LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door sjohie »

beusen schreef:Als TS een jaar geleden de kabel heeft vervangen, dan was toch iets mis mee, anders doe je dit niet.

Bij een nieuwe installatie neem ik aan, dat dan betere kabel gekocht zijn, dan de andere waren.

Het klopt, dat geen goede kabels het signaal kunnen verzieken, maar de klantenservice begint met steeds hetzelfde advies, om naar de kabels te kijken.

Ook werkte de verbinding in het verleden uitstekend, en de fout was bij Ziggo.

Dus de adviezen zijn met een korreltje zout te nemen.
Van belang is wáár TS die oude kabel mee vervangen heeft, als dat zo'n hakkie-takkie dropveter van de bouwmarkt is, met ditto connectoren, dan zal dat nooit een verbetering hebben opgeleverd, en kan zeg het recent plaatsen van een 4G mast, waar ze nog druk mee bezig zijn, genoeg zijn om nu "ineens" deze problemen te geven.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door beusen »

sjohie schreef:
beusen schreef:Als TS een jaar geleden de kabel heeft vervangen, dan was toch iets mis mee, anders doe je dit niet.

Bij een nieuwe installatie neem ik aan, dat dan betere kabel gekocht zijn, dan de andere waren.

Het klopt, dat geen goede kabels het signaal kunnen verzieken, maar de klantenservice begint met steeds hetzelfde advies, om naar de kabels te kijken.

Ook werkte de verbinding in het verleden uitstekend, en de fout was bij Ziggo.

Dus de adviezen zijn met een korreltje zout te nemen.
Van belang is wáár TS die oude kabel mee vervangen heeft, als dat zo'n hakkie-takkie dropveter van de bouwmarkt is, met ditto connectoren, dan zal dat nooit een verbetering hebben opgeleverd, en kan zeg het recent plaatsen van een 4G mast, waar ze nog druk mee bezig zijn, genoeg zijn om nu "ineens" deze problemen te geven.

Daarom schreef ik ook dit:
Bij een nieuwe installatie neem ik aan, dat dan betere kabel gekocht zijn, dan de andere waren.
Dan ga ik er vanuit dat niet dezelfde kabels gekocht zijn,

stofzuigertje

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meestal zijn de dikke Coax kabels nog voldoende, ik kan geen garantie geven maar meestal....

Maar de kapjes, de plastic zijn nu soms nog steeds goed!
Ja, de rechte kabels met plastic zit vaak binnen in nog metaal en werken goed.
De haakse hebben open gat en zijn waardeloos.
Daarom, de rechte stekkers gaan langer mee dan die haakse die degelijk afsluitende kappen moeten hebben.

De oude bij de Philips 2000 geleverde kabels, dus oude Video waren met rechte stekkers.
Ik heb deze doorgezaagd en zag hoe perfect deze te dunne kabels waren, de kabel zelf natuurlijk te kort maar de stekker voldoet aan huidige eisen!
Indien je ruimte genoeg hebt zou ik voor de rechte stekker gaan, goed afgeschermd met redelijk dikke kabels.
De haakse moet je wel met metalen kappen nemen die goed afschermen.

Verder ga ik er vanuit dat de huidige toestellen ook van binnen voldoende afgeschermd zijn.
Enkele oude Glasbak TV's en oude Video recorders zijn niet voldoende afgeschermd voor zowel Digitenne als voor 3G & 4Gnetwerken.

De oude video recorder is nu voorzien van aluminium folie en geeft nu ook beter beeld.
Die was dus van eind vorige eeuw en nauwelijks gebruikt maar die had niet voldoende afscherming in toestel zelf.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door Jetsertje »

beusen schreef:Als TS een jaar geleden de kabel heeft vervangen, dan was toch iets mis mee, anders doe je dit niet.

Bij een nieuwe installatie neem ik aan, dat dan betere kabel gekocht zijn, dan de andere waren.
Dat neem je maar aan maar je weet het niet zeker. En als je dan toch zeker weet dat de kabels beter zijn dan voorheen, weet je nog steeds niet zeker of de kabels goed zijn. Dat is nu meerdere keren gezegd.
Het klopt, dat geen goede kabels het signaal kunnen verzieken, maar de klantenservice begint met steeds hetzelfde advies, om naar de kabels te kijken.
Je doet alsof het erg is dat Ziggo dit advies geeft. Alsof het een schande is en je hierom al niet moet controleren dat de kabels en apparatuur van TS zelf het probleem zijn.

