Pagina 1 van 1

Ziggo in een woonzorgcentrum

Geplaatst: 02 okt 2016 08:48
door Genelec
Betreft een ziggo aansluiting in een zorginstelling.

Sinds vorige week is mijn vader door een handicap een nieuwe bewoner geworden van een zorginstelling.
Je kent dat wel, er komt als bejaarde/familielid veel op je af en moet veel regelen.
Aangezien je als ouder veel hebt achter gelaten vind ik het erg van belang om het leven zo fijn en makkelijk te laten verlopen.

Na veel inkopen en geregel is de kamer zo goed als af, en heb je geprobeerd om het kamertje zo functioneel en gezellig mogelijk te maken.
Wat natuurlijk onmisbaar is, is de tv, en het liefst digitaal want we hebben tenslotte een splinternieuwe led/smart tv gekocht met daarbij een humax digitale omvormer en een ziggo Smartcard.
We hebben de papieren eerder ingevuld om graag gebruik te willen maken van de al liggende tv aansluiting. Hier betalen wij natuurlijk een X bedrag voor.
Dus tv op zijn plek, humax, hdmi kabel, coax kabel en smartcard geïnstalleerd. Niet te vergeten de juiste frequentie en code in het humax in te stellen, en kijken maar (dacht ik)
Helaas waren alleen ned 1 t/m 3 te zien in digitaal en de rest analoog. We zijn natuurlijk vergeten om het smartcardje te activeren, dom!
Even bellen naar ziggo, en even bellen werd al gauw een paar uur en 6 verschillende mensen te woord staan.
Ziggo zegt dat mijn vader een nieuw abonnement moet afsluiten om digitaal te mogen kijken en om de smartcard te kunnen activeren.
Dit kan toch niet waar zijn? Dus alle ouderen betalen een X bedrag aan de zorginstelling en moeten nog een keer gaan betalen om fatsoenlijk beeld te kunnen krijgen? In totaal zou je dan rond de 43 euro betalen om alleen digitale tv te kunnen kijken?! Voor 43,- euro heb ik een alles in 1 pakket met alle toeters en bellen er bij!
De zorginstelling heeft een collectieve aansluiting en heeft als provider ZIGGO, dus deze rekening wordt al betaald!
Ik vind dit dus niet kloppen!

Re: Ziggo in een woonzorgcentrum

Geplaatst: 02 okt 2016 16:49
door grun
Genelec schreef:Helaas waren alleen ned 1 t/m 3 te zien in digitaal en de rest analoog. We zijn natuurlijk vergeten om het smartcardje te activeren, dom!
Even bellen naar ziggo, en even bellen werd al gauw een paar uur en 6 verschillende mensen te woord staan.
Ziggo zegt dat mijn vader een nieuw abonnement moet afsluiten om digitaal te mogen kijken en om de smartcard te kunnen activeren.
Dit kan toch niet waar zijn? Dus alle ouderen betalen een X bedrag aan de zorginstelling en moeten nog een keer gaan betalen om fatsoenlijk beeld te kunnen krijgen? In totaal zou je dan rond de 43 euro betalen om alleen digitale tv te kunnen kijken?! Voor 43,- euro heb ik een alles in 1 pakket met alle toeters en bellen er bij! De zorginstelling heeft een collectieve aansluiting en heeft als provider ZIGGO, dus deze rekening wordt al betaald!
Dat is inderdaad een ramp en gaat regelmatig mis. Collectieve aansluitingen zoals dit lopen via Ziggo Zakelijk en die kunnen geen individuele smartcards activeren, dat loopt weer via Ziggo voor particulieren. Waarschijnlijk staat deze complexe vragen ook niet in hun script, dan ben je afhankelijk van een medewerker van de klantenservice die bereid is er extra moeite voor te doen om het uit te zoeken. Het heeft er ook nog mee te maken dat je vader een klantnummer moet krijgen en dat schijnt alleen maar weer te kunnen als je het kabelnummer van je vaders kamer kent.

Het kan echter wel, zie onderstaand draadje! Gewoon volhouden, ooit gaat het lukken. Succes ermee.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/archiv ... 25835.html

Re: Ziggo in een woonzorgcentrum

Geplaatst: 02 okt 2016 19:21
door GJvdZ
Het is ook maar de vraag of het allemaal lekker gaat werken. Het zorgcentrum is verantwoordelijk voor de interne infrastructuur en dat zou best wel eens te oud kunnen zijn voor moderne digitale TV. Er hoeven maar een paar (oudere) versterkers in het netwerk te zitten en het werkt niet.

