Pagina 2 van 6

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 23 mei 2017 22:16
door bprosman
@Sylvesterb,

Je Ziggo haat zit wel diep he :wink:
Dat maakt wel degelijk verschil dat laatste stukje koper/coax is funest voor de latency en snelheid. Via glasvezel kun je eenvoudig 10Gbit/s aan snelheid geleverd krijgen (dit wordt alleen niet aan consumenten geleverd). Via koper/coax is dit gewoon niet haalbaar.
Onzin, 10GBit over coax is prima te doen.
Daarnaast is koper/coax veel storing gevoeliger dan glasvezel. En nbog een groot nadeel wat enkel op coax betrekking heeft is dat je de coax kabel tot aan de glasvezel kabel met al je buren deelt, dit gaat ten koste van de maximale snelheid van dat stuk coax welke je deelt met anderen.
Net als dat een glasvezel connector aanknijpen een vak is, is dat ook het geval met een coax kabel. Mits goed aangeknepen heeft dat geen storing. Het "met de buren delen" fabeltje blijf je ook verkondigen, ik zit hier met 3 (Ziggo buren) en we halen alle 4 gewoon de max gecappte snelheid (in mijn geval 200MBit) , bij 2 andere buren ook, de 3e heeft een goedkoper abbo. Ziggo monitort de backbone in de wijk (wat overigens glas is) en schakelt capaciteit bij indien nodig. In de afgelopen 12..14 jaar heb ik nog NOOIT minder dan de contractnelheid gehaald (muv van die week dat mijn kabel beschadigd was).
Coax en koper zijn achterhaalde technieken. Ziggo spendeert geen euro aan glasvezel tot woningen
Hoeft ook niet voor die 70 meter tot aan de wijkkast (waar het glas wordt). Die laatste paar honderd meter is echt niet de bottleneck. Wat de bottleneck is het in stand houden van de analoge kanalen.

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 23 mei 2017 22:19
door gosewijn
Heb ziggo gehad tot 5 jaar terug , 2 keer per jaar prijsverhoging en zeer slecht bereik , heb toen een dongel erbij genomen om toch te kunnen internetten
Nu veel problemen ,grote storing ,zoals gewoonlijk weet ziggo nergens van . Heb nu kpn via canal - digitaal zelden storing .

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 23 mei 2017 22:22
door bprosman
en zeer slecht bereik
Als je de max snelheid wil halen zul je toch een kabel en geen WiFi moeten nemen.

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 14 mei 2018 21:17
door kobusk
Vandaag een mail van Ziggo:
De prijs per maand verandert:
• Per maand gaat u € 2,95 meer betalen voor uw pakket.

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 14 mei 2018 21:39
door ikweethettoch
kobusk schreef:Vandaag een mail van Ziggo:
De prijs per maand verandert:
• Per maand gaat u € 2,95 meer betalen voor uw pakket.
Over welk pakket gaat het?

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 14 mei 2018 21:45
door renewouters
Rinustp schreef: Helaas is er ook een grote groep klanten bij Ziggo die geen goede ervaringen heeft. Ik was er een van.
En hoe groot is die groep? Voordat we kunnen oordelen moeten we eerst een indicatie hebben.

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 14 mei 2018 21:49
door ikweethettoch
renewouters schreef:
Rinustp schreef: Helaas is er ook een grote groep klanten bij Ziggo die geen goede ervaringen heeft. Ik was er een van.
En hoe groot is die groep? Voordat we kunnen oordelen moeten we eerst een indicatie hebben.
Je reageerd op een bericht van een jaar geleden?

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 14 mei 2018 22:06
door kobusk
ik heb het:
Alles-in-1 Power pakket

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 14 mei 2018 22:17
door witte angora
Die prijsverhoging en die mail kloppen wel. Na een rondje Googlen kwam ik op de volgende link waar behoorlijk wat informatie in staat:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/prijsver ... t-dan-kpn/

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 14 mei 2018 22:19
door witte angora
En hier wat Ziggo er zelf over zegt:

https://community.ziggo.nl/abonnement-1 ... 018-26574/

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 14 mei 2018 22:28
door kobusk
Maar ik heb geen behoefte aan al die kinder programma's, die vele sportzenders, die house en rock zenders, die allochtonen zenders, etc. Ik mag niet kiezen, heb geen inspraak. Alles wordt door Ziggo bepaald en een andere kabelaar mag niet op het net!

