LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door tampie74 »

Sinds 1 sept zijn er veranderingen van digitale tv, in 2009 hebben wij voor het eerst digitale tv van ziggo, wij kregen daar een humax decoder bij. Sinds de veranderingen bij Ziggo, zit er in ons pakket interactieve tv, en on demand en 10 dagen terug uitzending gemist. Dit zit in alle digitale pakketten.
Wij zijn er achter gekomen dat onze Humax deze opties niet heeft. Zelfs voorwaarden digitale tv erop nageslagen en andere voorwaarden bekeken. Daar wordt niet gesproken over dat de klant zelf voor de kosten op moet draaien als apparatuur niet geschikt is voor het nieuwe abonnement. Er wordt alleen maar reclame gemaakt, voor alles in 1, dan decoder voor die prijs. Maar niet dat klanten ander apparatuur krijgen.

Dus klacht bij ziggo gelegd, omtrend abonnementsvorm en dat wij de on demand functie niet via de Humax kunnen ontvangen. Maar dat Ziggo wel deze in 2009 heeft geleverd. En dat wij nu met een abonnementsvorm zitten, waarvan we de helft niet eens kunnen gebruiken en dat het ons toch 29,95 gaat kosten.
Dezelfde avond kregen wij telefoon van Ziggo, met de vraag wat nu het preciese probleem was en ik uitgelegd, En de reactie was, dat de Humax alleen geschikt was voor digitale tv en niet voor HD en on demand functies. Het komt erop neer dat Ziggo niets doet, om de klant tegemoet te komen om zo alles naar wens te krijgen. En zo alsnog een decoder aan te smeren. HEBBEN WE NIET GEDAAN.

Dus klant wordt met EXTRA kosten opgezadeld terwijl ZIGGO abonnementen veranderd. Dit is toch niet eerlijk. Ook goedkopere digitale pakketten hebben on demand functies, dus de klant moet dan altijd EXTRA kosten uitgeven.
Laatst gewijzigd door tampie74 op 19 sep 2011 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Het is zeer zeker niet eerlijk. :twisted:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door bprosman »

Als Microsoft een nieuwe versie van Windows uitbrengt of een gamemaker brengt een nieuwe game uit die je niet meer op je huidige hardware kan draaien omdat deze niet meer aan de minimum specificaties voldoet ga je dan ook klagen bij Microsoft of bij de game maker ? :? .

Je hebt die Humax decoder destijds gekocht om digitale TV te kijken en NIET om interactief te werken (als dat er al was) aan die specificaties voldoet het apparaat nog steeds. De wijzigingen bij Ziggo hebben ook niet veroorzaakt dat je bepaalde dingen niet meer kunt. Dus "onbruikbaar kastje" is m.i een zwaar overtrokken term.
Maar dat Ziggo wel deze in 2009 heeft geleverd.
Maar niet aan u anders had u wel een ander kastje gehad.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door tampie74 »

bprosman:

Erg appels met peren vergelijken. Bij Microsoft zal het OS bijvoorbeeld XP zijn bij een bepaalde PC. En daar wijzigd niets....
In ons geval gaat de prijs omhoog en wordt het pakket gewijzigd zonder dat de decoder daarbij wordt meegenomen. Dus... wel betalen maar het niet krijgen. Een beter voorbeeld is: een internet provider moeten betalen maar geen internet hebben. Je krijgt dus de dienst niet waarvoor je WEL betaald. Denk dat die vergelijking iets beter op gaat. Het zijn dus gewoon graaiers bij ZIGGO. Wel betalen en niet krijgen. Luikjes nu wel open?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door bprosman »

@rosman: i.a. t.v. is halverwege 2009 gestart.
Maar daar heeft TS (al dan niet bewust) NIET voor gekozen want anders had hij nu al een andere decoder gehad.
Je hebt een goedkope (of gratis) decoder voor digitale televisie. Als jij interactief wilt, zul er zelf geld voor over moeten hebben.
Jouw Humax decoder kan nog precies het zelfde als twee jaar geleden.
Bij Microsoft zal het OS bijvoorbeeld XP zijn bij een bepaalde PC. En daar wijzigd niets....
Dan snap je het niet helemaal. Je hebt een stuk hardware en daar zit een bepaalde functionaliteit op/aan. Als je later wil upgraden (Naar Vista, Windows 7) om nieuwe , verbeterde functionaliteit te krijgen dan kan dat prima mits de hardware niet te verouderd is anders vereist dat OOK een hardware investering als je het nieuweste van het nieuwste wil hebben. Als je deze investering niet wil doen (en blijkbaar heb je daar in 2009 bewust voor gekozen anders had je al een IA decoder gehad) blijf je gewoon de zelfde functionaliteit houden. Of moet ik nu bij Ziggo ook een HD TV gaan claimen nu veel kanalen op HD zitten ?. Zoveel was die verhoging overigens niet over de laatste 2 jaar.
Een beter voorbeeld is: een internet provider moeten betalen maar geen internet hebben.
Hoezo ? Je hebt toch digitaal beeld ?

