LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ronaldronal
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2016 15:33

Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Ongelezen bericht door Ronaldronal »

November overgestapt naar Zigo daarvoor 2 jaar Tele2 . Kom er nu achter dat ziggo al 2 jaar abonnement kosten incasseerde terwijl ik bij Tele2 zat ze hebben mijn modem ontvangen 2 jaar geleden maar weigeren kosten terug te betalen de dame van de klantenservice [persoonsgegevens verwijderd] zegt geen opzegging te kunnen vinden en dus dikke pech. Als ik vraag hoe het dan kan dat ze het modem wel hebben teruggehad zegt zij nogmaals geen opzegging te hebben ontvangen en niets te kunnen doen ze blijft dit herhalen . Moet ik juridische stappen nemen het gaat om ruim €1300 euro. Dat er wat mis kan gaan Ok dat ik dit eerder had moeten zien Ok maar dit neigt tot wel naar diefstal bewust incasseren terwijl er niets wordt geleverd
Laatst gewijzigd door Radar op 08 dec 2016 10:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast om strekking te verduidelijken, persoonsgegevens uit bericht verwijderd.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

j controleerd je bankafschriften toch? Heb je zelf bewijs van de opzegging?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Ongelezen bericht door berndv »

Ronaldronal schreef:November overgestapt naar Zigo daarvoor 2 jaar Tele2 . Kom er nu achter dat ziggo al 2 jaar abonnement kosten incasseerde terwijl ik bij Tele2 zat ze hebben mijn modem ontvangen 2 jaar geleden maar weigeren kosten terug te betalen de dame van de klantenservice [persoonsgegevens verwijderd door moderator] zegt geen opzegging te kunnen vinden en dus dikke pech. Als ik vraag hoe het dan kan dat ze het modem wel hebben teruggehad zegt zij nogmaals geen opzegging te hebben ontvangen en niets te kunnen doen ze blijft dit herhalen . Moet ik juridische stappen nemen het gaat om ruim €1300 euro. Dat er wat mis kan gaan Ok dat ik dit eerder had moeten zien Ok maar dit neigt tot wel naar diefstal bewust incasseren terwijl er niets wordt geleverd
sla ze met de bevestiging van de opzegging om de oren, aangezien dat het enige bewijs is dat u in uw recht staat dat u opgezegd heeft en dat zij de opzegging hebben ontvangen en verwerkt.

Het terugsturen van het modem heeft naar mijn bescheiden mening weinig rechtsgrond.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 dec 2016 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsgegevens verwijderd

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Ongelezen bericht door beusen »

Ronaldronal schreef:November overgestapt naar Zigo daarvoor 2 jaar Tele2 . Kom er nu achter dat ziggo al 2 jaar abonnement kosten incasseerde terwijl ik bij Tele2 zat ze hebben mijn modem ontvangen 2 jaar geleden maar weigeren kosten terug te betalen de dame van de klantenservice [persoonsgegevens verwijderd door moderator] zegt geen opzegging te kunnen vinden en dus dikke pech. Als ik vraag hoe het dan kan dat ze het modem wel hebben teruggehad zegt zij nogmaals geen opzegging te hebben ontvangen en niets te kunnen doen ze blijft dit herhalen . Moet ik juridische stappen nemen het gaat om ruim €1300 euro. Dat er wat mis kan gaan Ok dat ik dit eerder had moeten zien Ok maar dit neigt tot wel naar diefstal bewust incasseren terwijl er niets wordt geleverd
Twee jaar betaald aan een bedrijf?
Geen bankafschriften?
Geen internetbankieren ?

Dan na 2 jaar klagen.
Juridische stappen omdat je twee jaar geslapen hebt.

Het moet niet gekker worden.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 dec 2016 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsgegevens verwijderd

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Lijkt mij een onzin verhaal.
Der is toch nog geen pepernoot waar 2 jaar lang abonnementsgeld wordt afgeschreven terwijl je dat niet in de gaten hebt :oops: :oops: :oops:
En dan heb ik soms moeite om een tientje uit te even :roll:
gvd

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Ongelezen bericht door BL2 »

Als je het onterecht wegvloeien van E 1300,00 niet opmerkt over een periode van 2 jaren, dan mis je het bedrag schijnbaar ook niet echt. Zou er verder dan maar geen toestand van maken, twee keer slikken en verder met het leven.

Maar serieus, hoe kan een mens zo slordig zijn, nooit afschrijvingen gecontroleerd de afgelopen jaren, zou het maar snel gaan doen, misschien zijn er nog meer onbekende afschrijvingen te vinden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Ongelezen bericht door sjohie »

Ronaldronal schreef:November overgestapt naar Zigo daarvoor 2 jaar Tele2 . Kom er nu achter dat ziggo al 2 jaar abonnement kosten incasseerde terwijl ik bij Tele2 zat ze hebben mijn modem ontvangen 2 jaar geleden maar weigeren kosten terug te betalen de dame van de klantenservice mevr Heineman zegt geen opzegging te kunnen vinden en dus dikke pech. Als ik vraag hoe het dan kan dat ze het modem wel hebben teruggehad zegt zij nogmaals geen opzegging te hebben ontvangen en niets te kunnen doen ze blijft dit herhalen . Moet ik juridische stappen nemen het gaat om ruim €1300 euro. Dat er wat mis kan gaan Ok dat ik dit eerder had moeten zien Ok maar dit neigt tot wel naar diefstal bewust incasseren terwijl er niets wordt geleverd
Zonder modem kan jij dat niet bepalen. :wink: Er komen dagelijks weet ik hoeveel modems retour, oa omdat ze een oude serie vervangen, of omdat ze defect zijn. En of er een nieuw modem voor wordt teruggestuurd voor diegene die jij terugstuurt kunnen ze waarschijnlijk bij de retouren afdeling niet zien zonder een extra stap te doen. Het kan dus best zo zijn dat het signaal met alle diensten al die tijd gewoon actief is geweest op je aansluiting, maar dat jij dat zonder modem niet kan checken.

Ook ik val toch wel wat over die 2 jaar, als je 2 jaar lang niet je afschriften checkt (wat ik wel wat onzorvuldig vind), dan had je in die tijd ook nog meerdere brieven moeten hebben gehad. Oa over veranderende abonnementen waardoor je kosteloos op kon zeggen, de UPC&Ziggo fusie, en nog wel wat meer. Als je daar in het systeem staat als betalende klant, wat jij zegt, dan had je al die brieven moeten hebben ontvangen, en had er een belletje moeten gaan rinkelen bij je.

Ik zou ze 50/50 voorstelen, waarbij jouw 50% leergeld is om je administratie wat meer op orde te krijgen en te houden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Ongelezen bericht door kweenie »

Juridische stappen zullen weinig uithalen als je geen bewijs hebt dat de opzegging door Ziggo bevestigd is. Ik zou eerder aansturen op een coulance-regeling waarbij je een deel terugkrijgt of waarbij je misschien een tijd korting op je nieuwe (nou ja, nieuwe...) abonnement kunt krijgen.

Dat je niets van de diensten hebt afgenomen betekent trouwens niet dat ze niets leveren. Ze hebben al die tijd wel jouw aansluiting aan moeten houden en alle apparatuur en het netwerk op een bepaalde, hogere, capaciteit moeten houden dan als jouw abonnement niet had doorgelopen. De kosten die zij maken zijn daarom niet of nauwelijks lager geweest dan als je er wel gebruik van had gemaakt.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Ongelezen bericht door beusen »

kweenie schreef:Juridische stappen zullen weinig uithalen als je geen bewijs hebt dat de opzegging door Ziggo bevestigd is. Ik zou eerder aansturen op een coulance-regeling waarbij je een deel terugkrijgt of waarbij je misschien een tijd korting op je nieuwe (nou ja, nieuwe...) abonnement kunt krijgen.

Dat je niets van de diensten hebt afgenomen betekent trouwens niet dat ze niets leveren. Ze hebben al die tijd wel jouw aansluiting aan moeten houden en alle apparatuur en het netwerk op een bepaalde, hogere, capaciteit moeten houden dan als jouw abonnement niet had doorgelopen. De kosten die zij maken zijn daarom niet of nauwelijks lager geweest dan als je er wel gebruik van had gemaakt.

Inderdaad, in de praktijk zou het wel zo geweest zijn, dat op de kabelaansluiting nog steeds het signaal geweest is, maar niet door TS gebruikt is, of misschien wel?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Ongelezen bericht door sjohie »

beusen schreef:
kweenie schreef:Juridische stappen zullen weinig uithalen als je geen bewijs hebt dat de opzegging door Ziggo bevestigd is. Ik zou eerder aansturen op een coulance-regeling waarbij je een deel terugkrijgt of waarbij je misschien een tijd korting op je nieuwe (nou ja, nieuwe...) abonnement kunt krijgen.

Dat je niets van de diensten hebt afgenomen betekent trouwens niet dat ze niets leveren. Ze hebben al die tijd wel jouw aansluiting aan moeten houden en alle apparatuur en het netwerk op een bepaalde, hogere, capaciteit moeten houden dan als jouw abonnement niet had doorgelopen. De kosten die zij maken zijn daarom niet of nauwelijks lager geweest dan als je er wel gebruik van had gemaakt.

Inderdaad, in de praktijk zou het wel zo geweest zijn, dat op de kabelaansluiting nog steeds het signaal geweest is, maar niet door TS gebruikt is, of misschien wel?
Analoog moeten ze fysiek in de wijkkast afsluiten, en dat doen ze niet meteen nadat een abonnement is gestopt. Als je zeg verhuist, is er een gerede kans dat de volgende bewoner een Ziggo abonnement neemt, en dan zouden ze een maandje later wéér die wijkkast in moeten duiken. Digitale TV (diensten) worden ontgrendeld dmv de smartcard in de decoder of de smartcard in de CI+ module van de TV, en voor internet en/of bellen is volgens mij het modem nodig.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Ongelezen bericht door beusen »

sjohie schreef:
beusen schreef:
kweenie schreef:Juridische stappen zullen weinig uithalen als je geen bewijs hebt dat de opzegging door Ziggo bevestigd is. Ik zou eerder aansturen op een coulance-regeling waarbij je een deel terugkrijgt of waarbij je misschien een tijd korting op je nieuwe (nou ja, nieuwe...) abonnement kunt krijgen.

Dat je niets van de diensten hebt afgenomen betekent trouwens niet dat ze niets leveren. Ze hebben al die tijd wel jouw aansluiting aan moeten houden en alle apparatuur en het netwerk op een bepaalde, hogere, capaciteit moeten houden dan als jouw abonnement niet had doorgelopen. De kosten die zij maken zijn daarom niet of nauwelijks lager geweest dan als je er wel gebruik van had gemaakt.

Inderdaad, in de praktijk zou het wel zo geweest zijn, dat op de kabelaansluiting nog steeds het signaal geweest is, maar niet door TS gebruikt is, of misschien wel?
Analoog moeten ze fysiek in de wijkkast afsluiten, en dat doen ze niet meteen nadat een abonnement is gestopt. Als je zeg verhuist, is er een gerede kans dat de volgende bewoner een Ziggo abonnement neemt, en dan zouden ze een maandje later wéér die wijkkast in moeten duiken. Digitale TV (diensten) worden ontgrendeld dmv de smartcard in de decoder of de smartcard in de CI+ module van de TV, en voor internet en/of bellen is volgens mij het modem nodig.

