LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony bravia KDL-55EX720 begeeft t na 3 jaar.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
nouria
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mar 2009 11:43

Sony bravia KDL-55EX720 begeeft t na 3 jaar.

Ongelezen bericht door nouria »

Drie jaar geleden hebben wij een sony bravia KDL-55EX720 aangeschaft voor 1649 euro bij de BCC.
De televisie heeft het altijd keurig gedaan er waren nooit problemen.
Na drie jaar terwijl de tv aanstaat stopt de televisie er ineens mee. Gaat niet meer aan, niks.
Ik heb zowel de bcc als sony benaderd over hoe dit kan. Technische support is nog niet geweest maar geeft al aan dat waarschijnlijk t moederbord vervangen moet worden.
Van de BCC nog geen reactie van SONY twee keer helaas een standaard mail waarin ze dit zeggen:
" Ondanks de door Sony gewaarborgde kwaliteitscontrole kan het helaas voorkomen dat een apparaat defect raakt. Wanneer zich dan ook onverhoopt een defect voordoet, doen wij uiteraard ons uiterste best dit zo goed mogelijk voor u op te lossen.
Binnen de garantietermijn zal een eventueel defect kosteloos hersteld worden indien dit onder de garantievoorwaarden valt."


Ze geven t al aan als het binnen de fabrieksgarantie valt, na 3 jaar valt het niet binnen de fabrieksgarantie termijn die is natuurlijk al verstreken maar voor een sony tv mag je toch een langere levensduur verwachten? Maar de wettelijke garantie die gaat verder dan de fabrieksgarantie.
Ze geven ook aan geen uitspraak te doen tot de tv door de technische support is gezien dat begrijp ik natuurlijk wel maar het kan niet liggen aan een gebruikersfout of aan slijtage het gaat niet om een wasmachine of vaatwasser is ook geen tien jaar oud ofzo. Ding hangt gewoon aan de muur, deze gingen vroeger toch altijd JAREN mee? Ik voel mij echt een beetje bedonderd. Wie heeft hier ook ervaring mee gehad? En hoe is dit opgelost? Ik hoop van harte dat SONY de verantwoordelijkheid op zich neemt voor hun gewaarborgde kwaliteit.En de verwachtingen van de consument kunnen waarmaken.

rverwaayen
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 sep 2014 12:38

Re: Sony bravia KDL-55EX720 begeeft t na 3 jaar.

Ongelezen bericht door rverwaayen »

Mijn Sony lcd tv doet het al 6 jaar zonder problemen. Je mag idd verwachten dat hij langer mee gaat maar het blijft elektronica natuurlijk.
Sony hanteert volgens mij vaste tarieven voor dergelijke reparaties. Misschien vallen de kosten uiteindelijk wel mee.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Sony bravia KDL-55EX720 begeeft t na 3 jaar.

Ongelezen bericht door Har06 »

rverwaayen schreef:Mijn Sony lcd tv doet het al 6 jaar zonder problemen. Je mag idd verwachten dat hij langer mee gaat maar het blijft elektronica natuurlijk.
Sony hanteert volgens mij vaste tarieven voor dergelijke reparaties. Misschien vallen de kosten uiteindelijk wel mee.

gewoon ter reparatie aanbieden, na afspreken kosten.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Sony bravia KDL-55EX720 begeeft t na 3 jaar.

Ongelezen bericht door prem »

Ja de bekende merken, dure merken doen het niet zo best meer. Ik zweer bij LG, vier tv's hier waarvan de oudste van 2006, nog met geen enkele wat gehad. Ik kende het merk uit mijn tropenjaren, toen heette het nog Goldstar, was het enige merk dat het uithield bij de wisselende voltages van de energiemij, dan 130, dan weer 80, dan weer 100, alleen de Goldstars gingen nooit kapot.

nibt
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jul 2009 21:32

Re: Sony bravia KDL-55EX720 begeeft t na 3 jaar.

Ongelezen bericht door nibt »

Nou, je kunt altijd mazzel hebben maar LG is kwalitatief ook geen hoogvlieger hoor.

Ik heb zelf onlangs een 4 jaar oude LG lcd monitor mogen vervangen omdat de backlight het niet meer deed.

Mijn nieuwe monitor is trouwens ook een LG. Ik verwacht niet dat die zo lang mee gaat, maar dat verwacht ik ook niet van andere merken.

Dan liever een mooi beeld voor een klein prijsje, kun je over 4 jaar weer een nieuwe kopen met nieuwere techniek voor een klein prijsje.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Sony bravia KDL-55EX720 begeeft t na 3 jaar.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

BCC is je gesprekspartner en niet Sony.

BCC dient me een volwaardige oplossing te komen. Als de TV gerepareerd kan worden is dat prima, en kunnen ze hiervoor ook (beperkt) kosten in rekening brengen.

Als de TV niet meer gerepareerd kan worden heb je recht op tegemoetkoming, omdat een levensduur van 3 jaar veel te kort is.

Je zult dan wel met een tegemoetkoming die lager is dan de nieuwprijs genoegen moeten nemen omdat je tenslotte 3 jaar ongestoord hebt kunnen kijken.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Sony bravia KDL-55EX720 begeeft t na 3 jaar.