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door tampie74 »

@bprosman....(en blijkbaar heb je daar in 2009 bewust voor gekozen anders had je al een IA decoder gehad)

Ik heb in 2009 niets gekozen. alleen digitale tv plus de extra pakketten wat destijds geboden werd. Heb zelfs de decoder destijds niet gekozen deze is door Ziggo geleverd. En ziggo veranderd pakketten met nu standaart in de digitale pakketten, interactieve tv erbij en leverd gewoon de apparatuur niet. Boort het gewoon onze strot door waar wij niet om vragen en ook niet willen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door bprosman »

Boort het gewoon onze strot door waar wij niet om vragen en ook niet willen.
Je bedoelt.. je WIL het wel maar GRATIES !
Want als je IA TV niet wil dan snap ik helemaal je punt niet :?
Maar hoeveel ben je nu extra gaan betalen voor het stuk interactief wat je niet gebruikt ?

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door tampie74 »

Ten eerste is het niet gratis want de prijs gaat omhoog met 4 euro.
Ten tweede wil ik de IA televisie niet maar alle digi abbo's zijn door ZIGGO gewijzigd en is er geen andere keuze.

Oftewel: ZIGGO veranderd en laat je er wel voor betalen en leverd niet de bijbehorende appratuur. Het gaat mij niet om die 4 euro maar om het principe.

Laat mij dan gewoon lekker het oude abbonement houden met de oude prijs. Dat beviel mij namelijk uitstekend.

Als ZIGGO dan graag wilt vernieuwen en prijs verhogen. Mij ook best maar zorg dan wel voor de juiste middelen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door bprosman »

Oftewel: ZIGGO veranderd en laat je er wel voor betalen en leverd niet de bijbehorende appratuur. Het gaat mij niet om die 4 euro maar om het principe.
Daarom wil ik die gratis HD TV, daar betaal ik namelijk ook voor en kan ik ook niet kijken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door kweenie »

Vroeger betaalde je ook kijk en luistergeld voor het uitzenden van kleuren-TV als je zelf een zwart-wit TV had.
Daarna betaalde je kijk en luistergeld voor het bieden van teletekst, ook als zelf geen teletekst-TV had.
Toen kregen we kabel-TV, 25 zenders terwijl je er misschien maar 6 of 12 kon bekijken omdat je maar zo weinig voorkeurstoetsen had.
Toen kwam digitale TV, waarbij het basispakket ook gratis werd doorgegeven als je zelf geen ontvanger had.
En nu heb je interactieve TV, wat je alleen kunt gebruiken als je een juiste ontvanger hebt.

Bij al deze veranderingen geldt dat je er alleen wat aan hebt als je de juiste apparatuur hebt of koopt. En dat het je eigen keuze is of je die apparatuur koopt of niet. Waarom zou dat nu anders moeten zijn?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door grun »

tampie74 schreef:Ten eerste is het niet gratis want de prijs gaat omhoog met 4 euro.
Ten tweede wil ik de IA televisie niet maar alle digi abbo's zijn door ZIGGO gewijzigd en is er geen andere keuze.
Waarom herhaal je dat steeds? Dat is helemaal niet zo. Ik heb digitale tv van ziggo en betaal nog steeds hetzelfde als vorige maand. Ook heb ik gewoon het standaard tv pakket, dus geen interactieve tv, on demand of uitzending gemist. Het enige wat er sinds 1 september voor mij gewijzigd is, is dat er nu meer hd kanalen bij gekomen zijn. En dat is gratis.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door tampie74 »

