LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HD van KPN is geen HD

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door ciske »

Thevandermeij schreef:Sorry vergeten te vermelden SD beeld is de gewoon normaal zender.
dus de niet HD Nederland 1 zender

Volgens mij heeft bprosman je al voldoende uitgelegd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door bprosman »

die onderkin automatisch zou verdwijnen.
Sterker nog , iedere niet weggeplamuurde rimpel zie je.

Thevandermeij
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 feb 2013 12:17

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door Thevandermeij »

@ ciske

Hij heeft niets uit gelegt hij probeert goed praten dat KPN geen HD beeld levert.
je praat tegen iemand uit de Telecom wereld ik weet heel goed hoe alle technieken werken.
en ik wil jullie juist niet belasten met moeilijke termen als codex en compressie technieken.

Ik wil jullie alleen laten zien dat het KPN HD geen HD is en dat het pure consumenten bedrog is.
zie mij als de klokken luider die jullie wakker probeert te maken.

HD Beeld hoort aan bepaalde Bitrate te voldoen Anders is het geen HD beeld.
als ik jou online muziek verkoop met telagen bitrate waardoor je muziek hol en blikkerig klink word je ook boos op mij zodra je merk dat je muziek niet goed is. Accepteer je dan van mij dat ik zeg maar het is wel MP3 of acc.Als ik acc muziek verkoop verwacht je ook dat CD kwaliteit lever.

Dus ik snap niet hoe bprosman kan zeggen dat kpn wel echt HD leverd als je op plaatjes die ik aan lever kan zien dat hoe slecht het HD beeld van kpn is vergelijk het met SD beeld juist om te laten hoe slecht beeld het is.

ik snap niet dat als ik het beeld resultaat laat zien en iedereen met zijn eigen ogen kan zien dat het HD Beeld van KPN slechter is dan het Het Niet HD beeld van Glashart media ( concurende content leverancier die levert aan ander TV provider zo als UPC en Ziggo.
Laatst gewijzigd door Thevandermeij op 14 feb 2013 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door ciske »

Hij heeft niets uit gelegt hij probeert goed praten dat KPN geen HD beeld levert
Dat lijkt mij sterk, bprosman is een kabelfan.

Thevandermeij
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 feb 2013 12:17

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door Thevandermeij »

Beste BProsman en Ciske

Hier de bitrate specificatie van streaming video
aangezien KPN de MPEG4 AVC compressie gebruiken kunnen ze het af met een lager bitrate dan
de 1080i (25Mbit) maar dan nog moet deze rond de 15Mbit zijn 6/7 Mbit is gewoon te laag
http://en.wikipedia.org/wiki/H.264/MPEG-4_AVC

Video
16 kbit/s – videophone quality (minimum necessary for a consumer-acceptable "talking head" picture using various video compression schemes)
128–384 kbit/s – business-oriented videoconferencing quality using video compression
1.5 Mbit/s max – VCD quality (using MPEG1 compression)[17]
3.5 Mbit/s typ — Standard-definition television quality (with bit-rate reduction from MPEG-2 compression)
9.8 Mbit/s max – DVD (using MPEG2 compression)[18]
15 Mbit/s typ – HDTV quality (with bit-rate reduction from MPEG-4 AVC compression)
19 Mbit/s approximate — HDV 720p (using MPEG2 compression)[19]
24 Mbit/s max — AVCHD (using MPEG4 AVC compression)[20]
25 Mbit/s approximate — HDV 1080i (using MPEG2 compression)[19]
29.4 Mbit/s max – HD DVD
40 Mbit/s max – Blu-ray Disc (using MPEG2, AVC or VC-1 compression)[21]

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door nevermind »

Thevandermeij schreef:Beste iedereen,

Het gaat er niet om dat ik geen HD zenders heb en ja ik heb ik ook een Full HD tv.

