LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met DIT is TV?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
eetse
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2016 17:24

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door eetse »

Best wel een leuke toevoeging van vandaag...

Ticket TPP-87485 staat op de afdeling retouren en die zullen dus zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Martijn
DIT is TV helpdesk

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door igen »

Maar...als je zo bekend bent met ICT...waarom bestel je dan niet gewoon in China? Zelfde apparaat, ander naampje....

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door newmikey »

igen schreef:Maar...als je zo bekend bent met ICT...waarom bestel je dan niet gewoon in China? Zelfde apparaat, ander naampje....
Of koop gewoon voor 30 dollar een Raspberry Pi en installeer het gratis Kodi besturingssysteem met plugins - voila! Werkt uitstekend kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

ikbenerookbij
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:13

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door ikbenerookbij »

Ook wij zijn misleid in hun verkoop , hebben een ultra HD 4 K met premium tv deze zou snel reageren, totaal niet is erg langzaam en je moet een aantal handelen doen voordat je een zender te pakken hebt,daarbij hangt deze herhaaldelijk vast :!:
De bestelling ging ook niet goed kregen pas na 3 weken binnen toen problemen met de code deze zouden wij nog krijgen om premium zenders te mogen ontvangen daarbij krijg je niet alle zenders door in HD :!: :!:
Telefonisch is het niet aan te raden om hun te bereiken 0.80 cent per minuut !! per email of via facebook gaat moeizaam de nazorg is triest :!:
Helaas te laat gezien dat op div forums niet veel goeds word verteld .
Zijn aan het overwegen om onze rechtsbijstand in te schakelen ,dus dat zegt al genoeg over dat bedrijf :evil: :evil:
Heb aangeven dat wij het premium pakket niet meer willen aangezien de verwachtingen niet waar worden gemaakt,geen reactie kennelijk interesseert het hun niet , als ze dit gewoon netjes hadden opgelost was er niks aan de hand nu zijn wij :cry: :evil:

nielsieyo
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:41

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door nielsieyo »

Op 1 Juli 2017 4K kastje besteld voor even ruim 100 euro.
Na 14 dagen was er nog steeds geen kastje geleverd.
Contact met dit is tv gezocht en eind die week zou er geleverd worden.
Uiteraard na 3 weken nog steeds geen levering.
Moedeloos, teleurgesteld en boos wederom een mail gestuurd dat ik na 4 weken het kastje wil ontvangen
of mijn geld terug wil.
Dan word je weer aan het lijntje gehouden dat het probleem nu op het hoofdkantoor ligt.
Nu weer een mail gestuurd dat ik me advocaat er achter aan stuur als er deze week weer niet geleverd word of mijn geld terug heb.
Krijg wel 3x per week mail met aanbiedingen van dit is tv maar leveren kunnen ze niet.
Bij deze bent u gewaarschuwd BESTEL NIETS BIJ DIT IS TV. :evil:
Als er mensen zijn met de zelfde problemen hoor ik het graag.

Groet Niels

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door berndv »

3 pagina's aan topic, een redelijk aantal "gedupeerden", die allemaal nadat ze gedupeerd zijn het forum van radar weten te vinden. Handig natuurlijk. Als ik iets bestel van een merk dat ik niet ken of een webshop die ik niet ken, gebruik ik eerst google om er achter te komen of er mensen zijn die ervaring hebben met het merk of shop.

Natuurijk hoort een shop niet zo te werken. Maar, zo lang er mensen zijn die er in trappen, zullen zij er ook mee door kunnen gaan. Als mensen zich van tevoren informeren over het bedrijf waar ze zaken mee willen doen, en er achter komen dat een bedrijf er een dergelijke malafide handelspraktijk op nahoud, zullen de inkomsten dalen en zal het bedrijf uiteindelijk stoppen.

Daarnaast vraag ik me af hoe het verder binnen dit apparaat zit met de licenties. Je betaalt maandelijks 10 euro aan het bedrijf, maar het is onduidelijk of dit bedrag ook bij de rechthebbenden terechtkomt of dat dit is om hun kas te spekken. Ik vermoed dat laatste. Dat betekent dus dat je een apparaat koopt, waarmee je direct een abonnement afsluit op illegale content.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door olaf79 »

berndv schreef:3 pagina's aan topic, een redelijk aantal "gedupeerden", die allemaal nadat ze gedupeerd zijn het forum van radar weten te vinden. Handig natuurlijk. Als ik iets bestel van een merk dat ik niet ken of een webshop die ik niet ken, gebruik ik eerst google om er achter te komen of er mensen zijn die ervaring hebben met het merk of shop.

Natuurijk hoort een shop niet zo te werken. Maar, zo lang er mensen zijn die er in trappen, zullen zij er ook mee door kunnen gaan. Als mensen zich van tevoren informeren over het bedrijf waar ze zaken mee willen doen, en er achter komen dat een bedrijf er een dergelijke malafide handelspraktijk op nahoud, zullen de inkomsten dalen en zal het bedrijf uiteindelijk stoppen.