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 14 mei 2018 22:31
door witte angora
kobusk schreef:Maar ik heb geen behoefte aan al die kinder programma's, die vele sportzenders, die house en rock zenders, die allochtonen zenders, etc. Ik mag niet kiezen, heb geen inspraak. Alles wordt door Ziggo bepaald en een andere kabelaar mag niet op het net!
Kun je wel overstappen naar KPN of een provider die via het KPN-netwerk opereert? Zoals Telfort of T-Mobile? Je kunt bijvoorbeeld bij Telfort een postcode check doen om te zien wat er leverbaar is.

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 14 mei 2018 23:00
door kobusk
niet via de kabel, wel via de telefoonlijn, maar dat is veel trager. Ziggo heeft blijkbaar een monopolie op de kabel.

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 15 mei 2018 06:28
door Bob Schurkjens
Vergeet ook niet 8 tot 10 euro per maand aan extra stroomkosten voor de Ziggo Horizonbox te rekenen.

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 15 mei 2018 07:11
door ikweethettoch
Bob Schurkjens schreef:Vergeet ook niet 8 tot 10 euro per maand aan extra stroomkosten voor de Ziggo Horizonbox te rekenen.
:shock:

Hoeveel stroom gebruikt de Mediabox XL?
Hoeveel stroom de Mediabox XL per uur verbruikt is afhankelijk van je energie-instellingen, of de mediabox aan of in stand-by staat en of de mediabox in stand-by aan het opnemen is. Opnemen in stand-by gebeurt altijd in Hoog. Staat je Mediabox XL ingesteld op Midden? Dan schakelt de mediabox automatisch naar Hoog zodra er een programma opgenomen moet worden.

Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by Hoog (actief) 56 Watt
Stand-by Hoog (passief) 38,3 Watt
Stand-by Midden 27,5 Watt
Stand-by Eco <0,5 Watt

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 15 mei 2018 09:23
door bprosman
Vergeet ook niet 8 tot 10 euro per maand aan extra stroomkosten voor de Ziggo Horizonbox te rekenen.
Ben je niet in de war met de droogtrommel ? :lol:

En bij andere providers ? Daar heb je geen decoder of hoe moet ik dat zien ?

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 15 mei 2018 16:00
door bprosman
Was goed tevreden over hun service, dus zonder prijsverhoging voor vaste klanten had ik er gewoon gebleven.
En nu ga je "uit principe" naar een veel lagere snelheid ?

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 15 mei 2018 16:01
door angel1978
bprosman schreef:
Was goed tevreden over hun service, dus zonder prijsverhoging voor vaste klanten had ik er gewoon gebleven.
En nu ga je "uit principe" naar een veel lagere snelheid ?
Heb je er echt zo'n last van als klanten bij je favoriet weglopen?

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 15 mei 2018 16:04
door witte angora
bprosman schreef:
Was goed tevreden over hun service, dus zonder prijsverhoging voor vaste klanten had ik er gewoon gebleven.
En nu ga je "uit principe" naar een veel lagere snelheid ?
Welke lagere snelheid heeft hij dan genoemd?

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Geplaatst: 15 mei 2018 16:06
door Bob Schurkjens
bprosman schreef:
Vergeet ook niet 8 tot 10 euro per maand aan extra stroomkosten voor de Ziggo Horizonbox te rekenen.
Ben je niet in de war met de droogtrommel ? :lol:

En bij andere providers ? Daar heb je geen decoder of hoe moet ik dat zien ?
Ziggo met KPN/Telfort/NLE vergelijken op stroomverbruik levert dit plaatje op. Het is wat het is: circa 100 euro per jaar extra elektriciteitkosten op je energierekening.