LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service van Telfort

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Ik heb even het aanmeldingsformulier van Telfort op hun website geopend. Daar wordt het item "overstapservice" genoemd. Onder de titel "Stap naadloos over" wordt uitgelegd dat Telfort het overstappen van internet en vast bellen regelt.

Maar Ciske, u hebt gelijk. TV wordt niet genoemd. Dat zullen we dus zelf in orde moeten maken. Onze fout.

Overigens zou het heel klantvriendelijk zijn geweest als Telfort daar in dit verhaal over overstapservice even aandacht aan had besteed. Een kreet als : Let op, de overstap van TV moet u zelf regelen, zou de nieuwe klant erop attenderen dat niet alles naadloos geregeld wordt.

De overige vragen richting Telfort Webcare blijven staan.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door devious »

e-chec schreef:Ik heb even het aanmeldingsformulier van Telfort op hun website geopend. Daar wordt het item "overstapservice" genoemd. Onder de titel "Stap naadloos over" wordt uitgelegd dat Telfort het overstappen van internet en vast bellen regelt.

Maar Ciske, u hebt gelijk. TV wordt niet genoemd. Dat zullen we dus zelf in orde moeten maken. Onze fout.

Overigens zou het heel klantvriendelijk zijn geweest als Telfort daar in dit verhaal over overstapservice even aandacht aan had besteed. Een kreet als : Let op, de overstap van TV moet u zelf regelen, zou de nieuwe klant erop attenderen dat niet alles naadloos geregeld wordt.

De overige vragen richting Telfort Webcare blijven staan.
Als het goed is staat er ietsin die richting heel vlug beschreven in de abonnement-bevestiging. Zou je dat, voor de gein, even willen controleren? Want als het er NIET in staat dan kan er nog eens iets vreemds gebeuren bij Telfort...

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Goed advies Devious, hartelijk dank, maar ook daarvoor geldt dat die afstand van 150 km een probleem vormt. Toch maar even afwachten wat Telfort Webcare voor ons kan doen.

Het overstapprobleem is in feite nog groter dan ik in mijn eerdere bericht vandaag heb gemeld. Sinds 6 juni kan mijn broer nog wel zelf bellen, maar hij kan niet meer worden gebeld. Zojuist is mij duidelijk geworden wat er aan de hand is, tenminste ik denk dat ik een verband zie. Ik zal proberen het uit te leggen en hoop dat u het kunt volgen.

Een aantal jaren geleden is mijn broer overgestapt van KPN naar Speedlinq voor Internet en vaste telefoon. Hij had sinds jaar en dag een telefoonnummer A, maar kreeg nu een nieuw telefoonnummer B. Maar maak je geen zorgen, was het commentaar van Speedlinq, u blijft gewoon onder uw oude nummer A bereikbaar. Degenen die nummer A bellen worden automatisch doorverbonden naar nummer B. U hoeft dus geen wijziging van telefoonnummer door te geven.

Dat is jarenlang qua bellen goed gegaan. Hoe het wat betreft rekeningen aanvankelijk is gegaan weet ik niet, dat valt voor mij niet te achterhalen zolang ik de oude papieren afschriften niet kan inzien.

Maar op een zeker moment is Speedlinq overgenomen door Telfort. Dat bleef wat betreft bellen goed lopen. De kosten voor Internet werden de laatste tijd geïncasseerd door Telfort, die voor bellen naar ik nu tot mijn verrassing constateer door KPN en volgens het rekeningafschrift op het oude telefoonnummer A.

Bij de aanmelding voor Telfort All in One heb ik gevraagd om nummerbehoud. Voor mij betekende dat natuurlijk het oude telefoonnummer A. Maar daarop is hij vanaf 6 juni niet meer bereikbaar geweest. Om contact te krijgen was ik aangewezen op zijn GSM.

