LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
BertV
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2007 11:56

EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door BertV »

Op 12 maart betaalde online via Ideal mijn EDPnet DigiTV abonnement.
Ik startte met veel sympathie voor EDPnet, het alternatief voor het grote KPN Digitenne.

Na een aantal weken vroeg ik me af wat de status van de aanvraag was.
Het antwoord was dat er een activatie-probleem was maar na wat navragen kwam ik erachter dat het ging om een langdurig conflict tussen EDPnet en KPN.

Aangezien er geen datum genoemd kon worden waarbij dit opgelost zou worden heeft de helpdesk mij geadviseerd om de aanvraag te annuleren.

Dit is op 2 april gebeurd.
Ik vraag nu al anderhalve maand om terugstorting van het jaarabonnement dat ik vooraf heb voldaan.

Ik zag op internet sporadisch mensen met hetzelfde probleem, maar de afgelopen maanden DigiTV aanvragen betekende gegarandeerd geen televisie.
Zou EDPnet zo weinig nieuwe klanten ontvangen?

De helpdesk kon mij niet verder helpen.
"De directie zou zich buigen over de lijst met terugbetalingen""

cocinero2007
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2007 16:10

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door cocinero2007 »

EDPnet hanteerd maffia praktijken, van terug betalen hebben ze nog nooit gehoord. Ik zit al 2 maanden te wachten op mijn teveel geinde abonementsgeld.Heb zaker al 25 mailtjes gestuurd en telkens krijg je te horen dat het binnenkort wordt overgemaakt. Het zijn allemaal Russische snollen die daar werken.

highrider
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2008 22:24

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door highrider »

EDPnet Vrijdag besteld , woensdag in huis , alles compleet , binnen 15 minuten alle 3 de kaarten geactiveerd via hun site. Goodbye KPN. Ik ben compleet kpn verlost :D . Als je het over maffia en malifide praktijken wil hebben door een bedrijf dat nog steeds vol zit met staatsarrogantie moet je KPN als provider nemen.

Voor de vragers wat wel werkt en wat niet,

Alle 3 mijn conax modules werken ( 2 van KPN , 1 van blanc merk)
De oude topfield ontvanger werkt uitstekend
De samsung kasten zeggen allen verkeerde kaart . Deze werken dus niet met EDPnet kennelijk omdat de lieverdjes van KPN de koopkasten voorzien heeft van een soort lock.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door Har06 »

Alle card abo,s werken met een jaar abo, vervelend voor caravan tv gebruikers.\

EPDnet is op veel plaatsen niet te bereiken, oa in Zeeland is het matig.

Heeft iemand een bruikbaar advies ten aanzien van sterke binnen/buiten atenne in combinatie met een tv incl ingebouwde DVB-T tuner voor free air zenders/kanalen, ikm heb een konig antenne met te weining ontvangspower/ :wink:

highrider
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2008 22:24

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door highrider »

Het signaal van EPDNET is exact gelijk aan dat van kpn. Ergo het is hetzelfde signaal

Hoe kom je bij die onzin dat het EPDNET signaal zwakker is als dat van kpn ?

google is op DVB-T antenne maken en je zult een verbluffend makkelijk alternatief met 2 blikjes tegen komen. Even de soldeerbout uit de kast en een scherp mes met twee LEGE bierblikjes (vol is zonde) en je maakt een schitterende antenne

Nog even een fabel uit de wereld helpen , de nieuwe 55 inch doet het uitstekend op digitenne met conaxmodule

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door Har06 »

highrider schreef:Het signaal van EPDNET is exact gelijk aan dat van kpn. Ergo het is hetzelfde signaal

Hoe kom je bij die onzin dat het EPDNET signaal zwakker is als dat van kpn ?

google is op DVB-T antenne maken en je zult een verbluffend makkelijk alternatief met 2 blikjes tegen komen. Even de soldeerbout uit de kast en een scherp mes met twee LEGE bierblikjes (vol is zonde) en je maakt een schitterende antenne

Nog even een fabel uit de wereld helpen , de nieuwe 55 inch doet het uitstekend op digitenne met conaxmodule
Hoogrijder:
Type op de site van EPDNet en Digitene eens de postcode 4321 TW in en je ziet het verschil, de signalen zijn niet hetzelfde, niet eerst schreeuwen maar nakijken :(

highrider
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2008 22:24

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door highrider »

