LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Kabel

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Studentgroningen3
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2011 17:57

Ziggo Kabel

Ongelezen bericht door Studentgroningen3 »

Sinds jaar en dag wordt er in ons studentenhuis in Groningen gebruik gemaakt van Ziggo. Het kabelabonnement voor televisie en radio staat op naam van de huisbaas, het internet op naam van een van de studenten. Dit is in het verleden nooit een probleem geweest.

Een aantal maanden geleden is ons studentenhuis verkocht, en zijn wij dus gewisseld van huisbaas. Wat wij niet wisten, was dat de vorige huisbaas het kabelabonnement hierbij had opgezegd. Hier kwamen we achter toen er bij ons een bedrag van ruim 80 euro werd afgeschreven voor het internet en de kabelkosten met terugwerkende kracht. Wij hebben hier natuurlijk netjes over gebeld, en kregen te horen dat omdat de huisbaas het abonnement had opgezegd, zij het volledige kabelabonnement hebben overgeschreven op ons klantnummer. Dus zónder toestemming, handtekening etc.
Onze nieuwe huisbaas heeft een brief naar Ziggo geschreven met het verzoek de kabelaansluiting op zijn naam over te schrijven.

Tot onze grote verbazing krijgen wij vandaag de volgende mail van Ziggo;


"Geachte mevrouw ***,

Ik heb onlangs de brief ontvangen van Dhr ***.

Wat ik uit de brief opmaak begrijp ik dat u het abonnement (wederom) wilt overschrijven op een andere naam.

Mogelijk is het toch niet helemaal duidelijk wat u wilt, en is het nodig even telefonisch contact met ons op te nemen.

Het is in ieder geval zo dat een contractsovername alleen mogelijk is bij echtscheiding of overlijden.

Graag hoor ik van u waar het nu precies om gaat,

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar; u bereikt ons telefonisch op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Bel met uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op www.ziggo.nl/klantenservice. Bovendien stelt u al uw vragen eenvoudig via het online contactformulier op www.ziggo.nl/contactformulier. Uiteraard wanneer het u uitkomt.

Met vriendelijke groet,

***

Afdeling Klantenservice
Ziggo"


Conclusie; wij willen het abonnement WEDEROM (?) overschrijven en weten niet wat we willen. We moeten eerst scheiden (van wie?) of doodgaan voordat we een ongevraagd kabelabonnement van een studentenhuis van onze naam kunnen halen. Dus als we zouden verhuizen, zouden we de kabel van ons vorige adres moeten blijven betalen. Bijzonder.

Uiteraard is ook hierover met de klantenservice gebeld. Het antwoord? Ze hebben geen idee hoe ze dit kunnen oplossen. Hun advies? Loop maar binnen bij het hoofdkantoor dat toevallig in dezelfde plaats zit, misschien dat zij iets kunnen.

Wij vinden dit in ieder geval zeer bizar en hebben inmiddels de moed opgegeven. Klantenservice kan niet helpen en als we het bedrag storneren wordt ook het internet waar wij niet zonder kunnen afgesloten.

Help!

Des81
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2011 15:30

Re: Ziggo Kabel

Ongelezen bericht door Des81 »

Zou het misschien mogelijk zijn dat je huidige huisbaas een nieuw kabelabonnement afsluit en jullie je kabelabonnement opzeggen?

Wanneer je verhuist kun je rustig je internetabonnement opzeggen lijkt me, daar hoef je vast niet voor dood te gaan ;)

Dat het alleen mogelijk is om over te schrijven bij overlijden of scheiding zal wel zijn voor degene die op het adres achterblijft.

Studentgroningen3
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2011 17:57

Re: Ziggo Kabel

Ongelezen bericht door Studentgroningen3 »

Er kan maar 1 kabelabonnement tegelijkertijd op een adres zijn aangesloten. Dit zou inhouden dat wij eerst het abonnement zouden moeten opzeggen, en pas als deze volledig afgesloten is er een nieuw kabelabonnement door de huisbaas kan worden aangevraagd waar enkele weken overheen gaat. Doordat Ziggo als regel heeft dat je alleen internet mag afnemen als je ook de kabel afneemt, zou dit inhouden dat wij enkele weken zonder tv, radio en internet zitten. Dit laatste is geen optie.

Opzeggen is geen optie; de achterblijvende studenten moeten natuurlijk ook kunnen internetten etc. Overigens was het wel altijd mogelijk het internetabonnement over te schrijven; zo is dit internetabonnement ook op mijn naam gekomen.

Kulp
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jan 2010 10:08

Re: Ziggo Kabel

Ongelezen bericht door Kulp »

Het is in ieder geval zo dat een contractsovername alleen mogelijk is bij echtscheiding of overlijden.
Voor zover ik het op dit moment kan beoordelen, is dit een grove leugen. Ik heb zojuist de Algemene Voorwaarden en de Aanvullende Voorwaarden Ziggo internet uitgeplozen, en het enige wat ik kan vinden is het volgende:
Artikel 20 - Overdraagbaarheid
1. Het Abonnement is persoonlijk. De Klant kan het Abonnement niet zonder
toestemming van Ziggo aan derden overdragen.
Met andere woorden, als Ziggo toestemming geeft, is het overdragen van het abonnement een koud kunstje. Er wordt in elk geval met geen woord gerept over echtscheiding of overlijden, dus dat deel wordt sowieso uit de grote duim gezogen.

Daarnaast wordt ook nergens vermeld dat Ziggo de abonnementsvorm eenzijdig mag wijzigen, al helemaal niet zonder de klant eerst in te lichten, en zeker niet met terugwerkende kracht. Ik zou hierover een bezwaarschrift indienen bij Ziggo, met verwijzing naar hun eigen voorwaarden. Heeft dit geen resultaat, dan naar de Geschillencommissie.

Studentgroningen3
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2011 17:57

Re: Ziggo Kabel

Ongelezen bericht door Studentgroningen3 »

Inmiddels een kleine update;

naast mij is ook mijn huisbaas bezig geweest het abonnement over te schrijven op zijn naam. Ziggo blijft helaas weigeren. De enige oplossing die zij bieden is alles opzeggen en opnieuw aanvragen. Echter zien wij het niet zitten zonder internet te zitten; de oplossing is dus geen oplossing.

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Ziggo Kabel

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Geachte Studentgroningen3,

Dit is zeker een vervelende situatie voor jullie. En het is vooral vreemd dat er bij jullie het RTV abonnement zomaar is bijbesteld.

Graag ontvang ik van jullie de volgende klantgegevens via een privé bericht:

Klantnummer:
Postcode:
Huisnummer:
Naam van contracthouder:

Ik begrijp verder dat jullie nieuwe huisbaas het RTV abonnement weer betaald. Graag ontvang ik ook zijn gegeven om met hem het een en ander recht te trekken.

Met vriendelijke groet,


Ziggo Alex Webteam

Kulp
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jan 2010 10:08

Re: Ziggo Kabel

Ongelezen bericht door Kulp »

Studentgroningen3,

Is e.e.a. inmiddels naar tevredenheid opgelost?

Gesloten