LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN glasvezel verhuist? dan sluiten we toch alles af?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
kims1983
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2011 14:19

KPN glasvezel verhuist? dan sluiten we toch alles af?

Ongelezen bericht door kims1983 »

Ik heb hulp nodig!! hopenlijk kan iemand mij een tip geven wat met de medewerkers van KPN kom ik er niet uit!!
Op 20 mei heb ik gebeld met de afdeling van KPN glasvezel om een verhuizing door te geven, dit ging allemaal vrij vlot.. ik zou gebeld worden zodat er een afspraak gemaakt zou worden om een monteur langs te sturen...
Ik werd gebeld "welkom bij KPN" om welk adres gaat het, ik dacht nog "welkom" ?? OK ... ik had deze dame uitgelegd dat het om een verhuizing ging en dat wist zij niet maar ze zou het aanpassen in hun systeem en de monteur zou op 08 juni komen... dit was het begin van het einde blijkbaar ...
De monteur kwam alles in orde, geen problemen niks.
Ik werd rond 21 juni gebeld door iemand van het hoofdkantoor KPN ene heer Hoekstra die ik terug moest bellen, ik wist nog niet waarom.
Ik belde terug tot 2 x aan toe en hij zat constant in meeting/lunch of op de WC
Het ging er uiteindelijk om dat ik nog op mijn oude adres "woonde" en wat nou de bedoeling was. Ik hem uitgelegd dat als iemand verhuist dat je uit het ene huis weggaat en op een nieuw adres komt te wonen. Hij "begreep" dit ook ... het werd afgehandeld en excuus voor het ongemak.
Tot mijn grote verbazing belde mijn vriend mij op 29 juni in de ochtend dat de TV geen signaal meer had, en ook geen internet.
Ik belde uiteraard direct naar KPN toen ik thuis was in de middag, en na 40 kabels te hebben verwisseld experia box uit/aan helaas nog niks, geen signaal.
De medewerker begreep er niks van en ik zou gebeld worden.
De volgende ochtend om 8 uur werd ik direct gebeld of de monteur en 0830 langs kon komen, ik vroeg of het ook 0930 mocht zijn.. en de deurbel ging alsnog om 0830.. (LOL)
Het was gelukkig dezelfde monteur die op 8 juni was geweest. Hij snapte er ook niks van want hij had alles goed aangesloten en ik zei ook nog alles deed het perfect. Hij ging wel even naar het wijkkastje en zou met 15 minuutjes terug zijn.
na 10 minuten belde hij met de vraag of ik was verhuist ..uhh "ja"..
Er was namelijk een administratieve fout gemaakt en zowel bij het oude als nieuwe adres waren alle kabels weg en verbindingen afgesloten.
Hij ging er direct vaart achter zetten en donderdag op vrijdag nacht zou er dan een nieuwe poort worden geopend en zou vrijdag ochtend ook alles weer werken.
Vrijdag ochtend: geen signaal.
Ik weer gebeld, de persoon was behulpzaam maar aangezien er 20 afdelingen tussen zitten liep het blijkbaar niet lekker, er werd mijn verteld dat ze mijn melding die nacht niet in hadden kunnen voeren vanwege een technische storing.. ze probeerden het vrijdag of eventueel zaterdag met een spoedmonteur te regelen.
Die middag weer gebeld... het werd maandag, helaas niks aan te doen, ik zou gebeld worden...

Het is nu maandag ik ben inmiddels eur50,00 kwijt aan belkosten geen stap verder ik heb nog steeds niks..
Ik heb ze net nogmaals gesproken en heb gezegd dat ik over wilde stappen, maar dat kon zomaar niet ik moest hun de tijd geven ik heb eenmaal een contract met hun. Ik vertelde hem dat zei hun contract niet nakwamen, maar zij vonden vanwel, ze vinden het allemaal erg vervelend, inmiddels hadden we ook eur25.00 compensatie aangeboden gekregen voor het ongemak hahahaha
Om te gillen dus.... Ze konden me niks garanderen maar wellicht dat het morgen allemaal weer zou werken....
Wat kan ik doen ? mijn grens "ik begrijp dat iedereen zijn best doet" is bereikt..

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: KPN glasvezel verhuist? dan sluiten we toch alles af?

Ongelezen bericht door Rebellian »

Ik weet niet waar de lijn wettelijk ligt, maar ik weet wel dat er genoeg gevallen zijn waarin het 6weken duurt voordat er een oplossing is. KPN Administratieve problemen zijn de ergste.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: KPN glasvezel verhuist? dan sluiten we toch alles af?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Rebellian schreef:KPN Administratieve problemen zijn de ergste.

Mwah, vlak de andere providers niet uit hoor, ze hebben allemaal wel wat als het op administratie aankomt.

TS, wellicht idee om for the time being een dongel te bedingen ( lees nu wat een woordspeling :)) heb je in ieder geval internet.

kims1983
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2011 14:19

Re: KPN glasvezel verhuist? dan sluiten we toch alles af?

Ongelezen bericht door kims1983 »

ja dat had ik in de gaten lol, ik had gister nog even gebeld, geen stap verder, en vanmorgen nogmaals, maar ik kan het abonnement ook niet opzeggen via hun omdat ze aangeven dat ik een contract heb... zo HOPEN met 5 werkdagen meer informatie te kunnen geven, maar over het algemeen kregen ze 3 maanden de tijd!! je probeert altijd aardig te blijven maar ik kon mijn lach echt niet inhouden!
Wat ik ga proberen is compensatie aanvragen voor de resterende maanden en vanaf september kan ik mijn contract opzeggen.. ... in de hoop dat dat makkelijker gaat ...

een dongel heb ik gevraagd, maarrrrrr ik moest wel 50 euro neerleggen en dan had ik alleen internet geen tv...