Re: Ziggo in een woonzorgcentrum

Geplaatst: 03 okt 2016 07:14
door 16again
Genelec schreef: nog een keer gaan betalen om fatsoenlijk beeld te kunnen krijgen?
Fatsoenlijk beeld?
Jij ziet wellicht verschil in beeldkwaliteit, maar ziet je vader dat nog?

Re: Ziggo in een woonzorgcentrum

Geplaatst: 03 okt 2016 10:24
door stofzuigertje
Het probleem is het huis.
Die hebben een zakelijke Ziggo aansluiting voor gratis doorgave van NL1,2 en 3 + Analoog, geschikt voor TV tot 32", 40" of groter krijg je matig beeld op overige analoge.

Soms kun je via het huis een Ziggo kaart krijgen, maar mijn Oom en Tante moesten dan wel flink betalen voor nieuwe kabel van centrale tot hun woning.
Alleen beneden vlak naast kan nog maar zij zaten te hoog en hebben daarom dit niet gedaan.

Telefoon; ja ook KPN stopcontact was geen KPN meer, en daar zat een huis centrale op.
Ze betalen dus ook telefoon kosten aan het huis, maar geen abonnement.

Internet;
Ja, ook dat is niet vast leverbaar in hun huis, de 4G netwerk mast staat op 150 meters en via USB stekkertje in laptop perfect ontvangst.
Als je dan een Micro HDMI naar de 32" Tv doet kun je zelfs Surinaamse TV bekijken online in goede kwaliteit die Ziggo niet aanbied!
Deze maar €10,- kostende kaart heeft wel als nadeel dat je niet te lang naar dit soort dingen kunt kijken, ze zoeken nu een met meer GB in pakket wegens het vele bijbetalen maar het kan wel!
Goedkoper dan Ziggo en online via 4G adapter in laptop en via HDMI kabel naar TV is er dus veel meer mogelijk, wel even zoeken!

Re: Ziggo in een woonzorgcentrum

Geplaatst: 03 okt 2016 10:45
door kweenie
Dus alle ouderen betalen een X bedrag aan de zorginstelling en moeten nog een keer gaan betalen om fatsoenlijk beeld te kunnen krijgen? In totaal zou je dan rond de 43 euro betalen om alleen digitale tv te kunnen kijken?! Voor 43,- euro heb ik een alles in 1 pakket met alle toeters en bellen er bij!
De zorginstelling heeft een collectieve aansluiting en heeft als provider ZIGGO, dus deze rekening wordt al betaald!
Bij een collectieve aansluiting is in principe ook gewoon een extra pakket mogelijk. Maar dit moet dan wel via het collectieve contract worden geregeld. Dat moet je dus niet los doen. Daarom zul je in eerste instantie bij de zorginstelling (en niet bij ziggo) even moeten navragen of zij dit moeten aanvragen of dat je zelf de gegevens van de collectieve aansluiting aan Ziggo moet doorgeven. Waarschijnlijk moet de zorginstelling dit namelijk doen, omdat dan het abonnementsgeld ook rechtstreeks via de instelling verrekend wordt.

Het grote probleem is, wat GjvdZ ook aangeeft, dat de kabels in het huis mogelijk geen goede digitale TV aankunnen. Maar als je wel ned 1-2-3 digitaal kunt ontvangen, dan lijkt het mij dat ook de andere zenders zouden moeten kunnen.

Voor alleen (digitale) TV kun je trouwens een veel goedkoper abonnement afsluiten, maar het hangt ook af van het pakket dat je wilt. Bij het goedkoopste abonnement van 19 euro heb je volgens mij alle analoge zenders ook digitaal.

Re: Ziggo in een woonzorgcentrum

Geplaatst: 03 okt 2016 20:34
door Genelec
16again schreef:
Genelec schreef: nog een keer gaan betalen om fatsoenlijk beeld te kunnen krijgen?
Fatsoenlijk beeld?
Jij ziet wellicht verschil in beeldkwaliteit, maar ziet je vader dat nog?
Het verschil tussen analoog en digitaal is duidelijk merkbaar, dus inderdaad, het beeldkwaliteit.

