LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Interactieve Televisie

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Spacelab
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2012 23:16

KPN Interactieve Televisie

Ongelezen bericht door Spacelab »

In september 2012 zijn we voor de televisie overgegaan van UPC naar KPN. Voor telefonie en internet waren we al bij KPN en het leek dus logischer en goedkoper om ook voor de televisie bij KPN te gaan. UPC beviel goed, maar met KPN en zonder UPC was goedkoper. Sufferds waren we en zijn in mooie verkooppraatjes getuind. Internet is sneller geworden en wordt volgens het alles in eén standaardpakket gegarandeerd tot 40 MBs. Maar op ons adres kon bij het afsluiten van het contract maar 16 Mbs tot ? binnengehaald worden! Toen hadden we al wakker moeten worden, maar hebben onz welwillend laten bedriegen.
De televisie levert met de draadloze kastjes pure ellende. Bijna geen avond dat je met de afstandsbediening in de hand de decoder telkens maar weer aan en uit zet om de storingen op te lossen. Stilstaand beeld, smakkende en knetterende geluiden uit de televisie en niet normaal televisie kunnen kijken. Heel, heel erg vervelend. Vele malen gebeld met de klantenservice en wisselende ervaringen wat betreft aardig zijn tegen je of hulp die geboden wordt. De hele boel resetten zoals ze voorstellen kan niet altijd. Met name niet als kinderen met internet voor school bezig zijn. Ook ben ik er niet gerustgesteld op dat ik via de klantenservice te horen krijg dat het signaal geleverd wordt en ze er verder niets aan kunnen doen. Betaal maar en verder helpen we je niet.
Een tweede monteur heeft een nieuwe kabel naar het ingangspunt in huis aangelegd, omdat de eerste monteur deze kabel volgens hem niet zo had mogen achterlaten. Met doormeten met zijn apparatuur bleek het nu 24 MBs te zijn. Meer kan niet bij ons omdat we niet 2 ingangspunten hebben. Dat had KPN wel eens eerder kunnen vertellen, nl. dat we die 40 MB nooit zouden halen, maar wel betalen!!!
Maar de storingen zijn er nog steeds. Niet te doen om een voetbalwedstrijd of the voice of holland zonder storingen per minuut af te kijken. De tweede televisieaansluiting doet het vrijwel nooit.
Het signaal via UPC ontvangen we nog altijd en betalen we ook nog voor. De derde monteur zou vandaag bellen om ernaar te kijken en evt. een kabel te leggen waarvoor de tuin opgegraven zou moeten worden. Nou dat ben ik dus echt niet van plan. Eigenlijk willen we van de KPN-contract voor televisie af. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? De decoder van UPC gaat er in ieder geval weer gewoon aan en we blijven bellen met de KPN, Intussen betalen we dubbel. Geen succesvol plan om te bezuinigen dus.
Kan iemand advies geven hoe je van het contract met KPN afkomt als het bij jouw thuis niet werkt?

Vincent Morit
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2012 09:32

Re: KPN Interactieve Televisie

Ongelezen bericht door Vincent Morit »

Rechtsbijstand verzekering?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: KPN Interactieve Televisie

Ongelezen bericht door Barman »

Stel KPN schriftelijk een termijn waarin ze de problemen kunnen oplossen. Lukt dit niet, dan zeg jij je contract op.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: KPN Interactieve Televisie

Ongelezen bericht door kss »

bekend probleem en de oorzaak is meestal de buitenkabel, ofwel de afstand tot de wijkcentrale is te lang, ofwel de kabel is te oud of beschadigd. enige wat je kan doen is om kpn te verzoeken het abonnement te downgraden naar een instap 8mbit als dat al niet het geval is, hieraan moet kpn wel kosteloos aan tegemoet zien omdat ze hogere snelheden niet kunnen leveren en je anders het contract kunt ontbinden op basis van wanprestatie.

ook de tweede ontvanger (zeker in HDTV modus en gelijktijdig gebruik) kan het probleem zijn, mogelijk is de lijn enkel geschikt voor 1 ontvanger.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: KPN Interactieve Televisie

Ongelezen bericht door snepke »

