Pagina 3 van 9

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 12:18
door renegade66
ik kan me dus voorstellen dat na een reparatie in de verdeelkast in elke woning de installatie moet worden opgestart zonder kosten uiteraard
huh? elke installatie opnieuw opstarten?

dus jij gaat bij elke aanpassing ongeveer 24 tot 48 woningen langs om alles op te starten?
zodra er signaal is werkt gewoon alles weer automatisch hoor.

als je er geen verstand van hebt zeg er dan niets over!!!!

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 13:04
door Dirkie
sagapoa schreef:Reparatie in de wijkkast geweest, wij hebben geen signaal meer...monteur die bij de buren hetzelfde probleem heeft verholpen, gaf aan dat dit probleem vaker voorkomt, kwestie van iets vastzetten in de wijkkast. geen probleem,zegt de helpdesk, donderdag komt de monteur naar u thuis, ik vraag: kan die een.half uur van te voren bellen? Nee, dat kan ik niet beloven...en als u niet thuis bent kost u dat 35 euro....mijn god...wat is dit voor bedrijf?

Ik heb dit probleem toch niet veroorzaakt? Moet ik nu een dag vrij nemen om upc het probleem in een wijkkast op te laten lossen?

Belachelijk en voor mij een reden meer om eens om me heen te kijken voor een ander bedrijf, die wel klantvriendelijk is.

Laatste kans voor UPC...
Even kijken of ik het begrijp. Kort samengevat komt het er op neer, dat U geen signaal meer hebt op het aansluitpunt van UPC. U gaat er vanuit dat U de oorzaak kent, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Als de monteur van UPC de oorzaak gevonden heeft en de nodig reparaties en aanpassingen gedaan heeft, dan zal deze moeten constateren of de klacht opgelost. En dat kan maar op 1 punt, namelijk op het aansluitpunt en daarvoor moet de monteur dus bij U in huis zijn, want U heeft een klacht ingediend.
Want anders komt U over een paar dagen terug op dit forum om te vermelden dat de klacht niet opgelost is en dat U ook nooit een monteur gezien heeft, maar alleen een briefje op de deurmat gevonden heeft, dat het opgelost zou moeten zijn :wink:

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 15:00
door Har06
renegade66 schreef:
ik kan me dus voorstellen dat na een reparatie in de verdeelkast in elke woning de installatie moet worden opgestart zonder kosten uiteraard
huh? elke installatie opnieuw opstarten?

dus jij gaat bij elke aanpassing ongeveer 24 tot 48 woningen langs om alles op te starten?
zodra er signaal is werkt gewoon alles weer automatisch hoor.

als je er geen verstand van hebt zeg er dan niets over!!!![/quote]

Renegade, ik vraag me af of jij er echt verstand van hebt, sneren uitdelen gaat je wel goed af :lol: ?
Indien UPC in hun verdeelkast klungelt en de huisinstallatie daardoor niet correct werkt , zal toch iemand moeten komen activeren???, jij werkt (e) toch bij Guidion en weet dan precies hoe het gaat.
Ts gaf zijn probleem aan misschien zijn modem opnieuw activeren :?: :wink:
ps: Ciske haar bekende reacties kan ik niet meer lezen :lol:

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 15:08
door ciske
Renegade, ik vraag me af of jij er echt verstand van hebt, sneren uitdelen gaat je wel goed af
:?: Hoor wie het zegt, je raaskalt weer Har. :mrgreen:

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 15:32
door Jolijn
renegade66 schreef:TS hoeft helemaal geen hele dag vrij te nemen omdat de afspraken in 3 dagdelen zijn opgedeeld.
je kunt kiezen tussen, ochtend van 08:00 tot 13:00
middag tussen 12:00 en half 5
of avond half 5 en 22:00.
moet geen probleem zijn.
Als TS wil dat de monteur zo gauw mogelijk komt (en TS dus niet een dag uitkiest die TS het beste uitkomt) zal TS er rekening mee moeten houden dat er niet op de minuut af gezegd kan worden hoe laat de monteur komt.
Maar een dagdeel van te voren af spreken, moet toch te doen zijn.
Kan me ook wel situaties voorstellen waarbij juist een monteur het prettig vindt als een klant binnen een half uur na een telefoontje thuis kan zijn.

