LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door mr T. »

En een eerbiedwaardige krant, de NRC, schudde het gerimpelde hoofd ....

Het hoofdredactioneel commentaar van vandaag,
En hoe het werkelijk zit valt hier te lezen: http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/view. ... n=hudoc-en
De persoon in kwestie is feitelijk niet eens uitgezet. Verder zijn er lieden vrijwillig en zonder gevaar naar het betreffende gebied vetrokken. Er is dus, in tegenstelling tot wat het artikel stelt, geen sprake van een uitzetting. Inderdaad: een eerbiedwaardige krant die er blijkbaar genoegen in schept de lezers verkeerd voor te lichten.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door mr T. »

Het lijkt er op dat in Belgie ook een omslag gaande is in het denken over niet Belgen. Dit blijkens deze berichten.
http://www.nu.nl/news/944003/36/Belgi%E ... turen.html
http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/bel ... egoryArt11[/quote]

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door Laurent »


T wat bedoel je deze bericht plaatsing, enkele berichten over Belgen weergeven heeft niets met de Nederlandse problematiek te maken en zeker niet over het inhuwelijken, dir bericht geeft weer op welke wijze jij alles uit zijn verband rukt, Gaat jouw parner nu terug naar Moladvie ??

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door bot321 »

dir bericht geeft weer op welke wijze jij alles uit zijn verband rukt, Gaat jouw parner nu terug naar Moladvie ??
Kijk T dat bedoel ik nou.Uitpluizen-uitpluizen en dan
reageren op iets wat je totaal anders bedoeld.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door mr T. »

Kijk T dat bedoel ik nou.Uitpluizen-uitpluizen en dan
reageren op iets wat je totaal anders bedoeld.
Zo is het inderdaad. Ik ga daarom ook niet in op dergelijke reacties.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door Jablan »

T schreef:De persoon in kwestie is feitelijk niet eens uitgezet. Verder zijn er lieden vrijwillig en zonder gevaar naar het betreffende gebied vetrokken. Er is dus, in tegenstelling tot wat het artikel stelt, geen sprake van een uitzetting. Inderdaad: een eerbiedwaardige krant die er blijkbaar genoegen in schept de lezers verkeerd voor te lichten.
Ik vind dit vergaande uitspraken, zeker van iemand die op 24 december nog meldde:
En het buitenland...who cares?
Speciaal voor mensen die moeite hebben met NRC-quotes: Het europese hof in straatsburg heeft een uitspraak gedaan in een zaak van een asylant tegen de nederlandse staat. Deze uitspraak heeft consequenties voor de bestaande praktijk in Nederland. Daar gaat het commentaar over, nergens anders.

Nog even een quote uit het commentaar:
Anderzijds moest er een Europese rechter aan te pas komen om Nederland te vertellen dat de mantra van minister Verdonk (VVD) – regels zijn regels – tot schending van de meest fundamentele van alle mensenrechten kan leiden.
Ik herhaal het hier maar even, T heeft tenslotte op 29 december gemeld:
Kortom: de regel-is-regel benadering is veel beter.
___________

@ Alfatrion. Je opmerkingen over de commissie gelijke behandeling kloppen. Ik bedoelde hetzelfde als jij schreef, alleen is jouw uitleg veel beter.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door mr T. »

Ik vind dit vergaande uitspraken, zeker van iemand die op 24 december nog meldde:
De feiten staan letterlijk in de uitspraak van het Hof. Wellicht is het voorafgaand lezen van de uitspraak voor het geven van een dergelijke reactie zinvol. Zo'n grote moeite kan het aanklikken van de al vermelde link toch niet zijn?
Nog even een quote uit het commentaar:
Anderzijds moest er een Europese rechter aan te pas komen om Nederland te vertellen dat de mantra van minister Verdonk (VVD) – regels zijn regels – tot schending van de meest fundamentele van alle mensenrechten kan leiden.
Even een citaat "De veroordeling van deze week over de onmenselijke uitzetting van een Somaliër is al de tweede vreemdelingenzaak in korte tijd die tot deze, voor Nederland uiterst zeldzame artikel-3-veroordeling heeft geleid."