Vanavond bleek ik te zijn gebeld door een mij onbekend nummer, dat wel begon met de cijfers van het netnummer van mijn broer. Toen ik terugbelde kreeg ik mijn broer aan de lijn. Na enig overleg kwamen wij tot de conclusie, dat dit telefoonnummer B was. Het nummerbehoud betrof het nooit gebruikte telefoonnummer B en de doorverbinding met telefoonnummer A is door de overstap naar Telfort All-in One verbroken.

De in mijn vorig bericht genoemde afrekening van KPN van 17 juli betrof overigens toch wel weer telefoonnummer A. Ik ben de draad helemaal kwijt.

Telfort Webcare, Henk, Denise, Jeroen of wie dan ook, help!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door devious »

die is wel heel simpel:
telnrA is een PSTN-lijn
telnrB is een VoIP-lijn

PSTN is dus KPN, als daarmee wordt gebeld dan is dat de analoge lijn, wellicht omdat de doorschakeling van de modem niet goed functioneert of omdat er bewust voor gekozen wordt.

VoIP is via xDSL/glas/kabel... Ik denk dat het hier xDSL betreft. Dan heb je namelijk de modem op de PSTN-lijn aangesloten, mogelijk op een tweede aderpaar.

Er was geen doorschakeling, er was gewoon een analoge- en een xDSL-lijn. De analoge lijn werd opgezegd met het nummerbehoud naar Telfort. Maar blijkbaar is er een foutcode bij de portatie en is het systeem simpelweg blijven hangen. Want zo'n debiel systeem is het. En telnrB was al bij Telfort en is dus in gebruik genomen omdat de PSTN er niet meer was. Telfort moet de nummerportatie opnieuw inschieten, met de juiste gegevens. KPN zelf even aktief opzeggen, en als het goed is zijn dan de problemen weg.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Hallo Devious,

Ik snap er geen bal van, maar u maakt zo'n deskundige indruk dat ik heel blij ben met uw reactie. Ik twijfel er geen moment aan dat u gelijk hebt en hoop dat het met de inzet van Telfort Webcare, die uw uitleg kunnen doorgeven aan de technische afdeling, in orde komt.

Heel, heel hartelijk dank. Met een goed gevoel ga ik nu naar bed. Wel warm overigens vanavond, ik zet de ramen maar open.

Met vriendelijke groet,

e-chec

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door devious »

bij Telfort doorgeven dat de nummerportatie niet goed is gegaan en is blijven hangen. Dus graag opnieuw inschieten.
KPN bellen en opzeggen. Is het al opgezegd? Mooi, dan hebben we zekerheid.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

e-chec schreef:Aan Telfort Webcare,

Ik heb sinds kort een tweede probleem, waarvoor ik u opnieuw benader. Zoals ik eerder in een bericht op dit forum heb aangegeven heb ik een broer, die ook is overgestapt naar Telfort All-in One. Ik heb dat samen met mijn zoon voor hem geregeld, want mijn broer woont weliswaar op zichzelf, maar is niet in alle opzichten zelfstandig.

In de aanvraag is aan Telfort verzocht om de afzegging bij UPC voor televisie en bij KPN voor telefoon te regelen. De overstap heeft plaatsgevonden op 6 juni 2013. Op 2 juli werd echter door UPC het kwartaalbedrag voor het 3e kwartaal geïncasseerd en op 17 juli boekte KPN kosten voor telefoon af. Kennelijk is de afzegging bij beide bedrijven niet goed gelukt.

Ik heb in overleg met mijn broer beide incasso’s gestorneerd. Ik vraag u vriendelijk om de afzegging bij UPC en KPN in orde te maken.


Daarnaast heeft mijn broer twee maanden gratis het Telfort Pluspakket gekregen. Onlangs werd per e-mail gevraagd of hij dat Pluspakket tegen betaling wil voortzetten. Als hij dat niet wilt, moet hij dat via Mijn Telfort voor 6 augustus in orde maken.

