LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo kan het best wel!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
cherokee

Ziggo kan het best wel!

Ongelezen bericht door cherokee » 08 okt 2013 19:35

Er wordt op dit forum en vele andere vaak gesproken over Ziggo en niet altijd positief :lol: .
Nu heb ik ook net een service-ervaring met Ziggo achter de rug en ik dacht laat ik dat nu ook maar eens openbaar maken.
1 oktober: mijn Cisco ontvanger/hdrecorder vindt het na 10 maanden genoeg geweest en stopt ermee.
Ik probeer van alles, kabelcontrole, resets, stroom eraf maar niets helpt, de ontvanger blijft in een opstartloop hangen.
2 oktober: ik bel het - gratis - Ziggo servicenummer. Na enkele minuten krijg ik een medewerker aan de lijn. Ik leg hem uit wat er aan de hand is en wat ik al heb geprobeerd. Hij concludeert hier uit dat hij vanwaar hij zit hier niets aan kan doen, wat ik ook al verwachtte. Hij vraagt een ogenblik geduld en ik krijg een ontzettend vervelend muziekje :roll: . Na een paar minuten meldt hij zich weer en vraagt of het schikt als er de volgende dag tussen 1 en 5 een monteur komt. Uiteraard schikt dat, ik wil weer tv kijken.
3 oktober: kwart over 1 gaat de bel, de monteur. Hij bekijkt en probeert het apparaat en komt tot dezelfde conclusie als ik: defect.
De monteur belt naar "de zaak" en regelt een nieuwe ontvanger voor mij. Op mijn vraag hoe lang dat gaat duren zegt hij dat dat een dag of 5 zal zijn.
Ik vertel hem dat ik een Formule 1 fan ben en dat er zondag weer een GP is, en die kan ik via het analoge gebeuren niet zien.
Op zijn beurt meldt de monteur dat weer aan "de zaak". Hij zegt dat ze hun best zullen doen, maar hij kan niks beloven.
6 oktober, zaterdag: de nieuwe ontvanger arriveert! Het is dus wel gelukt.
Ik heb het ding aangesloten en zondag de GP kunnen zien.

De moraal van dit verhaal: het is niet allemaal kommer en kwel bij Ziggo. Ik ben geholpen door eerst een vriendelijke behulpzame man aan de telefoon en daarna door een even vriendelijke monteur die zijn best heeft gedaan mij op tijd een nieuw apparaat te bezorgen. Bij Ziggo zelf hebben ze er voor gezorgd dat dat inderdaad gebeurde.
Een technisch defect is altijd mogelijk, als je daarna maar goed geholpen wordt. En dat hebben de mensen van Ziggo hier zeker gedaan.

Roellahaye

Re: Ziggo kan het best wel!

Ongelezen bericht door Roellahaye » 29 okt 2013 19:23

Inderdaad positief, zo moet het ook. Was tenslotte nog garantie! :D
Ze hadden beter meteen een nieuwe kunnen sturen, hadden ze de kosten van een monteur kunnen besparen toch?

cherokee

Re: Ziggo kan het best wel!

Ongelezen bericht door cherokee » 29 okt 2013 21:41

In dit geval had dat inderdaad gekund ja, maar ik kan er nog wel inkomen dat ze er eerst toch een mannetje op afsturen. Zij weten tenslotte niet hoe handig de klant is... :D
Maar toch hebben de Ziggo medewerkers mij zeer vriendelijk en resultaatgericht geholpen en hoewel ik weet dat er op een forum vaak alleen over klachten wordt gesproken vond ik het eigenlijk wel terecht om dan bij een positieve ervaring dat ook eens te melden.
Misschien dat dit andere Ziggo medewerkers inspireert om het ook eens zo te doen nietwaar? :wink:

Gesloten