Ga vanavond eens voetbal kijken bij de buren met UPC en ziggo.
als je dan thuis komt en KPN HD tv aan zet dan moet het duidelijk zichtbaar zijn.

Ik merk aan de reacties dat niemand de caputers bekijkt uit de eerste post.
caputers zijn fotos van het originele beeld bij u op het kastje onder de tv. dus het echte beeld.

Dus hier bij een screen shot van de caputer vergelijking waardoor het beeld verkleint is en dan nog is het verschil zichtbaar laat staan op een 32" tv of groter.

Afbeelding

Ik denk dat het en kleurenverschil is, en niets met kwaliteit te doen heeft.
Pas je kleurencombinatie eens aan, dan ziet het beeld ook zo uit.

Thevandermeij
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 feb 2013 12:17

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door Thevandermeij »

Beste,

Nee Het is geen kleur verschil nogmaals dit zijn geen beelden van de TV.
Dit zijn de beelden die binnen komen op het kastje onder je tv en zijn dus onbewerkt. Deze captures zijn met de computer genomen rechtstreeks uit de stream dus het werkelijk beeld zonder bewerking van je TV

Zie hier de te lage bitrate van kpn
zie kopje invoer bitsnelheid 6992kb/s is gelijk aan 6.9Mbit/s
Afbeelding

zie hier de gebruikte codec
Afbeelding

Thevandermeij
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 feb 2013 12:17

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door Thevandermeij »

Beste,

En hier de codec Glashart en Technocolor
zoals je kan zien gebruiken ze de zelfde codec dus dat moet de zelfde kleuren en kwaliteit opleveren.
Afbeelding

Maar zoals je hier kan zien bij invoer bitsnelheid is deze 2 keer zo hoog als bij KPN 13329kb/2 is gelijk aan 13.3Mbit (Dit doen ze niet voor niets )wat dus een 2 keer zo scherp beeld oplevert met de zelfde codec.
zo als je in de post over codec kan zien moet voor deze codec de bitstream voor 100 procent kwaliteit eigenlijk 15 mbit zijn anders heb je verlies van detail.
Afbeelding

Uit deze bevinding kunnen we dus concluderen dat KPN 50% van de beeld inhoud mist.
Je kan wel een resolutie uit sturen van 1080i maar dan moet je het beeld nog wel mee sturen en dat is wat KPN nu niet doet.Wat KPN eigenlijk doet is Bijv vergelijkbaar als een youtube filmpje van bijvoorbeeld 340p de opdracht geven full screen af te spelen wat dus een onscherp beeld oplevert en heel veel detail en beeld scherpte mist.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Tevens heeft KPN het ook over superieur geluid. Dat is ook niet bij alle zenders het geval. Bij mij alleen opgemerkt bij Discovery HD.

Ze brengen het mooi, maar liever niet de kwaliteit die ze beloven.

Mooi beeld en geluid krijg je pas met een bluray speler of mediaspeler aan je TV. Niet met KPN.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je punt is helder: KPN levert niet wat ze beloven. Heel goed om dit naar voren te brengen. Hopelijk worden er weer wat brave KPN-klanten wakker als ze dit lezen.

Ken ook iemand met zo'nr rampenglasvezelabo van KPN. Overal kabels door huis. Gehannes met 3 afstandsbedieningen. "Uitzending gemist" werkt niet. En dat alles voor 89 euro per maand.

Maar ja, wel "écht KPN", en daar hebben een hoop mensen veel voor over.

Want: "KPN, dán is het goed!"

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door bprosman »

je praat tegen iemand uit de Telecom wereld ik weet heel goed hoe alle technieken werken.
en ik wil jullie juist niet belasten met moeilijke termen als codex en compressie technieken.
Je bedoelt waarschijnlijk CODECS :wink:
Een Codex is een gebonden boek.
En je mag me er best mee vermoeien hoor.

Maar ons "strijdpunt" blijft.... jouw stelling is dat KPN niet levert wat ze beloven, mijn stelling is ze beloven nergens de hoogste resolutie te leveren en technisch gezien (resolutie) leveren ze HD TV.

