LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

berrytp schreef:Waardeloos! Zeven weken bezig geweest om televisiesignaal te krijgen. Monteur besteld, die niet is komen opdagen. Al meer dan 50 euro kosten gemaakt aan klantenservice. En de rekeningen die ik krijg kloppen ook niet! (telefonie pakket die ik niet besteld heb, extra digitenne ontvangers die ik niet besteld en ontvangen heb etc.) Op mijn klachtenbrief komt ook al geen reactie. Ben het helemaal zat!
Mijn schoonvader was net hier en vertelde precies hetzelfde...

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door AGGB »

Jacob Middeldorp is directeur klantcontact en zijn handtekening prijkt dagelijks onder talloze brieven. Hij is zeer trots op de KPN academy.
Lees en verwonder u:
Welkom bij kpn academy‘KPN als de beste dienstverlener van Nederland’. Wij werken er gezamenlijk hard aan om dit in 2015 te bereiken. Hoe we dat doen? Door uit te blinken in het contact met onze klanten. Om dat te kunnen doen, is het vakmanschap van onze medewerkers belangrijk. Want, een klant merkt wat echt vakmanschap is, als hij (of zij) een medewerker spreekt die klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft. En vakmanschap kun je leren’.
Ondertussen wordt de middelvinger richting klant opgestoken.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

AGGB schreef:Jacob Middeldorp is directeur klantcontact en zijn handtekening prijkt dagelijks onder talloze brieven. Hij is zeer trots op de KPN academy.
Lees en verwonder u:
Welkom bij kpn academy‘KPN als de beste dienstverlener van Nederland’. Wij werken er gezamenlijk hard aan om dit in 2015 te bereiken. Hoe we dat doen? Door uit te blinken in het contact met onze klanten. Om dat te kunnen doen, is het vakmanschap van onze medewerkers belangrijk. Want, een klant merkt wat echt vakmanschap is, als hij (of zij) een medewerker spreekt die klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft. En vakmanschap kun je leren’.
Ondertussen wordt de middelvinger richting klant opgestoken.
Haha.. Laat me niet lachen.. Die domme tieners in het callcenter weten alleen maar hoe je (foutieve) abonnementen aan klikt in het systeem!
Het vakmanschap bij KPN/Hi is dan ook: De klant zo snel mogelijk op laten hangen indien je hier niets aan kunt verdienen!! Zo hoef je klachten niet op te lossen, denken ze..

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door Har06 »

Nicky_The schreef:[quoteOndertussen wordt de middelvinger richting klant opgestoken.
Haha.. Laat me niet lachen.. Die domme tieners in het callcenter weten alleen maar hoe je (foutieve) abonnementen aan klikt in het systeem!
Het vakmanschap bij KPN/Hi is dan ook: De klant zo snel mogelijk op laten hangen indien je hier niets aan kunt verdienen!! Zo hoef je klachten niet op te lossen, denken ze..[/quote]


Vlg mij onderschatten jullie de klantenservice van KPN zwaar :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door ciske »

Vlg mij onderschatten jullie de klantenservice van KPN zwaar


Dat denk ik toch niet ,het zijn inderdaad tieners, zoniet kleuters.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door AGGB »

Bericht van de KPN academy 13 juni jl.
"Acht accountmanagers van KPN Collaboration and Communications zijn 12 juni jl. gecertificeerd voor de pretentieuze Conceptsales Academy. In deze Academy werden zij getraind op de principes van Outside-in selling waarin de psychologie van verkopen, presentatietechnieken op basis van story telling, en de door Conceptsales ontwikkelde CLUSS centraal staat. Het trainingsprogramma van KPN is vorig jaar gestart en bestaat uit meerdere modules, een terugkomdag en theorie- en praktijkexamens.

De deelnemers zijn nu goed in staat om te verkopen vanuit de behoefte van de klant. Door het stellen van de juiste vragen en door te vragen op specifieke uitdagingen en verbeterpunten bij de klant zijn de accountmanagers in staat samen met de klant een oplossing te vormen die past binnen de organisatie"

Kijk nu eens naar onderstaand kreupel Nederlands:
Een goede verkoper is in staat de klant te helpen bij het inkoopproces en diens behoefte goed boven tafel te krijgen om gezamenlijk met de klant een oplossing te vormen. Hierin onderscheidt de verkoper zich van concollega’s en dit zorgt ervoor dat de klant zich veel meer geholpen voelt en de oplossing beter begrijpt. Uitgangspunt hierbij is: hoe meer je probeert te overtuigen, hoe minder overtuigd de klant zal zijn. De klant moet zelf de pijn en de impact benoemen zodat je daarna samen met de klant kunt kijken naar een passende oplossing en een gezamenlijk doel.” zegt Remco Rijnhart, manager trainingen bij Conceptsales "
"Langs deze weg wil Conceptsales de mensen van KPN C&C heel hartelijk feliciteren met de certificering en veel succes en plezier wensen in de komende sales cycles!"