@grun
.... Waarom herhaal je dat steeds? Dat is helemaal niet zo. Ik heb digitale tv van ziggo en betaal nog steeds hetzelfde als vorige maand. Ook heb ik gewoon het standaard tv pakket, dus geen interactieve tv, on demand of uitzending gemist. Het enige wat er sinds 1 september voor mij gewijzigd is, is dat er nu meer hd kanalen bij gekomen zijn. En dat is gratis.
@ Grun....
Ga jij een even op ziggo.nl kijken onder digitaal standaard.https://www.ziggo.nl/#producten/televis ... televisie/
Daar staat ook een knopje Interactieve tv. Dus niets veranderd zeg jij. Tot December dit jaar betalen wij nog 26,90 oude prijs, vanaf januari gaan wij 29.95 betalen nieuwe prijs is bij alle klanten zo, dat je de 1e 3 maanden vanaf 1 sept oude prijs betaald en dan vanaf januari ga je de nieuwe prijs betalen. Lees jij je spul nog maar eens door Grun. En zeker je standaard digitaal pakket op ziggo.nl.
Je hebt 3 tabs onder standaard en ook daar staat Inter Actieve tv bij, dus helaas voor jou als jij dat niet kunt ontvangen met je decoder/ontvanger zit jij met hetzelfde probleem.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door grun »

Je hebt gelijk, sorry. Dat wist ik helemaal niet, dat ik dat had. Ik ga er geen gebruik van maken.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door tampie74 »

Ja grun je betaald er strakkies wel voor. Is zonde van het geld als je het niet kan ontvangen ookal gebruik je het niet, Ziggo moet gewoon de goeie apparatuur geven en niet de klanten die het niet kunnen ontvangen op extra kosten jagen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik blijf er bij , toen ze van zwart-wit naar kleur gingen kreeg je ook geen gratis kleuren TV, toen ze naar HD gingen ook geen HD TV, toen mobiel internet mogelijk werd kreeg je ook geen nieuw telefoontoestel. Soms zul je zelf moeten investeren om met de techniek mee te gaan, maar Hollanders willen alles gratis of voor niets hebben.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door bprosman »

bprosman schreef:Ik blijf er bij , toen ze van zwart-wit naar kleur gingen kreeg je ook geen gratis kleuren TV, toen ze naar HD gingen ook geen HD TV, toen mobiel internet mogelijk werd kreeg je ook geen nieuw telefoontoestel. Soms zul je zelf moeten investeren om met de techniek mee te gaan, maar Hollanders willen alles gratis of voor niets hebben.
Bovendien is de titel van je "klaagzang" niet correct want je kastje is niet "onbruikbaar" geworden, je kunt nog steeds digitale TV kijken.

Ziggo Webteam Erwin
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 sep 2011 13:48

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Erwin »

Het klopt dat Ziggo het pakket heeft aangepast, dit aangepaste pakket sluit het beste aan op wat het grootste percentage van onze klanten wenst af te nemen.

Dat Ziggo diensten aanbied wil nog niet zeggen dat zij ook verantwoordelijk zijn om de benodigde apparatuur om deze diensten te kunnen bekijken te leveren.
Dit is aan de klant wat hierin word gewenst en de klant kan zijn decoder keuze laten aansluiten :arrow: op de diensten die hij wenst af te nemen.

Ziggo probeert wel de benodigde apparatuur te kunnen leveren en komt de klant hierin al vaak tegemoet met een korting op de producten.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door tampie74 »

Allemaal leuk en wel Ziggo team. Maar er wordt geen leuke aanbieding gegeven voor de klanten die hetzelfde probleem hebben als ik. Er wordt alleen een aanbieding gegeven als je een alles in 1 pakket neemt, En daar pas ik voor. Er wordt geen optie aangeboden voor klanten die Interactieve tv niet kunnen ontvangen. Die mogen het volle pond betalen voor een nieuwe decoder.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door tampie74 »

En Vogels televisie blijft eigen keuze.
Digitale televisie die je voor 1 september had werkt perfect geen problemen mee gehad. Maar na 1 sept pakket veranderingen met IA tv wat voorheen appart betalen is, wordt nu je strot door geboord. En Ziggo geeft geen opties voor klanten die dat voorheen hebben en nu extra laten betalen voor iets wat niet te ontvangen is met huidige decoder.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo verandering digitale tv kastje niet compatible

Ongelezen bericht door bprosman »

Nogmaals , je HOEFT het niet te gebruiken, die verhoging van prijs had je als jaarlijkse kostenverhoging toch wel gehad. Alle digitale TV die je VOOR 1 Sept had kun je nu nog steeds zien. Alleen de EXTRA functionaliteit kun je niet aan, nee daar zul je voor moeten betalen, maar dat moest je in 2009 ook al, de IA decoder was ook een stuk duurder dan je huidige.

Gesloten