Har06 schreef:
highrider schreef:Het signaal van EPDNET is exact gelijk aan dat van kpn. Ergo het is hetzelfde signaal

Hoe kom je bij die onzin dat het EPDNET signaal zwakker is als dat van kpn ?

google is op DVB-T antenne maken en je zult een verbluffend makkelijk alternatief met 2 blikjes tegen komen. Even de soldeerbout uit de kast en een scherp mes met twee LEGE bierblikjes (vol is zonde) en je maakt een schitterende antenne

Nog even een fabel uit de wereld helpen , de nieuwe 55 inch doet het uitstekend op digitenne met conaxmodule
Hoogrijder:
Type op de site van EPDNet en Digitene eens de postcode 4321 TW in en je ziet het verschil, de signalen zijn niet hetzelfde, niet eerst schreeuwen maar nakijken :(
Wie is verantwoordelijk voor het digitenne signaal ?
Hoeveel digitenne providers zijn er ?
Hoeveel wederverkopers zijn er ?

Ik adviseer je dringend je eens in de materie te verdiepen , zal je helpen , voor jou speciale aandacht voor de zin " De nieuwe naam van het voormalige Nozema Services is KPN Broadcast Services "

Er is maar 1 signaal voor DVB-T

Dus inderdaad , eerst kijken en analyseren alvorens te schreeuwen.

p.s link vergeten , http://nl.wikipedia.org/wiki/Digitenne

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door Har06 »

highrider schreef:
Har06 schreef:
highrider schreef:Het signaal van EPDNET is exact gelijk aan dat van kpn.

Ergo het is hetzelfde signaal
Dus inderdaad , eerst kijken en analyseren alvorens te schreeuwen.

p.s link vergeten , http://nl.wikipedia.org/wiki/Digitenne
Highr: de signalen verschillen is proefondervindelijk bewezen, EPDNET heeft minder dekking in sommige streken van Nederland dan Diogitenne.
Ik adviseer Highr een paar blikken cola leeg te drinken en met de lege blikken morsesignalen bij de buren af te leveren :lol:
De geplaatste link is oude en bekende koek :P

highrider
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2008 22:24

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door highrider »

quote="Har06"]
highrider schreef:Het signaal van EPDNET is exact gelijk aan dat van kpn.

Ergo het is hetzelfde signaal
Dus inderdaad , eerst kijken en analyseren alvorens te schreeuwen.

p.s link vergeten , http://nl.wikipedia.org/wiki/Digitenne
[/quote][/quote]

Highr: de signalen verschillen is proefondervindelijk bewezen, EPDNET heeft minder dekking in sommige streken van Nederland dan Diogitenne.
Ik adviseer Highr een paar blikken cola leeg te drinken en met de lege blikken morsesignalen bij de buren af te leveren :lol:
De geplaatste link is oude en bekende koek :P[/quote]



Bewijs je loze gekrijs eens . Er is maar 1 DVB-t signaal maar dat begrijp je nog steeds niet.

Ik adviseer je om je eens te verdiepen in de techniek alvorens inhoudsloos op de man spelen. Wordt je bewering niet sterker van en je argumentatie ontbreekt nog steeds.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien dat Har06 hier eens kan kijken :

http://www.avblog.nl/concurrentie-voor- ... -niet-dus/

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:Misschien dat Har06 hier eens kan kijken :

http://www.avblog.nl/concurrentie-voor- ... -niet-dus/
Per 1 juni 2009 zal ‘EDPnet DigiTV’ operationeel zijn, volgens eigen zeggen “na een lange periode van voorbereiding en uitvoerig testen”.

een reclame slogan de praktijk blijkt proefondervindelijk anders te zijn ook met cola blikken was geen ontvangst te krijgen :lol:

highrider
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2008 22:24

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door highrider »

Har06 schreef:
bprosman schreef:Misschien dat Har06 hier eens kan kijken :

http://www.avblog.nl/concurrentie-voor- ... -niet-dus/
Per 1 juni 2009 zal ‘EDPnet DigiTV’ operationeel zijn, volgens eigen zeggen “na een lange periode van voorbereiding en uitvoerig testen”.