Het klinkt als gezang van een (opgeblazen) Hollandse nachtegaal.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door ciske »

Het klinkt als gezang van een (opgeblazen) Hollandse nachtegaal
:lol: :lol:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

grun schreef: Ik ben geen fan van KPN, maar toch kunnen de computersystemen van KPN (en vele andere providers) in de war raken als je niet hun procedure volgt. Het gaat vaak mis als mensen op eigen houtje andere bedragen gaan overmaken of juist gaan storneren. De misverstanden ontstaan vaak als dat allemaal met de hand achteraf weer uitgeplozen moet worden.
Logisch. Dit zijn best wel ingewikkelde business processen, en daar wordt lang over nagedacht om die zo efficient mogelijk in elkaar te zetten. Het probleem is de enorme hoeveelheid transacties die moeten worden verwerkt in combinatie met heel veel producten die KPN verkoopt. Het zijn niet alleen de huidige diensten en producten die moeten worden verwerkt maar ook alles uit het verleden wat nog steeds ondersteunt moet worden. Ik geef het je te doen om een proces te verzinnen wat dit allemaal kan en dan ook nog eens zo flexibel is dat het zonder problemen kan omgaan met handmatige aanpassingen als extra overmakingen of storneringen.

En oh ja, als je denkt dat het een makkie is om dit te doen, moet je jezelf direct voor 250 euro per uur als business consultant bij KPN aanmelden. 100% gegarandeerd dat je de opdracht krijgt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hoe ingewikkeld het ook allemaal is (en uuuren mensenwerk uitspaart en al die andere voordelen), als er een opzegtermijn van een maand is en die wordt netjes aangehouden en KPN levert dan per die datum ook geen signaal meer, moet het toch echt met de incasso ook afgelopen zijn.
Ik zou ook storneren, misschien wel een vermelding dat als KPN alsnog ook crediteert ik dat netjes (asap zelfs binnen een maand 8) ) weer terug zal storten. Staat het saldo uiteindelijk gewoon op 0.

pop4st
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 mei 2010 14:15

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door pop4st »

Maar de KPN Digitenne doet het niet netjes!
Opzeggen op 23 juni per 23 juli. Nieuwe factuur voor abonnement augustus aangemaakt op 25 augustus. Ik moet betalen anders incasso. Die email heb ik al binnen. Lezen wat ik schrijf doen ze niet. Ze luisteren wel naar de computer en die zegt betalen!

Hun fout/vergissing erkennen, doen ze al helemaal niet. Ook al heb je het zwart op wit. Of ik wel even het kaartje op wil sturen, kasje mag ik mee doen wat ik wil :wink:

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door AGGB »

Hoe staat eea vermeld bij "mijn kpn" onder contracten? Is dat door KPN bijgewerkt of nog in het geheel niet of foutief?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Har06 schreef:
Nicky_The schreef:[quoteOndertussen wordt de middelvinger richting klant opgestoken.
Haha.. Laat me niet lachen.. Die domme tieners in het callcenter weten alleen maar hoe je (foutieve) abonnementen aan klikt in het systeem!
Het vakmanschap bij KPN/Hi is dan ook: De klant zo snel mogelijk op laten hangen indien je hier niets aan kunt verdienen!! Zo hoef je klachten niet op te lossen, denken ze..

Vlg mij onderschatten jullie de klantenservice van KPN zwaar :lol:[/quote]

Je moet wel de goede naam bij de quote zetten.. Ik zou die woorden nooit gebruiken ;)

Edit: ik zie dat er een fout in de software van dit forum zit, want ook bij mij quote hij fout..

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door Jolijn »

pop4st schreef:Maar de KPN Digitenne doet het niet netjes!
Opzeggen op 23 juni per 23 juli. Nieuwe factuur voor abonnement augustus aangemaakt op 25 augustus. Ik moet betalen anders incasso. Die email heb ik al binnen. Lezen wat ik schrijf doen ze niet. Ze luisteren wel naar de computer en die zegt betalen!