In de uitspraak van het Hof valt te lezen dat deze Somalier helemaal niet is uitgezet. Ik heb het liever over de feiten dan over de draai die daaraan wordt gegeven door een zelfbenoemde kwaliteitskrant. Kortom stemmingmakerij dus. Wellicht nog een interessante vraag is hoe die Somalier aan de middelen is gekomen om tot het Europees Hof door te procederen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door Jablan »

Ook vandaag is het weer interessanter waar T niet op reageert dan waar T wel over schrijft :lol:

Toch een correctie plaatsen:
In de uitspraak van het Hof valt te lezen dat deze Somalier helemaal niet is uitgezet. Ik heb het liever over de feiten dan over de draai die daaraan wordt gegeven door een zelfbenoemde kwaliteitskrant.
Nee. Dit zijn de feiten:
1 Somaliër ontvangt aankondiging van uitzetting
2 Er volgt een zaak bij de rechter, geen uitzetting hangende de rechtszaak
3 Rechter keurt uitzetting goed
4 Advocaat stapt naar het Hof (in plaats van de gebruikelijke weg naar de Raad van state)
5 Hof schort de uitzetting op, hangende de zaak
6 Nederland zet deze Somaliër niet uit, verleent een MVV hangende de zaak
7 Hof doet uitspraak (zie voor het artikel vorige pagina)
8 NRC geeft commentaar bij uitspraak omdat dit een opvallende uitspraak is (zie ook vorige pagina).

Misschien een tip voor u, T, een webabonnement op ... (3 letters). Kost weinig en stelt u in staat echt te beoordelen welke krant nu waarover schrijft.

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door lanse017 »

zelfbenoemde kwaliteitskrant, stemmingmakerij ..... toe maar!

En dan vervolgens een bron van 'De Morgen' en de nieuwssite nu.nl er bij halen! Iemand die een beetje thuis in de Belgische krantenwereld weet toch dat hij of 'Le Soir' moet aanhalen als het om een kwaliteitskrant gaat?

De Nederlandse rechter heeft de Somaliër de jure uitgewezen. Feitelijk is er geen opvolging aan gegeven. Een klein maar belangrijk verschil, vooral voor de persoon die het treft.
Bovendien heeft Nederland, en dat is blijkbaar heel uitzonderlijk, een tik op zijn vingers gekregen van het Europese Hof, inzake schending van artikel 3 van de Conventie, dat handelt over ..... discriminatie!

Het ontbrak er nog maar aan dat meester T er aan toevoegde 'who cares?'

Noch in Le Monde, Le Soir, de FAZ of Der Spiegel stond de afgelopen dagen iets over deze bijzondere uitspraak van het Europese Hof. Dat is wel opmerkelijk, want zodra Nederland - het land van het opgeheven vingertje - ook maar een klein beetje in de fout gaat dan is het buitenland er als de kippen bij om Nederland te kapittelen. Heeft iemand het wel in een buitenlandse bron zien staan of een misschien verklaring?

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door alfatrion »

De verklaring waarom welke krant dan ook een bepaald artikel niet heeft afgedrukt kan het beste door de krant zelf worden gegeven, lijkt me.

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door lanse017 »

Kom op zeg, niet zo'n overcorrect antwoord. Wees niet zo benauwd. Je hebt toch wel een vermoeden over het waarom? Je mag je mening hier wel geven. Het is een forum. Ga even op de stoel van de hoofdredacteur van Le Monde zitten en maak een gemotiveerde keuze.

Of heb jij misschien wel iets gelezen in een buitenlandse krant?