Daarnaast vraag ik me af hoe het verder binnen dit apparaat zit met de licenties. Je betaalt maandelijks 10 euro aan het bedrijf, maar het is onduidelijk of dit bedrag ook bij de rechthebbenden terechtkomt of dat dit is om hun kas te spekken. Ik vermoed dat laatste. Dat betekent dus dat je een apparaat koopt, waarmee je direct een abonnement afsluit op illegale content.
Het gebruik van dit product is niet legaal, omdat er gestreamde inhoudt wordt gedownload waarvoor geen licenties bij de eindgebruiker liggen. De vraag of een apparaat verkocht mag worden waarvan zo duidelijk vaststaat dat het voor illegale doeleinden gebruikt gaat worden is nog niet beantwoord omdat de rechter er zich niet over heeft gebogen. Ik denk overigens dat dat verboden is.

ditistv.nl noemt dit product legaal omdat het content streamt. Streamen is gewoon downloaden waarbij je dus de gedownloade inhoudt direct afspeelt en er steeds kleine stukjes worden gedownload zodat het lijkt alsof de film al op je harde schijf staat. Streamen is dus gewoon downloaden, en downloaden uit illegale bron is verboden. Let dus op, als je dit apparaat aanschaft en gebruikt, ben je illegaal bezig, en heb je kans dat je vervolgd wordt en of beboet.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door newmikey »

olaf79 schreef:de vraag of een apparaat verkocht mag worden waarvan zo duidelijk vaststaat dat het voor illegale doeleinden gebruikt gaat worden is nog niet beantwoord omdat de rechter er zich niet over heeft gebogen. Ik denk overigens dat dat verboden is.
Het is allang voor de rechter geweest, tot aan het EHvJ zelfs en die heeft bepaald dat het mag.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door berndv »

newmikey schreef:
olaf79 schreef:de vraag of een apparaat verkocht mag worden waarvan zo duidelijk vaststaat dat het voor illegale doeleinden gebruikt gaat worden is nog niet beantwoord omdat de rechter er zich niet over heeft gebogen. Ik denk overigens dat dat verboden is.
Het is allang voor de rechter geweest, tot aan het EHvJ zelfs en die heeft bepaald dat het mag.
Het apparaat mag zeker verkocht worden, een mes mag ook verkocht worden, ook al kan het dienen voor illegale doeleinden (ik weet slecht voorbeeld, maar het is nog vroeg).

Het gaat om de handelingen naderhand. En zoals ik bij hen op de website kan zien, sluit je naast de aanschaf ook een abonnement af op hun streaming-bron, met hoogstwaarschijnlijk illegale content. Het apparaat kan je ook gebruiken om je gewone legale content op je thuisnetwerk af te spelen, het apparaat is niet uitsluitend te gebruiken voor hun streamingcontent.

Dus nee, het apparaat is niet illegaal, zoals de Hoge Raad ook heeft bepaald.

Joeynultien
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2016 08:07

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door Joeynultien »

Hier ook een kastje besteld maar niet geleverd binnen de afgesproken termijn! Daarna elke keer aan het lijntje gehouden door dit bedrijf met elke week weer een excuus en dat hij begin volgende week binnen zou zijn. Mooi niet dus! Inmiddels ergens anders een box gekocht en bij dit is tv mijn bestelling geanulleerd en mijn geld terug gevraagd. En raad eens! Ook hier weer elke week een excuus dat er vertraging is en ik volgende week mijn geld terug krijg , maar tot op heden nog steeds niet gebeurd! Inmiddels al maanden aan het wachten!
Laatst gewijzigd door Radar op 07 aug 2016 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

terre
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2016 11:11

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door terre »

Ook bij de slachtoffers van deze internetfraude. Betaling eind juli en sedert de betaling geen reactie meer. Telefonisch contact opgenomen (aan 0,80 Euro per minuur!!!). Excuus was dat de actie zo'n succes was dat er geen boxen meer op voorraad zijn. Ik vraag mijn geld terug maar verneem niets meer. Onbegrijpelijk dat deze fraude kan blijven duren.

SebastiaanenCarmen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2016 19:16

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door SebastiaanenCarmen »

Vind het echt te belachelijk voor woorden op 2 januari dit jaar hebben wij bij dit is tv een kastje besteld, ondanks de toegezegde termijn hebben wij ons kastje veel later mogen ontvangen, voordat wij het kastje ontvingen hebben wij direct een retour aanvraag gedaan.
De manier waarop er gewerkt wordt is niet de manier waarop je behandeld wilt worden.
De retouraanvraag is goedgekeurd en dezelfde week van ontvangst hebben wij het pakketje ongeopend retour gezonden.
Deze is ook ontvangen 2 dagen na retourzending. Echter tot op de dag van vandaag hebben wij onze 109,- niet op onze rekening bijgeschreven gekregen.
Na 8 maanden ben ik het nu wel een keer zat om na meerdere malen bellen, mailen en berichten via de website niets te horen en alsmaar moeten wachten op ons geld.
Wij willen ons geld per omgaande terug!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door newmikey »

Deze toko lijkt eindelijk te imploderen gezien de laatste reacties.

stofzuigertje

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na bijna 2 jaren nog steeds....

