LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digitaal opzeggen ivm prijsstijging

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Sjaak_B
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2012 15:39

Canal Digitaal opzeggen ivm prijsstijging

Ongelezen bericht door Sjaak_B »

Goedemiddag,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een geschil dat ik heb met Canal Digitaal.

Canal Digitaal heeft per 1 oktober een prijswijziging doorgevoerd. Hier kwam ik achter doordat ik vandaag zag dat er op 27 september 11,95 was afgeschreven i.p.v. 10,95. Na wat googlen kwam ik hierover een informatief bericht tegen op internet, niet op de site van Canal Digitaal, daar is deze informatie niet te vinden. Ik heb Canal Digitaal daarom gebeld dat ik het abonnement wil opzeggen waarbij ik mij beroep op de prijsstijging. Canal Digitaal zegt dat zij klanten per brief hebben geïnformeerd over de prijsstijging en dat klanten tot 5 Oktober de tijd hadden om daarop te reageren en het abonnement te beëindigen. Ik heb die brief niet gekregen.

In Augustus heb ik namelijk ook al geprobeerd om mijn abonnement op te zeggen (laatste mailwisseling hierover 21 augustus). Dit omdat er zenders uit het pakket werden gehaald, wat naar mijn mening ook een reden tot opzeggen was. Dit is mij niet gelukt en heb ik toen maar laten rusten.

Maar nu ik een maand later ineens met een prijsstijging wordt geconfronteerd, wat ook een reden tot opzeggen is, wil ik ervan af. Als ik de brief had gekregen had ik natuurlijk ook opgezegd, dat lijkt me duidelijk aan de hand van de communicatie die ik in Augustus al heb gehad, aangezien ik toen al wou opzeggen.

Weten jullie hoe ik hiermee om kan gaan? Het is nu een discussie of ik de brief wel of niet gekregen heb. Telefonisch opzeggen is nu ineens niet mogelijk en ik moet een brief sturen, ik voel mij van het kastje naar de muur gestuurd en niet serieus genomen.

Ik wil gewoon van het abonnement af met als reden prijsstijging, iets wat wettelijk volgens mij ook zo geregeld is. Iemand tips? Machtiging gelijk maar intrekken?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Canal Digitaal opzeggen ivm prijsstijging

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Sjaak_B schreef:Goedemiddag,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een geschil dat ik heb met Canal Digitaal.

Canal Digitaal heeft per 1 oktober een prijswijziging doorgevoerd. Hier kwam ik achter doordat ik vandaag zag dat er op 27 september 11,95 was afgeschreven i.p.v. 10,95. Na wat googlen kwam ik hierover een informatief bericht tegen op internet, niet op de site van Canal Digitaal, daar is deze informatie niet te vinden. Ik heb Canal Digitaal daarom gebeld dat ik het abonnement wil opzeggen waarbij ik mij beroep op de prijsstijging. Canal Digitaal zegt dat zij klanten per brief hebben geïnformeerd over de prijsstijging en dat klanten tot 5 Oktober de tijd hadden om daarop te reageren en het abonnement te beëindigen. Ik heb die brief niet gekregen.

In Augustus heb ik namelijk ook al geprobeerd om mijn abonnement op te zeggen (laatste mailwisseling hierover 21 augustus). Dit omdat er zenders uit het pakket werden gehaald, wat naar mijn mening ook een reden tot opzeggen was. Dit is mij niet gelukt en heb ik toen maar laten rusten.

Maar nu ik een maand later ineens met een prijsstijging wordt geconfronteerd, wat ook een reden tot opzeggen is, wil ik ervan af. Als ik de brief had gekregen had ik natuurlijk ook opgezegd, dat lijkt me duidelijk aan de hand van de communicatie die ik in Augustus al heb gehad, aangezien ik toen al wou opzeggen.

Weten jullie hoe ik hiermee om kan gaan? Het is nu een discussie of ik de brief wel of niet gekregen heb. Telefonisch opzeggen is nu ineens niet mogelijk en ik moet een brief sturen, ik voel mij van het kastje naar de muur gestuurd en niet serieus genomen.