Re: Ziggo in een woonzorgcentrum

Geplaatst: 03 okt 2016 20:46
door Genelec
kweenie schreef:
Dus alle ouderen betalen een X bedrag aan de zorginstelling en moeten nog een keer gaan betalen om fatsoenlijk beeld te kunnen krijgen? In totaal zou je dan rond de 43 euro betalen om alleen digitale tv te kunnen kijken?! Voor 43,- euro heb ik een alles in 1 pakket met alle toeters en bellen er bij!
De zorginstelling heeft een collectieve aansluiting en heeft als provider ZIGGO, dus deze rekening wordt al betaald!
Bij een collectieve aansluiting is in principe ook gewoon een extra pakket mogelijk. Maar dit moet dan wel via het collectieve contract worden geregeld. Dat moet je dus niet los doen. Daarom zul je in eerste instantie bij de zorginstelling (en niet bij ziggo) even moeten navragen of zij dit moeten aanvragen of dat je zelf de gegevens van de collectieve aansluiting aan Ziggo moet doorgeven. Waarschijnlijk moet de zorginstelling dit namelijk doen, omdat dan het abonnementsgeld ook rechtstreeks via de instelling verrekend wordt.

Het grote probleem is, wat GjvdZ ook aangeeft, dat de kabels in het huis mogelijk geen goede digitale TV aankunnen. Maar als je wel ned 1-2-3 digitaal kunt ontvangen, dan lijkt het mij dat ook de andere zenders zouden moeten kunnen.

Voor alleen (digitale) TV kun je trouwens een veel goedkoper abonnement afsluiten, maar het hangt ook af van het pakket dat je wilt. Bij het goedkoopste abonnement van 19 euro heb je volgens mij alle analoge zenders ook digitaal.
De Technische dienst van de zorginstelling heeft me een a4'tje gegeven met daarop een uitleg over het aanvragen van.
Daarop vermeld men dat het om een collectieve aansluiting gaat en dat de analoge kosten gelijk staat aan de digitale.
Heb dit aan alle medewerkers van Ziggo vermeld maar toch willen ze hier een abonnement aan koppelen van 25,- en een decoder (die ik al heb)
Ze kennen de zorginstelling, ze kennen het kamernummer die op de naam van mijn vader staat, maar toch moet de smartcard aan een abonnement gekoppeld worden. Ik begrijp er niets van want ziggo factureert toch al aan de zorginstelling omdat de zorginstelling alles bij hun afneemt. Waarom moet er dan individueel nogmaals betaald worden?

Re: Ziggo in een woonzorgcentrum

Geplaatst: 03 okt 2016 20:53
door Genelec
GJvdZ schreef:Het is ook maar de vraag of het allemaal lekker gaat werken. Het zorgcentrum is verantwoordelijk voor de interne infrastructuur en dat zou best wel eens te oud kunnen zijn voor moderne digitale TV. Er hoeven maar een paar (oudere) versterkers in het netwerk te zitten en het werkt niet.
De Zorginstelling heeft geen oude versterkers, want als ik naar de uitzending kijk in de gezamenlijke ruimte/huiskamer zie ik erg strak beeld.

Re: Ziggo in een woonzorgcentrum

Geplaatst: 03 okt 2016 21:28
door kweenie
De smartcard moet inderdaad aan een abonnement gekoppeld zijn, maar dit zou aan een collectief abonnement moeten. En dus niet aan een (nieuw) individueel abonnement.

Re: Ziggo in een woonzorgcentrum

Geplaatst: 07 okt 2016 14:18
door Ernst13
Uw vader hoeft geen Ziggo klant te zijn om Digitaal te kunnen kijken.
Elke klant kan tot maximaal drie kaarten aanvragen.
Niet iedereen gebruikt drie kaarten.
Als een klant een kaart aan uw vader geeft kan hij digitaal kijken. Een decoder (kastje) zijn ruimschoots te krijgen buiten Ziggo om. Een Sony TV met kaarthouder (ca. 60€) is ook een oplossing.

Succes.

Re: Ziggo in een woonzorgcentrum

Geplaatst: 07 okt 2016 15:16
door Hawk-Eye
vermoed zomaar dat je met ziggo zakelijk kontakt op moet nemen...

Re: Ziggo in een woonzorgcentrum

Geplaatst: 07 okt 2016 18:43
door BMF
Met Digitenne heb je geen Ziggo nodig.
Gewoon aansluiten op tv, antenne op vensterbank en klaar en ook nog eens goedkoop.

Re: Ziggo in een woonzorgcentrum

Geplaatst: 13 okt 2016 01:21
door JanBar
Waarom gebruik je de decoder ?
Als er in de TV een DVB-C tuner zit, zoals in vrijwel alle moderne TV's, dan kan je zonder decoder naar digitale TV kijken.
Op de Ziggo website kun je onder klantenservice vinden welke frequentie en netwerk ID je moet instellen.