LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chaos na zenderwisseling Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Stoffel07
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2011 13:41

Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Stoffel07 »

Hallo,

Twee weken geleden heeft bij mij de zenderwisseling van Ziggo plaatsgevonden. De zenders moesten opnieuw worden ingesteld. Een klusje van 5 minuten. Nou heb ik een TV van Philips met CI+ module en daar kwamen alle HD zenders op plaats 925 en verder. Na een telefoontje met Ziggo kreeg ik een andere netwerkcode en toen kwamen de HD zenders wel vanaf plaats 1.

Echter: Sindsdien gaat de zendervolgorde elke dag door elkaar of zijn er 10 tot 20 zenders verdwenen. En moet ik elke dag de zenders opnieuw instellen. Ziggo gebeld, maar die verwees me naar Philips en je raadt het al: Philips verwees me naar Ziggo. Kastje-muur-gevoel… Maar eigenlijk moet ik Philips gelijk geven, want ik heb 4 jaar met plezier TV kunnen kijken, Ziggo verandert de zenders en het is mis. Dus in de eerste plaats ligt bij Ziggo de plicht om dit op te lossen. Als ik Ziggo er op aanspreek, dan krijg ik alleen als antwoord dat men het probleem kent en dat het in onderzoek is. Of het überhaupt wordt opgelost en over een termijn waarop kunnen ze niks zeggen.

Is er iemand met dezelfde problemen en misschien ook al een oplossing??
Stoffel

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door kweenie »

Vreemd verhaal. Hier helemaal geen probleem met Philips met een CI+.
Heb je echt het juiste netwerknummer en de juiste frequentie genomen? Dus (0)5555 en 474? En heb je niet per ongeluk qam 256 gekozen ipv 64?

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Ziggo levert de zenders slechts aan en slaat ze niet op je TV op. Het probleem is je TV.

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Inderdaad dient u voor bepaalde TV's van Philips alternatieve netwerk ID's te gebruiken dan 5555.
Anders staan de HD en de SD zenders omgedraaid. Niemand weet waarom, maar het is zo.
Sassenheim 43184 Den Bosch 43198
Alphen a/d Rijn 43185 Roosendaal 43199
Den Haag 43186 Tilburg 43200
Utrecht 43187 Venlo 43201
Veenendaal 43188 Roermond 43202
Driebergen 43189 Schoonbron 43203
Gorichem 43190 Zwolle 43204
Breda 43191 Hoogeveen 43205
Alkmaar 43192 Groningen 43206
Velsen 43193 Winschoten 43207
Capelle 43194 Emmen 43208
Amersfoort 43195 Gorredijk 43209
Hilversum 43196 Sneek 43210
Mill 43197 Hengelo 43211
In de menu's (Setup) dient u het automatisch zender bijwerken tijdens stand by op UIT te zetten. Ontbreekt deze optie dan dient u de nieuwste software voor uw model TV te downloaden en via USB te installeren.
Staat deze optie AAN dan worden om 6.00 's morgens de zenders opnieuw geinstalleerd. En dat wilt u niet. Uiteraard kunt u ook 's nachts de stekker uittrekken.

Stoffel07
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2011 13:41

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Stoffel07 »

Inmiddels ben ik al weer wat verder gekomen. In een ander forum gevonden dat niet alleen de zenders zijn gewijzigd, maar ook de doorgeeftechniek. Naar het schijnt heeft Ziggo een oplossing, maar of en wanneer die overal wordt gebruikt, is niet bekend. Ik neem aan dat ik nog moete afwachten. Maar het blijft wel vervelend. En ik blijf van mening dat als Ziggo iets wijzigt, men ook voor de gevolgen aan de lat staat. En de klanten niet van het kastje naar de muur moet sturen!!!

@kweenie: Ja de juiste codes gebruikt. Met 43200 in plaats van 05555 als netwerk ID krijg ik ook de HD zenders vanaf plaats 1 in plaats vanaf plaats 925.

@MichielFRL: Ziggo update elke ochtend om 6 uur de zenders!! Daar merk je normaal niets van.

@snuffel1: het wordt pas een chaos na een nieuwe update de volgende dag. En zenders instellen doe ik nu voortaan bijna blindelings, zo dikwijls ik dat al heb moeten doen.