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik lees zelden buitenlandse kranten en heb ook geen vermoeden. Misschien heb je zelf een vermoeden?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door Jablan »

Afgelopen week was er ook een uitspraak van hetzelfde hof over onterecht onteigende huizen in Turkije. Dat raakte een groep mensen en is daarmee belangrijker dan deze uitspraak over het Nederlandse toelatingsbeleid. We hebben zo onderhand de strengste wetgeving van Europa, deze uitspraak is voor andere landen minder belangrijk.

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door lanse017 »

Ik noem een paar mogelijkheden;
Der Spiegel reageert maar zelden meteen op de Nederlandse actualiteit. Als ze iets over Nederland schrijven, dan zijn het achtergrondartikelen. Misschien komt het nog.
De FAZ maakt zich even niet zo druk over Nederland, zeker niet nu Duitsland het EU-voorzitterschap heeft. Nederland heeft zich met de Europa-afwijzende houding bij haar grootste handelspartner niet populair gemaakt.
Le Soir is een Franstalige krant die tot over zijn oren in de Brusselse en EU-politiek zit. Ze steken graag de draak met Nederland. Daarom verbaasd het me dat ze het verhaal de afgelopen week niet hebben opgepakt.
In Frankrijk sturen ze zo af en toe ook wel eens iemand onterecht terug naar Afrika. Daar is het misschien niet zo bijzonder als hier.
Dat is het wel zo'n beetje wat hier aan buitenlandse kranten en tijdschriften binnenkomt. Over andere kranten kan ik niet oordelen. Dat moeten anderen maar doen ....

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bovendien heeft Nederland, en dat is blijkbaar heel uitzonderlijk, een tik op zijn vingers gekregen van het Europese Hof, inzake schending van artikel 3 van de Conventie, dat handelt over ..... discriminatie!

Volgens mij gaat het om deze tekst, zoals getoond door buitenlandsepartner.nl Men noemt alleen niet de Conventie, maar Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Afgezien daarvan is de informatie het zelfde.

Het hof oordeelde dat de man deel uit maakte van een minderheid en dat er daarom anders moest worden gehandeld. Als we ongelijke gevallen gelijk mochten behandelen, zoals je stelde, dan was dit geen discriminatie.

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door lanse017 »

Hup jongens, wie wil er het laatste woord op dit forum?

Kandidaten genoeg, dacht ik maar zo.

Aarzel niet om dubbele flik-flaks te maken, een logische Rittberger mag ook. Als je maar goed landt. Het juridisch ijs is glad.....

Voor de uitvoering kan je ook punten verdienen.

bonstenk
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2007 12:49

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door bonstenk »

Even over het volgende:
-----
Emma61 zegt: Je zou de mensen de kost moeten geven,die dankzij goedkope buitenlandse arbeiders niet meer aan de bak komen,plenty.,kijk maar rond je heen,in kassen,boomgaarden,noem het maar op!
-----
Ik zou Emma61 graag vragen om te werken in de boomgaarden en kassen van ons en onze collega's maar dan is zij als Nederlander de uitzondering. De meeste nederlanders willen dit niet want blijkbaar is het te min. Uitkering trekken is makkelijk. Het zijn dan niet de polen of mensen uit andere landen die dat doen want die hebben een geweldige instelling.
-----
Kort door de bocht dus allemaal en net even het verkeerde voorbeeld genoemd

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door lanse017 »

In diesem Bereich möchte ich Ihnen auch das Buch 'Ganz unten' (Ich Ali - 1985) des deutschen Schriftstellers Günter Wallraff empfehlen.
Das Buch stellt die Ausländerfeindlichkeit der deutschen Nachbarn in den späten 80-er Jahren dar. Die Arbeit bei der Firma Thyssen war derzeit noch etwas schlimmer als die heutige in den schönen holländischen Treibhäusern.....

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: onderwerp in de 18 december uitzending over buitenlanders

Ongelezen bericht door lanse017 »

Wat mij betreft is het het eerste.
Laatst gewijzigd door lanse017 op 17 jan 2007 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten