LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DRAMA met Tele2

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ras80
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2011 17:46

DRAMA met Tele2

Ongelezen bericht door Ras80 »

Van Tele2 heb ik na herhaaldelijke klachten te hebben doorgegeven schriftelijk en telefonisch, resetten en monteurs over de vloer, een nieuwe decoder én modem gekregen. Na een korte periode van een stabiel televisie-signaal is het weer DRAMA met Tele2, nu ook weer met mijn decoder voor de slaapkamer. Ik blijf maar resetten, zenders georganiseerd en nu staan ze alweer in een totaal andere volgorde. Tot ramp van overmaat zijn nu ook al mijn opnames die op de harde schijf stonden VERDWENEN. Nog nooit zo’n miskoop gehad en zo’n belabberde provider.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: DRAMA met Tele2

Ongelezen bericht door Winterman »

Ras80 schreef: Tot ramp van overmaat zijn nu ook al mijn opnames die op de harde schijf stonden VERDWENEN.
Tot ramp van overmaat nog wel. Om je dag dan even op te vrolijken, dat kan niet aan Tele2 liggen. Mogelijk probleem met het apparaat. Info op een harde schijf verdwijnt niet. Die staat er nog steeds op. Probleem zit hem in het benaderen van de harde schijf en dat kan aan het apparaat liggen, of jij hebt gewoon geen idee wat je aan het doen bent.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: DRAMA met Tele2

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Ik weet niet hoever de TS van de centrale zit maar voor 2 decoders heb je minimaal 11 Mbit Downloadsnelheid nodig en heb je dat niet dan is het ook niet gek dat de 2e decoder het niet goed doet en als je dat van te voren had nagekeken (noem ik voor onderzoek voor ik een product koop/contract afsluit) had je dus ook geweten dat het niet goed zou werken.

Ik heb Tele2 en zit op 1365 meter van de centrale en met decoder uit hal ik 16,5 Mbit download en met decoder aan tussen de 9 en 10,5 Mbit download. Theoretisch kan ik dus een 2e decoder nemen maar in praktijk das de vraag dus kies ik dus niet voor een 2e decoder en nu weet ik dat de huidige setup geheel probleemloos werkt. Als ik wel voor een 2 decoder zou kiezen omdat het theoretisch wel kan heb dus ook de kans dat me andere producten niet goed meer werken dus is de keuze geen 2e decoder want alles werkt nu perfect. Bovendien moet je ALTIJD de UTP kabel gebruiken en geen power-plugs dat is vragen om problemen want meestal zit slaapkamer waar 2e decoder staat op een andere stroomgroep dan de woonkamer of meterkast waar het modem staat en dan werken die powerplugs echt niet goed. Goede werking als men het op dezelfde stroomgroep gebruikt.Ook hierover is heel veel op internet over te vinden dus ja vooronderzoek !

Dus doe eerst voor onderzoek alvoor je het contract sluit en er is op internet meer dan genoeg over producten en werking van DSL te vinden. Je kan Tele2 ook niet de schuld geven want als hun theoretisch zien dat het zou kunnen geeft het systeem aan dat men het kan afsluiten. Ik zeg als men een 2e decoder wil en maakt niet uit bij welke provider kijk dan of je met je eerste decoder aan een snelheid haald van 13 Mbits download das de leidraad dat je 2e decoder en de rest goed zal werken en zal blijven werken.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: DRAMA met Tele2

Ongelezen bericht door Winterman »

Dat klinkt zeer plausibel, maar als dat zo is waarom komen er dan meerdere Tele2 monteurs over de vloer? Die moeten toch weten wat ze doen?

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: DRAMA met Tele2

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Klopt en daarom moet de consument voor aanschaf ook zelf onderzoek doen. Providers huren externe bedrijven in voor het technische deel (monteurs dus) en die krijgen vaak extra geld als ze meer 'spullen' aanbevelen. Dit komt zeer vaak voor en een monteur die graag een bonus wil gaat daar in mee ipv de klant juist te invormeren.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: DRAMA met Tele2

Ongelezen bericht door Winterman »

Niet alle providers volgens mij, en die monteurs kosten ook Tele2 geld, nog niet te spreken over een nieuwe decoder en modem, dus waarom zou Tele2 er geld in blijven stoppen als het probleem zo voor de hand ligt?

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: DRAMA met Tele2

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Nou dat valt reuze mee en een provider kan er best extra geld tegenaan gooien om te zorgen dat men meer producten afneemt. Heb een tijd je terug in programma Rekenkamer gezien dat het inhuren van externe bedrijven voor monteurs ect , marketing , personeel en adminstratie maar 17% van de totale winst is. Grootste kosten post is het (huren) van het netwerk. Tuurlijk het verschild per provider maar in lijnen komt het wel op bovenstaande neer.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: DRAMA met Tele2

Ongelezen bericht door Winterman »

Wolter32 schreef:Nou dat valt reuze mee en een provider kan er best extra geld tegenaan gooien om te zorgen dat men meer producten afneemt.
Welke producten zou TS dan nog af moeten nemen? Als ik het zo lees zitten daar niet veel opties meer. Zou het dan niet beter zijn om te zorgen dat het werkt?

Jij omschrijft een probleem dat het zou kunnen zijn, maar dan had het al wel lang opgelost moeten zijn.

Gesloten