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 15:36
door ciske
TS hoeft helemaal geen hele dag vrij te nemen omdat de afspraken in 3 dagdelen zijn opgedeeld.

je kunt kiezen tussen, ochtend van 08:00 tot 13:00
middag tussen 12:00 en half 5
of avond half 5 en 22:00.

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 15:44
door Jolijn
Har06 schreef:
renegade66 schreef:
ik kan me dus voorstellen dat na een reparatie in de verdeelkast in elke woning de installatie moet worden opgestart zonder kosten uiteraard
huh? elke installatie opnieuw opstarten?

dus jij gaat bij elke aanpassing ongeveer 24 tot 48 woningen langs om alles op te starten?
zodra er signaal is werkt gewoon alles weer automatisch hoor.

als je er geen verstand van hebt zeg er dan niets over!!!!
Renegade, ik vraag me af of jij er echt verstand van hebt, sneren uitdelen gaat je wel goed af :lol: ?
Indien UPC in hun verdeelkast klungelt en de huisinstallatie daardoor niet correct werkt , zal toch iemand moeten komen activeren???, jij werkt (e) toch bij Guidion en weet dan precies hoe het gaat.
Ts gaf zijn probleem aan misschien zijn modem opnieuw activeren :?: :wink:
ps: Ciske haar bekende reacties kan ik niet meer lezen :lol:
Als je een bericht bijwerkt, werk het dan eens goed bij.
Doe 1 ding tegelijk: quoten. Als jij in een quote dingen wilt uitlichten bijv. onderstrepen of vet maken
ga je de mist in.
Je kunt dit voor het plaatsen van je bericht controleren, door eerst een voorbeeld van je bericht te bekijken.

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 18:33
door nevermind
Ts gaf zijn probleem aan misschien zijn modem opnieuw activeren :?: :wink:
Als er werkzaamheden door de provider gemaakt worden, krijg je meestal eerst een mailtje, ja, provider afhankelijk.
In dit mailtje staat dan:


Na de werkzaamheden
Kunt u na deze werkzaamheden niet bellen en/of internetten? Probeer dan eerst het volgende:
1. Haal de stroom twee minuten van uw modem af en zet hem daarna weer aan. Wacht vervolgens tot alle lampjes branden. Start uw computer opnieuw.

2. Heeft u een losse router? Haal ook deze tegelijkertijd met uw modem twee minuten van de stroom. Sluit eerst uw modem aan en wacht tot alle lampjes branden. Sluit daarna pas weer uw router aan en start uw computer opnieuw.

3. Digitale Televisie ? Haal dan twee minuten de digitale ontvanger van de stroom en sluit deze daarna weer aan.

Heeft u nog vragen of houdt u problemen?
Bel de klantenservice!
Dus de klant activeert zijn /haar aansluiting zelf!

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 18:38
door JordyNijenhuis
ciske schreef:
JordyNijenhuis schreef:Als we toch 5 dagen per week van huis zijn, wat maakt het dan uit dat de verbinging weg is? Een dag vrij nemen is ook zo moeilijk.

en mocht je niet thuis zijn..... Wat maakt 35 euro nou uit?
(Als je toch 5 dagen in de week werkt ga ik er vanuit dat je een prima loon hebt)

Oh, dus dan moet je effe 35 euries betalen, omdat je werkt? Ik werk ook , maar alsnog kan TS proberen een regeling of via de buren te doen.

Of niet klagen. Ik zou zeggen, lekker een dagje vrij. RUST

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 19:18
door alfatrion
ciske schreef:
alfatrion schreef:En dan verstuur je een dagvaarding. Die klant onvriendelijke opstelling hebben ze dan zo afgeleerd.
:lol: Vast, ik hoop dat TS niet in sprookjes geloofd.
Dan doet hij of zij er verstandig aan om jouw berichten links te laten liggen. :lol: :lol: :lol:

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 19:52
door ciske
JordyNijenhuis schreef:
ciske schreef:
JordyNijenhuis schreef:Als we toch 5 dagen per week van huis zijn, wat maakt het dan uit dat de verbinging weg is? Een dag vrij nemen is ook zo moeilijk.

en mocht je niet thuis zijn..... Wat maakt 35 euro nou uit?
(Als je toch 5 dagen in de week werkt ga ik er vanuit dat je een prima loon hebt)

Oh, dus dan moet je effe 35 euries betalen, omdat je werkt? Ik werk ook , maar alsnog kan TS proberen een regeling of via de buren te doen.

