LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CanalDigitaal: NPO 3 alleen in HD

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
boornbergum
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2016 17:09

CanalDigitaal: NPO 3 alleen in HD

Ongelezen bericht door boornbergum »

Plotseling is ned 3 van het scherm...alleen nog in HD kwaliteit te verkrijgen.
mijn vraag: kan Canal digital je verplichten om een andere TV te kopen
het abonnements geld blijft ongewijzigd .
dit is toch misbruik maken van je monopolie positie !
graag uw reactie
vr gr
Bouke

zorg
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 feb 2016 20:27

Re: CanalDigitaal: NPO 3 alleen in HD

Ongelezen bericht door zorg »

boornbergum schreef:Plotseling is ned 3 van het scherm...alleen nog in HD kwaliteit te verkrijgen.
mijn vraag: kan Canal digital je verplichten om een andere TV te kopen
het abonnements geld blijft ongewijzigd .
dit is toch misbruik maken van je monopolie positie !
graag uw reactie
vr gr
Bouke
Nog niet opgevallen, dat ook de rest in HD is?
Je hoef toch geen andere TV te kopen, ook met de gewone TV is NPO 3 en de rest te ontvangen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: CanalDigitaal: NPO 3 alleen in HD

Ongelezen bericht door Brahms »

Je moet toch wel een behoorlijk oude TV hebben wil je de HD zenders niet kunnen ontvangen, vele zenders zijn immers al langere tijd HD.

Voor CanalDigitaal, zie alhier: http://www.canaldigitaal.nl/zenders/hd-zenders/

Misschien een idee om de zenders even opnieuw te laten zoeken door de TV. Dan staat alles weer goed :D

zorg
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 feb 2016 20:27

Re: CanalDigitaal: NPO 3 alleen in HD

Ongelezen bericht door zorg »

TS heeft niets aan, om de zenders opnieuw te zoeken.
Ten eerste verdwijnen alle SD zenders van Astra1 19,2 graden .

Deze zenders zijn naar Astra3 23,5 graden verplaatst.

Om deze zenders te kunnen ontvangen, is een dubbele kop (LNB) noodzakelijk, anders werkt het niet.

Maar dan, zoals ik eerder schreef, kan je ook met een TV die niet HD gereed is, kijken.

Hier nog een samenvatting:

http://www.totaaltv.nl/nieuws/23070/

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: CanalDigitaal: NPO 3 alleen in HD

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De klachten worden steeds hilarischer. Nu krijg je verdorie HD is het weer niet goed. Straks gaan mensen nog klagen dat ze geen een settopbox met alleen HDMI niet op hun zwart-wit TV kunnen aansluiten.

Daarnaast het CanaalDigitaal geen monopolie voor de PO.

zorg
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 feb 2016 20:27

Re: CanalDigitaal: NPO 3 alleen in HD

Ongelezen bericht door zorg »

GJvdZ schreef:De klachten worden steeds hilarischer. Nu krijg je verdorie HD is het weer niet goed. Straks gaan mensen nog klagen dat ze geen een settopbox met alleen HDMI niet op hun zwart-wit TV kunnen aansluiten.

Daarnaast het CanaalDigitaal geen monopolie voor de PO.
Niet een beetje kort door de bocht, maar heel veel!

Zoals ik al geschreven heb, is het ontvangen van de HD zenders niet zonder kosten te ontvangen, want je moet een andere LNB hebben.

Helemaal te zwijgen, als iemand een schotel heeft, om op vakantie te kijken, ook deze te klein kan zijn, dus ook ff een nieuwe grotere kopen.

Dus jou redenatie klopt van geen kant.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: CanalDigitaal: NPO 3 alleen in HD

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Helemaal te zwijgen, als iemand een schotel heeft, om op vakantie te kijken, ook deze te klein kan zijn, dus ook ff een nieuwe grotere kopen.
Niet helemaal correct, een kleinere schotel beter werkt dan een grotere bij de HD zenders.
Ik had een duo LNB besteld bij CD, maar de installateur wilde me geen grotere schotel verkopen. Die ik nu had was beter af te stellen en minder storingsgevoelig dan een grotere schotel.

zorg
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 feb 2016 20:27

Re: CanalDigitaal: NPO 3 alleen in HD

Ongelezen bericht door zorg »

Emlichheimer schreef:
Helemaal te zwijgen, als iemand een schotel heeft, om op vakantie te kijken, ook deze te klein kan zijn, dus ook ff een nieuwe grotere kopen.
Niet helemaal correct, een kleinere schotel beter werkt dan een grotere bij de HD zenders.
Ik had een duo LNB besteld bij CD, maar de installateur wilde me geen grotere schotel verkopen. Die ik nu had was beter af te stellen en minder storingsgevoelig dan een grotere schotel.
@Emlichheimer

Beter lezen.

