LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion-televisie reageert niet op afstandbediening

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
AbigailA
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2018 11:37

Medion-televisie reageert niet op afstandbediening

Ongelezen bericht door AbigailA »

In november 2017 heb ik een televisie besteld bij Medion. Na wat wachten is de televisie binnen gekomen. Een lange tijd hebben wij hem niet in gebruik gehad, tot we hem op 7 december eens wilden aanzetten. Dit ging prima, want via de knop aan de zijkant moet je altijd je tv eerst aanzetten.
Na wat gerommel kwamen we erachter dat de tv niet reageerde op de afstandsbediening.
We keken met een camera na of de afstandsbediening een infrarood signaal uitzende, en ja, dat was het geval. Onze conclusie; het ligt aan de televisie.

We belden medion. Na drie keer bellen kregen we ze pas te pakken, want hun service was volgens internet open, maar volgens het bandje wat je hoorde bij de telefoon niet.
We kregen wat vragen aan de telefoon en moesten wat handelingen uitvoeren met televisie en afstandsbediening. In totaal hebben we drie keer telefonisch contact gehad voordat de monteurservice werd ingezet. Deze zouden ons bellen om een onderdeel te vervangen in de televisie.
Na de feestdagen kregen we inderdaad een telefoontje van een monteur die zou langs kunnen komen op 3 januari. We stemden toe en deze man is ook langs geweest.

Hij had één onderdeel mee genomen om te vervangen in de televisie, en of het nog niet vervelend genoeg was, was dat onderdeel niet het probleem. De monteur gaf aan dat er een nieuwe afspraak gemaakt moest worden om een ander onderdeel te vervangen, met de hoop dat dat het probleem zou zijn.

Een week later waren we nog niet opnieuw gebeld om een nieuwe afspraak te maken, dus heb ik zelf maar gebeld. Het Medion service centre heeft een melding doorgegeven aan de monteur service dat ik nog niet gebeld ben en dat ze mij zou spoedig mogelijk moeten bellen.

Maarja... Ik zit nog steeds met een kapotte televisie.
Het liefst wil ik hem gewoon de deur uit doen en een nieuwe halen, maar het was een bak geld.
De garantie loopt gewoon, maar dit duurt wel heel erg lang...

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Medion-televisie reageert niet op afstandbediening

Ongelezen bericht door mahadma »

Al eens een andere afstandbediening geprobeerd (universele?) of uw afstandbediening op een andere tv?

Gesloten