LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HD recorder voor glasvezel.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

HD recorder voor glasvezel.

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Ik heb een abbo bij Telfort (glasvezel) mijn teletekst werkt niet goed en opnemen van programma's is matig. Zij gebruiken STB Box Amino A 140 voor opname in de cloud. Voorheen had ik de de Amino M540 die heeft de geest gegeven maar werkte goed.

Telfort service is tot aan de brug :roll:

Ik wil een HD recorder kopen die geschikt is voor glasvezel. Via Google kom ik er niet uit. Wat is een geschikte HD recorder voor glasvezel ?

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: HD recorder voor glasvezel.

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

MichielFRL schreef:Voor iTV van Telfort zijn geen ontvangers te koop.
@MichielFRL,

Bedankt voor uw hulp !

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: HD recorder voor glasvezel.

Ongelezen bericht door pietjeplus »

Lang leve de vrije marktwerking...KPN overheerst net zoals Ziggo. Het lijken
die jongens wel die ook de dienst uitmaken bij de Zorgverzekeringen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: HD recorder voor glasvezel.

Ongelezen bericht door olaf79 »

MichielFRL schreef:Voor iTV van Telfort zijn geen ontvangers te koop.
Maar TS wil programma's opnemen. Kan dat niet gewoon met een HD recorder. Het interactieve deel staat daar los van.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: HD recorder voor glasvezel.

Ongelezen bericht door bprosman »

Kan dat niet gewoon met een HD recorder
Veel moderne TV's kun je tegenwoordig ook een HD aan hangen en opnemen.
Vaak zit je dan wel aan 1 tuner gebonden.

Willem xamuh

Re: HD recorder voor glasvezel.

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Dag Lies,

Googel eens op "hd decoder telfort". Dan vind je veel meer hits als met "hd recorder". Vaak word dit laatste nl. gezien al een DVD/HDD recorder wat men vaak betiteld als DVD/HD recorder.

Maar doorgaans ben je nog het best af met de kabel. Je kan dan b.v. opnemen op de harde schijf van een decoder (PVR) en kan die bestanden dan ook delen, opslaan en op b.v. een DVD zetten. In dat laatste geval wordt het HD formaat natuurlijk wel omgezet naar SD (standaard definition). Dat kan met opnemen 'in the cloud' niet, want dan doet men er alles aan om kopieren tegen te gaan.

Ik gebruik al jaren decoders/PVR's van Humax en de 5400 die ik nu gebruik heeft een harde schijf van bruto 1TB, waarvan je voor opnames ong. 920 GB overhoudt. Dat is doorgaans ruim voldoende.

Verder is de schijf gereserveerd voor pauzeren, time-shift, het formatteren naar Ext3 en voor foto's, filmpjes en muziekbestanden. Opnemen gebeurt in HD en Dolby Digital 5.1, indien de zenders dit uiteraard ondersteunen en je kan met een dergelijke decoder steeds vaker 2 zenders opnemen en een ander bekijken (Ziggo) daar zij laatst de stream indeling van de zenders hebben gewijzigd. De decoders zijn daarnaast vaak interactief (Ziggo, aansluiten op het Internet, welke ook van een andere provider mag zijn) om zo de opdrachten te versturen en je kan de decoder zo ook meteen opnemen in je netwerk.

Alleen is het niet mogelijk om opnames te maken van programma's en films uit de ITV dienst.

Doorgaans is het gebruik van glasvezel ook geen probleem, daar dit in de meterkast overgaat in coaxkabel. Echter zul je dan op dit gebied geen voordelen hebben van glasvezel, maar op andere vlakken wel.

Is dit wellicht een optie voor je? Je kan trouwens ook nog een externe schijf op de 5050 (ouder model, niet interactief), 5200 en 5400 aansluiten om zo bestanden vanaf de interne schijf weg te schrijven naar de externe schijf.

Voor de 5100 en 5300 is altijd een schijf nodig om op te kunnen nemen, maar die beschikken maar over één tuner en dat zou ik je niet aanraden.

Mvg. Willem.

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: HD recorder voor glasvezel.

