LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Als er al wel Coax naar boven ligt is Hirschmann's MOCA misschien nog een optie.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is een prima oplossing, maar dat gaat je dan wel geld kosten. Terwijl Ziggo gratis een extra powerline accesspunt voor je regelt. Als TS dat zou willen, natuurlijk.

HansieZant

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door HansieZant »

Of koop een powerline-adapter. Dan heb je internet via het stopcontact.

https://www.routercenter.nl/category/24 ... pters.html

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

taxikemperman schreef: Heeft iemand misschien wel een oplossing voor het opnemen probleem?
Beste taxikemperman,

Vervelend te vernemen dat je letterlijk van het kastje naar de muur wordt gestuurd, zonder eenduidige en concrete oplossing te krijgen.
Ik ken op basis van je reactie niet het hele verhaal en situatie, maar kijk graag samen met je naar een passende oplossing.
Ik begrijp dat je eerder al via Messenger een bericht hebt gestuurd.

Wil je een kopie van je bericht, doorsturen via Messenger, tezamen met je postcode en huisnummer, dan zorg ik ervoor dat je bericht verder opgepakt wordt!

Groeten, Leroy van Ziggo

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

Geweldig, na 7 dagen al een reactie van het Ziggoteam. Als de monteur net zo vlot is als het webteam kan de topicstarter nog lang wachten op een oplossing.
Probleem Ziggo
door taxikemperman »
17 apr 2018 10:09

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door Nevyn »

Heb het al eens eerder gemeld. Wij hebben Ziggo mijn oudste zoon KPN en de jongste Tele 2. Overal komen dezelfde problemen aan het licht. En overal hoor je dezelfde klachten. Toch vind ik het voor zulke grote bedrijven nog mee vallen.
Mensen komen hier natuurlijk alleen als het mis gaat. En soms kom je in de wet van Murphy terecht.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

taxikemperman schreef:
Lady1234 schreef:Maar via de andere box kan toch ook ingesteld worden wat “opgenomen” moet worden en later weer gekeken? Je kunt gewoon meer boxen krijgen tegen volgens mij € 5,00 per maand.

Hier in huis staat in de woonkamer de “hoofdbox” en in twee slaapkamers een kleinere box. Op alledrie kan opnemen ingetoetst worden en wat opgenomen is gekeken worden.
Ik heb hierom gevraagd, maar ik krijg maar een Mediabox XL en kan geen extra boxen bestellen
De extra mediabox xl wordt tijdelijk niet geleverd omdat daar veel problemen mee zijn en ziggo de hele partij aan de leverancier heeft terug gestuurd per kerende post. Het is wel de intentie dat dit binnenkort weer leverbaar gaat worden. Je kunt dan gewoon op de extra mediabox xl opnenemen.

Voor nu kun je het beste een gratis mediabox bestllen. Je kunt daar je dvd recorder op aansluiten en dan opnemen. Het nadeel is dat je niet tegelijk kunt opnemen en wat anders kunt afspelen. Lijkt me een tijdelijk goed te overkomen beperking. Overigens een humax werkt alleen in het oude Ziggo gebied. In voormalig UPC gebied werkt het niet.

Zoals gezegd de extra mediabox xl komt terug, wanneer precies durf ik je niet te zeggen. Tot die tijd de workaround gebruiken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:Geweldig, na 7 dagen al een reactie van het Ziggoteam. Als de monteur net zo vlot is als het webteam kan de topicstarter nog lang wachten op een oplossing.
Het is toch geweldig dat je zelfs antwoord krijgt van Ziggo als je ergens op het internet een klacht dumpt over Ziggo. Los dat TS een probleem heeft wat Ziggo niet kan/wil oplossen. Ziggo gaat analoog nou eenmaal uit faseren, dit gaat ze klanten kosten maar ook enorm veel geld besparen en ze hebben die afweging allang gemaakt.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Misschien ook goed om te weten. Woon je in voormalig Ziggo gebied dan kan je de Humax 5200 met eigen smartcard wel gebruiken.
Zie voor meer info onze website (https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... hdr-5200c/). Hier kan je ook een check doen of jouw regio geschikt is. Uiteraard mag je ons ook een privébericht sturen via dit forum of overige kanalen. Ik weet zeker dat we samen een passende oplossing kunnen vinden.

Messenger: http://www.ziggo.nl/messenger
Twitter: https://twitter.com/ziggocompany

Groet,

Pim van Ziggo

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

Ziggowebteam schreef:Misschien ook goed om te weten. Woon je in voormalig Ziggo gebied dan kan je de Humax 5200 met eigen smartcard wel gebruiken.
Zie voor meer info onze website (https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... hdr-5200c/). Hier kan je ook een check doen of jouw regio geschikt is. Uiteraard mag je ons ook een privébericht sturen via dit forum of overige kanalen. Ik weet zeker dat we samen een passende oplossing kunnen vinden.

