LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 65PUS9109/12 terug naar philips

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
wendy424
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2012 09:21

Philips 65PUS9109/12 terug naar philips

Ongelezen bericht door wendy424 »

In oktober hebben wij de Philips 65PUS9109/12 gekocht, deze heeft eigenlijk nooit optimaal gewerkt. De screen mirroring werkt niet, geluid valt uit, maakt geen verbinding met home cinema en nog vele problemen meer. In januari zijn wij terug gegaan naar de winkel waar we hem gekocht hebben en is er een monteur geweest, er is toen een nieuw moederbord in de tv geplaatst. Afgelopen week is de monteur weer geweest omdat we nog steeds dezelfde problemen hebben, deze keer is het moederbord en de voeding vervangen, maar helaas nog steeds dezelfde problemen.

Gisteren werden wij gebeld dat aankomende vrijdag de tv wordt opgehaald en we een creditnota krijgen maar deze wel moeten besteden in de winkel waar we de tv hebben gekocht.

Gister zijn wij gelijk naar die winkel gegaan om een vergelijkbare tv te zoeken, echter is deze er niet in deze prijsklasse (2000 euro). De goedkoopste die met dezelfde prestaties in de buurt van de prijs komt (samsung) is 500 euro duurder en dit moeten we zelf bijbetalen.

In de winkel is er wel geregeld dat we de garantie die we bij de tv kregen wel omgezet wordt naar de nieuwe tv maar ik vind dit niet meer dan logisch aangezien we deze niet gebruikt hebben omdat het defect nog in de fabrieksgarantie valt.

Ook hebben wij een nieuw home cinema system van Philips erbij gekocht en die gaat met een televisie van een ander merk niet goed werken. We mogen deze terug geven aan de winkel en een ander uitzoeken. (set heeft 195 euro gekost), echter verkopen ze geen home cinema sets meet met een blu ray spelen van samsung, alleen soundbars die vele malen duurder uitvallen en we eigenlijk niet willen omdat we een blu ray speler willen.

Eigenlijk wil ik helemaal niet bijbetalen voor een andere tv, ik kan er niets aan doen dat deze stuk is gegaan, wat vinden jullie moeten we hiermee akkoord gaan of niet?

aspera
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 jul 2008 01:49

Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips

Ongelezen bericht door aspera »

Lees eens wat uw rechten zijn hier (Consuwijzer): https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Als jullie van te voren reviews over Philips hadden gelezen had je geen Philips gekocht! Werkelijk alle modellen hebben software problemen die niet op te lossen zijn. Philips is dit jaar voor het laatst op de markt met high end modellen, vanaf volgend jaar gaan ze naar budget en lowbudget modellen omdat ze in de hogere lijn niet meer meekunnen met de concurentie die beduidend minder storingsgevoelig is.
Snap ook niet dat je een home cinema set koopt van 195 euro bij een tv van 2000 euro, dat matcht absoluut niet.
Dat de winkel meegaat in ruiling is fantastisch maar koop je een duurdere tv dan zul je toch bij moeten betalen, je hebt zelf gekozen om een Philips te kopen voor dat bedrag.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips

Ongelezen bericht door witte angora »

wendy424 schreef:Eigenlijk wil ik helemaal niet bijbetalen voor een andere tv, ik kan er niets aan doen dat deze stuk is gegaan, wat vinden jullie moeten we hiermee akkoord gaan of niet?
Maar waarom moet de winkel dan bijbetalen voor jouw duurdere tv?

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

U moet de koop ontbinden en dan hebt u recht op uw geld terug. Dan kunt u verder doen wat u wil.

En hoezo gaat de garantie over? Dat kan hooguit gelden voor bijgekochte garantie (wat u nooit moet doen). Als u iets nieuw koopt bij deze winkel hebt u dezelfde rechten als bij ieder nieuw product en daarnaast nog fabrieksgarantie als het goed is.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

wendy424
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2012 09:21

Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips

Ongelezen bericht door wendy424 »

Uw Jurist schreef:U moet de koop ontbinden en dan hebt u recht op uw geld terug. Dan kunt u verder doen wat u wil.

En hoezo gaat de garantie over? Dat kan hooguit gelden voor bijgekochte garantie (wat u nooit moet doen). Als u iets nieuw koopt bij deze winkel hebt u dezelfde rechten als bij ieder nieuw product en daarnaast nog fabrieksgarantie als het goed is.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Wij krijgen een creditnota en kunnen die maar in 1 winkelketen uitgeven, dat is het vervelende er aan.

Wij hadden wel garantie bij gekocht maar deze behouden we nu voor onze volgende tv.

wendy424
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2012 09:21

Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips

Ongelezen bericht door wendy424 »

witte angora schreef:
wendy424 schreef:Eigenlijk wil ik helemaal niet bijbetalen voor een andere tv, ik kan er niets aan doen dat deze stuk is gegaan, wat vinden jullie moeten we hiermee akkoord gaan of niet?
Maar waarom moet de winkel dan bijbetalen voor jouw duurdere tv?
Ik ben van mening dat ze mij een vergelijkbaar model moeten aanbieden, ik kan er niets aan doen dat de tv niet werkt, ik moet nu gaan bijbetalen omdat Philips een slechte tv geleverd heeft en dat vind ik raar.

stofzuigertje

Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Is een voordeliger TV met tegoedbon ook mogelijk?
Als je geen duurdere wilt zou ik daar aan gaan denken.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

wendy424 schreef:
Uw Jurist schreef:U moet de koop ontbinden en dan hebt u recht op uw geld terug. Dan kunt u verder doen wat u wil.

En hoezo gaat de garantie over? Dat kan hooguit gelden voor bijgekochte garantie (wat u nooit moet doen). Als u iets nieuw koopt bij deze winkel hebt u dezelfde rechten als bij ieder nieuw product en daarnaast nog fabrieksgarantie als het goed is.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Wij krijgen een creditnota en kunnen die maar in 1 winkelketen uitgeven, dat is het vervelende er aan.

Wij hadden wel garantie bij gekocht maar deze behouden we nu voor onze volgende tv.
Ja, dat had u al aangegeven. U begrijpt blijkbaar niet wat ik bedoel. Ik gaf en geef u nogmaals aan dat u recht hebt op uw geld, dus niet op een creditnota of tegoedbon.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips 65PUS9109/12 terug naar philips

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Mediamarkt heeft in opdracht van Philips dit model uitverkocht voor 1999 euro met 5 jaar garantie.
Dit toestel ondersteunt geen 4K, losse mediaplayer die je er gratis bij zou krijgen zal nooit uitgeleverd gaan worden.

Philips wilde zo snel mogelijk van dit brakke incomplete model af over de rug van de consument.

Dus advies: je geld terugvragen waar je recht op hebt!
Vervolgens bij een vakspeciaalzaak een goed toestel kopen en doorsparen voor beter geluid.

Gesloten