LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online TV kaart in Digitenne decoder?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
hompie1
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2012 18:03

Online TV kaart in Digitenne decoder?

Ongelezen bericht door hompie1 »

Ik heb een vraag: ik heb een samsung digitenne decoder SMT 1100t
en een Sonax insteekkaart/insteekmodule allebei van KPN kan ik daar ook mijn Online smartcard in gebruiken?Ze gebruiken toch allebei het digitenne systeem!
Wie o wie weet het antwoord.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Online TV kaart in Digitenne decoder?

Ongelezen bericht door joep873 »

Waarschijnlijk wel.
Waarom probeer je het niet gewoon?

hompie1
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2012 18:03

Re: Online TV kaart in Digitenne decoder?

Ongelezen bericht door hompie1 »

Ja maar ik blijf de melding krijgen verkeerde kaart

Rolandroland

Re: Online TV kaart in Digitenne decoder?

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Nee, deze zijn helaas niet uitwisselbaar. KPN heeft er een blokkade opgezet. Vergelijkbaar met een simlock van een GSM toestel. Navraag bij Consuwijzer leert dat hier geen regelgeving hierover is. Bij GSM toestellen moet een simlock na één jaar verwijderd worden. Dit is niet het geval bij uw ontvanger. KPN heeft overigens op eigen initiatief, haar netwerk open gesteld voor concurrenten, zogenaamde WholeSale. In de handleiding van de betreffende ontvanger van uw toestel wordt overigens NIETS vermeld over deze blokkade.

Meer informatie?

Surf naar http://www.sat4all.com/forums/topic/321 ... ntvangers/

Mijn inziens moet KPN de klant er wel op wijzen dat de ontvanger alleen geschikt is voor KPN en Telfort. Telfort is een dochteronderneming van KPN Telecom.

In eerste instantie geeft KPN geen antwoord op de vraag die je hebt. Na flink doorvragen hierop krijg je uiteindelijk een eerlijk antwoord hierop:
Dat KPN zijn tuners voorziet van een CAM-Lock is meer dan normaal, andere providers doen dit ook. De cam-lock wordt geplaatst zodat de tuners die KPN uitgeeft niet door andere providers gebruikt worden.

KPN is ook niet verplicht om klanten er op te wijzen dat op de tuners een cam-lock zit, dit is wel verplicht bij mobiele telefonie.
De cam-lock is ook niet te verwijderen door ons.

Mocht u dus DVB-T willen kijken via een andere aanbieder dan KPN, dan dient u een tuner aan te schaffen die niet door KPN is uitgegeven.

hompie1
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2012 18:03

Re: Online TV kaart in Digitenne decoder?

Ongelezen bericht door hompie1 »

Jammer dat dit niet bekend was.Nu heb ik een insteekmodule en een digitale ontvanger over.Dan maar naar marktplaats met die dingen.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Online TV kaart in Digitenne decoder?

Ongelezen bericht door Winterman »

hompie1 schreef:Ja maar ik blijf de melding krijgen verkeerde kaart
Nou, dan kan het dus niet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Online TV kaart in Digitenne decoder?

Ongelezen bericht door ciske »

hompie1 schreef:Jammer dat dit niet bekend was.Nu heb ik een insteekmodule en een digitale ontvanger over.Dan maar naar marktplaats met die dingen.

Op marktplaats ben je die zo kwijt.

Gesloten