Jou redenatie is fout.
Zo gaat het werkelijk, als definitief wordt afgesloten, maar hier is het toch anders.
Ofwel het verhaal van de wijkkast al lang verleden tijd is.
Heb je ook gelezen dat TS voor 2 jaar een abo betaald heeft, dan is er niets afgesloten en Ziggo heeft gewoon geleverd.

kathy1978
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2006 14:48

Re: Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Ongelezen bericht door kathy1978 »

Ziggo aansluiten gaat tegenwoordig allemaal digitaal. Klokslag 12 uur was het signaal digitaal weg. Heb nu tele 2 - alleen internet. Dat wijkkastverhaal klopt. Nu een jaar na dato heb ik nog steeds tv, alleen niet meer digitaal maat ik betaal er ook niet meer voor. Ze sturen echt niet meer iemand de wijkkast in. Ze hopen sat als je weggaat dat je snel weer terug komt en dan moeten ze weer iemand aansluiten. Ze gaan er eigenlijk van uit dat je bij de nieuwe provider ook weer tv afneem. Tot dus ver bespaar ik mijzelf al zo,n 12 x 18 euro. Toch leuk bij weinig inkomen
En heb je digitaal in je email box geen schrijven van opzegging en is er ook op je rekening geen afrekeningsbetaling gedaan van een gedeelte van een maand. En je aanmelding van tele 2 staat daar niks bij dat ze het opzeggen?

BertvanEck
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2005 14:24

Re: Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Ongelezen bericht door BertvanEck »

Het is niet te geloven ik controleert elke dag mij afschrijvingen en bijschrijvingen en ik hebt nog nooit zoiets mee gemaakt slapen moet je nachts doen succes

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Ongelezen bericht door beusen »

BertvanEck schreef:Het is niet te geloven ik controleert elke dag mij afschrijvingen en bijschrijvingen en ik hebt nog nooit zoiets mee gemaakt slapen moet je nachts doen succes

Sterker nog, ik heb helemaal geen papieren afschriften.
Dagelijks ff op internet bankieren kijken een fluitje van een cent en je weet hoe en wat.
Dat verhaal ruikt!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Al twee jaar klant van Ziggo zonder dat ik het weet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ronaldronal schreef:November overgestapt naar Zigo daarvoor 2 jaar Tele2 . Kom er nu achter dat ziggo al 2 jaar abonnement kosten incasseerde terwijl ik bij Tele2 zat ze hebben mijn modem ontvangen 2 jaar geleden maar weigeren kosten terug te betalen de dame van de klantenservice [persoonsgegevens verwijderd] zegt geen opzegging te kunnen vinden en dus dikke pech. Als ik vraag hoe het dan kan dat ze het modem wel hebben teruggehad zegt zij nogmaals geen opzegging te hebben ontvangen en niets te kunnen doen ze blijft dit herhalen . Moet ik juridische stappen nemen het gaat om ruim €1300 euro. Dat er wat mis kan gaan Ok dat ik dit eerder had moeten zien Ok maar dit neigt tot wel naar diefstal bewust incasseren terwijl er niets wordt geleverd
Je zegt " dit neigt tot wel naar diefstal bewust incasseren terwijl er niets wordt geleverd" maar Ziggo heeft gewoon haar diensten geleverd, dat jij geen modem meer in bezit hebt om deze diensten te gebruiken is niet het probleem van Ziggo. Immers ben je vrij om een eigen modem te gebruiken voor de diensten van Ziggo (ze zijn zelf verplicht dit te ondersteunen).

Als je geen bewijs van de opzegging hebt dan staat Ziggo in haar recht om je niets terug te betalen. Wanneer je dit erkent wordt het gesprek met Ziggo anders, zij kunnen namelijk wel zien dat je mogelijk al 2 jaar (meestal max 1 jaar terug) geen internet hebt gebruikt. Mogelijk willen ze hierdoor coulant zijn en je wat terug sturen. Maar diefstal is het absoluut niet!

Vaak staat in de algemene voorwaarden ook vermeldt dat je maximaal 1 maand terug kan claimen, veelal zijn ze hier coulant mee maar kun je het Ziggo kwalijk nemen dat JIJ je bankafschriften niet controleert?

Gesloten