LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Home theater icm UPC-box

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Albert310
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2008 20:06

Home theater icm UPC-box

Ongelezen bericht door Albert310 »

Na aanschaf van een Samsung UE40D8000 (echt een aanrader) heb ik ook mijn digitale UPC-box geüpgraded naar een HD-box met opnamemogelijkheden. Dat geeft een perfect beeld bij HD-films.

Nadeel van de Mediabox is dat sommige kanalen (Discovery HD bijvoorbeeld) significant harder geluid geven dan andere kanalen. Irritant dus.
Verder zit je gelijk met twee afstandsbedieningen. Gebruikmaken van de SMART-functie kan namelijk zo maar betekenen dat je de verbinding met de mediabox kwijt bent. Een logitech Harmony (alles in een bediening betekent dat je hogere wiskunde moet hebben gehad want soms bedien je de mediabox en soms de TV). Heb je daar geen weet van dan kan het je dus beroerd treffen....

Nu het laatste probleem. Qua geluid is een home theater echt een must bij zo'n TV. Dus na zorgvuldig veldonderzoek de Samsung HT-D5200 gekocht.
Ik dacht nog naïef dat dat lekker compatibel met de reeds gekochte zaken zou zijn.... De HT heeft een redelijke performance en maar twee nietige boxjes. De kamer blijft dus een gewone woonkamer en wordt niet een luidsprekerparadijs.
Echter, sindsdien is TV kijken een drama. De TV start bij alles aanzetten niet meer op met beeld en moet met veel gedoe (drie afstandsbedieningen) aan de praat gebracht worden. Samsung kijkt momenteel de Bluray speler na op eventuele defecten maar de kenners geven aan dat het aan de mediabox van UPC zal liggen........ Heeft iemand soortgelijke problemen? Ik hoor het graag.

Wanneer krijgen we overigens eindelijk een aanbieder die een mediabox produceert die met TV maar een afstandsbediening nodig heeft voor alles en geen problemen veroozaakt? Ik stap dan accuut over. Beloofd is beloofd.

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: Home theater icm UPC-box

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@Albert310,

Het geluid van de zwarte UPC afstandsbediening bedient standaard het volume van de UPC mediabox. Op het moment dat u met de UPC afstandbediening het volume aanpast, past u dus indirect - via de UPC Mediabox- het volume van het TV toestel aan. U kunt dit duidelijk zien doordat de blauwe volume balk bovenin beeld niet de volumebalk van de TV is.

Op een aantal zenders wordt alleen een Dolby Digital soundtrack meegezonden in plaats van een stereo soundtrack (waaronder Discovery HD). Het is niet mogelijk om op die zenders het volume van de mediabox te bedienen. Om het probleem te verhelpen moet de UPC afstandsbediening ingesteld worden voor het bedienen van uw TV.

In de upc gebruikershandleiding afstandsbediening wordt uitgelegd hoe u de afstandsbediening instelt voor het bedienen van het volume van uw TV toestel.

Een aantal basisfuncties op de UPC afstandsbediening zijn universeel, zodat u hiermee ook uw TV kunt bedienen. Bijvoorbeeld: TV aan/uitzetten, geluid harder/zachter of het goede AV kanaal selecteren. Voor overige specifieke functies heeft u de afstandsbediening van uw TV nodig.

Wij zouden graag eens nader bekijken hoe het kan dat u na het aansluiten van een home theater problemen heeft met het beeld. Zou u een email kunnen sturen, met daarin uw postcode en huisnummer, naar [email protected] onder vermelding van ‘reactie Tros Radar forum’?

Met vriendelijke groet,

UPC Webcare

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Home theater icm UPC-box

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Dat is het bekende hand-shake-probleem en je moet de volgorde van het aanzetten veranderen.
Ik neem aan dat U Uw Mediabox via HDMI aan Uw Home Theater-set heeft aangesloten en vervolgens vanaf daar naar Uw TV in dat geval moet U de volgorde van aanzetten dus eerst Home Theater-set , dan Uw TV en dan Uw Media box. In geval van U Mediabox via HDMI naar TV en geluid vanaf Uw Mediabox (optisch of analoog met tulp) naar Uw Theater-set de volgende volgorden gebruiken : TV aan , Theater-set aan en Mediabox aan , deze volgorde geld ook als U audio via de TV (optisch of analoog met tulp) heeft aangesloten.

Succes.

Gesloten