Hij wil dat Pluspakket niet houden, maar met de afzegging van het Pluspakket via de computer heeft mijn broer een probleem. Hij heeft nog geen “Mijn Telfort” aangevraagd en vindt het omgaan met computers niet gemakkelijk. Ik zou hem daarbij wel kunnen helpen, maar ik woon op 150 km afstand, dus dat is lastig. Ik vraag u daarom om dat voor hem te regelen.

Als u op het forum reageert met de vraag, om via een PB gegevens toe te sturen, zal ik dat doen.

Met vriendelijke groet,

e-chec
Het lijkt me verstandig dat we hierover telefonisch contact hebben, zou je mij in een privébericht de benodigde gegevens (postcode, huisnummer en mobiel nummer waar ik op kan bellen) willen doorgeven?

Dan kijk ik graag na wat de mogelijkheden zijn.

Henk

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door devious »

Telfort webcare schreef:... Gegevens ontvangen en de handleidingen kom jouw kant op!

Henk
Telfort webcare schreef: Het lijkt me verstandig dat we hierover telefonisch contact hebben, zou je mij in een privébericht de benodigde gegevens (postcode, huisnummer en mobiel nummer waar ik op kan bellen) willen doorgeven?

Dan kijk ik graag na wat de mogelijkheden zijn.

Henk
Slechte zaak, Henk. Ben je nu al de gegevens van deze man kwijt? Foei. Service: nul, of van M.Martens-niveau, dat kan ook.
Ook hier weer: Telfort, wat vervelend

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Telfort Webcare, waar blijft u ?

Op 23 juli verlangde Henk van Telfort Webcare van mij om 12.47 uur dat ik hem een PB zou schrijven. Henk vroeg mij om in dat bericht mijn gegevens te plaatsen, zodat hij mij rechtstreeks kon bereiken over het probleem, dat ik aan de orde had gesteld.

Dat leek mij een goed idee en reeds een half uur later, om 13.16 u, had Henk de gevraagde gegevens in zijn bezit.

Daarna bleef mijn reactie echter dagenlang ongelezen. Dat kon ik zien want dan staat er een cijfer, in dit geval een 1, achter Postvak Uit.

Ik vermoedde dat Henk met vakantie was gegaan. Om zijn collega’s om aandacht te vragen heb ik daarop geattendeerd op 29 juli. Vanaf dat moment stond er dus Postvak Uit 2.

Sinds enkele dagen is de 2 verdwenen. De berichten zijn dus gelezen. Maar ik heb nog geen enkele reactie ontvangen. Misschien moet ik wachten tot Henk terug is van vakantie. Maar dat zouden Daphne, Jeroen, Denise of een ander toch wel even kunnen doorgeven?

Vreemd, ik wacht nog maar even af.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien moet ik wachten tot Henk terug is van vakantie. Maar dat zouden Daphne, Jeroen, Denise of een ander toch wel even kunnen doorgeven?
Wachten?? Moet toch niet gekker worden met dat Telfort, je betaalt voor diensten en service!!

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Overstappen naar Telfort 1

Ik ben dit topic gestart naar aanleiding van problemen, die zich voordeden bij de overschakeling naar Telfort All-in-One, zowel voor mijn broer als voor mij. Voor mijzelf hield de overschakeling een verandering in van 3 voorzieningen, Internet en Bellen (Planet KPN) en Televisie (KPN). Bij mijn broer moest Televisie overgezet te worden van UPC en bellen van KPN naar Telfort. Internet was al ondergebracht bij Telfort.

De overstap naar Telfort wordt op de Telfort Website in detail beschreven in het venster “Stap naadloos over”. Gaat de overstap naar Telfort All-in-One dan echt zonder enig probleem ? Nou nee, toch niet helemaal. Laten we eerst eens bekijken hoe het er bij mij aan toe ging.
  • 1) Maandag 3 juni. Eerste levering. Het installatiepakket. Alle papieren in het installatiepakket ontbreken. Dus geen handleidingen voor de TV-ontvangers, geen opzegkaart voor Ziggo en UPC en geen installatiehandleiding.
    Telfort jammer.