Ik wil gewoon van het abonnement af met als reden prijsstijging, iets wat wettelijk volgens mij ook zo geregeld is. Iemand tips? Machtiging gelijk maar intrekken?
Machtiging intrekken zou ik niet doen.

Je zou de algemene voorwaarden van canal digitaal moeten bekijken.

Maar waarom kijkt u maar 1x per maand op uw rekening?

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Canal Digitaal opzeggen ivm prijsstijging

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Als het al langer dan een jaar loopt mag je het sowieso zonder opgaaf van reden opzeggen met een opzegtermijn van een maand.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Canal Digitaal opzeggen ivm prijsstijging

Ongelezen bericht door agro »

Het is nu een discussie of ik de brief wel of niet gekregen heb
CD zal moeten bewijzen dat je de brief hebt ontvangen, dat ze de brief hebben verzonden bewijst niet dat je de brief ook daadwerkelijk hebt ontvangen.

Sjaak_B
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2012 15:39

Re: Canal Digitaal opzeggen ivm prijsstijging

Ongelezen bericht door Sjaak_B »

Hallo,

iedereen alvast bedankt voor de reacties!

Ik heb zojuist ook het formele opzegformulier maar ingevuld aangezien telefonisch opzeggen niet lukt... Raar, per mail mag niet, dan bel je zoals beschreven staat en verwijzen ze door naar het formulier.

In mijn opzegging hetzelfde verhaal omschreven, ik heb geen brief gekregen met de prijswijziging en kon dus ook niet voor 5 Oktober reageren.

@Nicky_The, machtiging intrekken zal ik dan eerst even meewachten tot (en als) ik reactie krijg op mijn opzegging. Tja, eh, zowel mijn vrouw als ik kijken niet zo vaak op onze rekening. Soms kijk ik ter controle even of ik nog gekke afschrijvingen zie maar niet structureel, zou ik beter wel kunnen doen, maar daar gaat het nu niet om;)

@klaas1978, het betreft helaas een 2 jarig contract. Waarvan het tweede jaar per september is ingegaan.

@Agro, daar ga ik mij ook op vastbijten na reactie op opzegging;) Vind het vooral flauw omdat ik in Augustus al heb geprobeerd op te zeggen. Het lijkt me dan 'logisch' dat als ik daar in september dan een kans voor zou krijgen aangeleverd via CD zelf ik die ook zou pakken. Dan hadden ze me gelijk aan de lijn gekregen;) En die geschiedenis hebben zij en ik nog op mail...

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Canal Digitaal opzeggen ivm prijsstijging

Ongelezen bericht door snepke »

Sjaak_B schreef:En die geschiedenis hebben zij en ik nog op mail...
Bewaar die mail goed,CD kennende gaat het lang duren voordat je er vanaf bent.

nomzano
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2012 00:31

Re: Canal Digitaal opzeggen ivm prijsstijging

Ongelezen bericht door nomzano »

Ik heb de brief ook niet gekregen over de prijsstijging. Ik ben er maanden mee bezig geweest om op te zeggen. In maart per brief opgezegd om in augustus te eindigen. Ze zeiden geen brief gekregen te hebben. Meerdere brieven en e-mails werden niet beantwoord. Aan de telefoon beloofde ze alles, maar deden NIETS. Ze zeiden dat een acceptatiebrief onderweg was, maar die heb ik nooit gekregen. Wel stuurden ze aanmaningen om te betalen voor een HEEL jaar voorruit. Met advies van de Consumentenbond heb ik twee aangetekende brieven moeten sturen om ervan af te komen. Een zeer onsympathiek bedrijf dat alleen maar op geld uit is. Service 0,0 Ben op uw hoede. Vraag bij het opzeggen een bevestigingsbrief. Als je die niet krijg, stuur dan gelijk een aangetekende brief. Kost wel € 7,70

Gesloten