LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Ziggo heeft als handelswijze zenders in het basispakket te drukken en het maandbedrag te verhogen. Dus klanten een extra dienst te verplichten die gewoon in rekening wordt gebracht. Na Ziggo Sport nu dus HBO.
Wat zou het toch mooi zijn, een uitgekleed basispakket die ik kan opwaarderen met zenders die ik echt wil. Zoals bij Tele2.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door 16again »

Boesta schreef:Een internetverbinding via koper zal nooit zo stabiel kunnen zijn als internet via de kabel.
De Ziggo kabel......is ook van koper

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door kweenie »

Harm.calc schreef:Ziggo heeft als handelswijze zenders in het basispakket te drukken en het maandbedrag te verhogen. Dus klanten een extra dienst te verplichten die gewoon in rekening wordt gebracht. Na Ziggo Sport nu dus HBO.
Wat zou het toch mooi zijn, een uitgekleed basispakket die ik kan opwaarderen met zenders die ik echt wil. Zoals bij Tele2.
HBO zit dus juist niet in het basispakket...

Het zou inderdaad mooi zijn als je bij Tele2 zou kunnen opwaarderen met zenders die ik zou willen. Maar zolang dat nog niet het geval is, is Tele2 voor mij geen alternatief.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik heb sinds juni 2015 Tele2 en ben zéér tevreden!
En wat voor snelheden haal je dan ?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door grun »

Boesta schreef:Het internet van ZIGGO wordt elk jaar weer uitgeroepen tot het stabielste netwerk. Een internetverbinding via koper zal nooit zo stabiel kunnen zijn als internet via de kabel.
Waarom niet? Ik vind beide aardig stabiel en kwalitatief vergelijkbaar. Sinds een jaar zit ik nu bij Telfort (lees: KPN), voorheen >10 jaar bij @Home voordat die overgenomen werd door Ziggo. Het prijsverschil is behoorlijk groot. TV en internet bij ziggo kost 58,95 voor 150/15, bij telfort betaal ik maar 35,50 voor 100/30 omdat het mobieltje ook bij telfort loopt en daardoor extra combivoordeel van toepassing is.

Overigens bestaat dat KPN netwerk voor 99% uit glas, alleen de laatste paar meter van het wijkkastje naar de aansluiting in huis is van koper.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door bprosman »

bij telfort betaal ik maar 35,50 voor 100/30
Probleem is, is heb zelden een ADSL/VDSL de geadverteerde snelheid zien halen, ook bij KPN niet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door kweenie »

grun schreef:
Boesta schreef:Het internet van ZIGGO wordt elk jaar weer uitgeroepen tot het stabielste netwerk. Een internetverbinding via koper zal nooit zo stabiel kunnen zijn als internet via de kabel.
Waarom niet? Ik vind beide aardig stabiel en kwalitatief vergelijkbaar. Sinds een jaar zit ik nu bij Telfort (lees: KPN), voorheen >10 jaar bij @Home voordat die overgenomen werd door Ziggo. Het prijsverschil is behoorlijk groot. TV en internet bij ziggo kost 58,95 voor 150/15, bij telfort betaal ik maar 35,50 voor 100/30 omdat het mobieltje ook bij telfort loopt en daardoor extra combivoordeel van toepassing is.
Telfort zegt zelf ook dat de hogere snelheden alleen bij glasvezel zijn (en dan tot 200), bij koper maar tot 100. Terwijl Ziggo tot 300 gaat.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door grun »

bprosman schreef:
bij telfort betaal ik maar 35,50 voor 100/30
Probleem is, is heb zelden een ADSL/VDSL de geadverteerde snelheid zien halen, ook bij KPN niet.
Ik wel. Sterker nog, toen ik vorig jaar het abonnement afsloot, werd dat door Telfort geadverteerd als zijnde 80/8. Maar in de praktijk staat de lijn gewoon vol open en is zoals gezegd in mijn geval 100/30. Ik krijg dus niet minder maar juist meer dan waarvoor betaald wordt. Dat is geen foutje, ook bij anderen doen ze dit, blijkt uit de Telfort fora.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door kweenie »

Apart, aangezien Telfort zelf zegt dat je voor verhoging van 50 naar 100 extra moet betalen. Maar waarschijnlijk heb jij het 'geluk' dat ze die 100 niet kunnen halen of garanderen, zodat je niet hoeft bij te betalen.