Als het signaal goed is als deze het huis binnenkomt, wat is dan een logisch punt waarop het signaal niet meer goed is? Juist, de kabels en apparatuur van TS zelf. Zo moeilijk is het niet.

Of heb je een andere theorie waarmee je de schuld wel bij Ziggo kan leggen? Dan hoor ik het graag, want ik weet er geen.
Ook werkte de verbinding in het verleden uitstekend, en de fout was bij Ziggo.
Naast dat je niet begrijpt hoe het allemaal werkt, heb je blijkbaar ook niet de moeite genomen dit topic door te nemen het te begrijpen. Iedereen die dit topic wel doorleest, zou moeten begrijpen dat de problemen zich ook later kunnen voordoen door eigen apparatuur en kabels zonder dat dit de fout is van Ziggo.
Dus de adviezen zijn met een korreltje zout te nemen.
Het enige advies dat jij hebt gegeven, is om een bericht op Facebook te plaatsen. Alsof de problemen dan ineens voorbij zijn. Verder heb je enkel commentaar op de adviezen van anderen en stel je nu zelfs dat je die adviezen met een korreltje zou moet nemen.

Kom op zeg.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door Jetsertje »

stofzuigertje schreef:Ook zelf een bekend merk geruild voor Action en toen had ik beter beeld van Cisco recorder naar Full HD TV.
Kun je ook uitleggen wat er beter aan was? Want bij dit soort beweringen ben ik dan toch wel benieuwd wat er dan precies beter op is geworden.

MarjaVersteeg
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2017 15:57

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door MarjaVersteeg »

Leo The Emperor schreef:Ik ben geen fan van Ziggo, maar ze kunnen wel zien of het binnenkomende signaal in orde is of niet.
Blijkbaar is dit wel het geval, maar is het beeld op de (meerdere) TV's in huis niet consistent.

Eerste verdachte is toch echt de bekabeling in uw Eigen huis. Lange kabels, goedkope connectoren, veel verdelers , etc...

Wat u kunt doen is voor 30 euro een antenneversterker kopen en er is een gerede kans dat hiermee het problem is opgelost

Door het hele huis ligt compleet nieuwe bedrading en ziggo heeft zelf alles nagekeken ook de kabelaansluitingen dus nee het ligt niet aan mijn bekabeling of tv

MarjaVersteeg
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2017 15:57

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door MarjaVersteeg »

De meeste hebben het over blokjes beeld en storing , maar mijn probleem is het stilvallen van het beeld , het niet kunnen zappen omdat die helemaal vast slaat . Ik kan zelfs de Humax niet uitzetten omdat dat gewoon niet gaat omdat die vast geslagen is .
Het enige wat helpt is de stekker eruit en 30 sec later ergere in doen dan start die opnieuw op en heb ik er een dag of 4-5 geen last meer van .

Daarnaast hebben in de afgelopen 2 jaar 6 monteurs van ziggo alles nagekeken en alles goed verklaard

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door Jetsertje »

MarjaVersteeg schreef:
Leo The Emperor schreef:Ik ben geen fan van Ziggo, maar ze kunnen wel zien of het binnenkomende signaal in orde is of niet.
Blijkbaar is dit wel het geval, maar is het beeld op de (meerdere) TV's in huis niet consistent.

Eerste verdachte is toch echt de bekabeling in uw Eigen huis. Lange kabels, goedkope connectoren, veel verdelers , etc...

Wat u kunt doen is voor 30 euro een antenneversterker kopen en er is een gerede kans dat hiermee het problem is opgelost

Door het hele huis ligt compleet nieuwe bedrading en ziggo heeft zelf alles nagekeken ook de kabelaansluitingen dus nee het ligt niet aan mijn bekabeling of tv
Als het volgens de monteur allemaal nagekeken zou zijn, begrijp ik niet dat de monteur stelt dat het wel de bekabeling is.

Als je echt een oplossing wilt, zou ik toch echt eerst gaan uitsluiten dat het je eigen apparatuur is op de manier zoals ik die beschreef. Want dat er nieuwe bedrading ligt, zegt helemaal niets.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door beusen »

Jetsertje schreef:
beusen schreef:Als TS een jaar geleden de kabel heeft vervangen, dan was toch iets mis mee, anders doe je dit niet.

Bij een nieuwe installatie neem ik aan, dat dan betere kabel gekocht zijn, dan de andere waren.
Dat neem je maar aan maar je weet het niet zeker. En als je dan toch zeker weet dat de kabels beter zijn dan voorheen, weet je nog steeds niet zeker of de kabels goed zijn. Dat is nu meerdere keren gezegd.