    2) Ik had aangegeven dat ik alle overschrijvingen door Telfort wilde laten verzorgen. Dus de opzegkaart voor Ziggo en UPC miste ik niet. De handleidingen TV-ontvanger en de installatiehandleiding daarentegen miste ik wel. Die werden tijdens een telefonisch overleg in de loop van de week met spoed toegezegd. Maar ik ontving ze niet.
    Telfort jammer.

    3) Op de installatiedatum 10 juni had ik nog geen papieren. Op mijn melding van het uitblijven van de toegezegde papieren op 11 juni ontving ik van Telfort Klantenservice de mededeling dat zij het vervelend vond dat ik dit toegezegd heb gekregen. “Maar het is zo dat wij dit niet kunnen toesturen”, was hun antwoord. “Kijkt u voor de handleiding maar op onze website”.
    Telfort jammer.

    4) Nu, dat is knap vervelend als de computer en de TV niet pal naast elkaar staan. Bovendien wordt die schriftelijke informatie op de website klip en klaar toegezegd en jawel, mijn broer heeft ze zojuist wel ontvangen.
    Dat heb ik daarom opnieuw gemeld. Daarop kreeg ik de reactie: "Wij vinden het vervelend dat u de handleiding niet heeft mogen ontvangen. Deze hoort namelijk bij het installatiepakket in te zitten. Echter is het helaas niet mogelijk om deze na te sturen".
    Telfort jammer.

    5) Dat kan natuurlijk niet. Als er iets aan het toegezegde installatiepakket ontbreekt moet Telfort excuses aanbieden en zorgen dat de levering in orde komt. Ze zomaar plompverloren weglaten kan natuurlijk niet. Stel nu eens dat niet alle papieren handleidingen, maar bijvoorbeeld beide TV ontvangers of het modem afwezig waren geweest? Je kunt je toch niet voorstellen dat er dan ook zo absurd wordt geantwoord?
    Telfort jammer.

    6) Tijd om op 11 juni het probleem bij Telfort Webcare te melden. Maar na twee dagen blijkt dat Telfort niet op PB’s via Tros Forum, dus op Privéberichten reageert.
    Telfort jammer.

    7) Dan plaatsen we het bericht maar op 13 juni en plein public op Tros Forum. Maar ook dan komt er geen reactie. Het lijkt er op alsof Telfort wel op de onderwerpen Telefoon, Internetproviders en nog enkele andere reageert, maar het onderwerp Televisie links laat liggen.
    Telfort jammer.

    8) Vooruit, maar eens willekeurig op een onderwerp bij Telefonie reageren (18 juni, slechte service Telfort -opgelost-). Dan, zonder dat ik er echt veel van verwacht, komt er een bericht.
    Telfort Webcare Denise reageert.
Ik vertrouw Denise toe dat ik inderdaad bij het versturen van een PB niet op het onderschrift bij de profielbeschrijving van Telfort Webcare heb gelet. Waarom zou ik ook? Ik kon toch niet vermoeden dat Telfort niet op PB’s zou reageren?
Op vrijdag 21 juni zegt Henk van Telfort Webcare mij twee handleidingen toe. Dat is het juiste antwoord op mijn vraag, daarmee ben ik tevreden. Op een reactie van een forumbezoeker geef ik aan dat ik inmiddels met vakantie ben en dat ik bij terugkomst zal reageren. Je bent er tenslotte pas zeker van dat alles opgelost is als je de toegezegde spullen binnen hebt.
  • 9) Op 6 juli constateer ik dat Henk van Telfort Webcare niet geheel woord heeft gehouden. Dat stel ik vast en ik krijg daar enkele pittige reacties op, waar ik mijn antwoord op geef.
    Telfort jammer.