@zombiemaster: de dagelijkse zenderupdate uitzetten is een goede tip!! Ga ik uitproberen!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Stoffel07 schreef:En ik blijf van mening dat als Ziggo iets wijzigt, men ook voor de gevolgen aan de lat staat.
Dat kan natuurlijk nooit. Als iedere apparaat exact volgens de standaarden zou werken zou je misschien nog een punt hebben. Maar Ziggo kan toch nooit de verantwoordelijkheid nemen voor fouten in andere producten? Ik zeg niet dat dit specifieke geval een fout in de TV is, maar het kan natuurlijk wel.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Stoffel07 schreef:
@MichielFRL: Ziggo update elke ochtend om 6 uur de zenders!! Daar merk je normaal niets van.
Waarop baseer jij dat? Waarom zouden zenders iedere dag geupdate moeten worden?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarom zouden zenders iedere dag geupdate moeten worden?
Zodat Ziggo aan de samenstelling van de streams kan sleutelen/shuffelen ?

Krijg nu zo'n beetje letterlijk iedere dag snailmail van Ziggo, je moet wel echt onder een steen liggen wil je niet meekrijgen dat de zenders door elkaar gaan.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
Waarom zouden zenders iedere dag geupdate moeten worden?
Zodat Ziggo aan de samenstelling van de streams kan sleutelen/shuffelen ?

Krijg nu zo'n beetje letterlijk iedere dag snailmail van Ziggo, je moet wel echt onder een steen liggen wil je niet meekrijgen dat de zenders door elkaar gaan.
via alle media,s wordt er aandacht aan geschonken

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Barre Barry »

bprosman schreef:
Waarom zouden zenders iedere dag geupdate moeten worden?
Zodat Ziggo aan de samenstelling van de streams kan sleutelen/shuffelen ?

Krijg nu zo'n beetje letterlijk iedere dag snailmail van Ziggo, je moet wel echt onder een steen liggen wil je niet meekrijgen dat de zenders door elkaar gaan.
Dus jij wil beweren dat Ziggo iedere ochtend om 6 uur bij jou de zenders update? Wat is daar dan de reden voor?

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Het is een Philips-dingetje dat 6.00 uur gebeuren.

Zie bijv. hier
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpin ... rtial.html

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

Nog een weekje en alle Ziggo klanten zijn omgezet naar de UPC zenders, prima job van UPC/Ziggo

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ja en hoezo is dit relevant voor dit topic?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

olaf79 schreef:Ja en hoezo is dit relevant voor dit topic?
Ik bespeur landelijk geen chaos :lol:

berend67
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 sep 2008 14:59

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door berend67 »

Ik heb hetzelfde probleem. Heb een humax 5200c en als ie opneemt zijn sommige zenders op zwart. Dit is sinds de overgang ziggo/upc.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door newmikey »

Heb zowel mezelf (Humax5050C) als de buurtjes (Sony TV) gisteren omgezet: 3 minuten werk en geen problemen achteraf. De Humax had even nodig om de programmainfo weer correct weer te geven maar that's all.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

TV's konden geen zenders vinden. Opnieuw laten zoeken, inderdaad nog geen 3 minuten werk. Nu mis ik de "Chaos" :-(

bullseye180
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2015 13:23

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door bullseye180 »

2 weken geleden ging alles op zwart. Na opnieuw installeren bleken 3 zenders weg. (FOX, 24 kitchen en sbs9.
Volgens ziggo lag het aan de kabel. Ziggo heeft me een nieuwe kabel gestuurd van 2 meter.
Vervolgens met nieuwe kabel geinstalleerd en nog steeds bovengenoemde zenders weg. Ziggo gebeld deze stuurden een monteur, deze heeft een nieuw kastje geplaatst, zenders weer ok, maar de monteur deelde mee dat de kabel die naar de slaapkamer ging niet goed was. Dus in de huiskamer weer alle zenders en op de slaapkamer geen zenders.
Ziggo weer gebeld dat ik op de slaapkamer geen zenders had omdat de kabel niet goed zou zijn, waarop ziggo antwoorde,"dan moet je maar een nieuwe kabel aanschaffen". Ik vroeg of hun me de kabel konden bezorgen, die 12 meter lang moest zijn. Dat deden ze niet ze konden hooguit een kabel sturen van 5 meter. Dus als je je tweede TV meer als 5 meter van je aansluitkastje hebt staan moet je maar zelf een nieuwe kabel kopen. Alsof ik erom heb gevraagd dat zij fuseren met UPC en ik dan voor de kosten op moet draaien als er iets niet werkt????????

