je uitkering (bijstand)(wat een gulheid zeg!),en natuurlijk je reiskosten a 15 centjes per km.
Ja, je bent er al wat langer uit, en je krijgt opleiding, loopt 2 maanden stage (46 jaar, voor werk wat ik in het verleden al jaren gedaan heb.)
En of ik in de reincarnatie,hihi, zat? En zoef weg was ie om te bellen met dat rapalje van Zerostar. Ik mocht natuurlijk niet horen wat ze allemaal te vertellen hadden.Hij heeft ze niet te pakken kunnen krijgen die dag, wel de volgende dag (vrijdag). Die vrijdag ging ik terug om te tekenen, en ik was van plan om door die zure appel heen te bijten. De emoties zijn me teveel geworden in het weekend, en op maadag heb ik mij overal ziek gemeld, en dat ben ik ook.
Getekend heb ik omdat er dus contact is geweest met dat reincarnatie bureau, en dan snap je al dat het werk weigering wordt met alle gevolgen van dien.
Op de dag dat ik tekende bleek dat er afspraken waren veranderd....ipv 2 maanden stage waren het er nu 3, en die stage vergoeding.....ach dat is zoveeeel extra werk, toch echt handiger om het te laten vervallen.
Maar als ik er op stond dan waren ze wel genegen om effe een ander contractje te maken.
Ga je voor een baan, kun je stage gaan lopen, dankzij je reincarnatie troep. Wordt je de mogelijkheid ontnomen om geld te verdienen.
Er is geen enkel contact geweest tussen Zerostar en mij betreffende deze stage, m.u.v. het mailtje dat ik ze gestuurd heb met de medeling dat ik 'morgen' waarschijnlijk een contractje gaan tekenen.

Natuurlijk lig ik ook met de sociale dienst flink overhoop, en daar zijn ze PERPLEX van mijn negatieve houding. Er wordt een 'hiep hiep hoera houding' van mij verwacht voor deze mooie kans.
Tot 2x toe heb ik sociale dienst laten weten geen prijs te stellen op aanwezigheid van die lamlullen van Zeikstar, gezien mijn overspannenheid.
Gemeente denkt daar anders over, en jawel hoor. Wie zit er langs de gemeente...juist ja....Fourstar. Tussen ons een heeeel breed bureau van muur tot muur.
Ik ben dit aan de maatschappij verplicht (fourstar)

A?tech (niet te verwarren met Asotech) wilt het gereedschap terug. Geen enkel punt hoor, kom maar halen. Nee, dat kan niet. Brengen.
Kan niet, ik zit in de ziektewet, en mag de deur niet uit.
Dagen later bellen ze weer...gereedschap. Geen enkel punt, kom maar halen.
Nee, brengen.
Maar dan wel tegen een normaal transport tarief.
Nee, dat doe ik niet. En als ik het kopen wil dan kunnen ze best wel een factuurtje sturen.
je doet maar, ik heb geen interesse.
Ik(hij dus)ga Fourstar bellen...je doet maar.
Uren later belt fourstar mij, terwijl ik ze heb laten weten geen contact meer te willen, en ik werd er op gewezen dat ik een dief ben als ik dat gereedscahp niet terug breng.
En als ik dat zelf niet kan, dan moest de famillie het maar doen. Ze sturen me regelrecht de stress in, hadden ze me best uit handen kunnen nemen.



Ter informatie.....A?tech is een uitzender. Stage lopen bij een uitzender, te belachelijk voor woorden. Nee, ik kom er niet op kantoor, ik wordt uitgeleend.
Inlener heeft ie verteld dat ze een monteur krijgen die een tijdje niet gewerkt heeft (niet heeft kunnen werken in verband met medische klachten, laat dat duidelijk zijn). 1 keer raden naar de hoogte van de factuurtjes die inlener krijgt, en ik kan je wel vertellen dat die echt niet op een stagair van 46 zitten te wachten.
A?tech heeft mij laten weten 'gewoon gebruik te willen maken van de mogelijkheden'...tis maar wat je gewoon noemt.
Ik heb nog geinformeerd naar werk bij hun, maar dat hadden ze niet, en als ik op de website kijk dan zie ik toch echt iets anders. Stagair vragen ze niet.

