LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
P.slokker
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 jun 2010 16:33

KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door P.slokker »

Inmiddels woon ik ruim 3 jaar op mijn huidige adres en ontvang ik nog steeds post van KPN tav. de vorige bewoners. Na verschillende malen post retour gestuurd te hebben, ben ik maar eens gaan bellen met KPN aangezien het retour sturen van post geen resultaat bood. De mevrouw van de klantenservice vertelde me dat ze de gegevens niet kon veranderen omdat de persoon van het abonnement dit zelf moet doen. Deze persoon is kennelijk nogal laks en heeft dit nooit gedaan. Ze wilde me wel doorverbinden met een andere afdeling, maar toen ik daar m`n verhaal begon werd de verbinding verbroken.
Vervolgens heb ik de volgende klacht via de website van de KPN verstuurd:

Inmiddels woon ik 3 jaar op dit adres en ontvang ik nog steeds post van de vorige bewoner. Ik heb meerdere malen jullie brieven retour gestuurd maar de post blijft komen. Zelfs toen ik zojuist jullie klantenservice opbelde, werd de verbinding verbroken. Graag per direct zorgen dat post van *********** niet meer op *******straat XXX wordt bezorgd. Ik ontvang graag terugkoppeling over mijn verzoek.

Hierop kreeg ik het volgende antwoord:

Geachte heer Slokker,
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u een vraag heeft over de post van "*.*. *********". Graag informeer ik u hierover.
Na controle van de door u opgegeven adres **** XX nummer XXX staat nog het abonnement van Digitenne van *.*. *********
actief derhalve kan ik het abonnement niet uit het bestand nemen.

Contractant *.*. ********* heeft geen telefoonnummer in zijn gegevens, de enige telefoonnummer in zijn gegevens is niet meer actief.
Digitenne is niet aan een vaste woonadres gebonden en heeft de contractant vermoedelijk verzuimd zijn nieuwe adres door te geven.

Helaas kan ik de klant niet bereiken.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

KPN
-----------------------------
Kortom, zoek het uit met je post.

Ik weet het, het is een kleinigheidje, ik kan de post zo bij het oud papier doen iedere keer, maar ik blijf het bloed irritant vinden.
Is hier iets aan te doen?
Laatst gewijzigd door P.slokker op 11 dec 2012 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door Barman »

***
Laatst gewijzigd door Barman op 11 dec 2012 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 10245
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door sjohie »

Je kan bij het kadaster in de archieven laten terugzoeken naar een X datum, en zo de GBA gegevens van de vorige bewoners achterhalen. Dáármee is het mogelijk om in een ander kadastersysteem hun huidige eigendom, en in het geval van particulieren normaliter dus ook hun woonadres, te achterhalen. Kost je aardig wat moeite en een paar honderd euro, maar dan kan je ze zelf benaderen. :D

Meer kosten-efficiënte oplossing is die enveloppen bij het oud=papier gooien..

ciske
Berichten: 10821
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vind dat je genoeg moeite hebt gedaan, en zou het na 3 jaar toch weg gaan gooien.

P.slokker
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 jun 2010 16:33

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door P.slokker »

@sjohie: Dat lijkt me een iet wat overdreven oplossing :wink: De vorige bewoner kan ik eventueel benaderen via facebook, als ik de juiste persoon tenminste nu gevonden heb.

@Ciske: ik bewaarde deze post echt niet meer hoor. Ik heb de post 2 maanden netjes aan de bovenburen gegeven, tot die ook geen contact meer hadden met de vorige bewoners.

Wat mij vooral verbaast is dat terwijl je aan kan geven dat hun abonnement houder er niet meer woont, zij het toch vertikken om het adres aan te passen of zorgen dat er geen post meer wordt verstuurd.

sjohie
Berichten: 10245
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door sjohie »

P.slokker schreef:@sjohie: Dat lijkt me een iet wat overdreven oplossing :wink: De vorige bewoner kan ik eventueel benaderen via facebook, als ik de juiste persoon tenminste nu gevonden heb.

@Ciske: ik bewaarde deze post echt niet meer hoor. Ik heb de post 2 maanden netjes aan de bovenburen gegeven, tot die ook geen contact meer hadden met de vorige bewoners.