Ongelezen bericht door pietjeplus »

Code: Selecteer alles

Alleen is het niet mogelijk om opnames te maken van programma's en films uit de ITV dienst. 
Dat is juist haar probleem dat wil ze wel volgens mij :wink: Overstappen naar een andere provider (Vodafone b.v. heeft leuke aaniedingen) die geen STB Amino gebruikt. Die boxen zijn achterhaald door betere technieken.

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: HD recorder voor glasvezel.

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Ik stap over naar XS4All iets duurder maar wel een prima helpdesk en prima service.

Bedankt allemaal.

Willem xamuh

Re: HD recorder voor glasvezel.

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

pietjeplus schreef:

Code: Selecteer alles

Alleen is het niet mogelijk om opnames te maken van programma's en films uit de ITV dienst. 
Dat is juist haar probleem dat wil ze wel volgens mij :wink: Overstappen naar een andere provider (Vodafone b.v. heeft leuke aaniedingen) die geen STB Amino gebruikt. Die boxen zijn achterhaald door betere technieken.
Dag Piet,

met een op de decoder aangesloten DVD recorder lukt het vaak nog wel ITV programma's op te nemen maar alle providers worden daar strenger in. Men wil gewoon niet dat opnames worden gemaakt en verspreid. Bij ITV betaal je b.v. voor een film en het zou natuurlijk alleen maar kunnen lonen als je dan die films eenvoudig kan opnemen en verspreiden. Elke provider wil dat uiteraard tegengaan en als het nu elders nog mogelijk is, steekt men daar binnenkort ook wel een stokje voor.

Maar goed, ik zie dat het is opgelost en ik hoop dat TS dit goed gaat bevallen. Bdankt voor de reactie(s).

Mvg. Willem.

Willem xamuh

Re: HD recorder voor glasvezel.

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Dag Lies,

Hopelijk gaat dit goed bevallen. Succes in ieder geval.

Mvg. Willem.

theodorus1954
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2012 18:47

Re: HD recorder voor glasvezel.

Ongelezen bericht door theodorus1954 »

Het zou een goed idee zijn, dat er universele gekeurde ITV-ontvangers/recorders op de markt zouden komen. Een ITV-ontvanger gaat best wel wat langer mee als de snelheid waarmee providers deze worden omgeruild voor een nieuwere met minder SCART-aansluitingen.
En dat alléén om het monopolie binnenshuis ten voordelen van de provider te behouden !
De abonnementen voor glasvezel zouden dan een stuk goedkoper kunnen worden en de overstap zou een stuk makkelijker te regelen zijn in een vrijere ontvangst-markt.
Verder zouden de kabel-providers voor desbetreffende apparatuur en LAN-netwerken binnenshuis alleen zeggenschap moeten hebben tot het modem en niet verder. Verder zouden ze zorg moeten dragen voor een kortsluitvaste hoofdaansluiting d.m.v. een scheidingstrafo of iets dergelijks.
Ik wou zelf een eigen 2de ITV-ontvanger aansluiten en omdat ik een alles-in-1 abonnement had van Telfort met 1 ontvanger, werd ik tegengewerkt.
We zijn toch doorgaans gewend om onze zaakjes zelf te regelen binnenshuis, zoals ook het geval is met de water-, gas- en elektriciteits-voorziening.

Gordon Shumway
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 okt 2008 21:58

Re: HD recorder voor glasvezel.

Ongelezen bericht door Gordon Shumway »

Waarom nog programma's opnemen?
Al mijn opname-spullen (vhs, hd-recorder, etc) zijn de deur uit.
Ik red me prima met: terugkijken via internet, npo-app-op-android, (downloaden vanaf) usenet, etc.
Misschien zit DE tip er voor je bij.
En anders volharden in je klacht bij je provider!
Suc6.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: HD recorder voor glasvezel.

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat het totaal verschillende technologieën zijn, is blijkbaar niet relevant. Klinkt een beetje als iemand die klaagt dat zijn lp's niet in zijn cassettedeck passen en dat dat wel zou moeten; dat zijn immers allebei analoge geluidsbronnen?

Gesloten