    10) Twee dagen na mijn bericht belooft Henk van Telfort Webcare ook de tweede handleiding toe te sturen. Het duurt even, maar op 17 juli ontvang ik ook deze handleiding. Daarmee is mijn overschakeling op Telfort All-in-One compleet.
    Henk van Telfort Webcare, bedankt.
Voor mijn doel, een simpele overgang naar Telfort All in One, heb ik 10 keer contact moeten opnemen met Telfort. Daarvan moest ik 8 keer teleurgesteld afhaken, maar met de laatste twee contacten heb ik mijn doel bereikt.

Even ademhalen, dan kan ik morgen of overmorgen de gang van zaken bij mijn broer uiteenzetten.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Hallo Henk van Telfort,

Op mijn PB van 23 juli heb ik nog geen reactie van u of van één van uw collega’s ontvangen, ook niet na mijn oproepen van 2 en 6 augustus. Ik ben er steeds meer van overtuigd dat ik op uw terugkeer na uw vakantie moet wachten. Mogelijk komt u maandag a.s., maar het kan zijn dat u nog een week wegblijft. Dan wordt het 26 augustus.

(Verder kan toch niet, hè Henk? Dan zou uw vakantie nog langer zijn dan die van een minister! Zo goed heeft een Telfort-medewerker het toch niet? Of misschien toch wel?)

Hoe het ook zij, ik gun u die vakantie van harte. Wat ik mij wel afvraag is wat er na mijn berichten van 21 juli, van 2 augustus en van 6 augustus, nog nodig is om door te geven dat mijn broer het pluspakket niet nodig heeft. Op welke datum u ook terugkeert, ik hoop dat u dan ook even tijd kunt vinden voor het antwoord op deze vraag.

Nog een goede vakantietijd, Henk, en tot een heel prettig contact na uw terugkeer.

e-chec

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door ciske »

Tjeetje , dat schiet ook niet op met dat Telfort!! Slechte service!!

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Ik heb een bericht van Henk ontvangen, waarin hij aangeeft dat hij dinsdag contact met mij opneemt.

Ik zie er naar uit en zal de informatie, die daarvoor in aanmerking komt, op dit forum melden.

Met vriendelijke groet,

e-chec

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door Hellig »

Dit wordt een heel verhaal. Had je zelf niet gedacht toen je het topic begon zeker?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door ciske »

Hellig schreef:Dit wordt een heel verhaal. Had je zelf niet gedacht toen je het topic begon zeker?

Sho what??

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Ik heb Henk van Telfort Webcare in een PB gemeld dat ik vandaag tussen 11.30 u en 13.10 u aanwezig ben. Ik wacht nu op zijn telefoontje, maar er is inmiddels al bijna een uur verstreken.

(NB de Tros geeft al geruime tijd een uur vroeger aan dan het in werkelijkheid is).

e-chec

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

e-chec schreef:
(NB de Tros geeft al geruime tijd een uur vroeger aan dan het in werkelijkheid is).
Niet de Tros, maar jij.

Gebruikerspaneel == > Foruminstellingen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door ciske »

NB de Tros geeft al geruime tijd een uur vroeger aan dan het in werkelijkheid is
Dat kan je zelf instellen , bij je profiel. :wink:

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Dag Harrie Kierie en Ciske,

Weer wat bijgeleerd. Beiden bedankt. Ik ging er van uit dat de tijd automatisch correct zou moeten staan. Dat is dus niet zo. Wel vind ik het bijzonder dat ik de klok op GMT +2 uur moet zetten om op de juiste tijd te komen. Volgens het profiel is dat een Oost Europese of Centraal Afrikaanse tijd.

Maar het maakt niet uit, nu loopt alles weer goed.

Inmiddels heb ik via een PB van Henk begrepen dat de door mij aangegeven tijd hem niet schikte en dat hij later op de dag wil bellen. Mij ook goed, ik ben weer thuis.

Gesloten