Wat mij vooral verbaast is dat terwijl je aan kan geven dat hun abonnement houder er niet meer woont, zij het toch vertikken om het adres aan te passen of zorgen dat er geen post meer wordt verstuurd.
Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat als ze dat wél zo doen, ze de deur wagenwijd open zetten voor identiteitsfraude etc. Zij kunnen op basis van een telefoongesprek niet weten dat jij een goed bedoelende burger bent, en geen oplichter oid. :wink:

tenormin
Berichten: 6828
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:Ik vind dat je genoeg moeite hebt gedaan, en zou het na 3 jaar toch weg gaan gooien.
Meer dan mee eens, zou me er niet meer in verdiepen. Heb zelf zo'n langdurige (10 jr.) ervaring gehad; heb alleen het Gemeentehuis gebeld en gevraagd of ik de enige ingeschrevene was op mijn adres, voor de zekerheid, en ja, ik was de enige. Sommige schobbejakken blijven nog wel eens als "spookbewoner" staan, dus als dit alles niet het geval is: inderdaad een gevalletje: weg met die hap.

P.slokker
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 jun 2010 16:33

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door P.slokker »

sjohie schreef:
P.slokker schreef:@sjohie: Dat lijkt me een iet wat overdreven oplossing :wink: De vorige bewoner kan ik eventueel benaderen via facebook, als ik de juiste persoon tenminste nu gevonden heb.

@Ciske: ik bewaarde deze post echt niet meer hoor. Ik heb de post 2 maanden netjes aan de bovenburen gegeven, tot die ook geen contact meer hadden met de vorige bewoners.

Wat mij vooral verbaast is dat terwijl je aan kan geven dat hun abonnement houder er niet meer woont, zij het toch vertikken om het adres aan te passen of zorgen dat er geen post meer wordt verstuurd.
Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat als ze dat wél zo doen, ze de deur wagenwijd open zetten voor identiteitsfraude etc. Zij kunnen op basis van een telefoongesprek niet weten dat jij een goed bedoelende burger bent, en geen oplichter oid. :wink:
Dat hangt er vanaf om welke actie je vraagt, in mijn geval zou ik zeggen, zet er een vinkje uit of aan in het systeem dat er geen post meer heen moet omdat het adres onjuist is. Daar doe je niemand kwaad mee. Of sluit digitenne af om ervoor te zorgen dat de abbo houders naar de klantenservice belt :lol:

Dirkie
Berichten: 2396
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door Dirkie »

P.slokker schreef:
sjohie schreef:
P.slokker schreef:@sjohie: Dat lijkt me een iet wat overdreven oplossing :wink: De vorige bewoner kan ik eventueel benaderen via facebook, als ik de juiste persoon tenminste nu gevonden heb.

@Ciske: ik bewaarde deze post echt niet meer hoor. Ik heb de post 2 maanden netjes aan de bovenburen gegeven, tot die ook geen contact meer hadden met de vorige bewoners.

Wat mij vooral verbaast is dat terwijl je aan kan geven dat hun abonnement houder er niet meer woont, zij het toch vertikken om het adres aan te passen of zorgen dat er geen post meer wordt verstuurd.
Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat als ze dat wél zo doen, ze de deur wagenwijd open zetten voor identiteitsfraude etc. Zij kunnen op basis van een telefoongesprek niet weten dat jij een goed bedoelende burger bent, en geen oplichter oid. :wink:
Dat hangt er vanaf om welke actie je vraagt, in mijn geval zou ik zeggen, zet er een vinkje uit of aan in het systeem dat er geen post meer heen moet omdat het adres onjuist is. Daar doe je niemand kwaad mee. Of sluit digitenne af om ervoor te zorgen dat de abbo houders naar de klantenservice belt :lol:
Ten eerste zou ik niet weten of er zo'n vinkje bestaat in het systeem, dus daar kan ik niet over oordelen.
Ten tweede zou ik het niet leuk vinden, als er iets van mij afgesloten zou worden, terwijl ik wel gewoon betaal. Dit forum staat vol van mensen die ten onrechte afgesloten worden.
En ten derde: waarom zou KPN hier iets mee moeten doen? U heeft een probleem, niet de KPN en niet de voormalig bewoner van Uw adres, die klant van KPN is.
En irritant of niet: weggooien van de post is echt de meest simpele oplossing.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door kss »