En jou redenatie is steeds hetzelfde, je gaat er van uit, dat TS slechte kabels heeft, wat niet bewezen is.
Het klopt, dat geen goede kabels het signaal kunnen verzieken, maar de klantenservice begint met steeds hetzelfde advies, om naar de kabels te kijken.
Je doet alsof het erg is dat Ziggo dit advies geeft. Alsof het een schande is en je hierom al niet moet controleren dat de kabels en apparatuur van TS zelf het probleem zijn.

Als het signaal goed is als deze het huis binnenkomt, wat is dan een logisch punt waarop het signaal niet meer goed is? Juist, de kabels en apparatuur van TS zelf. Zo moeilijk is het niet.
Ook deze redenatie is gissen, want ook hier is geen uitsluitsel te lezen.


Of heb je een andere theorie waarmee je de schuld wel bij Ziggo kan leggen? Dan hoor ik het graag, want ik weet er geen.

ik heb geen glazen bol, dus deze vraag kan ik niet beantwoorden.
Ook werkte de verbinding in het verleden uitstekend, en de fout was bij Ziggo.
Naast dat je niet begrijpt hoe het allemaal werkt, heb je blijkbaar ook niet de moeite genomen dit topic door te nemen het te begrijpen. Iedereen die dit topic wel doorleest, zou moeten begrijpen dat de problemen zich ook later kunnen voordoen door eigen apparatuur en kabels zonder dat dit de fout is van Ziggo.

Ik begrijp het heel goed hoor, want ik weet waar ik over praat, anders reageer ik op geen topic, alleen om te reageren, zoals het hier vaker voorkomt!
Dus de adviezen zijn met een korreltje zout te nemen.
Het enige advies dat jij hebt gegeven, is om een bericht op Facebook te plaatsen. Alsof de problemen dan ineens voorbij zijn. Verder heb je enkel commentaar op de adviezen van anderen en stel je nu zelfs dat je die adviezen met een korreltje zou moet nemen.

Jou adviezen heeft reeds de monteur gegeven, dus , je mag een schouderklopje van mij krijgen.Pfff
Je hebt dan wel ervaring met dit soort akkefietjes, of heb je gewoon een mening, die andere moeten accepteren?

Kom op zeg.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door Jetsertje »

beusen schreef: En jou redenatie is steeds hetzelfde, je gaat er van uit, dat TS slechte kabels heeft, wat niet bewezen is.
Ook deze redenatie is gissen, want ook hier is geen uitsluitsel te lezen.
In zekere zin ga ik daar inderdaad van uit, mijn ervaring is namelijk dat het eigenlijk altijd wel het geval is. Vandaar mijn advies om het te controleren op de manier zoals ik heb voorgeschreven. Mocht het probleem er dan nog steeds zijn, dan weet TS in ieder geval zeker dat het niet haar probleem is maar dat van Ziggo. Nu weet ik het niet, weet jij het niet, weet TS het niet en weet Ziggo het ook niet. Dan kun je moeilijk de schuld en verantwoordelijkheid bij Ziggo leggen.
ik heb geen glazen bol, dus deze vraag kan ik niet beantwoorden.
Ik begrijp het heel goed hoor, want ik weet waar ik over praat, anders reageer ik op geen topic, alleen om te reageren, zoals het hier vaker voorkomt!
Je weet het allemaal heel goed maar hebt geen idee wat een oplossing kan zijn, behalve een bericht op Facebook plaatsen.
Jou adviezen heeft reeds de monteur gegeven, dus , je mag een schouderklopje van mij krijgen.Pfff
Je hebt dan wel ervaring met dit soort akkefietjes, of heb je gewoon een mening, die andere moeten accepteren?
De monteur heeft als advies gegeven naar de kabels te kijken. Heeft TS niet gedaan want nieuw gelegd, dus dat zou het volgens TS niet kunnen zijn. Mijn advies om met een klein kabeltje te kijken of het wel werkt. Kost nauwelijks iets, geeft meteen resultaat en kun je meteen Ziggo of je eigen kabels en apparatuur de schuld geven. Ideaal als je snel een oplossing wilt.

Heeft niets met een mening te maken.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door beusen »

Je valt in herhaling en je hoef mij niet aan te spreken, want ik zou dit probleem zelf oplossen, zonder een topic te openen. :wink:

Gesloten