Of niet klagen. Ik zou zeggen, lekker een dagje vrij. RUST

Tis maar net hoe je het bekijkt. :mrgreen:

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 20:07
door bprosman
Indien UPC in hun verdeelkast klungelt en de huisinstallatie daardoor niet correct werkt , zal toch iemand moeten komen activeren???,
Wat moet er dan opnieuw "geactiveerd" worden ?. Het enige wat ik me voor kan stellen is de gebruiker zelf die in slaap gevallen is omdat zijn netwerk verbinding het niet deed.

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 20:28
door Har06
bprosman schreef:
Indien UPC in hun verdeelkast klungelt en de huisinstallatie daardoor niet correct werkt , zal toch iemand moeten komen activeren???,
Wat moet er dan opnieuw "geactiveerd" worden ?. Het enige wat ik me voor kan stellen is de gebruiker zelf die in slaap gevallen is omdat zijn netwerk verbinding het niet deed.
BProsman, zullen we enkele mogelijkheden doornemen:

1. onvoldoende signaalsterkte oa merkbaar bij de HD uitzendingen van de TV
2. onvoldoende signaalsterkte oa merkbaar door de afgenomen doan;oad snelheid.
3. de mailbox werkt niet meer.
4. het modem moet gereset worden etc etc

In slaap vallen is op zich zelf niet erg, het vervelende is de UPC monteur in de straat geen binnenkamers werk doet, daarvoor moet weer een ander ingehuurd bedrijf voor opdraven.
Sprookje?, nee een tijd geleden zelf mee gemaakt,alleen wijzigingen cq revisie in de verdeelkast uitvoeren zonder controle bij de persoon ter plekke werkt niet :lol: .

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 21:00
door nevermind
Sprookje?, nee een tijd geleden zelf mee gemaakt,alleen wijzigingen cq revisie in de verdeelkast uitvoeren zonder controle bij de persoon ter plekke werkt niet :lol: .
Als het niet werkt, kan klant altijd nog een afspraak maken, om eventuele werkzaamheden in het huis te laten verrichten.


Dit is natuurlijk een slechte organisatie, als de monteur op straat niets in het huis mag doen.
Het is toch normaal, dat de monteur wil weten, of hij ook alles goed heeft gemaakt.
Maar voor het slechte beleid mag de klant niet de dupe van worden.
In slaap vallen is op zich zelf niet erg, het vervelende is de UPC monteur in de straat geen binnenkamers werk doet, daarvoor moet weer een ander ingehuurd bedrijf voor opdraven.

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 21:19
door renegade66
BProsman, zullen we enkele mogelijkheden doornemen:

1. onvoldoende signaalsterkte oa merkbaar bij de HD uitzendingen van de TV
2. onvoldoende signaalsterkte oa merkbaar door de afgenomen doan;oad snelheid.
3. de mailbox werkt niet meer.
4. het modem moet gereset worden etc etc

In slaap vallen is op zich zelf niet erg, het vervelende is de UPC monteur in de straat geen binnenkamers werk doet, daarvoor moet weer een ander ingehuurd bedrijf voor opdraven.
Sprookje?, nee een tijd geleden zelf mee gemaakt,alleen wijzigingen cq revisie in de verdeelkast uitvoeren zonder controle bij de persoon ter plekke werkt niet .
ik zal voor eens en altijd duidelijker voor je zijn har06.
ten eerste heb ik nog nooit voor guidion gewerkt, dit zal ik ik nooit gaan doen.
ik werk voor een bedrijf die zijn naam op cai-gebied meer dan waar heeft gemaakt.

een buitenmonteur, zoals ik, zal ten alle tijden bij een storing in een EV altijd bij de betreffende klant gaan kijken wat het probleem is, tevens zal hij het signaal doormeten en desnoods afregelen.
ook zal het modem en/of de mediabox gereset worden.

dit gebeurd dus altijd bij de klant binnen.

en jou punt 3.
waarom zouden wij naar iemands mailbox moeten kijken als hij niet werkt?
wij zijn er om het signaal in orde te houden, niet om iemands computer op orde te brengen.
als het signaal in orde is en internet werkt, werkt de mailbox ook.

dus met andere woorden.
je loopt weer eens uit je nek te zwetsen.

ohja,
wij hebben een laptop in de auto waarop wij per wijk/groep of eindversterker alle modems kunnen controleren ook degene die niet online zijn of een slecht signaal hebben.
dus eigenlijk hoeven we niet eens bij de klant naar binnen. maar we doen het wel

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 13 aug 2012 21:58
door ciske
dus met andere woorden.
je loopt weer eens uit je nek te zwetsen
overbekend bij Har :lol: als het om UPC gaat , is het helemaal mis met hem :mrgreen:
wij zijn er om het signaal in orde te houden, niet om iemands computer op orde te brengen
Dat kan je nog wel 30 keer tegen Har zeggen, het dringt niet tot hem door.