ik vrees dat het andersom is, kpn heeft een probleem, zij hebben contracten met personen, niet met locaties ;)
Laatst gewijzigd door kss op 11 dec 2012 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Dirkie
Berichten: 2396
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door Dirkie »

kss schreef:ik vrees dat het andersom is, kpn heeft een probleem, zij hebben contracten met personen, niet met locaties ;)
En zo lang als die persoon betaald heeft de KPN toch geen probleem of zie ik dat verkeerd?

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door kss »

Dirkie schreef:
kss schreef:ik vrees dat het andersom is, kpn heeft een probleem, zij hebben contracten met personen, niet met locaties ;)
En zo lang als die persoon betaald heeft de KPN toch geen probleem of zie ik dat verkeerd?
als een nieuwe bewoner kenbaar en bewijsbaar maakt niet de aangeschreven persoon te zijn, dan moet kpn daar op reageren door te stoppen met het versturen van post. simpel als dat

Bob Schurkjens
Berichten: 8919
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een spamfilter op je brievenbus monteren is nog een optie.

Dirkie
Berichten: 2396
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door Dirkie »

kss schreef:
Dirkie schreef:
kss schreef:ik vrees dat het andersom is, kpn heeft een probleem, zij hebben contracten met personen, niet met locaties ;)
En zo lang als die persoon betaald heeft de KPN toch geen probleem of zie ik dat verkeerd?
als een nieuwe bewoner kenbaar en bewijsbaar maakt niet de aangeschreven persoon te zijn, dan moet kpn daar op reageren door te stoppen met het versturen van post. simpel als dat
Nog veel simpelere. PostNL mag deze post niet eens door de brievenbus gooien, want naam en adres komt niet overeen met de naam op het naambordje. Ik zou een klacht indienen bij PostNL :mrgreen: (of de post gewoon weggoien)

tenormin
Berichten: 6828
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door tenormin »

Dirkie is een grappenmaker met: klacht indienen bij PostNl. Denk dat ze daar al zoveel klachten hebben, het "normale" werk kan al niet worden gedaan, laat staan een klacht afhandelen. Zie op alle fora.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door kss »

helaas voor dirkie, :arrow: maar een post bezorger heeft alleen de ''contractuele verplichting'' om het juiste postcode + huisnummer :shock: te combineren met de bijhorende brievenbus.

:lol:

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door stap50per »

weggooien en niet meer reageren\\

ze kunnen niet bewijzen dat het bij jou in de bus gegooid is

ik ontvang regelmatig post van iemand na een paar keer teruggestuurd te hebben en een mail verstuurd te hebben
gaat de post nu regelrecht de prullebak in

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door gerland »

Ja, dat zou fraai zijn dat iedere willekeurige burger met een simpel telefoontje naar PostNL de postbezorging op een zelf gekozen adres kan stopzetten.

PostNL moet gewoon bezorgen zoals kss aangeeft. En al er een klant is die betaalt en aangeeft: ' daar moet het heen' , dan wordt het daar bezorgd.
Terecht lijkt mij.

Het is een misvatting dat PostNL de post verstuurd. Dat doet de afzender.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door Har06 »

gerland schreef:Ja, dat zou fraai zijn dat iedere willekeurige burger met een simpel telefoontje naar PostNL de postbezorging op een zelf gekozen adres kan stopzetten.

PostNL moet gewoon bezorgen zoals kss aangeeft. En al er een klant is die betaalt en aangeeft: ' daar moet het heen' , dan wordt het daar bezorgd.
Terecht lijkt mij.

Het is een misvatting dat PostNL de post verstuurd. Dat doet de afzender.
Is dit geen topic over Televisie ???????? :lol:

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: KPN houdt niet op met post sturen van vorige bewoners

Ongelezen bericht door gerland »

Har06 schreef:...........
Is dit geen topic over Televisie ???????? :lol:
Nee hoor, dit is een topic over post :D

Staat wel in de 'rubriek' Televisie

Gesloten