Wel jammer dat je voor een extra tv of voor opnemen bij Telfort elke maand extra moet betalen​. Dat zou bij mij het abonnement al meteen 9 euro duurder maken. En omdat ik aan de standaard 40 of 50 al genoeg heb, zou Telfort bij mij dus juist duurder zijn dan Ziggo.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door Harm.calc »

bprosman schreef:
Ik heb sinds juni 2015 Tele2 en ben zéér tevreden!
En wat voor snelheden haal je dan ?
Gaat het hier om tv kijken of om internet . . . :roll:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door bprosman »

Beide want als de snelheid te laag ligt kun je HD TV in meerdere kamers vergeten. Zowiezo is de HD van KPN en Tele 2 een stuk meer kapotgecomprimeerd tov Ziggo/UPC.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door angel1978 »

kweenie schreef:Apart, aangezien Telfort zelf zegt dat je voor verhoging van 50 naar 100 extra moet betalen. Maar waarschijnlijk heb jij het 'geluk' dat ze die 100 niet kunnen halen of garanderen, zodat je niet hoeft bij te betalen.

Wel jammer dat je voor een extra tv of voor opnemen bij Telfort elke maand extra moet betalen​. Dat zou bij mij het abonnement al meteen 9 euro duurder maken. En omdat ik aan de standaard 40 of 50 al genoeg heb, zou Telfort bij mij dus juist duurder zijn dan Ziggo.
Dat is bij Ziggo net zo.
Daar zit ik ook en voor opnemen en/of een extra tv moet ik ook gewoon extra betalen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat is bij Ziggo net zo.
Daar zit ik ook en voor opnemen en/of een extra tv moet ik ook gewoon extra betalen.
Tegenwoordig wel maar draai hier nog steeds met 4 kaarten, een Horizon box en kan zelf opnemen via de humax, gebeurt zelden sinds ik via Horizon een week terug kan kijken.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door Harm.calc »

bprosman schreef:Beide want als de snelheid te laag ligt kun je HD TV in meerdere kamers vergeten. Zowiezo is de HD van KPN en Tele 2 een stuk meer kapotgecomprimeerd tov Ziggo/UPC.
Van KPN weet ik niet maar mijn kwaliteit thuis met Tele2 is stukken beter dan op andere adressen met Ziggo.
Tuurlijk, eigen ervaring en kwaliteit tv speelt altijd mee.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door angel1978 »

bprosman schreef:
Dat is bij Ziggo net zo.
Daar zit ik ook en voor opnemen en/of een extra tv moet ik ook gewoon extra betalen.
Tegenwoordig wel maar draai hier nog steeds met 4 kaarten, een Horizon box en kan zelf opnemen via de humax, gebeurt zelden sinds ik via Horizon een week terug kan kijken.
Da's allemaal leuk, maar daar heeft iemand die nu een keuze moet maken helemaal niets aan.

In een vergelijking tussen Telfort en Ziggo of Tele2 en Ziggo heeft het geen zin om dingen mee te nemen die men nu toch niet meer kan krijgen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door bprosman »

Van KPN weet ik niet maar mijn kwaliteit thuis met Tele2 is stukken beter dan op andere adressen met Ziggo.
Tuurlijk, eigen ervaring en kwaliteit tv speelt altijd mee.
Dan zaten die zeker nog analoog te kijken :wink:

Tele2 streamt HD via het KPN iptv-platform nog steeds met 7.2Mbit/s terwijl 12.75Mbit/s gewoon mogelijk is.
Dit doen ze omdat anders zo'n beetje 80% van de adsl klanten géén HD kunnen kijken. (en dan nog half streams)
Helaas doen Tele 2 en KPN dit ook in de snellere pakketten Vdsl & Glasvezel waar de bandbreedte geen probleem is.
HD van Tele2/KPN is SD van Ziggo.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door kweenie »

Da's allemaal leuk, maar daar heeft iemand die nu een keuze moet maken helemaal niets aan.

