LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 6000 euro per reintegratie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

6000 euro per reintegratie

Ongelezen bericht door solleila »

Mensen weten echt niet dat een reintegratie gemiddeld 6000 euro kost. Het reintegratiebureau zoekt niet naar werk voor je. Maar geef je tips om aan het werk te komen. Of mensen dat zelf niet kunnen bedenken.
De regering denkt echt dat mensen zo ontzettend dom zijn. Nou laten ze dan opleidingen inkopen.

Ook opleidingen kun je niet doen,want dan moet het reintergratie bureau alles betalen,dat krijgen ze terug zodra je slaagt. Iemand had 6 gesprekken a 1 uur gehad.
Zelf werk gevonden. Kost de belasting betaler dus 1000 euro per uur. Ik weet niet wie dat verdiend. IK in ieder geval niet. Reintergratie is daarom weggegooid geld. beter kunnen ze er opleidingen voor inkopen en dit aan mensen besteden. Of geef het in natura aan wao'er,ww'ers en laat die zelf zijn hulp betalen en zoeken. Maar ja dat mag niet anders raak je je uitkering kwijt.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: 6000 euro per reintegratie

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Of je start een reintegratiebureau, verdient lekker.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: 6000 euro per reintegratie

Ongelezen bericht door D1RK »

Bedacht in een kabinet...

ik noem het;

Geld over de BALKenende gooien!

hphjansen
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 jul 2003 12:15

Re: 6000 euro per reintegratie

Ongelezen bericht door hphjansen »

grootste tipgever, c.q. oplichter, die dus ook 6000 euro ontvangt voor dit soort "zinloze acties woont te Gapinge.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: 6000 euro per reintegratie

Ongelezen bericht door cossie300 »

Ben een paar jaar geleden ook eens naar zo een club verwezen. Ik moest daar twee middagen in de week hun semi-psychologisch gezeik aanhoren. Toen ik na twee keer aangaf niet meer terug te zullen komen, werdt de sfeer grimmig, men begon te dreigen. Tot overmaat van ramp wist deze muts ook nog te melden dat haar eigen partner ook al een tijd thuis zat!
Ik ben maar opgestapt. :roll:

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: 6000 euro per reintegratie

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Gelukkig maar, dit heeft je waarschijnlijk een hoop zinloze frustratie bespaard!

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: 6000 euro per reintegratie

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Maar waarschijnlijk wel een hoop sancties opgeleverd door voorgeprogrammeerde mon-golen :wink:

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: 6000 euro per reintegratie

Ongelezen bericht door tomaatje »

Over reintegratie gesproken,

In die tijd dat mijn WW uitkering dus was afgewezen en ik een bezwaar procedure was begonnen ben je dus mooi op de sociale dienst aangewezen.

Die zeggen dus op hun beurt ga maar in een reintegratie traject.

Momenteel zit ik dus bij een stichting instroom service rijnmond.
Daar moet je dus met zn alle'n in een grote kamer licht produktie werk doen , dus reclame's in enveloppes doen e.d.

Ze nemen je drie maanden in dienst ipv een bijstands uitkering en hun zoeken dan een baan voor je. Je moet zelf 4 vacatures per week inleveren.

Alleen je hebt geen keuze je moet werk accepteren wat hun voor je vinden en solliciteren bij UZB's mag natuurlijk niet.

Het magische toverwoord, Subsidies.

Momenteel hebben ze voor mijn een baan gevonden waar ik totaal niks in zie, overigens heb ik zelf wel iets gevonden wat ik zou willen doen en mag ook op sollicitatie.

Toch vinden hun dat ik geen keuze mag hebben dat zullen sommige van jullie wel terecht vinden ik dus in iedergeval niet.

Mijn WW bezwaar was overigens nu wel gegrond verklaard en krijg dus met terug werkende kracht mijn uitkering.

ALs het UWV die Fouten niet had gemaakt had ik dus nooit daar dat reintegratie buro gehoeven en had ik op eigen kracht kunnen solliciteren.

want je kunt beter in de WW zitten dan aangewezen zijn op de sociale dienst en hun reintegratie trajecten.

Overigens voor eddie 2 een interresant feitje: wist je dat als je een bezwaarschrift procedure hebt lopen ivm met WW dat je toch verplicht bent om te solliciteren ook al is je WW afgewezen.

Hun excuus is dat je dan in afwachting bent van het bezwaar.

Die is dus helemaal goed, ik heb in afwachting van mijn bezwaar dus totaal niet gesollicteerd.

Waarom niet omdat het nergens staat aaangegeven in hun brieven en als het wel zo was hadden ze mij direct werkbriefjes moeten toezenden.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: 6000 euro per reintegratie

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Tomaat, het toverwoord is sanctie uitlokken, en dan naar de bestuursrechter. Tis voor de lange adem maar de enige manier om de gang van zaken voor te leggen aan een objectief orgaan. Althans dat de rechter objectief oordeelt daar moet je maar van uit gaan.

Merkwaardig overigens dat je de plicht hebt om te solliciteren terwijl je geen recht hebt op WW (in eerste instantie)

Kan me nog wel herinneren dat ik maar wat invulde om aan de WW plicht te voldoen. Ik kan je verzekeren dat het nóóit gecontroleerd is!

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: 6000 euro per reintegratie

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Venantius.

Klant managers zijn voorgeprogrammeerde ijzeren Hijnen, die in de rapportages feiten verdraaien, de cliënt kleineren en helaas zonder enige schroom gewoon glashard liegen met maar één doel, je in zinloze reïntegratietrajecten trappen, alwaar je wederom als oud vuil en zwakzinnige word behandeld. Er worden je gouden bergen beloofd maar in de praktijk komt er niets van terecht. Onverichter zaken word je dan weer teruggemeld en jij mag raden wie de schuld dan weer krijgt van het niet slagen van het traject. En hoe lang is het al niet bekend dat het één grote oplichtersbranche is? En het gaat maar door onder het mom van "wij hebben het beste met u voor" Ze hebben maar één doel voor ogen en dat is de eigen zakken vullen!

Het zijn eigenlijk net belspelletjes. Ieder normaal denkend mens weet dat het oplichters zijn maar ze kunnen straffeloos hun gang blijven gaan.

De partij die er als enige iets aan wil en ook kan doen (met een knipoog naar Tomaat) word momenteel landelijk en in den Haag wederom aan de kant geschoven. Denkend aan Nederland begeef ik mij in mijn dromen in betere omstandigheden.

Maar we blijven strijdvaardig!!!!

Gesloten