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 17 aug 2012 19:52
door Har06
Renegade,

Vermoedelijk ben je de draad van UPC weer kwijt , ruim meer dan een jaar geleden verkondigde je vol trots actief bij de fa G te zijn geweest, np kan gebeuren.

Wil jij zeggen dat je als monteur ongevraagd bij derden:
wij hebben een laptop in de auto waarop wij per wijk/groep of eindversterker alle modems kunnen controleren .

leuke club die alle privacy rules overboord kiepert,
als RR dit maar niet namens UPC doet, vlg hun klantenservice is bovenstaande niet aan de orde en dienen hun monteurs zich eerst bij de klant te melden en mogen ze niet ongevraagd modems testen, lijkt me ook te zot voor woorden :wink: . ps Ciske gelieve niet op mij te reageren ik kan je berichten niet meer lezen :lol:

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 17 aug 2012 19:55
door ciske
Vermoedelijk ben je de draad van UPC weer kwijt , ruim meer dan een jaar geleden verkondigde je vol trots actief bij de fa G te zijn geweest, np kan gebeuren
Last van de zon Har? :lol:

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 17 aug 2012 22:38
door bprosman
en dienen hun monteurs zich eerst bij de klant te melden en mogen ze niet ongevraagd modems testen, lijkt me ook te zot voor woorden
Waarom zouden ze dat niet mogen ? Kijken of een modem online is en of de signaalsterkte binnen de normen valt heeft niets met privacy te maken. Binnen het Ziggo en UPC netwerk hebben ze echt wel meer monitoring software om netwerk componenten in de gaten te houden.

Re: UPC reparatie in wijkkast, weg signaal!

Geplaatst: 18 aug 2012 08:25
door renegade66
Renegade,

Vermoedelijk ben je de draad van UPC weer kwijt , ruim meer dan een jaar geleden verkondigde je vol trots actief bij de fa G te zijn geweest, np kan gebeuren.

Wil jij zeggen dat je als monteur ongevraagd bij derden:
wij hebben een laptop in de auto waarop wij per wijk/groep of eindversterker alle modems kunnen controleren .

leuke club die alle privacy rules overboord kiepert,
als RR dit maar niet namens UPC doet, vlg hun klantenservice is bovenstaande niet aan de orde en dienen hun monteurs zich eerst bij de klant te melden en mogen ze niet ongevraagd modems testen, lijkt me ook te zot voor woorden . ps Ciske gelieve niet op mij te reageren ik kan je berichten niet meer lezen
volgens mij begin jij een beetje te hallucineren, ik heb nog nooit verteld bij welke firma ik werk, ik heb altijd gezegd dat ik in opdracht voor upc werk.

als jij er anders over denkt ga het dan maar opzoeken tussen mijn 533 berichten en plant het hier dan maar neer.

verder overtreden wij geen enkele privacy wetgeving aangezien wij alleen het signaal, de sterkte en het wel of niet online zijn van een modem kunnen monitoren. wij kunnen niet zien op welke website o.i.d mensen zitten of zijn geweest.
sterker nog, wij kunnen zelfs een modem op afstand resetten of updaten en als jij met jou modem een storing veroorzaakt op het netwerk, waardoor een halve wijk plat gaat, schakelen we je zelfs uit.

voor de goede orde, alleen de buitenmonteurs (NWS) kunnen dit en de technische afdelingen bij upc.

hoe zouden we anders een storing moeten kunnen oplossen als we dat allemaal niet konden?

jij belt met een klantenservice van upc om dit na te vragen??
mag ik je dan ff vertellen dat je met een callcenter belt en dat daar mensen zitten die er geen verstand van hebben wat wij doen en hun alleen een script volgen!!!

maar jij weet toch zo goed hoe monteurs werken????
je hebt er toch altijd zulke goeie ervaringen mee gehad???

vraag het eens na als je zo'n monteur in je buurt ziet werken zou ik zeggen. hij laat het je zo zien op zijn laptop.