Reeds eerder werd ik blij gemaakt door een reincarnatie bureau....taxichauffeur, met baan garantie.
Ik keek het na op internet en vond 5 vacatures (werk.nl) voor deze provincie. Ik liet het nog zien aan Pa, die het ook vreemd vond dat ze daarvoor baangaranties geven. Pa liep weg, en liet me alleen. Alleen ik weet dat ie dat nog noooooit eerder gedaan heeft. De emoties kunnen hoog oplopen....heel hoog.
Volgende dag is ie niet meer opgestaan, dood. Pap.Hartstilstand.
En die baangarantie, die bleek in Amsterdam te zijn, da's 180 km uit de buurt.
Het reintegratieplan kon ik inzien en ter plekke onder tekenen. (mag niet)Schoften zijn het, een grote gore tiefes bende.

Vandaag stond er een stukje in de krant over 'escalatie' theorie, criminologie. Theorie van Sherman, en ik zit daar volop in de punten.
Ik wil er een stel in mekaar rossen....reincarnatie troep + sociale dienst + uitzender. Heb dat ook aan de huisarts gezegd.

Als ik netjes braaf aan het werk zou zijn gegaan dan was er weer een mooie rapportage gemaakt.....dankzij goede begeleiding van Zeikstar plus aanvullende scholing (waarover geen afspraken zijn gemaakt; mag niet)en de welwillendheid van de uitzender is client er na een stage in geslaagd om....dat moet je natuurlijk lekker afwachten bij een uitzender...men had wel de intentie om mij aan te nemen. Ja, ja.
Beste mensen, hoe dit gaat aflopen weet ik niet. Het is kutin het kwadraat.
Ik voel me er echt niet lekker bij, en alles wat ik wilde was gewoon werk. Ik ga ze een rekening sturen wegens derving van inkomsten.

Gemeente is niet geinteresseerd in mijn verhaal, en heeft slechts 1 aantekening gemaakt......toen ik zei dat ik geen interesse heb om stage te lopen op m'n 46 ste.....heel gretig werd dat opgeschreven en was het gesprek plotsklaps beindigd.
Oops.....gelukkig heb ik op m'n puter nog een sollicitatie gevonden waarin ik dat zelf heb voor gesteld, maar dat is natuurlijk geen uitzender.

Er is nog veel meer gebeurd, allemaal niks.

A?tech heeft ook nog gevraagd of ik het bezit van eigen gereedschap ben. Zelfs dat was nog teveel.

Fourstar toucheerd 100 euro per persoon per lesdag, waarvan er al heel wat uitgevallen zijn, en de resterende waren altijd behoorlijk vroeger afgelopen.
Een van de trainsters had het zo zwaar dat ze ze een sabatical heeft genomen om de zaken eens goed op een rijtje te zetten. (dat zal effe tegenvallen)
De nieuwe trainster voldeed niet, ze zal wel teveel ervaring hebben gehad want ze liep al tegen de 60 of zo.
Vorige groepen hebben onder aan de maas les gehad, hebben ze zelf verteld.

Binnenkort zit ik bij de arbo arts van sociale zaken, hopenlijk kunnen ze me wat perspectief bieden en wat afleiding, therapeutisch werken of zo, paar uurtjes per dag of zo.
Ik ben er echt helemaal kapot van, en is het heel moeilijk voor mij om rustig te blijven.

Wie staat me bij?

mvg

anoniem

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door tomaatje »

welnee het is helemaal niet zo vreemd dat mensen hier in nederland doordraaien. Reintegratieburo's waar je (en daar gaan we weer) totaal niets aan hebt, steekparijen bij sociale diensten, mensen van cwi's die bedreigd en uitgekafferd worden en mensen die met hun auto of bus de puien van het uwv eruit willen rijden.

de reintegratie buro's en uiteraard de particiuliere beveiligings buro's verdienen er goed aan :-)

nee vreemd is het allang niet meer, nog even en krijgen amerikaanse taferelen waar iemand met een geweer huishoud bij een uwv kantoor of sociale dienst.

want stel je eens voor dat we de regels voor een uitkering of een sociale dienst uitkering weer wat zouden versoepelen of dat we ongeschoolde werklozen (echt) eens zouden helpen aan een cursus zodat ze beter bemiddelbaar zouden kunnen zijn.

Maar in iedergeval heel veel succes en sterkte toegewenst.

bikeboy
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2006 18:36

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door bikeboy »

Het kan allemaal veel gekker. Ik woon in de gemeente MAASSLUIS waar ik nu al een tijdje op de lijst staat voor een traject reintegratie. NU is het geval dat diverse test en onderzoeken NIETS meer hebben opgeleverd dan ervoor.