Zelfde probleem met de tv.
Nu hebben we de draadloze kastjes eraf gegooid en een kabel (onder de vloer door)en langs de verwarming pijp naar de bovenverdieping.
Perfect beeld,nergens geen last meer van

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: KPN Interactieve Televisie

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Eerste wat je moet doen bij aanschaf is kijken afstand tot wijkcentrale,en ik vindt de 24Mb die u nu heeft erg netjes gaan niet veel mensen halen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KPN Interactieve Televisie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Slobberbone schreef:Eerste wat je moet doen bij aanschaf is kijken afstand tot wijkcentrale,en ik vindt de 24Mb die u nu heeft erg netjes gaan niet veel mensen halen.
Pff, met UPC had je 60 mb gehad.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KPN Interactieve Televisie

Ongelezen bericht door olaf79 »

snepke schreef:Zelfde probleem met de tv.
Nu hebben we de draadloze kastjes eraf gegooid en een kabel (onder de vloer door)en langs de verwarming pijp naar de bovenverdieping.
Perfect beeld,nergens geen last meer van
Klopt die kastjes maken gebruik van de powerline standaard. DWZ, internet via de electriciteitkabel in huis. Dat is net russische roulette. Werkt het heb je mazzal, werkt het niet, en die kans is zeer groot, tsja, dan heb je pech.
Dat kpn die troep nog installeerd / verkoopt is een schande. KPN, Kl*tte Prutsers Nederland

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: KPN Interactieve Televisie

Ongelezen bericht door Slobberbone »

olaf79 schreef:
Slobberbone schreef:Eerste wat je moet doen bij aanschaf is kijken afstand tot wijkcentrale,en ik vindt de 24Mb die u nu heeft erg netjes gaan niet veel mensen halen.
Pff, met UPC had je 60 mb gehad.
Ja en met glasvezel ruim 160 MB :roll:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: KPN Interactieve Televisie

Ongelezen bericht door Slobberbone »

olaf79 schreef:
snepke schreef:Zelfde probleem met de tv.
Nu hebben we de draadloze kastjes eraf gegooid en een kabel (onder de vloer door)en langs de verwarming pijp naar de bovenverdieping.
Perfect beeld,nergens geen last meer van
Klopt die kastjes maken gebruik van de powerline standaard. DWZ, internet via de electriciteitkabel in huis. Dat is net russische roulette. Werkt het heb je mazzal, werkt het niet, en die kans is zeer groot, tsja, dan heb je pech.
Dat kpn die troep nog installeerd / verkoopt is een schande. KPN, Kl*tte Prutsers Nederland
Die zijn van Devolo,zijn erg goed werkt hier prima zelfs in de niet aanbevolen stekkerblok :o

Als je buren ze ook heeft,dan werkt het niet meer,soms ook even switchen bij werkte onderste stopcontact beter dan de bovenste.Perfect beeld hier bij mij.

Die Adls verbindingen zijn altijd TOT maar niemand die dat haalt ook niet als je dierct naast de wijkcentrale woont.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN Interactieve Televisie

Ongelezen bericht door bprosman »

Die van Devolo werken inderdaad beter dan gemiddeld. Maar nog steeds een houtje-touwtje oplossing.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN Interactieve Televisie

Ongelezen bericht door queenfan »

gegarandeerd tot 40 MBs
Daar zit het hem juist KPN heeft nog nooit ergens gegarandeerd het is altijd tot een bepaald aantal MB's, dmv een postcodecheck kan je zien hoeveel MB's mogelijk is op jouw adres.

Er zijn punten die ervoor zorgen hoeveel MB er mogelijk is, de afstand, de soort bekabeling, hoe oud is deze kabel, hoe slecht is de las enzovoorts.

Daarbij verbruikt TV iets van 3Mb, begrijp dat het frustrerend is maar nergens wordt er iets gegarandeerd.

Ik zelf heb internet + TV via KPN de instap dus tot 8Mb, omdat ik via VDSL aangesloten zit en de lijn tussen het modem en de kabelkast waar het apparatuur staat 100 meter is heb ik een snelheid van ruim 7Mb. In de tijd dat ik nog ADSL had was het ruim 2 kilometer en had ik tot 20Mb en kreeg ik maar 5Mb omdat de afstand lang was.

Gesloten