LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Dem29
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2014 18:03

Canal digitaal

Ongelezen bericht door Dem29 »

Sinds sept 2013 zijn /waren wij klant bij canal digitaal
Eerst nooit problemen gehad totdat we op de 3 jan 2014 lazen op hun site dat tcm er mee stopt per eind december dit stond op 24 dec op hun site. Tevens staat in de algemene voorwaarden dat ze wijzigingen min.4 weken van te voren bekend moeten maken,is niet gebeurd.
Ik netjes gebeld en gevraagd of we op konden zeggen dit kon niet omdat de wijziging van tcm kwam en niet van hun. Tevens zeiden ze dat er brieven gestuurd waren over de wijzigingen deze hebben we nooit gehad.
Na een tijdje lezen we dat RTL 8 sd stopt bij canal digitaal en dat dit alleen nog maar in HD wordt uitgezonden zo worden er nog meer zenders gewijzigd en komen er deel kanalen. Tevens ook hiervan niet door CD op de hoogte gebracht.
Heb al verschillende malen contact gehad met het juridische loket en die zegt ook je staat volledig in je recht.
canal digitaal zou ons vandaag bellen om te zeggen of ze ons brieven hadden gestuurd dat je op kon zeggen inverband met tcm is dus niet gebeurt,dus heb ik zelf maar gebeld en krijg ik te horen het is uit handen gegeven aan lindorff voor vragen moet je bij hun zijn. Lindorff gebeld die kunnen niks vinden in het systeem.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door eleven »

Ik netjes gebeld en gevraagd of we op konden zeggen dit kon niet omdat de wijziging van tcm kwam en niet van hun. Tevens zeiden ze dat er brieven gestuurd waren over de wijzigingen deze hebben we nooit gehad.
CD is alleen een doorgeefluik van zenders.
Als een zender stopt met uitzenden, heeft CD geen invloed op.

Blijkbaar lees je of kijk je geen nieuws, want dit was in overvloed bekend.

Maar dat is dus niet alleen bij CD zo, maar bij alle providers.

http://forum.kpn.com/t5/Televisie/TCM-N ... d-p/139249

http://www.totaaltv.nl/nieuws/14300/doe ... nelux.html

http://www.sat4all.com/forums/topic/335 ... 1-jan2014/

https://www.ziggo.nl/#producten/televis ... ijzigingen

Dem29
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2014 18:03

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door Dem29 »

Ze moeten de mensen gewoon inlichten wat ze dus niet doen en niet zeggen dat ze brieven gestuurd hebben terwijl ze dit niet kunnen bewijzen. Bij andere providers wordt je wel ingelicht overwijzigingen
En ook ruim van te voren. Tevens moeten jullie goed lezen er staat dat dit pas op 24 dec op hun site stond

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door eleven »

Dem29 schreef:Ze moeten de mensen gewoon inlichten wat ze dus niet doen en niet zeggen dat ze brieven gestuurd hebben terwijl ze dit niet kunnen bewijzen. Bij andere providers wordt je wel ingelicht overwijzigingen
En ook ruim van te voren. Tevens moeten jullie goed lezen er staat dat dit pas op 24 dec op hun site stond
Blijkbaar lees je of kijk je geen nieuws, want dit was in overvloed vanaf september al bekend. :wink:

Dem29
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2014 18:03

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door Dem29 »

Tevens lezen we wel op internet maar denkje dat we iedere dag op cd gaan kijken wat ze nu weer hebben veranderd. cd zet het veelste laat op hun site. maar cd had de mensen ook moeten inlichten kwa brief en dat is niet gebeurt.en dit kunnen ze tevens ook niet bewijzen dat ze ons brieven hebben gestuurd en ze beloven dingen waar ze zich niet aanhouden.
Laatst gewijzigd door Dem29 op 10 feb 2014 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door eleven »

Dem29 schreef:Tevens lezen we wel op internet cd zet het veelste laat op hun site. maar cd had de mensen ook moeten inlichten kwa brief en dat is niet gebeurt.en dit kunnen ze tevens ook niet bewijzen dat ze ons brieven hebben gestuurd en ze beloven dingen waar ze zich niet aanhouden.
Als jullie het toch wisten via internet, wat is dan het punt, dat het pas op 24 december op hun site stond.
Wat was anders geweest, als nu?
Niets, want ook de rest van de providers kan er niets aan doen, dat de zender gestopt is.
Daarom opzeggen, denk ik niet, want er staat wel iets van deze gevallen in de voorwaarden.
Bij een andere provider had je nu ook geen TCM meer.