Messenger: http://www.ziggo.nl/messenger
Twitter: https://twitter.com/ziggocompany

Groet,

Pim van Ziggo
En als je van voormalig ziggo-gebied naar voormalig upc-gebied verhuist? Wordt alles dan weer anders, en wie gaat het dan installeren, op kosten van wie?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

taxikemperman schreef:
Dirkie schreef:
Revoked schreef:Mijn kinderen kijken alles via laptop, tablet en telefoon. Geen TV's meer nodig tegenwoordig.
Ikzelf kijk welhaast geen tv. Misschien het journaal, maar ook niet dagelijks.
Schadevergoeding kun je vergeten. Je hebt immers geen schade.
Aangezien wij masssieve betonnen vloeren en wanden hebben, hebben we geen computers boven
De relatie tussen betonnen wanden en vloeren en het niet hebben van computers boven kan ik nog niet leggen :?:
Heel simpel. Er kan niet even een gaatje geboord worden. Hierdoor kan er dus geen computerkabel omhoog en door de massieve muren en vloeren is er ook bijna geen Wifi bereik
Als er wel een computerkabel laf, dan waren wij direct overgestapt op KPN
Ziggo heeft daar een actie voor lopen, de zgn ziggo power promise, waarmee ze je om dat beloofde goede WiFi netwerk te bezorgen, je evt gratis powerline producten leveren om ook op andere plekken fatsoenlijk WiFi bereik te geven. Collega van me gaf dat via whatsapp aan bij ze, en na even wat zeuren en dreigen met overstappen, stond twee weken later de geadverteerde en beloofde monteur op de stoep om alles te regelen. Die heeft nu goed WiFi in het hele huis.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
Ziggowebteam schreef:Misschien ook goed om te weten. Woon je in voormalig Ziggo gebied dan kan je de Humax 5200 met eigen smartcard wel gebruiken.
Zie voor meer info onze website (https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... hdr-5200c/). Hier kan je ook een check doen of jouw regio geschikt is. Uiteraard mag je ons ook een privébericht sturen via dit forum of overige kanalen. Ik weet zeker dat we samen een passende oplossing kunnen vinden.

Messenger: http://www.ziggo.nl/messenger
Twitter: https://twitter.com/ziggocompany

Groet,

Pim van Ziggo
En als je van voormalig ziggo-gebied naar voormalig upc-gebied verhuist? Wordt alles dan weer anders, en wie gaat het dan installeren, op kosten van wie?
Wat heeft jouw vraag met dit topic te maken? Op de Ziggo site / de Ziggo Community kun je alle informatie vinden, of je vragen stellen. En nee, de humax 5200 kun je niet in fUpc gebied gebruiken, maar ook die info kun je eenvoudig zelf vinden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

sylvesterb schreef:
witte angora schreef:Geweldig, na 7 dagen al een reactie van het Ziggoteam. Als de monteur net zo vlot is als het webteam kan de topicstarter nog lang wachten op een oplossing.
Het is toch geweldig dat je zelfs antwoord krijgt van Ziggo als je ergens op het internet een klacht dumpt over Ziggo. Los dat TS een probleem heeft wat Ziggo niet kan/wil oplossen. Ziggo gaat analoog nou eenmaal uit faseren, dit gaat ze klanten kosten maar ook enorm veel geld besparen en ze hebben die afweging allang gemaakt.
Waarom zou het uitfaseren van analoog klanten kosten? De telegram bestaat ook niet meer en de telex ook niet. Er komen gewoon alternatieven en klanten gaan die gebruiken. Want veel andere mogelijkheden zijn er niet.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

olaf79 schreef:Waarom zou het uitfaseren van analoog klanten kosten? De telegram bestaat ook niet meer en de telex ook niet. Er komen gewoon alternatieven en klanten gaan die gebruiken. Want veel andere mogelijkheden zijn er niet.
Er zijn genoeg andere mogelijkheden en als je iets eenzijdig aanpast als aanbieder, wat niet te vergelijken is met een telegram, zullen mensen gaan kijken welke alternatieven er zijn. Als mensen gaan kijken wat de alternatieven zijn kiezen ze ook soms voor het alternatief. Dus deze wijziging gaat Ziggo klanten kosten en we gaan nog heel wat berichten hier op het forum kunnen verwachten.

Alternatieven zijn er voldoende en soms is er helemaal geen alternatief nodig maar kiezen mensen enkel voor internet. En bij enkel internet is Ziggo niet de goedkoopste.

Ik snap de wijziging die Ziggo moet maken, maar dit soort wijzigingen kosten altijd klanten, maar dit is gewoon ingecalculeerd. Net zoals bij prijsverhogingen e.d. dit is bepaald hoeveel klanten ongeveer over stappen.

stofzuigertje

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem zijn de oude DVD recorders van Taxi, werken nog goed en die zijn niet digitaal.....

Wel kun je soms via oude Humax, Cisco of Samsung HD recorder in het oude Ziggo dus geen UPC gebied een gebruikte kopen.
Daar zit vaak een 160 of 320 Gb schrijf in, maar een zwaardere past ook...
Zonder kaart ontvang je NL 1,2 en 3 en de regio 701 t/m 960 HD ready, dus ook Canvas en RTL Z en zo.... tot 40"heb je acceptabel beeld mits je niet op 1 meter er voor gaat hangen.....