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: KPN glasvezel verhuist? dan sluiten we toch alles af?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kims1983 schreef:ja dat had ik in de gaten lol, ik had gister nog even gebeld, geen stap verder, en vanmorgen nogmaals, maar ik kan het abonnement ook niet opzeggen via hun omdat ze aangeven dat ik een contract heb... zo HOPEN met 5 werkdagen meer informatie te kunnen geven, maar over het algemeen kregen ze 3 maanden de tijd!! je probeert altijd aardig te blijven maar ik kon mijn lach echt niet inhouden!
Wat ik ga proberen is compensatie aanvragen voor de resterende maanden en vanaf september kan ik mijn contract opzeggen.. ... in de hoop dat dat makkelijker gaat ...

een dongel heb ik gevraagd, maarrrrrr ik moest wel 50 euro neerleggen en dan had ik alleen internet geen tv...

Als ik zo de berichten hier lees op forum worden er verschillende tips gegeveen hoe hiermee om te gaan, als mij zou overkomen dan zou ik ze nog 1 kans geven door een aangetekend schrijven te sturen dat binnen xxx dagen ( 10 ?? ) moet worden opgelost zoniet einde contract blablablabla.

kims1983
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2011 14:19

Re: KPN glasvezel verhuist? dan sluiten we toch alles af?

Ongelezen bericht door kims1983 »

weet je waar ik dan een beetje bang voor ben dat ze dan aangeven in een brief dat ze het contract hebben ontbonden met de kosten van € 200 + euro wegens contract breuk ....
Ik had ergens in een ander topic hier wat over gelezen....

dit is gewoon zo jammer, zodra er wat is, kan je gewoon geen kant op zonder kosten te maken ...

ik heb er inmiddels al 70 euro doorheen gejaagd aan belkosten dat maakt me ook niet uit als het me maar wel ergens brengt ...

Wat kan je gemiddeld per dag krijgen dat hun het contract niet zijn nagekomen ? dat ik in ieder geval het uiterste hieruit kan halen...

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: KPN glasvezel verhuist? dan sluiten we toch alles af?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kims1983 schreef:weet je waar ik dan een beetje bang voor ben dat ze dan aangeven in een brief dat ze het contract hebben ontbonden met de kosten van € 200 + euro wegens contract breuk ....
Ik had ergens in een ander topic hier wat over gelezen....

dit is gewoon zo jammer, zodra er wat is, kan je gewoon geen kant op zonder kosten te maken ...

ik heb er inmiddels al 70 euro doorheen gejaagd aan belkosten dat maakt me ook niet uit als het me maar wel ergens brengt ...

Wat kan je gemiddeld per dag krijgen dat hun het contract niet zijn nagekomen ? dat ik in ieder geval het uiterste hieruit kan halen...

Je zal het wel goed moeten verwoorden zodat het overkomt als contactbreuk naar hun kant toe.

Weet niet of er een KPN webcare is ( daar is al een topic over met verschillende meningen ) maar denk niet dat je er veel uit zou kunnen halen, hooguit de gemaakte kosten.

Zou tevens in de brief zetten dat de betaling van de contract dienste worden tegen gehouden totdat alles naar believen werkt. Naar mijn mening wil je dan wel betalen maar wel als alles werkt.

Heb dit vroeger wel eens zo gedaan maar weet niet of tegenwoordig nog kan.

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: KPN glasvezel verhuist? dan sluiten we toch alles af?

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Indien een bedrijf wanprestatie leverd, dan kan de Consument het contract beëindigen, echter hier gaat het om administratieve fouten welke ontstaan zijn bij verhuis doorgifte.
De Consument is verplicht het bedrijf in gelegenheid te stellen om de mankementen op te heffen.
Het is wat TeunBosseman zei, je diend dit per aangetekend schrijven te doen, stel de Kpn 2 weken gerekend vanaf datering datum op brief in de gelegenheid om het euvel op te lossen, doen ze dit niet, dan komen ze hun contract verplichtingen niet na en sta je als Consument zijnde in je recht.
Uiteraard zal de Kpn gaan schermen met kosten die zij inrekening brengen indien het contract tussentijds word ontbonden, maar vergeet niet dat Kpn een bedrijf is en bedrijven raken niet graag klanten kwijt waardoor ze omzet verlies lijden. Dus dergelijke dreigementen wat bedrijven doen is niet ongewoon.
De wetten willen nogal eens veranderen, in het kader hiervan, zou ik u willen adviseren om even naar een Juridische Wetswinkel te stappen, om te informeren of hetgeen ik zei, nog steeds aan den orde is.
Succes

h.koren
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2011 19:16

Re: KPN glasvezel verhuist? dan sluiten we toch alles af?

Ongelezen bericht door h.koren »

KPN weet niet wat verhuizen is....wederom de zoveelste misser bij KPN.
Als je alles wilt verhuizen nemen ze wel telefoon en internet mee, interactieve tv sluiten ze dan gewoon af!
Tot 4x toe een nieuwe opdracht laten invoeren bij KPN (afsluiting van hun zijde kunnen ze ook al niet ongedaan maken). Tot nu toe nog nooit wat ontvangen, laat staan een signaal voor de tv!
Enorm veel belkosten gemaakt (€100,- is niks...) nu een ultimatum gesteld. Afwachten nog even.....als de consumentenservice van KPN belt....vette rekening indienen!! Laten ze al het gedoe maar compenseren.

Radar komt KPN al in het eerst volgende programma????
Of moeten ze nog meer uithalen (dus niets doen) om er wel in te komen??

Ben benieuwd wat voor slap excuus ze dan aandragen.....
KPN is een communicatiebedrijf, intern moeten ze dit nog uitvinden!
:x :x :x :x

Gesloten