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

bullseye180 schreef:2 weken geleden ging alles op zwart. Na opnieuw installeren bleken 3 zenders weg. (FOX, 24 kitchen en sbs9.
Volgens ziggo lag het aan de kabel. Ziggo heeft me een nieuwe kabel gestuurd van 2 meter.
Vervolgens met nieuwe kabel geinstalleerd en nog steeds bovengenoemde zenders weg. Ziggo gebeld deze stuurden een monteur, deze heeft een nieuw kastje geplaatst, zenders weer ok, maar de monteur deelde mee dat de kabel die naar de slaapkamer ging niet goed was. Dus in de huiskamer weer alle zenders en op de slaapkamer geen zenders.
Ziggo weer gebeld dat ik op de slaapkamer geen zenders had omdat de kabel niet goed zou zijn, waarop ziggo antwoorde,"dan moet je maar een nieuwe kabel aanschaffen". Ik vroeg of hun me de kabel konden bezorgen, die 12 meter lang moest zijn. Dat deden ze niet ze konden hooguit een kabel sturen van 5 meter. Dus als je je tweede TV meer als 5 meter van je aansluitkastje hebt staan moet je maar zelf een nieuwe kabel kopen. Alsof ik erom heb gevraagd dat zij fuseren met UPC en ik dan voor de kosten op moet draaien als er iets niet werkt????????
Als het de fysieke installatie van/naar een 2e TV is, is dat volgens mij inderdaad voor eigen rekening. Ziggo levert de hardware voor 1 tv, en zeggen ook duidelijk dat bij lengtes coaxkabel >10m, er een versterker voor moet zitten, en die heb je zo te lezen niet?

Egmondaz
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2015 16:04

Re: Chaos na zenderwisseling Ziggo

Ongelezen bericht door Egmondaz »

sjohie schreef:
bullseye180 schreef:2 weken geleden ging alles op zwart. Na opnieuw installeren bleken 3 zenders weg. (FOX, 24 kitchen en sbs9.
Volgens ziggo lag het aan de kabel. Ziggo heeft me een nieuwe kabel gestuurd van 2 meter.
Vervolgens met nieuwe kabel geinstalleerd en nog steeds bovengenoemde zenders weg. Ziggo gebeld deze stuurden een monteur, deze heeft een nieuw kastje geplaatst, zenders weer ok, maar de monteur deelde mee dat de kabel die naar de slaapkamer ging niet goed was. Dus in de huiskamer weer alle zenders en op de slaapkamer geen zenders.
Ziggo weer gebeld dat ik op de slaapkamer geen zenders had omdat de kabel niet goed zou zijn, waarop ziggo antwoorde,"dan moet je maar een nieuwe kabel aanschaffen". Ik vroeg of hun me de kabel konden bezorgen, die 12 meter lang moest zijn. Dat deden ze niet ze konden hooguit een kabel sturen van 5 meter. Dus als je je tweede TV meer als 5 meter van je aansluitkastje hebt staan moet je maar zelf een nieuwe kabel kopen. Alsof ik erom heb gevraagd dat zij fuseren met UPC en ik dan voor de kosten op moet draaien als er iets niet werkt????????
Als het de fysieke installatie van/naar een 2e TV is, is dat volgens mij inderdaad voor eigen rekening. Ziggo levert de hardware voor 1 tv, en zeggen ook duidelijk dat bij lengtes coaxkabel >10m, er een versterker voor moet zitten, en die heb je zo te lezen niet?

Installatie binnenshuis is voor eigen rekening.
Als je alles in 1 hebt, krijg je van Ziggo ook een gratis versterker, die de 12 meter makkelijk kan hebben.

Gesloten