LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service ING rentepuntenwinkel

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Stoffel07

Slechte service ING rentepuntenwinkel

Ongelezen bericht door Stoffel07 » 27 jul 2011 13:58

Op 7 juli heb ik via de ING rentepuntenwinkel de Philips 42PFL7676 besteld. Op 20 juli nog niets gehoord en dus heb ik maar eens gebeld. Daar wist men te vertellen dat de bestelling op 8 juli is doorgezet. Maar omdat het wel erg lang duurt allemaal wordt er een onderzoek ingesteld. Binnen 5 werkdagen krijg ik per mail of telefoon antwoord.

Ik ben wat ongeduldig van aard en dus op 25 juli nogmaals gebeld. Uit contact met de backoffice kwam de melding dat men ging starten met een onderzoek (was toch al op 20-7 gestart??). Ik wordt teruggebeld en inderdaad ben gisteren 26 juli teruggebeld door iemand van die backoffice. Hij wist te melden dat hij een onderzoek heeft gestart (alweer?). Hij heeft een mailtje gestuurd naar het verzendhuis en om opheldering gevraagd. En ik wordt weer teruggebeld. Als de TV terecht is, dan gaat het nog 4 à 5 werkdagen duren voordat hij kan worden afgeleverd. Ik ben benieuwd op welk moment ik mijn TV ga krijgen.

Kortom: een bijzonder slechte service van de rentepuntenwinkel van ING. Zij zijn een TV verloren geraakt en de klant kan wachten, terwijl het geld en de rentepunten al op 7 juli zijn afgeschreven.

In zo'n situatie sta je als consument volledig machteloos en ben je aan de jongens en meisjes van zo'n callcenter overgeleverd. Waarom dit nu hier in dit forum melden? Omdat dit in korte tijd een tweede slechte ervaring is met callcentra. Ik begrijp dat TROS Radar niet elke klacht kan behandelen, maar het lijkt er op dat je pas goed wordt geholpen als TROS Radar er achterheen gaat.

Stoffel

ingwebcareteam
Contacteer:

Re: Slechte service ING rentepuntenwinkel

Ongelezen bericht door ingwebcareteam » 27 jul 2011 16:32

Beste Stoffel,

We vinden het erg vervelend dat het zo verloopt. Onze excuses voor de vertraging van de bestelling.

Zou je je rekeningnummer, adres en geboortedatum per PB (persoonlijk bericht) kunnen sturen dan kijken we na waar het precies is misgegaan.

Met vriendelijke groeten,

Roy
ING Webcare team
http://www.ing.nl/webcare

Stoffel07

Ongelezen bericht door Stoffel07 » 07 aug 2011 13:56

Aanvulling op mijn bericht van 27 juli. De TV is 5 augustus gearriveerd met op 6 augustus een bloemetje en excuses van de ING voor het gedoe. Keurig!!!

Het blijkt dat men in het verzendproces enkele TV's kwijt is geraakt......

Stoffel

Horijon

Ongelezen bericht door Horijon » 16 aug 2011 01:07

Geachte Stoffel,
Het is u toch al wat beter vergaan dan mij. Ter verduidelijking zal ik eenvoudig de mailwisseling met ING vermelden:

Klacht (1 aug): Op 8 juli 2011 heb ik bij de rentepuntenwinkel de Olympus D-720 besteld. Op 11 juli 2011 is het bedrag van 99,95 hiervoor afgeschreven, maar verder heb ik tot heden (1 augustus 2011) hierover niets meer vernomen, en ook geen toestel ontvangen.
Wanneer wordt het toestel geleverd?!
Antwoord van ING (3 aug): Op 1 augustus heeft u ons een e-mail gestuurd over uw nog niet ontvangen fotocamera Olympus D-720. Wij willen u graag snel helpen, maar wij hebben helaas meer tijd nodig om uw e-mail goed te kunnen beantwoorden. Uiterlijk binnen 10 werkdagen ontvangt u een reactie van ons.
Antwoord van mij (3 aug): Na meer dan drie weken wachten zonder enig bericht, is 10 werkdagen om te kijken wat er aan de hand is toch wel erg lang! Ik hoop werkelijk dat u wat haast maakt.
Antwoord van ING (8 aug): De beantwoording van uw e-mail is vertraagd. Onze excuses hiervoor. Wij kunnen ons voorstellen dat u graag wilt weten wanneer u nu eindelijk de fotocamera Olympus D-720 ontvangt. U ontvangt na uiterlijk 10 werkdagen een reactie. Wij vragen u de reactie nog even af te wachten.

En, toegegeven, na precies 10 werkdagen ontvang ik inderdaad een reactie op mijn klacht van 1 augustus:

Mail van ING (15 aug): Geachte meneer/mevrouw,
In verband met de drukte hebben wij helaas niet eerder op uw email kunnen reageren en bieden u hiervoor onze oprechte excuses aan. Wij hebben uw vraag in behandeling. U krijgt zo spoedig mogelijk een reactie. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet, Klantenservice Rentepunten

Voldoende geïnformeerd door een algemene email verzonden door iets wat totaal niet weet waar het over gaat?! Er wordt zelfs geen termijn meer genoemd waarin ik een echte reactie zal krijgen (in de vorm van een camera bijvoorbeeld).
Dus, na meer dan 5 weken: Excuses te over, maar geen camera, ook geen idee waar dat ding uithangt. Geen vakantiefoto's dit jaar. Misschien wel een bloemetje...

ingwebcareteam
Contacteer:

Ongelezen bericht door ingwebcareteam » 16 aug 2011 09:45

Beste Horijon,

Vervelend dat het antwoord en de bestelling lang op zich laten wachten.

Ik stuur je een PB (persoonlijk bericht) om zo verder e.e.a. na te kunnen kijken.

Met vriendelijke groeten,

Roy
ING Webcare team
http://www.ing.nl/webcare

Horijon

Ongelezen bericht door Horijon » 26 aug 2011 18:33

Na de post op dit forum is de communicatie met ING aanzienlijk verbeterd, en op 23 augustus heb ik eindelijk mijn camera mogen ontvangen. Dank, Roy!
Het blijkt dat de eerste camera bij TNT is blijven hangen. TNT heeft middels een brief laten weten dat een onderzoek is gestart. Hierin is ook de barcode van de zending vermeldt, en op de track&trace-site staat dat die camera op 12 juli bij TNT is aangemeld, maar dat na sortering op 19 juli geen verdere verwerking meer heeft plaatsgevonden.

Kortom, ING: Communiceer de verzenddatum EN de track&trace-code, hiermee weet de klant waaraan hij toe is en is het meteen zichtbaar wanneer het fout gaat.
En reageer ook serieus op een klacht zonder dat een forum wordt ingeschakeld!

Horijon

NB. Ben nog wel jaloers op die bloemetjes...

Gesloten