Dat de kwaliteit van Ziggo / UPC hoger ligt dan wat KPN levert ben ik meteen met je eens.

Thevandermeij
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 feb 2013 12:17

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door Thevandermeij »

Erwin uit Oosterhout schreef:Tevens heeft KPN het ook over superieur geluid. Dat is ook niet bij alle zenders het geval. Bij mij alleen opgemerkt bij Discovery HD.

Ze brengen het mooi, maar liever niet de kwaliteit die ze beloven.

Mooi beeld en geluid krijg je pas met een bluray speler of mediaspeler aan je TV. Niet met KPN.

KPN geluid word verstuurd via MP3 op een bitrate van 256bit dat is inderdaad boven gemiddelde kwaliteit.Het nadeel is dat het alleen stereo is en geen DTS kan bevat zoals bij de andere kabel boeren.
maar alles stap voor stap anders word het te ingewikkeld

Thevandermeij
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 feb 2013 12:17

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door Thevandermeij »

bprosman schreef:
je praat tegen iemand uit de Telecom wereld ik weet heel goed hoe alle technieken werken.
en ik wil jullie juist niet belasten met moeilijke termen als codex en compressie technieken.
Je bedoelt waarschijnlijk CODECS :wink:
Een Codex is een gebonden boek.
En je mag me er best mee vermoeien hoor.

Maar ons "strijdpunt" blijft.... jouw stelling is dat KPN niet levert wat ze beloven, mijn stelling is ze beloven nergens de hoogste resolutie te leveren en technisch gezien (resolutie) leveren ze HD TV.

Dat de kwaliteit van Ziggo / UPC hoger ligt dan wat KPN levert ben ik meteen met je eens.
Mijn excuus voor de typo's, In de opvolgende post die daarna komen heb ik het wel goed gespeld.
ik probeer me best te doen. ondanks mijn dyslexie ( ja ik weet het het is stom ) reageer via mijn telefoon op het forum.

Via de Telefoon beloven zij voor Glas een hogere kwaliteit dan Ziggo en UPC
Ze beloven dat je met glasvezel de hoogste kwaliteit die er is in huis haalt.
Alleen dat is lastig om te bewijzen;-)

Maar als je een product zoals Glasvezel aanschaft mag je ook een kwaliteit verwachten die op zijn minst niet onderdoet voor kabel.Als je een BMW koop dan mag je ook meer Kwaliteit verwachten dan van een Dacia.Maar momenteel levert KPN bij glas niet eens Dacia Kwaliteit Beeld.

Ook als we jou visie aanhouden dan beloofd kpn niet letterlijk 1080P maar ze beloven wel een hoge kwaliteit en dan kan je inderdaad zeggen dat mijn kwaliteits norm hoger ligt dan die van KPN.

1 Dat is mijn goed recht moeten ze maar duidelijk aangeven welke kwaliteit ze bedoelen.
2 Als je hogen kwaliteit beloofd mag de gebruiker verwachten dat je minimaal gemiddeld of hoger presteert.Momenteel levert KPN over Glasvezel Het slechtste TV product in markt. Dat is onder geen enkele mogenlijkheid onder de definitie van hooge/hoogste kwalitiet

Dit is wat ze leterlijk zeggen:

Met een Glasvezel Alles-in-één pakket krijg je de beschikking over Interactieve TV van KPN. Daarmee geniet je van de hoogste kwaliteit Interactieve TV

Als ze op de zelfde Pagina uitleg geven over de hoogste kwaliteit
en daar dan nogmaals het stukje vernoemen :

Als je kiest voor tv kijken met het Alles-in-één Pakket van KPN Glasvezel heb je geen omkijken naar de capaciteit of kwaliteit.

Dan mag je aannemen dat ze met de door kpn benoemde hoogste kwaliteit bedoelen benoemde kwaliteit omschrijving bij hoogste kwaliteit.