Een ander alternatief is je Laptop.... met de HDMI op Laptop naar de HDMI van DVD recorder en Youtube, Rutube en Uitzending gemist en nog veel meer online te vinden is dan op te nemen!
Je bakt dan moeiteloos een DVD en omdat de nieuwe laptops geen brander hebben.... op die manier doe ik zowel de administratie back up als de leuke films voor achter in de auto voor de kleinkinderen!

Verder hebben diverse Smart TVś een USB aansluiting waar je een externe Hard Disk aan kunt hangen... dan is tot 3 Tb opnemen mogelijk!
Kijk eens of jou TV na aansluiten Harde Schijf een opname functie heeft....
Wel is dan het nadeel dat kijken en opname hetzelfde word!

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Een digitale recorder had ik dus gekocht met toestemming van Ziggo, echter deze werkte dus niet in mijn gebied
Als je de recorder achter de decoder hangt, dan kan je dus maar een kanaal opnemen of je moet handmatig gaan zitten switchen. Bovendien kan je op dat moment dus zelf niet naar een ander programma kijken.
Als je een externe schijf hangt aan de TV (ik weet niet of dit werkt op die van mij) dan moet je dus ook de TV aan laten staan. Veel extra stroom verbruik dus

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

sylvesterb schreef:[
Alternatieven zijn er voldoende en soms is er helemaal geen alternatief nodig maar kiezen mensen enkel voor internet. En bij enkel internet is Ziggo niet de goedkoopste.
Haha. Je gaat je ziggo opzeggen omdat ze geen analoge tv meer bieden om vervolgens alleen nog internet te nemen? Denk je dat je via internet analoog tv kunt kijken...?
Ik snap de wijziging die Ziggo moet maken, maar dit soort wijzigingen kosten altijd klanten, maar dit is gewoon ingecalculeerd. Net zoals bij prijsverhogingen e.d. dit is bepaald hoeveel klanten ongeveer over stappen.
Ik denk dat dat heel erg meevalt aangezien andere providers ook geen analoge tv meer aanbieden of daar ook mee gaan stoppen. Of te wel weinig keus.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

taxikemperman schreef:Een digitale recorder had ik dus gekocht met toestemming van Ziggo, echter deze werkte dus niet in mijn gebied
Als je de recorder achter de decoder hangt, dan kan je dus maar een kanaal opnemen of je moet handmatig gaan zitten switchen. Bovendien kan je op dat moment dus zelf niet naar een ander programma kijken.
Als je een externe schijf hangt aan de TV (ik weet niet of dit werkt op die van mij) dan moet je dus ook de TV aan laten staan. Veel extra stroom verbruik dus
Werkt dus wel, maar niet zoals jij zou willen...Tsja, daar kan Ziggo weinig aan doen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

olaf79 schreef:
sylvesterb schreef:[
Alternatieven zijn er voldoende en soms is er helemaal geen alternatief nodig maar kiezen mensen enkel voor internet. En bij enkel internet is Ziggo niet de goedkoopste.
Haha. Je gaat je ziggo opzeggen omdat ze geen analoge tv meer bieden om vervolgens alleen nog internet te nemen? Denk je dat je via internet analoog tv kunt kijken...?
Nee dat denk ik niet en schrijf ik ook niet. Klanten gaan alternatieven bekijken als ze hier toe gedwongen worden en een alternatief kan zijn TV kijken via de tablet bijvoorbeeld.
olaf79 schreef:
sylvesterb schreef: Ik snap de wijziging die Ziggo moet maken, maar dit soort wijzigingen kosten altijd klanten, maar dit is gewoon ingecalculeerd. Net zoals bij prijsverhogingen e.d. dit is bepaald hoeveel klanten ongeveer over stappen.
Ik denk dat dat heel erg meevalt aangezien andere providers ook geen analoge tv meer aanbieden of daar ook mee gaan stoppen. Of te wel weinig keus.
Helaas voor Ziggo valt dit veelal niet mee. Mensen zijn boos/teleurgesteld en stappen dan opeens over. Ziggo is niet de goedkoopste en digitale TV is ook beschikbaar via de lowbuget aanbieders. Los dat als je toch niet meer analoog kan kijken er betere alternatieven zijn dan Ziggo. De horizonbox is nou eenmaal niet de beste ontvanger.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb dus anderhalf jaar geleden bewust voor Ziggo gekozen omdat ze hier als enige analoog aanboden. Nu analoog weg gaat vallen is er voor mij dus geen reden meer om bij Ziggo te blijven. Zo simpel is het.

Als ik bijvoorbeeld naar T-Mobile overstap krijg ik de eerste 6 maanden 20 euro korting, en daarna ben ik ook nog 2 euro per maand goedkoper uit. Bij Telfort zou ik zelfs 7,50 per maand goedkoper uit zijn. Alleen staat Telfort wat minder goed bekend.

Waarom zou ik dan nog bij Ziggo blijven?

Gesloten