LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Rugbygek75
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2017 16:33

Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door Rugbygek75 »

Mag een provider in eens beslissen over welke zenders je wel en welke zenders je niet meer kunt bekijken. Wij hebben Telfort en die hebben besloten dat de regionale zenders niet allemaal te zien zijn ( men zou een email gestuurd hebben, maar hebben nooit een brief van ze gehad ). Ik heb de klantenservice gebeld en die kunnen mij niet vertellen wat de reden is hiervoor. Ik woon in Noord-Holland, maar kan nu bijvoorbeeld niet meer kijken naar omroep Gelderland, omdat deze niet grenst aan de provincie waar ik woon. Ik wil gewoon kijken naar andere regionale zenders, maar dat kan nu dus niet en ze kunnen me niet vertellen waarom. Ik vind dit raar, dus kan dit zomaar?
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jul 2017 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Rugbygek75 schreef:Mag een provider in eens beslissen over welke zenders je wel en welke zenders je niet meer kunt bekijken. Wij hebben Telfort en die hebben besloten dat de regionale zenders niet allemaal te zien zijn ( men zou een email gestuurd hebben, maar hebben nooit een brief van ze gehad ). Ik heb de klantenservice gebeld en die kunnen mij niet vertellen wat de reden is hiervoor. Ik woon in Noord-Holland, maar kan nu bijvoorbeeld niet meer kijken naar omroep Gelderland, omdat deze niet grenst aan de provincie waar ik woon. Ik wil gewoon kijken naar andere regionale zenders, maar dat kan nu dus niet en ze kunnen me niet vertellen waarom. Ik vind dit raar, dus kan dit zomaar?
Noemt u eens een reden waarom het niet zo mogen? Elke provider verstuurd nieuwsbrieven en daar worden aanpassingen in aangekondigd. En ja, het tv aanbod kan wisselen. Dat heeft te maken met de kijkcijfers en kosten hiervan. Als er steeds minder mensen kijken in andere provincies zullen deze zenders er af gehaald worden. Het gebeurt dus niet zomaar.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ja dat mag. Het heeft vaak te maken met de frequentie waarmee wordt gekeken. Ik heb ook Telfort en inderdaad ontdekt dat er nogal wat is gewijzigd.
Zowel in het aanbod van kanalen als in zendernummers. Ik kan me voorstellen dat u niet blij bent met het verdwijnen van uw regionale zender. Maar het zal niet veranderen, vrees ik.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... oorwaarden

Nee, dit mag zeker niet zomaar. Het schrappen van de zender is in uw nadeel. Telfort is verplicht om u tijdig en persoonlijk op de hoogte te stellen van deze wijziging. Daarnaast zijn ze verplicht om u uit te leggen dat u kosteloos mag opzeggen. Gaat Telfort moeilijk doen dan kunt u bij de www.sgc.nl terecht.

stofzuigertje

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik ben het helemaal met U eens.
Mijn zoon studeerde in Delft dus Rijnmond en West wil ik ook zien.
Brabant en L1mburg vind ik ook goed, en de Friese taal, even zwemmen en het grenst ook.....
Zelfs Zeeland heeft soms leuke dingen, kom er zelden maar ik zou die regionale, vooral in de zomer met Herhaal TV niet willen missen!

Gewoon overstappen en Ontbind het lopende contract wegens slechtere diensten.
Als ze iets aanpassen in Uw nadeel mag je weg, ook als je nog een contract van 1 of 2 jaren hebt lopen!

Niet opzeggen, dan loopt je jaar contract door maar Ontbinden met reden, geen regionale meer.
Zo kijk ik de niet te ontvangen Vlaamse en nog enkele andere landen bepaalde programma's.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

redhead55 schreef:@NeoDutchie: Deels waar.
UIt het Jaarverslag 2016 van het Commissariaat voor de Media:

Het Commissariaat ziet erop toe dat er een gelijk speelveld bestaat voor alle pakketaanbieders, zodat
iedereen toegang heeft tot een gevarieerd radio- en televisieaanbod.
Pakketaanbieders mogen niets veranderen aan het signaal dat ze krijgen aangeleverd van de
zenders. Verplicht is de doorgifte van NPO 1, NPO 2 en NPO 3, de relevante regionale publieke
omroepen, de lokale publieke omroep en de landelijke Vlaamse publieke tv-zenders