Hun fout/vergissing erkennen, doen ze al helemaal niet. Ook al heb je het zwart op wit. Of ik wel even het kaartje op wil sturen, kasje mag ik mee doen wat ik wil :wink:
Ik vind het nogal brutaal om te dreigen met een incasso om te betalen voor iets dat je niet (meer) krijgt.
a. Je doet braaf wat KPN zegt en hoopt dat je eind september het geld terug gestort krijgt.
b. Je storneert als KPN automatisch incasseert (+ begeleidende mail) en stort dat bedrag terug als KPN crediteert.
Dit is hetzelfde principe als KPN zelf hanteert, alleen omgekeerd.
Als automatisering betekent dat je nog moet betalen voor iets dat je een maand van te voren vlgs de regels hebt opgezegd en niet meer geleverd krijgt, moeten we weer over op het vorige betaalsysteem? :wink:

(De factuur + creditnota NA opzegging zou KPN intern kunnen doen? Of is dit een te grote toevoeging in het systeem?)


BTW Nicky_The, foutieve quotes beginnen doorgaans bij Har06.

HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door HCMV »

Op 3 december jl. via mail aangegeven dat ik wilde opzeggen, hierna op dezelfde dag ook gebeld met de klantenservice om de opzegging door te geven.

Antwoord KPN: binnen 12 werkdagen zal de afdeling die hierover gaat kontakt met u opnemen.
Ik vroeg nog waarom dan ik wil gewoon opzeggen en dat mag ik na bijna 3 jaar gewoon elke maand.

Hierna heb ik nog 6x via email om een bevestiging gevraagd omdat ik graag begin januari wilde overstappen naar een andere provider. Antwoord binnen 12 werkdagen wordt u over uw verzoek gebeld. Hoezo verzoek? ik beeindig mijn abonnement, dat is geen verzoek van mij toch?

Een bevestiging komt er hoe dan ook niet, slechts 1 afdeling kan dit doen en die zijn binnen die 12 dagen niet te bereiken ( je wordt ook niet doorverbonden als je die belt dus ).

Uiteindelijk op 20 december ! voor het eerst kontakt met die betreffende afdeling. De beste meneer zegt oke ik zeg uw abonnement op per 20 december dus loopt het tot 20 januari.Ik zeg pardon? ik heb dit al 6x via de mail en een 5-6 keer via de telefoon aangeven vanaf 3 december tot nu hoor.
Ik wilde alleen een schriftelijke bevestiging om veilig zonder dubbele lasten te kunnen overstappen maar die weigerden jullie pertinent.

Bepaalt KPN per wanneer je je abonnement opzegt omdat die betreffende afdeling simpelweg niet eerder tijd heeft dan binnen 12 werkdagen?

Heel raar hoe KPN deze zaken afhandelt, puntje bij paaltje zit ik nu in januari dus toch een aantal weken zonder internet omdat de bevestiging dus idd pas kwam nadat deze afdeling mij gebeld heeft en de aanvraag bij een nieuwe provider toch zeker 4 weken duurt.

Bedankt hoor KPN, enorm goede service !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door ciske »

Bepaalt KPN per wanneer je je abonnement opzegt omdat die betreffende afdeling simpelweg niet eerder tijd heeft dan binnen 12 werkdagen?
Nee , jij bepaalt wanneer je opzegt, dit is de opzeglijn: 0800-0402

HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door HCMV »

ciske schreef:
Bepaalt KPN per wanneer je je abonnement opzegt omdat die betreffende afdeling simpelweg niet eerder tijd heeft dan binnen 12 werkdagen?
Nee , jij bepaalt wanneer je opzegt, dit is de opzeglijn: 0800-0402
klopt maar die krijg je dus niet aan de lijn binnen die 12 werkdagen hoor, heb ik 6x geprobeerd.
is te druk ze bellen jou is het antwoord dat je krijgt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN klantenservice = waardeloos!!!!!!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hierna heb ik nog 6x via email om een bevestiging gevraagd omdat ik graag begin januari wilde overstappen naar een andere provider.
Je moet nooit zelf opzeggen als je wilt overstappen naar een andere provider. De reden hiervoor is dat providers onderling een overstapprotocol hebben afgesproken om een probleemloze overstap te garanderen. Je doorkruist dat door zelf op te zeggen. Als ze zelf opzegt, kun je bijvoorbeeld een maand zonder aansluiting komen te zitten.

Laat je nieuwe provider KPN opzeggen. Hiervoor heb je wél je KPN-klantnummer nodig. Bel dus KPN om te vragen naar je klantnummer als dat niet in je papieren staat.

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... etprovider

http://www.online.nl/klantenservice/overstapservice

Gesloten