Dem29
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2014 18:03

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door Dem29 »

Het gaat er mij omdat ze ons niet op de hoogte brengen
Wat nou als we geen internet hadden gehad hadden we niks geweten
Net als RTL 8 zenden ze alleen nog in HD uit
Zapp24 deelkanaal met foxsports 3
Tevens ook hiervan weer niet door cd op de hoogte gebracht en via andere site,'s er achter gekomen
En dit betreft een wijziging van cd. Heb andere providers gebeld en die zenden gewoon nog in sd uit

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door eleven »

Dem29 schreef:Het gaat er mij omdat ze ons niet op de hoogte brengen
Wat nou als we geen internet hadden gehad hadden we niks geweten
Net als RTL 8 zenden ze alleen nog in HD uit
Zapp24 deelkanaal met foxsports 3
Tevens ook hiervan weer niet door cd op de hoogte gebracht en via andere site,'s er achter gekomen
En dit betreft een wijziging van cd. Heb andere providers gebeld en die zenden gewoon nog in sd uit
Dan blijft alleen nog de stap in het juridisch gedeelte.
Nog mijn laatste tip:
Ga naar het juridisch loket in jouw woonplaats, deze mensen weten wel, wat mag en niet mag.
Laat het weten hier, want dan is het voor andere mensen misschien een uitkomst, om deze reden, dat je geen brief hebt ontvangen, het contract kunt opzeggen. :wink:

Dem29
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2014 18:03

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door Dem29 »

Als je goed leest ben ik daar al geweest en sta ik volledig in mijn recht

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door eleven »

Dem29 schreef:Als je goed leest ben ik daar al geweest en sta ik volledig in mijn recht

Dus je mag het contract opzeggen?

Dem29
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2014 18:03

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door Dem29 »

Volgens het juridisch loket wel
Maar cd geeft niet thuis en kunnen niet bewijzen dat er een brief is gestuurd met de wijzigingen en ze zijn te laat met het door geven moet minimaal 4 weken van te voren wij zien het op 3 jan
Dan gaat die 4 weken grens voor ons pas in. Heb hierover eerst contact met het juridisch loket gehad.

Dem29
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2014 18:03

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door Dem29 »

Ik wil een ding duidelijk maken
Begin nooit en ten nimmer aan canal digitaal
Er wordt door iedereen wat anders vertelt we hadden cd gebeld om te vragen of iemand het kaartje over kon nemen en of dat dat dan problemen zou geven, omdat het dossier na lindorff is gestuurd
Eerst zeiden ze van ja dat kan als die mensen aan kruisen dat ze een nieuw jaar abonnement afsluiten.
dit een paar keer na gevraagd en ze bleven zeggen dat het kon,dit was op 10 februari 2014 op deze dag zouden ze mij ook terug bellen in verband of ze brieven hadden gestuurd
op 13 febr 2014 telefonische gevraagd of het kaartje overgenomen kon worden omdat ik bericht kreeg van de gene die het kaartje heeft overgenomen dat het niet kon. Ze zeiden dat komt omdat het formulier nog niet verwerkt is ik nog een keer gezegd ze hebben aan gegeven een nieuw abonnement te nemen, dat kan gewoon is geen probleem werdt er gezegd. Heb gelijk gevraagd krijg ik hiervan een bevestiging. U krijgt hiervan een bevestiging want het overname formulier moet nog verwerkt worden
Na een week nog geen brief. Gisteren maar eens gebeld en gevraagd na de des betreffende persoon en toen zeiden ze die kennen we niet. Nog een keer alles uitgelegd en nu werdt er weer gezegd het kan niet.
Hoe wordt daar eigenlijk met elkaar gecomuniceerd.
Van mij mag dit bedrijf de boom in je wordt niet op de hoogte gebracht ze komen hun beloftes niet na
En iedereen vertelt wat anders.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door eleven »