In een vergelijking tussen Telfort en Ziggo of Tele2 en Ziggo heeft het geen zin om dingen mee te nemen die men nu toch niet meer kan krijgen
Bij Ziggo heb je voor het 'basispakket' van zo'n 30 digitale zenders (plus nog de regionalen) geen smartcard of extra kastje nodig. Maar voor de extra zenders inderdaad wel. En dat kost voor nieuwe abonnees wel een maandelijks bedrag.

Maar voor de overstap van Ziggo naar een andere aanbieder (wat hier in feite als suggestie voor TS wordt genoemd) is het natuurlijk vooral relevant wat je nu krijgt, tegen welke kosten, en wat je na overstap voor (extra) kosten krijgt. Ik zou daarom niet zo snel van Ziggo naar een andere aanbieder gaan, maar daarmee is dus nog niet gezegd dat het ook gunstig is om van een andere aanbieder naar Ziggo toe te gaan.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

nope en als je daar niet mee eens bent wil je ze blijkbaar dus ook niet, dan kun je net zo goed wegwezen daar enne, die storingen waar iedereen het over heeft, ik zit nu 4 jaar bij telfort en welgeteld 1 storing gehad waar ziggo er al 3x 1 gehad heeft...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sjohie schreef: Koper (dus de xDSL oplossingen) heeft een hogere snelheid als het coax van Ziggo voor een consument? Dat moet je me even uitleggen hoe 100 mbit, de max snelheid VVDSL bij xs4all), sneller is als de 300 mbit van Ziggo bij hun snelste abonnement? Overigens is er ook nog zoiets als de pingtijd, wat het gevoel van snelheid mede bepaald tijdens het surfen, en ook daarbij is het niet zomaar gezegd dat xDSL beter is dan het coax van Ziggo.
Met sneller, bedoelde ik sneller dan voorheen. Als consument heb je geen 300Mbit/s nodig, of je moet met 10 personen in een studentenhuis wonen en allemaal tegelijk via Netflix in 4K kwaliteit willen gaan streamen. In alle andere gevallen is 300Mbit/s enkel sneller bij het downloaden van grote bestanden.

De pingtijd is zeker interessant, echter is bij xDSL oplossingen de pingtijd een fractie lager dan bij coax. Bij glasvezel is deze veelal 3 keer lager dan bij coax. Echter gaat deze theorie al weer helemaal van tafel als je daarna via wifi verbinding maakt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Een nieuw kunstje van Ziggo om extra geld te verdienen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Boesta schreef: Het internet van ZIGGO wordt elk jaar weer uitgeroepen tot het stabielste netwerk. Een internetverbinding via koper zal nooit zo stabiel kunnen zijn als internet via de kabel.
Door wie dan? De enige prijs die Ziggo elk jaar wint is de Tweakers award. Of je van deze prijs nou echt blij moeten worden vraag ik me af. Er is geen sprake van cijfers geven o.i.d. maar leden van tweaker kiezen uit een lijstje wie zij de beste vinden.

Ik vraag me af hoe je als consument deze keuze kan maken, gezien je minimaal een jaar contract hebt bij een internet provider en er vele zijn. Op welke basis beoordeeld je dan dat Ziggo beter is dan KPN?

Los dat je technische ook onzin verkondigd. Zowel coax als xDSL gaan via koper, dus daar ligt de stabiliteit niet. Bij kabel gaat de coax verbinding de straat in en wordt gedeeld met vele andere, bij xDSL is je verbinding niet gedeeld tot de wijkcentrale. Technische gezien is xDSL stabieler dan coax omdat bij een verstoring in de koperlijn dit minder impact heeft.

De meest stabiele internet verbinding wordt geleverd door XS4ALL, deze provider heeft de minste storingen. Dit heeft vooral te maken met hun eigen datacentrum waar minder storingen in zijn dan bij andere providers. Maar het is ook absoluut de beleving van klanten, zo biedt XS4ALL de beste kwaliteit voor digitale televisie (volgens consumentenbond) ondanks dat deze dienst 100% gelijk is aan die van KPN, Telfort e.d.

Gesloten