Heb nooit rapporten en uitslagen onder ogen gezien van de instanties en onderzoekburuau's voor een indicatie die mijns inziens maar magertjes is vastgesteld. In 2005 kreeg ik een psychologisch onderzoek die in oktober 2006 (NU DUS), opnieuw zou worden bekeken.

Neen hoor, de gemeente Maassluis gooit het in de prullebak en kijk er niet eens naar. "We plaatsen je voor een paar weekjes bij een Sociale Werkplaats" hoor je dan? NOu. en dan zeggen dat ik een leuke traject zou krijgen? Wat nu na die 6 weken? Weer in de wacht voor een jaar? Waar zijn we mee bezig, ga je de hele molen door en allerlei testen, kom je weer uit bij af in feitte.

Dat had ik zelf ook wel kunnen invullen en bedenken. TROS RADAR, de gemeente Maassluis is helemaal verkeerd bezig om mensen te reintegreren en gaan de verdiensten anar de reintergatiebureaus en de gemeentekas. En de persoon waar het om draait? Die staat gewoon weer in de kou.....

Sterker: in Maassluis en Naaldwijk heb je 2 SWV bedrijven. Woon ik op 100mtr van zo'n bedrijf in Maassluis, neen sturen ze me naar Naaldwijk met dezelde bedrijfseigenschappen. Ontmoedigingsbeleid? JA..dus!

NB: De FNV is van 'wanhoop' maar weer ingeschakeld, want dit kan natuurlijk niet.

jakobs
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:57

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door jakobs »

iemand ook het gevoel dat dit ''verplichte'' reintegratie alleen maar de bureaucratie in de hand werkt?

en al die ''kleine'' integratie bureau's die op soms hele ''louche'' manieren mensen opleiding en betaalt werk beloven waar uiteindelijk niks van terecht komt en het geinvesteerde geld v/d overheid in hun zakken verdwijnt.

en het ''betaalde'' werk blijft bij mij ook uit, ik vlieg v/d ene ''stage'' naar de andere en na meer dan 2 jaar nog geen cent loon gezien.
''werkervaring''
ja MY ASS.......
geen werk , geen loon , en van de integratie zijn alleen de integratie bedrijven die ontercht hun zakken hebben gevuld.

ik denk dat er stiekem een hele hoop ambtenaren zijn die i.s.m ''integratie'' bureau's gewoon de hele boel oplichten en de client heeft het nakijken.

Chrisje1
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 jun 2005 15:09

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door Chrisje1 »

Beste Langhaar,

Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje,

Reïntegratiewerk bij een bureau die mij weer aan het werk wil brengen!,

Door een faillissement ben ik uit het werk geraakt, en in de richting waar ik voor opgeleid ben, is vrijwel geen werk meer, vrijwel alles gaat naar het buitenland, en internet is gewillig!,

De opleiding die ik heb genoten is helaas weggegooid geld geweest!, vroeger werk zát in deze branche, nu is er vrijwel niks meer in te vinden, en daarbij is de verdienste ook nog eens matig,

Het werk dat ik via de reïntegratie doe, is helaas dom werk, en verdienen is er niet bij!, je werkt voor Jan ***, en de bijstand moet bijspringen om mij nog een beetje "boter" op mijn brood te geven!,

Ik heb diverse malen met de reïntegratie gesproken dat ik uit de bijstand wil, en zélf mijn eten en huisvesting wil verdienen!, maar... No Way!, "sorry meneer, wij kunnen geen werk voor u vinden!, alleen dit baantje!,

Het is geen raar werk, maar de uren die ik werk worden via de bijstand afgetrokken, en iemand die de heledag op zijn gat zit voor MTV verdiend evenveel als iemand die via de reïntegratie moet werken!, een beetje fout dus!,

De Reïntegratie verdiend schijnbaar lekker aan ons!, want we zijn tenslotte "hulphonden" die de eenvoudige, maar tijdrovende klusjes moeten doen!,

M.a.w. maak het voor iedereen die wíl werken aantrekkelijk!, en dat wordt nu helaas vergeten, en blijf je klooien in de bijstand!, :cry:

Jammer dat de overheid niet cleverder is!.

janrad
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 sep 2005 12:22

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door janrad »

