LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN opzeggen ging fout

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
MvrKok
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2014 11:37

KPN opzeggen ging fout

Ongelezen bericht door MvrKok »

2 Jaar geleden had ik in Juni (2012) een contract afgesloten bij KPN, voor alles in een, omdat ik samen was gaan wonen met mijn relatie destijds. In oktober 2012 ging dit mis en ging ik bij mijn moeder wonen.

Ik heb toen kpn gebeld om mijn contract op te zeggen, maar omdat dit een vroegtijdige opzegging betrof, moest ik een brief sturen met het verhaal erin en het GBA als bijlage, voor het bewijs als verhuizing.
Ik heb deze brief 3x verstuurd, alle 3 de keren was deze niet aangekomen bij KPN. Ik heb toen gevraagd of dit niet via email kon. Dat was niet mogelijk, maar ze zouden het meteen telefonisch in orde maken.
De medewerker die ik aan de lijn had, heeft alles opgezegd voor mij, en ook het postadres gewijzigd naar het adres van mijn moeder.
Ik ging er dus vanuit dat alles goed ging.

Vervolgens kreeg ik in Juli 2013 een brief van Lindorff dat ik KPN 488 euro verschuldigd was. Ik heb met Lindorff gebeld, en een bezwaarschrift ingevoerd.
Vervolgens heb ik naar KPN gebeld, en kreeg een medewerker aan de lijn waarbij ik alles heb uitgelegd.
Die medewerker zei dat alleen het digitenne pakket was opgezegd toen ik in Oktober heb gebeld, terwijl ik niet eens gebruik maakte van Digitenne. Dit heb ik de eerste paar dagen gebruikt toen ik de andere spullen van KPn nog niet had ontvangen. Toen ik die spullen wel had ontvangen, heb ik de digitenne teruggebracht naar de winkel en zij hebben toen het digitenne contract opgezegd.
Het alles in een pakket is nooit opgezegd, en de medewerker zei dat dit een fout was van haar collega en dat dit nooit had mogen gebeuren.
Dit gesprek heb ik ook in het bezwaarschrift naar Lindorff gezet.

Nu een jaar later, Juli 2014 heb ik weer een brief van Lindorff gekregen. Ze zijn een jaar (!) bezig geweest om de zaak uit te zoeken bij KPN en KPN geeft aan dat de fout toch echt bij mij ligt, en ik het gehele bedrag alsnog moet terugbetalen.
Het telefoongesprek dat ik destijds heb gevoerd met de collega is natuurlijk allang niet meer opgeslagen, dus daar kan ik ook niet meer op terugvallen.

Alleen omdat een medewerker van KPN haar werk niet goed heeft gedaan, moet ik 488 euro terugbetalen aan KPN, plus natuurlijk de incassokosten van Lindorff.

Heeft iemand advies wat ik kan doen, en wat mijn rechten hierin zijn?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: KPN opzeggen ging fout

Ongelezen bericht door crazyme »

Reageer alleen schriftelijk naar KPN (met cc naar lindorf)

Betaal alleen aan KPN (wanneer er na onderzoek toch iets moet worden betaald), dat is immers de "crediteur"

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: KPN opzeggen ging fout

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="crazyme"]Reageer alleen schriftelijk naar KPN (met cc naar lindorf)

Betaal alleen aan KPN (wanneer er na onderzoek toch iets moet worden betaald), dat is immers de "crediteur"[/quote]


Jammer van het geld, maar ik vrees dat Ts betalen moet

munga
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 nov 2007 15:55

Re: KPN opzeggen ging fout

Ongelezen bericht door munga »

betaal in geen geval iets aan lindorff.
maar laat het op een proces aankomen.
het is van belang te weten of lindorff de vordering heeft gekocht dit heet een acte van sessie.

ook als een medewerker mondeling gezegd heeft dat ze fout zitten sta je redelijk sterk hoewel dat schriftelijk handiger zou zijn.

je kunt dit voor de rechter geloofwaardig aannemelijk maken.

lindorff is een muis die brult wees hier niet bang voor

kijk op rechtspraak.nl en je zult zien dat ze 90% van de zaken verliezen of het op vormfouten geseponeerd wordt.

Gesloten