LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN "draadloze" televisie (via glasvezel)

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Loek79
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2008 13:34

KPN "draadloze" televisie (via glasvezel)

Ongelezen bericht door Loek79 »

KPN is samen met Glashart in ons postcodegebied (1019, Amsterdam) druk doende glasvezel verder uit te rollen. In april dit jaar overgestapt van UPC naar KPN met de diensten digitale televisie, internet en telefonie.

Wij kozen voor "draadloze" televisie; in de meterkast wordt het televisiesignaal geüpload op het electranet en een speciale stekker bij de tv filtert dit signaal vervolgens uit het net en zet het via lankabel op het digitale televisiekastje.

De eerste maanden ging dit erg goed, signaal was goed en alles werkte. Na een maand begonnen de problemen echter. In eerste instantie begon het signaal te haperen (elke vijf minuten) en na verloop van tijd was er totaal geen ontvangst meer. Als dit gebeurde, hielp het in sommige gevallen om de ontvangers (op de stopcontacten) te resetten, of opnieuw te synchroniseren (hiervoor dienen ontvangers naast elkaar op een stekkerdoos gereset te worden, een heel gedoe dus). De problemen werden echter steeds erger en op een gegeven moment waren wij vijf keer op een avond opnieuw aan het synchroniseren.

Uiteraard meerdere keren met KPN gebeld, kregen de volgende reacties;
"tja, dat gebeurt nou eenmaal na verloop van tijd"
"u moet hem gewoon even opnieuw synchroniseren" (vijf keer per avond..)
"als er meer gebruikers in uw wijk zijn, stoort dat het signaal"
"misschien is er iets mis met uw stroom"

Wij vielen van verbazing in verbazing. Vijf keer synchroniseren op een avond vindt men bij KPN normaal.. Tja, want er zijn meerdere gebruikers in uw wijk, dat stoort het signaal. Biedt het product dan niet aan, als het niet werkt met meerdere gebruikers! Bij de laatste reactie kon ik niet anders dan weemoedig lachen, hoe ging dat reclamespotje ook alweer over 'bedorven stroom'? Ik heb het stopcontact geroken, volgens mij is mijn stroom nog goed...

KPN bood uiteindelijk aan een monteur te sturen. Deze belde ons op maar zijn voorstel voor een afspraak schikte niet. We zouden terug gebeld worden. De volgende dag ontving ik een sms van KPN dat de klacht opgelost en afgemeld was... Zeer bijzonder, daar ondertussen ook vanavond weer eens aan het synchroniseren ben. Ik zit al 15 minuten te wachten tot ik weer een signaal heb, dus de voortekens zijn niet goed..

Graag verneem ik of iemand anders hier ook ervaringen mee heeft en wellicht een oplossing weet, of een contactpersoon bij KPN die ons verder kan helpen dan de callcentre mutsen (excuses hiervoor, maar ik kan het niet anders benoemen op dit moment).

Na drie maanden gebruik kan ik op dit moment echter volmondig iedereen aanraden niet over te stappen naar dit product van KPN. Het werkt van geen kant en de geboden service is, tja, totaal geen service.... Bij UPC (in dit geval wellicht de best of two evils) had ik in ieder geval een signaal, dat ik daar na lang wachten uitgescholden wordt bij de klantenservice moeten we dan maar op de koop toenemen.

Graag uw reacties!

quantumcat
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:09

Re: KPN "draadloze" televisie (via glasvezel)

Ongelezen bericht door quantumcat »

Komt mij heel bekend voor, ik ben nu sinds September2011 bij KPN-glasvezel, TV en internet. Geen probleem wat betreft internet. Toppie.

Maar 'draadloos' (interactieve) TV. Ten eerste is het geen draadloos.
Draadloos betekent in dit geval 'geen extra kabels nodig'.
Je gebruikt het electranet.

Bij mij begon het probleem op de HD-zenders. Een hikje af en toe. Wat uitbreidde naar stilstand (zender niet beschikbaar) op de HD zenders en stotteren op de overige zenders.

Een rondje alles eruit halen, uitzetten/ resetten verhielp dat. Tijdelijk.

Nu, januari 2012, kan ik na een rondje alles resetten misschien 5 minuten zonder problemen kijken.

De KPN stuurde ad hoc een monteur langs, die wat tips gaf. Kan aan je huis liggen. Woonkamer, meterkast en slaapkamer zitten misschien niet op een groep. Dan kan dit voorkomen.
Meer dan in de meterkast kijken deed de monteur niet.

Na de zoveelste storing weer gebeld. Kreeg weer hetzelfde verhaal: kan aan je huis liggen.
Ahum. Ik kan mij niet voorstellen dat er een huis is waar alles op 1 groep zit???
Als alles werkt en je zet bijv. je wasmachine aan dan kan (let op: kan) het al storen. Wellicht is de aarding niet goed -ergens(?). Ik heb een oud-huis, waar alleen geaarde stopcontacten in de keuken te vinden zijn.
KPN was hier lekker vaag en zinvol.