In Den Haag is het gesodemiter met de "uitkeringsgerechtigden" afgelopen. Wie in Den Haag in de bijstand zit moet alle werk accepteren. Dus tomaten plukken, paprikas snijden of asperges steken, alles is passend. Wie niet mee werkt wordt uit de bijstand geknikkerd. En ik kan het weten want Den Haag heeft 20 man uit het bedrijfleven gehaald om als klantmanager te gaan functioneren met maar een opdracht. En ik ben er een van.... oh wat ben ik trots.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door kiz »

want Den Haag heeft 20 man uit het bedrijfleven gehaald om als klantmanager te gaan functioneren
hebben ze daar wél geld voor? Krijg je ook kogelwerend glas voor je bureau, of heb je een volledige vergoeding van je tandartsverzekering als secundaire arbeidsvoorwaarde?

janrad
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 sep 2005 12:22

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door janrad »

hebben ze daar wél geld voor? Krijg je ook kogelwerend glas voor je bureau, of heb je een volledige vergoeding van je tandartsverzekering als secundaire arbeidsvoorwaarde?
De eerste de beste die ook maar iets beledigend zegt krijgt gelijk een paar man beveiliging op zijn nek en is 4 maanden zijn uitkering kwijt. Nog los van de juridische maatregelen en schadeclaims natuurlijk. Ik hoop echt dat ik die Langhaar een keer tegenover me krijg maar die zal wel niet in Den Haag wonen, jammer hoor. En over die kosten voor Den Haag, wat denk je dat al die luie slampampers Den Haag kosten die het verotten om te gaan werken.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door kiz »

janrad Geplaatst op: 18 Dec 2006 22:58

Ik hoop echt dat ik die Langhaar een keer tegenover me krijg maar die zal wel niet in Den Haag wonen, jammer hoor.
waarmee je in ieder geval de beeldvorming over "klantmanagers" van de sociale dienst bevestigt...

nikky01
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 sep 2006 20:24

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door nikky01 »

Ben het met Kiz eens, als dat de mentaliteit is waarmee je aan de slag wilt gaan dan zal het geen succes worden kan ik je verzekeren. Als je je cliënten met zo'n vooringenomen houding te woord denkt te kunnen staan dan duren die 7,6 uren per dag lang hoor.
De houding van een klantmanager (of hoe je ons ook wilt noemen) hoort zakelijk maar respectvol te zijn en uit je postings blijkt op voorhand al dat je weinig tot geen respect hebt voor de doelgroep waarmee je gaat werken.

Heel veel succes en wijsheid in je nieuwe functie.

Groet, Nikky

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Mensen, reageer toch niet op deze loser. Tis gewoon en gesjeesde kneus die duidelijk aandacht te kort komt. Een ieder die de politieke ontwikkelingen een beetje volgt zal zien dat juist de zogenaamde casemanagers harder aangepakt gaan worden. Ik ben bang dat die Janrad toch weer gaat reageren maar ik wil een ieder hier vragen deze stumper te negeren.

jiping

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door jiping »

En hoe geirriteerder je raakt en hoe bozer je wordt, het is koren op de molen van de generatie patat...Je zal wel agressief zijn en toe zijn aan geestelijke hulp.

En er is niemand , maar dan ook helemaal niemand met een heel klein beetje realiteitszin die dezer met zichzelf ingenomen kwalletjes met de beentjes op de grond zet.
Nou nou, waneer er problemen zijn hoef je dat nog niet toe te schrijven aan een héle generatie.
Dat is wel erg generaliserend en doet geen recht aan de situatie om mensen te beoordelen op hun leeftijd/generatie.

En Jan Rad als dat werkelijk je functie is getuigd het van weinig tot geen werkethiek om dat zo hier te ventileren dat je er plezier aan beleeft mensen "eruit te knikkeren".
Je mag daar trots op zijn maar dat is dan wel onterecht want iemand die zo onzorgvuldig met zijn bevoegdheden omgaat door deze openbaar belachelijk te maken op internet zal deze wel niet lang behouden.

Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met zowel het CWI als het reïntegratie buro.
Mischien komt dit ook omdat ik me overal vrijwillig voor heb aangemeld .
Maar iemand die zo onzorgvuldig met zijn functie omgaat door hier ermee te koop te gaan lopen vind ik stuitend.

jiping

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door jiping »

waarmee je in ieder geval de beeldvorming over "klantmanagers" van de sociale dienst bevestigt
Janrad doet in dit topic voorkomen alsof hij een casemanager is die allerlij bevoegdheden heeft om mensen hun uitkering zomaar te beoordelen en stop te zetten alszijnde een uitkeringsverstrekker maar kan dit helemaal niet.
Ik hoop echt dat ik die Langhaar een keer tegenover me krijg maar die zal wel niet in Den Haag wonen, jammer hoor.
al die luie slampampers Den Haag kosten die het verotten om te gaan werken
Het blijkt dat hij gewoon een proef-plaatsing bij een reïntegratieburo als adviseur heeft en daarom geen enkele bevoegdheid ,behalve advies uitbrengen, heeft qua beoordeling/rapporteren danwel stopzetting van bijstand en bovendien gewoon zelf een uitkering geniet wegens langdurige werkloosheid.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Prachtig al die analyses, maar personen zoals die Janrad kan je beter geen aandacht aan besteden. Die vertrekken vanzelf wel met de stille trom. Een prachtig voorbeeld is die kerel Rita Verdonk, daar hoor je over een jaar ook niets meer van, waarschijnlijk is ze dan burgermeerster van Schubbekutjesveen.

jiping

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door jiping »

maar personen zoals die Janrad kan je beter geen aandacht aan besteden. Die vertrekken vanzelf wel met de stille trom
Is reeds zo geschied :lol:

reintegratiedetective
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 mei 2005 18:33

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door reintegratiedetective »

is het gebruik van geweld goed te praten. Nee. Maar wel erg begrijpelijk.

jiping

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door jiping »

Ik heb anders niets dan goede ervaringen met fourstar.

Ik liep bij het CWI en dat ging me allemaal niet snel genoeg, het enige wat ze leken te doen was over het computerschern scrollen. :D

Ik heb me toen vrijwillig aangemeld bij Fourstar en was daar heel blij mee.
Goede begeleiding door 1 persoon , kopje koffie erbij en meteen aanpakken, net zo lang rondbellen tot ik een paar sollicitaties had.

Zal ook wel aan de persoon liggen, en het feit dat ik het vrijwillig deed maar voor mij had four star vijf sterren op Mioch's moviemeter :lol:

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door Eddie2 »

O jee R.D. is weer uit zijn winterslaap gekropen. Nou dat wordt weer spammen de komende tijd door dit figuur. Mensen, een tip, niet reageren op deze forum vervuiler.

Elisabeth39
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:56

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door Elisabeth39 »

reintegratiedetective,

GAAAPPPPP
Je hebt daar al over geschreven op het weblog van Jan Marijnissen op
19 augustus 2005. Daarnaast staat het verhaal staat ook op reintegratieklachten.nl. Ik neem aan dat dat ook van jouw hand is.

En wat typisch .. jij schijnt de enige te zijn die met dit verhaal komt.

janrad
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 sep 2005 12:22

Re: Gek hé dat mensen agressief worden.

Ongelezen bericht door janrad »

Het blijkt dat hij gewoon een proef-plaatsing bij een reïntegratieburo als adviseur heeft en daarom geen enkele bevoegdheid ,behalve advies uitbrengen, heeft qua beoordeling/rapporteren danwel stopzetting van bijstand en bovendien gewoon zelf een uitkering geniet wegens langdurige werkloosheid.
Die tijd heb ik er op zitten en werk ik op detacheringsbasis bij de gemeente Den Haag. Ik zeg het misschien een beetje cru maar ik heb al heel wat dossiers voor me gezien die ik stuitend vindt. Er zijn echt wel mensen die in de bijstand zitten die werkelijk willen werken. Er zijn er echter ook een hele hoop die werkelijk niet voorruit te branden zijn. Mensen die geen enkele medewerking geven aan het vinden van een baan hebben naar mijn idee geen recht op een uitkering, dat is mijn standpunt.

Ik benader al mijn klanten respectvol, zelfs als ze mij beledigen . Ik stel alleen eisen aan mensen als het hun eigen reintegratie betreft en dat vindt ik niet meer dan logisch. Ik wil mijn excuus bij deze aanbieden aan langhaar en aan iedereen die ik misschien beledigd heb want dat is niet de bedoeling. En als ik langhaar een keer voor mij krijg als klant kan ie op een eerlijke behandeling rekenenen, tenzij ik merk dat ik belazerd wordt of als ik tegenwerking bespeur. De maatregelen die ik dan mag nemen zal ik zeker nemen.

Gesloten