Ondanks dat natuurlijk allemaal betwistbaar is. Lijkt het mij wel duidelijk dat KPN een verwachting wekt die ze niet waar maken.

vandaar mijn topic hier als ik het alleen over de techniek wilde hebben had ik deze discussie ergens anders gevoerd ik wil dat veel mensen en KPN dit zien want als ik en nog meer mensen (kijk maar op het forum van kpn zelf) aan geven dat het HD beeld van niet voldoende kwaliteit is dan word ik en de andere afgedaan als malloten dien niet weten dat ze een HDMI kabel moeten gebruiken. en dat echt niet kan wat we zeggen. Want KPN HD is de hoogste kwaliteit en beter dan ziggo en UPC dat zeggen ze letterlijk door de telefoon.

Ik wil gewoon dat KPN gewoon een goed product gaat leveren of dat ze compenseren zo dat ik TV voor 17 euro kan gaan afnemen bij Bij Ziggo ze gaan maar 17 euro korting geven op mijn glasvezel.

En voor onderzoek ik moet er gewoon op kunnen vertrouwen dat als ze zeggen dat ze kwaliteit beiden het duidelijk slechter is dan de Concurrent.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door kraaienest »

Wij wonen in een hofje met circa 25 huizen sinds een maand of 18 is hier glasvezel de meesten van ons hadden Ziggo en nu heeft bijna 75% glasvezel. Ik heb geen technische kennis maar het beeld van glas is echt wel stukken scherper en duidelijker dan dat van Ziggo. En niemand hier zou meer terug willen naar Ziggo :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik denk dat dat gewoon het placebo-effect is. Thevandermeij heeft uitvoerig uiteengezet dat KPN helemaal geen HD levert. Kan dus niet beter zijn dan kabel (niet dat ik verder een kabelfan ben).

Mensen laten zich graag een oor aannaaien. Zie de rest van dit forum.

http://webwereld.nl/nieuws/111710/consu ... kabel.html
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 14 feb 2013 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door bprosman »

Of "Kraaienest" heeft geen KPN als provider, kan ook nog.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door kraaienest »

bprosman schreef:Of "Kraaienest" heeft geen KPN als provider, kan ook nog.
Provider is Concepts ICT is ook overgenomen door KPN wij hebben gezamenlijk een deal gemaakt met ze voor een langere periode. Prijs is goed en de service ook.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door kraaienest »

Bob Schurkjens schreef:Ik denk dat dat gewoon het placebo-effect is. Thevandermeij heeft uitvoerig uiteengezet dat KPN helemaal geen HD levert. Kan dus niet beter zijn dan kabel (niet dat ik verder een kabelfan ben).

Mensen laten zich graag een oor aannaaien. Zie de rest van dit forum.

http://webwereld.nl/nieuws/111710/consu ... kabel.html
De consumentenbond heeft destijds contributie ontvangen van mensen die op aanraden van de consumentenbond een advocaat inschakelden die toen alle legiolease gedupeerden een enorm oor aangenaaid hebben.

Dat is net zo iets als de VEH waardeloos.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door bprosman »

Concepts leverde al TV voor ze door KPN overgenomen werden, kan goed zijn dat zij andere signalen op de kabel zetten.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: HD van KPN is geen HD

Ongelezen bericht door kraaienest »

bprosman schreef:Concepts leverde al TV voor ze door KPN overgenomen werden, kan goed zijn dat zij andere signalen op de kabel zetten.
Waarschijnlijk wel XS4All was vroeger ook goed, volgens mij hebben dit soort providers meer kennis in huis dan KPN. Het feit dat ze overgenomen zijn door KPN blijven dit soort bedrijven gewoon zelfstandig opereren.

KPN heeft ook een groot aandelen belang in Reggefiber. KPN heeft ook andere STB dan b.v. Concepts ICT.

Gesloten