Dem29 schreef:Ik wil een ding duidelijk maken
Begin nooit en ten nimmer aan canal digitaal
Er wordt door iedereen wat anders vertelt we hadden cd gebeld om te vragen of iemand het kaartje over kon nemen en of dat dat dan problemen zou geven, omdat het dossier na lindorff is gestuurd
Eerst zeiden ze van ja dat kan als die mensen aan kruisen dat ze een nieuw jaar abonnement afsluiten.
dit een paar keer na gevraagd en ze bleven zeggen dat het kon,dit was op 10 februari 2014 op deze dag zouden ze mij ook terug bellen in verband of ze brieven hadden gestuurd
op 13 febr 2014 telefonische gevraagd of het kaartje overgenomen kon worden omdat ik bericht kreeg van de gene die het kaartje heeft overgenomen dat het niet kon. Ze zeiden dat komt omdat het formulier nog niet verwerkt is ik nog een keer gezegd ze hebben aan gegeven een nieuw abonnement te nemen, dat kan gewoon is geen probleem werdt er gezegd. Heb gelijk gevraagd krijg ik hiervan een bevestiging. U krijgt hiervan een bevestiging want het overname formulier moet nog verwerkt worden
Na een week nog geen brief. Gisteren maar eens gebeld en gevraagd na de des betreffende persoon en toen zeiden ze die kennen we niet. Nog een keer alles uitgelegd en nu werdt er weer gezegd het kan niet.
Hoe wordt daar eigenlijk met elkaar gecomuniceerd.
Van mij mag dit bedrijf de boom in je wordt niet op de hoogte gebracht ze komen hun beloftes niet na
En iedereen vertelt wat anders.

Ik zou ook nooit en nimmer een smartcard van iemand overnemen, die geen betalingsverplichtingen kent. :wink:

Het aan kruizen op het formulier is ook bedoeld, dat de nieuwe smartcard bezitter de lopende kosten van het abonnement gaat overnemen, en niet de SCHULDEN.


Dat de werkwijze van CD jou niet past, kan ik mij voorstellen, met Lindorff om de hoek kijkend.

Hier is het overnameformulier om nog een na te lezen.

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfil ... ername.pdf

Dem29
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2014 18:03

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door Dem29 »

Het formulier moet je goed lezen er staan 2 keuzes
1 neemt zender pakket en betalings verplichtingen over
2 sluit een nieuwjaar abonnement af

Keuze 2 hadden ze aangegeven dus heeft niks met betalingsverplichting te maken

en het formulier was al weg voordat het na lindorff is gestuurd

CDS Webcare Team
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2009 11:27

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door CDS Webcare Team »

Beste Dem29,

Kunt u ons voorzien van uw abonneegegevens in een privé bericht? Wellicht kunnen wij wat meer duidelijkheid geven over deze situatie.

Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal

brenda152
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jan 2014 15:58

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door brenda152 »

Ben al enige tijd af van Canal digitaal.
Tegenwoordig kijk ik veel Netflix en via XBMC wat streams. Mis Canal digitaal totaal niet en scheelt toch weer wat centen in de maand. Ik moest er wel een android stick voor kopen maar dat heb ik ondertussen wel weer terug verdient. Ik kan mensen dit apparaat echt aanraden. Het is heel klein en past makkelijk achter je tv. http://androidstick.nl kun je meer informatie vinden als je wilt.

Dem29
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2014 18:03

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door Dem29 »

Privé bericht gestuurd na canal digitaal
Eens kijken waar ze mee komen

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door eleven »

Dem29 schreef:Privé bericht gestuurd na canal digitaal
Eens kijken waar ze mee komen
Misschien een schikking, de schulden zonder tussenkomst van Lindorff te betalen.

Dem29
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2014 18:03

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door Dem29 »

Dat zal dan heel mooi zijn maar dat zal wel niet
Laat ze eerst maar eens met bewijzen komen eerder betaal ik niet

Dem29
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2014 18:03

Re: Canal digitaal

Ongelezen bericht door Dem29 »

Nog steeds bezig met canal digitaal
Heb 2 reactie,'s gehad nu afwachten waar ze mee komen en of ze überhaupt reageren

Gesloten