Er zijn dus wel degelijk verplichtingen voor de pakketaanbieders m.b.t. de doorgifte.
Gevarieerd aanbod is het zeker, met of zonder regionale zenders. En relevant regionale publieke omroepen kan op verschillende manieren opgevat worden. In hoeverre is het bv in Groningen relevant om Limburg te ontvangen? Met deze reden hoef je enkel de zender te behouden uit de eigen provincie.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik weet toevallig dat Ziggo er ook van af is gestapt om alle regionale zenders te laten zien. Ik weet niet hoe dit bij andere aanbieders is, maar het lijkt me dat dit een verandering is, die we overal zullen gaan zien.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door ZaBo »

Rugbygek75 schreef:Mag een provider in eens beslissen over welke zenders je wel en welke zenders je niet meer kunt bekijken. Wij hebben Telfort en die hebben besloten dat de regionale zenders niet allemaal te zien zijn ( men zou een email gestuurd hebben, maar hebben nooit een brief van ze gehad ). Ik heb de klantenservice gebeld en die kunnen mij niet vertellen wat de reden is hiervoor. Ik woon in Noord-Holland, maar kan nu bijvoorbeeld niet meer kijken naar omroep Gelderland, omdat deze niet grenst aan de provincie waar ik woon. Ik wil gewoon kijken naar andere regionale zenders, maar dat kan nu dus niet en ze kunnen me niet vertellen waarom. Ik vind dit raar, dus kan dit zomaar?
Dat heeft te maken met kijk dichtheid, als er naar bepaalde regionale zenders niet of nauwelijks gekeken wordt, zal een heroverweging plaatsvinden of het de kosten waard is om een zender door te geven, waarschijnlijk werd er in N-H te weinig gekeken naar TV Gelderland, ( deze heroverweging heeft landelijk plaatsgevonden) En kan er niet naar individuele belangen gekeken worden ( heb er ook een paar vooral graag doorgifte van Z-O Aziatische zenders en Griekse nationale TV, maar is niet realistisch)

Echter zijn tv west, Rijnmond, Flevo TV, RTV U, omrop Fryslan, en natuurlijk RTV NH wel belangrijk voor deze regio dan wel redelijk bekeken.

Het is een feit dat per 1 juli (welk jaar dan ook) er een heroverwogen nieuw tv aanbod van toepassing is, en dient men daar tijdig van op de hoogte gesteld te zijn

stofzuigertje

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De provincie zender zijn nog in pakket bij Ziggo...
De plaatselijke hebben ze eruit gehaald, dus die erg kleine verliesgevende met veel herhalingen en tekst uitzenden....
Dat mag fuseren tot betere of verdwijnen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door kweenie »

Zoals beschreven, ze hoeven niet alle regionale zenders door te geven. Dat ze dit in het verleden wel deden is voor een kleine groep mensen mooi, maar was dus niet verplicht. Ik kan mij voorstellen dat in het verleden de afweging was dat het voor de organisatie voordelen had dat er landelijk één universeel pakket werd doorgegeven. Zeker als er nog voldoende zendercapaciteit is. Dan hoef je bijvoorbeeld niet je communicatie afhankelijk van de regio's te maken. En dan voorkom je discussies in 'grensstreken', of de regionale omroep van beide provincies moet worden doorgegeven of niet. Zo zullen in bijvoorbeeld Almere relatief veel mensen vanwege het werk en een groot deel van hun sociale leven nog geïnteresseerd zijn in Amsterdam of bijvoorbeeld Utrecht. Maar ik kan mij voorstellen dat er in Noord-Holland weinig mensen een binding met Gelderland hebben en dat die omroep voor de provincie Noord-Holland niet bepaald als relevante omroep wordt bestempeld.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door renewouters »

Het is zonde van de bandbreedte om die aan nichezenders toe te kennen. In deze tijd kan je beter de capaciteit voor algemeen internetverkeer gebruiken en kunnen mensen die iets specifieks willen zien dit altijd via de website of app van de betreffende zender bekijken.


kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is die televisie bij Telfort altijd een uitbreiding bovenop een internetabonnement. De regionale tv kun je, blijkbaar, ook via het internet ontvangen. Dus blijft het voor de abonnees beschikbaar, alleen niet meer via de beeldbuis.