een reclame slogan de praktijk blijkt proefondervindelijk anders te zijn ook met cola blikken was geen ontvangst te krijgen :lol:

Heeft geen plaat voor ze kop maar 200 cm gewapend beton

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door Har06 »

highrider schreef:
Har06 schreef:
bprosman schreef:Misschien dat Har06 hier eens kan kijken :

http://www.avblog.nl/concurrentie-voor- ... -niet-dus/
Per 1 juni 2009 zal ‘EDPnet DigiTV’ operationeel zijn, volgens eigen zeggen “na een lange periode van voorbereiding en uitvoerig testen”.

een reclame slogan de praktijk blijkt proefondervindelijk anders te zijn ook met cola blikken was geen ontvangst te krijgen :lol:

Heeft geen plaat voor ze kop maar 200 cm gewapend beton
mag de 200 cm ook ongewapend zijn ? :) Highrider over een week zal ik je proefondervindelijk mijn bevindingen doorgeven na het in elkaar knutselen van jouw prefab antennes :lol:

highrider
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2008 22:24

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door highrider »

Har06 schreef:mag de 200 cm ook ongewapend zijn ? :) Highrider over een week zal ik je proefondervindelijk mijn bevindingen doorgeven na het in elkaar knutselen van jouw prefab antennes :lol:

Eerder dubbel gewapend voorzien van binnemantel met lood bekleed. Totaal signaalvrij

Wat betekent prefab nu slim ? pre fabricated ofwel vooraf in elkaar gezet. De knutsel antenne moet je jiust in elkaar zetten in plaats van de prefab funck antenne.

Jouw bevindingen interesseren met niets. Mijn dagelijkse bevindingen zijn voldoende. Soms schaam ik me dood voor sommige figuren die zeggen dat ze deel uitmaken van het menselijk ras :D

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door Har06 »

highrider schreef:
Har06 schreef:mag de 200 cm ook ongewapend zijn ? :) Highrider over een week zal ik je proefondervindelijk mijn bevindingen doorgeven na het in elkaar knutselen van jouw prefab antennes :lol:

Eerder dubbel gewapend voorzien van binnemantel met lood bekleed. Totaal signaalvrij

Wat betekent prefab nu slim ? pre fabricated ofwel vooraf in elkaar gezet. De knutsel antenne moet je jiust in elkaar zetten in plaats van de prefab funck antenne.

Jouw bevindingen interesseren met niets. Mijn dagelijkse bevindingen zijn voldoende. Soms schaam ik me dood voor sommige figuren die zeggen dat ze deel uitmaken van het menselijk ras :D
Geen wonder dat jouw fake name hoogrijder/vlieger is, alles is duidelijk HR wil niets leren :oops:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door Har06 »

Jannie uit Urk schreef:Kom jongens pak elkaar gewoon even in een hoekje, tennis wil ook wel toch...of niet tennis :D
Alles is duidelijk :lol:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door Har06 »

Inmiddels het wat en hoe op een camping in Zeeland gecontroleerd.

De free air zenders zijn zonder antenne niet te ontvangen.
De free air zenders zijn met een antenne zonder versterker niet te ontvangen.
Een buurman met een abo digitenne ontvangt alle kanalen redelijk met box en buitenantenne.
Een stel met een abo EPNnet ontvangt niets, wel de free air zenders met behulp van een fatsoenlijke antenne incl versterker.

Ergo met een blikkentrommel kun je geen signaal genereren cq niet alle signalen van de verschillende providers zijn even sterk :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door bprosman »

Zijn beide providers getest met de ZELFDE apparatuur, anders is er nog niets bewezen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:Zijn beide providers getest met de ZELFDE apparatuur, anders is er nog niets bewezen.
Inderdaad zijn de tv,s , antennes en boxen onderling gewiseld, toch vrij logisch bprosman. :wink:
alleen de blikken cola en waterketels zijn niet uit geprobeerd :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: EDPnet DigiTV en activatie-problemen

Ongelezen bericht door bprosman »

Inderdaad zijn de tv,s , antennes en boxen onderling gewiseld, toch vrij logisch bprosman
Nee dat is nu juist niet logisch. Als je dat aan wil tonen gebruik je juist de ZELFDE apparatuur en wissel je alleen de kaart, zodat BEIDE providers getest worden met de zelfde tuner/antenne combinatie(s).

Gesloten