Ongelezen bericht door Har06 »

BCC doet geen klap voor je, BCC weet niet wat de gebruiker met het toestel uitgespookt heeft of in de badkamer heeft hangen etc etc :P

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Sony bravia KDL-55EX720 begeeft t na 3 jaar.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Logischerwijs zou BCC de helft van de reparatiekosten moeten vergoeden als je uit gaat van een levensduur van 6 jaar:

http://www.uneto-vni.nl/consumenten/ove ... -uneto-vni

Die 6 jaar is redelijk en niet door BCC te betwisten omdat dit de richtlijn is die de branchevereniging hanteert. BCC is bij Uneto VNI aangesloten.

Zie ook https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Sony bravia KDL-55EX720 begeeft t na 3 jaar.

Ongelezen bericht door Har06 »

6 jaar ?, afhankelijk hoe de gebruiker met de TV omgesprongen is, neem maar aan dat BCC niets voor je doet

nouria
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mar 2009 11:43

Re: Sony bravia KDL-55EX720 begeeft t na 3 jaar.

Ongelezen bericht door nouria »

De tv hangt netjes aan de muur in de woonkamer, dus nee niet in de badkamer. Een 55 inch in een badkamer lijkt me ook een beetje to much. Bcc reageert niet op mijn mail. Sony die heeft mij de laatste keer telefonisch opgehangen. Er is al aangegeven dat de moederbord vervangen diend te worden, rekening komt op ongeveer 300-400 euro als ik ze mag geloven. Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld omdat ik gewoonweg niet van plan ben om na drie jaar een moederbord te betalen, zoals al aangegeven is de levensduur 6 jaar, dus dan zit ik op de helft.Ik ga dit inderdaad met bcc uitvechten die hebben mij de tv verkocht. NOOOOOOOIT meer iets bij de bcc want service is echt nul

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Sony bravia KDL-55EX720 begeeft t na 3 jaar.

Ongelezen bericht door Har06 »

Mijn ervaring incl service en omruilen buiten de garantieperiode is echt anders toppie.
Erg afhankelijk van de wijze waarop Ts de winkel benadert, van de hoge toren afblazen levert nooit iets op

rabartels
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 nov 2004 23:02

Re: Sony bravia KDL-55EX720 begeeft t na 3 jaar.

Ongelezen bericht door rabartels »

als je geen hulp, krijgt zelf de tv openmaken (of zoek een technische vriend). Vaak zijn het condensators (Caps), die stuk zijn (kosten maar een paar euro, maar dan heb je goede). Dit kun je zien aan de bolling (dan zetten ze uit en zijn ze niet meer vaccum), vaak gebruiken ze mindere kwaliteit (kosten maar een paar cent), zodat ze een paar euro kunnen besparen op de productiekosten

denon-mackie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 nov 2014 02:47

Re: Sony bravia KDL-55EX720 begeeft t na 3 jaar.

Ongelezen bericht door denon-mackie »

Nee, het probleem is dat er zoveel bedrijven gefuseerd zijn en in chinees zijn geworden en 55 inch is voor 1600 euro relatief goedkoop, het is toch een condensator welke kapot is. Wil je niet al te veel uitgeven , neem dan altijd panasonic, aangezien deze zijn eigen condensatoren gebruikt.En qua beeldschermen is het ook wel het merk en zit bij veel andere tv's erin, net als dat lg redelijke spullen maakt. Maar vroeger ging alles veel langer mee, wasmachine aeg 15 jaar, maar je betaalde relatief veel meer. Ik verbaas me nog steeds hoe slecht deze ipad 4 is en leuk dat iedereen dun wilt , maar ik had liever een dikkere gehad met flashgeheugen, een veel snellere processor, een sterker wifi-signaal usb3 enz, en geen retina, dat zien mijn ogen toch niet. Maar massa's kopen steeds de nieuwe ... voor wat.
Er zijn leerzame apps en om muziek te maken, wat mijn. doel was, maar het is allemaal veelste omslachtig en dan moet ik nog even een koptelefoonversterker bouwen, want boven de 32 ohm redt hij het niet. Lightning aansluiting is heel slim bedacht, lekker small, goh, en na twee jaar is die versleten, net als het accu.

En daarom gaat men in tv's, waar megaveel functies opzitten , niet de beste componenten zetten, men koopt na drie jaar toch een nieuwe kopen en elk jaar moeten ze met een nieuw model komen. Maar qua technologie van de beelden is er bijster weinig veranderd , al denkt men van wel ... 4k is onzin. 6000euro voor een beeldscherm, leuk om mee te showen: een m3 uitgevoerde bmw met een 320d blok erin is het. En dan denkt men met hun dolby surround setje van 500 euro, ook nog eens te top gekocht te hebben.... helaas....

denon-mackie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 nov 2014 02:47

Re: Sony bravia KDL-55EX720 begeeft t na 3 jaar.

Ongelezen bericht door denon-mackie »

Maar dit is een 50/50 deal en ik neem aan dat die man dealer is, die maakt hem zo en vraag naar de vervangen onderdelen.

Gesloten