Bij Ziggo heb je een behoorlijke groep mensen die alleen de (digitale) tv afnemen. Daarbij zou het verdwijnen van die zenders dus betekenen dat de zenders voor een groep helemaal niet meer te bekijken zijn. Dat is een iets andere situatie

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat Nijogeth ook al aangeeft: Ziggo geeft analoog ook lang niet alle regionale zenders door. In tegenstelling tot mijn vorige provider. Jammer, want al ex-Amsterdammer (tenminste, wat is 'ex', mijn hart althans ligt nog steeds in Mokum) vond ik het best wel fijn de dagelijkse dingetjes uit 020 en de provincie te volgen. Zoals de intervieuws van de gewone man/vrouw/mens op straat, of de binnenkijkjes in huizen in een bepaalde straat.

Dat je er niet meer woont betekent niet dat het ook niet meer relevant is...

Maar wat Telfort doet, dat mag dus, Ziggo doet het ook zo.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

wat ik nooit snap met zulke wijzigingen dat mensen zogenaamd nooit een brief of mail krijgen. Ik zit bij KPN deze heeft hetzelfde gedaan, heb mail gehad en iedereen die ik spreek ook. Denk eerder dat mensen niet lezen

cogelderloos
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2016 15:09

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door cogelderloos »

Telfort heeft "gelijk" als ze stellen e.e.a. tevoren te hebben aangekondigd. Als het goed is heb je een mail gekregen dat ze o.a. de tarieven vanaf juli aanpassen. Door vanuit die mail tig keer door te klikken kon je erachter komen wat er aan je zenderpakket zou gaan wijzigen... (niet echt gebruikersvriendelijk en behoorlijk verborgen.

Maar...
Telfort geeft op tv op hun eigen info-kanalen aan (o.a. kanaal 68): NOG MEER TV KIJKEN Wij hebben zenders toegevoegd aan het Basispakket… In het basispakket is echter één zender vervangen door een soortgelijke zender en zijn (in het Groningse) maar liefst 10 regionale zenders vervallen. per saldo dus niet (minimaal) 2 zenders meer, maar 10 minder. Deze "uitzending" op hun eigen kanaal is een "recentere" aanbieding dan de wijzigingsmail. Dit is volgens mij een concreet aanbod van Telfort dat ze gewoon waar moeten maken.

Via klachtenkompas (consumentenbond) heb ik hierover geklaagd, maar Telfort zegt daar niets aan te willen doen o.a. omdat ik (en mijn zwager) de enigen zouden zijn die hierover klagen...
20170705_203620.jpg
foto van INFO kanaal van Telfort
(76.31 KiB) 1720 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

TonStevens
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2017 21:49

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door TonStevens »

Forse kanaalwijzigingen lokale omroepen bij KPN, Telfort, XS4ALL
17 MEI 2017 13:04 / PLAATS EEN REACTIE

Zoals bekend mag worden geacht zijn er bij KPN veel wijzigingen begin juli dit jaar. Zie eerder bericht.

Een ingrijpende is dat de lokale omroepen gaan ‘verhuizen’ met hun televisie- en radiokanaal. Alle lokalen krijgen een andere positie. Deze gaan allemaal naar 4-cijferige posities.

OLON en NLPO zijn boos over deze wijziging. De organisaties vrezen dat men (nog) minder op de lokale omroep zal afstemmen als er 4 cijfers voor ingetoetst moeten worden. Nu zijn het nog 3 cijfers bij KPN.

In deze PDF kunt u de nieuwe positie van uw lokale omroep opzoeken. Voor het gemak staat ook de huidige positie erbij, die tot en met 3 juli van kracht is.

De Regionale zenders zullen niet meer landelijk te zien en te beluisteren zijn. Welke omroepen u nog kunt krijgen van af 4 juli kunt u in dit overzicht zien.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com ... rt-xs4all/

j.waal
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2017 11:38

Re: Telfort biedt niet langer alle regiozenders aan, mag dat?

Ongelezen bericht door j.waal »

Er is lang genoeg van te voren een nieuwsbrief verstuurd.
Zowel voor de witte als de zwarte afstandsbediening.
Per 4 juli zou het één en ander veranderen.
U moet ook in de spambox kijken, want daar komt ook nog wel eens wat in.

Gesloten