LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dwangarbeid? Er is hoop!!

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Ik herken de negatieve kwalificaties jegens opinion100 helemaal niet. Wat opinion100 schreef komt overduidelijk voort uit frustratie met een situatie waar een normaal gezond persoon niet thuishoort.

@ opinion100:
Met jou ervaring bij een sociale werkplaats, vind je een dergelijke plaatsing motiverend of stimulerend om naar normaal werk te zoeken?


mvg, koetjeBoe

p.s. Het artikel waar ik eerder naar verwees heb ik niet teruggevonden.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

@ opinion100

Ik hoop nooit dat ik jou in levende lijve tegenkom want ik trap je door de hele straat heen, en dan weet je zeker dat je nooit meer hoeft te werken. lamzak

@antonh

Je bedoelt lichamelijk en verstandelijk gehandicapten.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

@ opinion100
Ik hoop nooit dat ik jou in levende lijve tegenkom want ik trap je door de hele straat heen, en dan weet je zeker dat je nooit meer hoeft te werken. lamzak
@ NijMeGeN:
Op de een of andere manier maak je toch niet zo'n goede indruk want je lijkt grof bereid een lichamelijk gehandicapte te creeren.
Jouw 'respect' voor gehandicapten lijkt me niet helemaal echt.

mvg, koetjeBoe

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Denk wat je wilt joh, Maar zoals ik zei ik zou zo'n lamstraal niet graag tegenkomen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door 16again »

......en zo kende ik ook een 25 jarige schilder. Omdat deze man na zijn echtscheiding geen zin had om alimentatie te betalen, besloot hij maar werkeloos te worden. "Als ik werk, gaat het geld dat ik verdien toch maar naar haar."
Rekenkundig had de man misschien zelfs gelijk, maar bereken ook eens wat zo'n echtscheiding de maatschappij kost de komende 40 jaar....?

Jarenlang zijn dit soort voorzieningen grootschalig misbruikt, mijn insziens is het gepast dat "clienten" niet meer met rode loper binnengehaald worden.

Dit misbruik is jarenlang van overheidswege toegelaten: Er was toch onvoldoende werk! Bij saneringen verdwenen velen in de WAO, terwijl men nog nooit ziek was geweest.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door kiz »

Dit misbruik is jarenlang van overheidswege toegelaten: Er was toch onvoldoende werk! Bij saneringen verdwenen velen in de WAO, terwijl men nog nooit ziek was geweest.
Het bedrijfsleven is er groot mee geworden en heeft de rekening over de schutting van de (inderdaad toekijkende) overheid gegooid.
Datzelfde bedrijfsleven verrijkt zich nu wederom via ingekochte reïntegratietrajecten waarbij ze "gratis" personeel krijgen dat met behoud van uitkering de zakken van de aandeelhouders vult.
Bah.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Datzelfde bedrijfsleven verrijkt zich nu wederom via ingekochte reïntegratietrajecten waarbij ze "gratis" personeel krijgen dat met behoud van uitkering de zakken van de aandeelhouders vult.

Nog schrijnender.... veel mensen die gratis staan te werken voor BV Nederland zijn niet eens in staat om te werken. Veel mensen met ernstige psychische- en lichamelijke klachten zijn simpelweg gedwongen om voor Piet Snot arbeid te gaan verrichten. Doe je het niet.... geen uitkering. Haak je af omdat je het niet aan kan.... korting op of stoppen van de uitkering. Veel mensen hebben geen idee wat er voor een onmenselijk hard en A sociaal beleid er momenteel gevoerd wordt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door puma73 »

@eddie2
Veel mensen hebben geen idee wat er voor een onmenselijk hard en A sociaal beleid er momenteel gevoerd wordt.
Ik denk dat het stelsel van sociale zekerheid langzaam maar zeker wordt waarvoor het bedoeld is. Namelijk een vangnet voor diegene die niet in staat zijn om een inkomen te verwerven.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ik denk dat het stelsel van sociale zekerheid langzaam maar zeker wordt waarvoor het bedoeld is. Namelijk een vangnet voor diegene die niet in staat zijn om een inkomen te verwerven.

Ben je ervaringsdeskundig? Mijns inziens namelijk niet, men is helaas doorgeschoten in het naar het kijken wat iemand nog zou kunnen, daarbij moet je, wat je volgens hen nog wel kan, zonder beloning en toekomstperspectief uitvoeren.

Daarnaast lopen er nog genoeg gezonde en welopgeleide mensen in de bijstand die zonder te werken in een dikke Mercedes rijden. Neen, er is nog genoeg te doen!!!

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door kiz »

er is nog genoeg te doen!!!
Er is inderdaad nog genoeg te doen, zolang ik in m'n eigen omgeving mensen ken die een volledige WAO genieten en tegelijkertijd zwart bijbeunen (en geen kostwinner zijn), terwijl aan de andere kant ik mensen ken die wél kostwinner zijn, aan dezelfde aandoening lijden en écht niet in staat zijn een inkomen te verwerven, maar door UWV niet worden erkend als arbeidsongeschikt en door de soos achter de vodden worden gezeten.
En de hele kille houding van "ieder voor zich en God voor ons allen" staat me bijzonder tegen. Overigens, ik ben in de gelukkige omstandigheden dat ik een leuke baan heb (passend, enzo).

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door 16again »

waarom zou gedwongen arbeid deze mensen motiveren een gewone baan te zoeken. Is er iets waar uit blijkt dat dat werkt?
Uit de krant van vandaag:
ALGEMEEN DAGBLAD
-[Bijstandsmoeders massaal aan de slag]
Bijstandsmoeders zijn de afgelopen jaren massaal aan het werk gegaan. Sinds de invoering van de wet Werk en Bijstand in 2003 kwamen bijna 20.000 alleenstaande ouders uit de bijstand. Dit is een verdubbeling ten opzichte van eenzelfde periode ervoor.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Jij dent dat uit dit bericht blijkt dat gedwongen arbeid werkt? :wink:

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Dwangarbeid? Er is hoop!!

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Bijstandsmoeders zijn de afgelopen jaren massaal aan het werk gegaan. Sinds de invoering van de wet Werk en Bijstand in 2003 kwamen bijna 20.000 alleenstaande ouders uit de bijstand. Dit is een verdubbeling ten opzichte van eenzelfde periode ervoor.
Je moet alleen niet vragen hoe, en wat ze doen, en wat ze verdienen. Dit soort eenzijdige rapportjes worden alleen maar ter promotie van het eigen beleid naar buiten gebracht. Helaas ontbreken de nuances. Ga je meneer Aboutaleb daar op aanspreken dan is hij niet thuis!

Gesloten