Google eerst of kijk hier of het bedrijf bekend is.

Het dure 0900 nummer is vooraf te vinden en de vele wachtende, ja dan elders kopen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door olaf79 »

berndv schreef:Het apparaat mag zeker verkocht worden, een mes mag ook verkocht worden, ook al kan het dienen voor illegale doeleinden (ik weet slecht voorbeeld, maar het is nog vroeg).
Slecht voorbeeld. Als je bij een mes een handleiding levert hoe je het best de halsslagader van je buurman doorsnijdt, mag dat ook niet. De pure hardware is niet illegaal. Het feit dat de software zo is gemaakt dat je out of the box alleen door de stekker in het stopcontact te steken en aan het netwerk hangen al illegaal bezig bent, dat is verboden. tevens stelt ditistv.nl dat het streamen van content (waarvoor geen rechten zijn betaald) is toegestaan omdat er niks wordt opgeslagen. Dit is totale onzin. Streamen slaat wel data op en bovendien is streamen gewoon een vorm van illegaal downloaden.
Het gaat om de handelingen naderhand. En zoals ik bij hen op de website kan zien, sluit je naast de aanschaf ook een abonnement af op hun streaming-bron, met hoogstwaarschijnlijk illegale content. Het apparaat kan je ook gebruiken om je gewone legale content op je thuisnetwerk af te spelen, het apparaat is niet uitsluitend te gebruiken voor hun streamingcontent.
De box is gelijk klaar voor het plegen van illegale handelingen, daar hoef je niks voor te doen. Dus nee dat mag niet verkocht worden. De steamingdienst is zeer illegaal. Denk je echt dat je voor 5 euro zoveel betaalde content kunt aanbieden? Die abbo dienst wekt de schijn van legaliteit maar is gewoon extra melkkoe van deze ballentent.
Dus nee, het apparaat is niet illegaal, zoals de Hoge Raad ook heeft bepaald.
In welk arrest was dat? Ben ik erg benieuwd naar.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door gemist »

Streamen is niet hetzelfde als downloaden. Daarmee is je hele reaktie overbodig.
Iets dat je streamt kun je later niet vanaf schijf/cloud terugkijken
Iets dat je downloadt kun je later vanaf schijf/cloud terugkijken.
Het gevraagde arrest is ook gewoon vermeld een paar posts terug.
Verder vind ik persoonlijk het te flauw om me over druk te maken. Zonder internet, en de bijbehorende mogelijkheden, zouden zeer veel beroemde artiesten nu niet die status hebben. De entertainmentindustrie moet eens ontwaken uit de pluche hoogslaper en op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden voor inkomsten ipv als een stel doorgeslagen honden op eindgebruikers te jagen en met rare boetes hun inkomsten op peil te krijgen.

undergroundman
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2016 20:41

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door undergroundman »

Ik snap niet zo goed waarom mensen niet gewoon gebruik maken van PayPal op dit soort webwinkels.
Worden de goederen niet binnen de beloofde termijn geleverd vraag je je geld terug via PayPal.
De verkopende partij heeft dan een bepaalde termijn om zich te verdedigen (bijvoorbeeld dat iets wel geleverd is), doen ze dit niet dan stort PayPal gewoon het geld terug.
Heb hier gelukkig goede ervaringen mee met slechte webwinkels.
Simpeler kan het niet, en slecht functionerende webwinkels gaan zo vanzelf over de kop....

watman07
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2016 10:57

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door watman07 »

heb ook zo een box besteld bij dit is tv is gebeurd op 1 november 2016 maar tot op heden heb ik niks ontvangen heb al gebeld en e mail gestuurd maar hun antwoorden blijven vaag er zou iets zijn met de koerier dienst dan was de voorraad uit geput en moesten ze wachten op de volgende als je een paar dagen vertraging hebt ok daar kan ik mee leven maar toch geen hele maand zeg ze laten ook niks weten nu is mijn vraag wat kan ik hier aan doen ze moeten het wel naar belgie sturen he of dat dat een probleem is denk het niet m.v g

Abessijn1706
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2016 14:58

Re: Ervaring met DIT is TV?

Ongelezen bericht door Abessijn1706 »

Ook ik heb een 4K box besteld op 24-12-2016 bestelling blijft echter staan op in behandeling op hun site bij mijn bestellingen.
Een bericht gestuurd via hun site, krijg ik geen antwoord op.
Een mail gestuurd via [mailadres verwijderd door Moderator], antwoord dat ik via de site een bericht moet sturen heb daarop gereageerd met daar reageren jullie niet op vervolgens geen antwoord meer.
Als je het dure 0900 nummer belt krijg je te horen alle medewerkers zijn in gesprek u bent de 2e in de wachtrij, vervolgens sta je een uur in de wacht en heb je nog niemand aan de lijn.
Bericht gestuurd via facebook, krijg ik ook geen antwoord op.
Heb de bestelling al betaald, en wil graag mijn geld terug want krijg het gevoel opgelicht te zijn.
Iemand een idee hoe ik mijn geld terug kan krijgen?


Gesloten