Ik ben in staat ze in gebreke te stellen: òf je lost het op, òf je komt je draadloze TV ophalen.

Vandaag gebeld en het aanbod gekregen om alles bedraad aan te laten sluiten door een monteur. Hier maar eens een nachtje over slapen.

Conclusie:
Ik voel mij een beetje genaaid met de belofte van 'draadloos' interactieve TV.
Je vraagt je af waarom, als het zoveel problemen oplevert, ze niet eersteen inspecteur langsturen die kijkt -of meet- of je huis wel geschikt is voor dit systeem.
Helaas, zoals vele commerciele bedrijven is verkopen belangrijker dan het voorkomen dat ze de rotzooi van ontevreden klanten moeten opruimen.

Mij is in ieder geval een oplossing aangeboden. Niet de mooiste. Maar het is een oplossing. Ik slaap er een nachtje over.

Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: KPN "draadloze" televisie (via glasvezel)

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

Het re-setten en updaten komt mij erg bekent voor.
Het zelfde gebeurd nu ook bij de UPC.
Twee tot drie keer op een avond en UPC komt niet met een echte oplossing maar met een smoes dat de ontvangers (goedkope Samsung)die ze nu hebben zuiniger zijn in gebruik omdat het Europees is afgesproken.
Ik geloof daar niets van.(zie verhaal UPC)
Die wil ik helemaal niet want die kan ik niet gebruiken!
Het is eerder dat UPC er zelf achter zit want het is wel heel toevallig dat rond de Kerst en Oud en nieuw dagen er niet werd upgedate zoals elke dag werd gedaan.
Men word gewoon belazerd en voor gelogen.
Nog heel veel succes verder !!


Loek79 schreef:KPN is samen met Glashart in ons postcodegebied (1019, Amsterdam) druk doende glasvezel verder uit te rollen. In april dit jaar overgestapt van UPC naar KPN met de diensten digitale televisie, internet en telefonie.

Wij kozen voor "draadloze" televisie; in de meterkast wordt het televisiesignaal geüpload op het electranet en een speciale stekker bij de tv filtert dit signaal vervolgens uit het net en zet het via lankabel op het digitale televisiekastje.

De eerste maanden ging dit erg goed, signaal was goed en alles werkte. Na een maand begonnen de problemen echter. In eerste instantie begon het signaal te haperen (elke vijf minuten) en na verloop van tijd was er totaal geen ontvangst meer. Als dit gebeurde, hielp het in sommige gevallen om de ontvangers (op de stopcontacten) te resetten, of opnieuw te synchroniseren (hiervoor dienen ontvangers naast elkaar op een stekkerdoos gereset te worden, een heel gedoe dus). De problemen werden echter steeds erger en op een gegeven moment waren wij vijf keer op een avond opnieuw aan het synchroniseren.

Uiteraard meerdere keren met KPN gebeld, kregen de volgende reacties;
"tja, dat gebeurt nou eenmaal na verloop van tijd"
"u moet hem gewoon even opnieuw synchroniseren" (vijf keer per avond..)
"als er meer gebruikers in uw wijk zijn, stoort dat het signaal"
"misschien is er iets mis met uw stroom"

Wij vielen van verbazing in verbazing. Vijf keer synchroniseren op een avond vindt men bij KPN normaal.. Tja, want er zijn meerdere gebruikers in uw wijk, dat stoort het signaal. Biedt het product dan niet aan, als het niet werkt met meerdere gebruikers! Bij de laatste reactie kon ik niet anders dan weemoedig lachen, hoe ging dat reclamespotje ook alweer over 'bedorven stroom'? Ik heb het stopcontact geroken, volgens mij is mijn stroom nog goed...

KPN bood uiteindelijk aan een monteur te sturen. Deze belde ons op maar zijn voorstel voor een afspraak schikte niet. We zouden terug gebeld worden. De volgende dag ontving ik een sms van KPN dat de klacht opgelost en afgemeld was... Zeer bijzonder, daar ondertussen ook vanavond weer eens aan het synchroniseren ben. Ik zit al 15 minuten te wachten tot ik weer een signaal heb, dus de voortekens zijn niet goed..

Graag verneem ik of iemand anders hier ook ervaringen mee heeft en wellicht een oplossing weet, of een contactpersoon bij KPN die ons verder kan helpen dan de callcentre mutsen (excuses hiervoor, maar ik kan het niet anders benoemen op dit moment).

Na drie maanden gebruik kan ik op dit moment echter volmondig iedereen aanraden niet over te stappen naar dit product van KPN. Het werkt van geen kant en de geboden service is, tja, totaal geen service.... Bij UPC (in dit geval wellicht de best of two evils) had ik in ieder geval een signaal, dat ik daar na lang wachten uitgescholden wordt bij de klantenservice moeten we dan maar op de koop toenemen.

Graag uw reacties!

Gesloten