Ik heb het over het gebruik van CD in het buitenland, dus vakantie.

Dus lees mijn bericht nog een keer.

In Nederland is een heel andere situatie, en daar heb je gelijk!

Desto verder je naar het zuiden gaat, moet de schotel groter zijn, om de HD zenders van DeNederlandse zenders via Astra 3 23,5 te kunnen ontvangen.

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: CanalDigitaal: NPO 3 alleen in HD

Ongelezen bericht door riddert »

zorg schreef:
Emlichheimer schreef:
Helemaal te zwijgen, als iemand een schotel heeft, om op vakantie te kijken, ook deze te klein kan zijn, dus ook ff een nieuwe grotere kopen.
Niet helemaal correct, een kleinere schotel beter werkt dan een grotere bij de HD zenders.
Ik had een duo LNB besteld bij CD, maar de installateur wilde me geen grotere schotel verkopen. Die ik nu had was beter af te stellen en minder storingsgevoelig dan een grotere schotel.
@Emlichheimer

Beter lezen.

Ik heb het over het gebruik van CD in het buitenland, dus vakantie.

Dus lees mijn bericht nog een keer.

In Nederland is een heel andere situatie, en daar heb je gelijk!

Desto verder je naar het zuiden gaat, moet de schotel groter zijn, om de HD zenders van DeNederlandse zenders via Astra 3 23,5 te kunnen ontvangen.
@Zorg,

Wij gaan altijd op vakantie naar Noorwegen met de camper. Moeten wij dan juist een kleinere schotel nemen? We gaan immers naar het noorden.

piete242
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2010 16:01

Re: CanalDigitaal: NPO 3 alleen in HD

Ongelezen bericht door piete242 »

Ik heb een opblaasbare schotel aangeschaft en pas zo nodig de grootte aan naar behoefte. Nooit problemen meer met de grootte.

drako
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2010 11:54

Re: CanalDigitaal: NPO 3 alleen in HD

Ongelezen bericht door drako »

Wij zijn al jaaaaren lid van Canal Digitaal, en vanaf 1 juli gaan we er gelukkig weg. Ze denken alleen aan hun zelf en werken nergens aan mee. Als je alles maar voor hun doet dan ben je een beste klant. Mijn man werd 65 jaar en we wilden een goedkoper pakket, nou dat kun je schudden, want ze willen alles van je weten, je inkomsten en noem maar op. Wij zeiden wat we nu als aow-er ontvangen, maar daar hadden ze maling aan. Eerst de officiele papieren laten zien anders ...bekijk het maar. Toen hadden we veel trammelant met de kast, en vroegen om een nieuwe, ja dat kon, maar dan moest je 'weér een aan een nieuw abonnement van 2 jaar. Ze proberen je aan alle kanten te pakken, en wij zijn blij dat wij er nu vanaf zijn per 1 juli. Ging heel moeilijk maar het is gelukt. (hopen wij per 1 juli). Wij hebben wel een bevestiging gevraagd en ook ontvangen, dus....
Mensen kijk uit als je er mee in zee gaat. Lees alle reviwus maar eens.

alfatrion
Berichten: 21883
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: CanalDigitaal: NPO 3 alleen in HD

Ongelezen bericht door alfatrion »

Canal digital had dit een maand van te voren moeten melden en je de mogelijkheid moeten geven om kosteloos op te zeggen.
Ik weet niet of er een verplichting bestaat om NPO 1, 2 en 3 analoog door te geven.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: CanalDigitaal: NPO 3 alleen in HD

Ongelezen bericht door GJvdZ »

alfatrion schreef:Canal digital had dit een maand van te voren moeten melden en je de mogelijkheid moeten geven om kosteloos op te zeggen.
Ik weet niet of er een verplichting bestaat om NPO 1, 2 en 3 analoog door te geven.
NPO 1,2 en 3 wordt al tijden niet meer analoog uitgezonden, dus die verplichting zal er niet zijn. Dat (sommige) kabelbedrijven het digitale signaal nog omzetten naar een analoog signaal moet je als een extra service beschouwen.

Gesloten